Nieuwe versie van de forumsoftware

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BartVB
Eigenaar

Nieuwe versie van de forumsoftware

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 10:32

Moderatoropmerking:
Update: Er zijn een aantal problemen ontdekt met de update:
  • Een aantal gebruikers krijgt emails bij nieuwe berichten terwijl daar niet om is gevraagd.
  • Moderator-opmerking knop is zichtbaar voor bokkers maar werkt niet.
Er wordt gewerkt aan een oplossing voor deze problemen.

De forumsoftware is net geupdate en er is meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om een aantal mogelijkheden aan de site toe te voegen. Hieronder een overzicht van de belangrijkste wijzigingen.

Geen 'stipjes' reacties meer
Sinds jullie beheerder een keer badend in het zweet wakker is geworden na een nachtmerrie met Bokkers die overal stipjes schilderen is het plaatsen van stipjes reacties vanaf nu compleet overbodig gemaakt. Door op het rondje voor een topic te klikken voeg je een topic vanaf nu toe aan je Eigen Berichten. In je eigen berichten kan je exact hetzelfde doen om dat huiskamer topic uit de lijst te verwijderen dat je al tijden niet meer volgt maar dat nog wel bovenaan de lijst staat.

Afbeelding

Favoriete forums tabblad
Het is nu mogelijk een extra tabblad te maken op de forum index met de forums welke je het meest gebruikt. Je favoriete forums kan je in het gebruikerspaneel aangeven.

Afbeelding

Nieuwe topics
Als je een 'Favoriete forums' tabblad hebt zie je vanaf nu een extra kolom in je Eigen Berichten. In deze kolom zie je alle nieuwe topics in je favoriete forums.

Afbeelding

Leeftijd zichtbaar in profielen
Over een aantal weken wordt het mogelijk de leeftijd van een gebruiker te bekijken in zijn of haar profiel. Omdat niet iedereen hier prijs op stelt heb je nu de mogelijkheid in je gebruikerspaneel aan te geven of je leeftijd en verjaardag zichtbaar mogen zijn of om je leeftijd in te vullen.

Afbeelding

Profielview teller
Op veler verzoek is nu weer zichtbaar hoe vaak een profiel bekeken is.

Afbeelding

Kaartje in profiel
Als je je postcode in hebt gevuld in je profiel dan is nu te zien waar je (ongeveer) woont. Deze functie werkt helaas nog niet voor Bokkers die niet in Nederland wonen.

Afbeelding

Jezelf bannen van de site
Een wat vreemde functie maar wel een functie waar erg veel vraag naar lijkt te zijn. Veel mensen zijn in dermate grote mate verslaafd aan Bokt.nl dat hun wilskracht om iets aan werk of studie te doen niet groot genoeg is en ze een steuntje in de rug nodig hebben van de site. Vanaf nu is het dan ook mogelijk jezelf te bannen van Bokt voor een minuten tot een dag.

Afbeelding

Zoekfunctie verbeterd
Het is nu mogelijk om te zoeken in alleen het eerste bericht van een topic of in alleen de forum titel.

Afbeelding

Verder zijn er nog de volgende kleinere wijzigingen:
  • Je krijgt veel plaatsen geen 'Je hebt iets gedaan, we sturen je nu door naar de volgende pagina.' melding meer.
  • Het probleem van de PB inbox met 65534 ongelezen berichten is (als het goed is) opgelost.
  • De titel van PBs is nu zichtbaar in je titelbalk. Handig voor mensen met meerdere vensters of tabs open.
  • Op de hoofdpagina is de plaatsing van de banners aangepast.
  • De 'Eigen Berichten' link is beter bereikbaar (boven en onderaan de pagina).
  • Er staat onder ieder bericht een link om naar de bovenkant van de pagina te gaan.

Daarnaast zijn er honderden kleinere dingen aangepast welke over het algemeen voor de eindgebruiker niet zichtbaar zijn. Ook zijn er een aantal tools voor de moderators onder handen genomen. Een groot deel van de tijd heeft gezeten in het weer in lijn brengen van Bokt met de officiële code van phpBB aangezien Bokt.nl heel erg lang op een flink aangepaste ontwikkel versie van phpBB gedraaid heeft.

Al met al was dit een flinke operatie en de kans is ongeveer 0 dat hierbij geen nieuwe bugs geïntroduceerd zijn. Laat het a.u.b. weten als je rare dingen, niet werkende functies of trage pagina's tegenkomt!

We wensen je in ieder geval veel plezier met de nieuwe functies!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:37

Bokt lijkt ook wat uit zn verband gerukt nu?
Qua lengte/hoogte?
edit:
én breedte...
Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 13-01-09 10:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:38

Bart, volgens mij is er in de linker bovenhoek nu een banner bij gekomen. Net boven de wijzigingen in de wiki.
Ik moet zeggen dat ik die érg irritant vind, omdat je nu elke keer naar beneden moet scrollen om bij de nieuw geplaatste berichten te komen.

potverdikkie

het ziet er heeeeeeeeeeeeeeeel vreemd uit bij mij!!!
Wou net een topic aanmaken wat er in hemelsnaam aan de hand was!!

Echt raar :?

kehdra

Super Bart! Ik ga mezelf snel wegwijs maken op het 'nieuwe' bokt!

Bedankt!

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:39

Ahhh ik ben echt blij met de zelfban *D Daar wachtte ik echt al heel lang op :=
Verder is de nieuwe lay-out en zo wel even wennen, maar ik vind het allemaal fijne verbeteringen :j
Wat me inderdaad wel opvalt is dat Bokt een beetje sloom is, maar dat zal op lange termijn wel over gaan toch?

Samy

Wel ff wennen ;) Het snel antwoorden is een stukkie langer geworden! Maar wel mooi!

Suzanne F.

Bart je bent geweldig!!! _/-\o_ :j
Echt super dat je de moeite doet om deze verbeteringen aan te brengen! (mag ook wel even gezegd worden toch ipv meteen te zeuren wat er allemaal mis is en niet klopt? :D )

CarinaR

Ahhh kijk, ik dacht al, er is iets verandert.
super zeg! Gaat gelijk aan de slag... wel weer even wennen... een nieuwe bokt.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:40

ahh ik dacht al,wat doet "eigen berichten" raar...

maar leuk weer :j ,een bezoekersteller in het profiel :D

Ilsemarie

Geweldig zeg! wat een begin van 2009! toppie! :D

(enige wat ik tot nu toe merk.. als ik op eigen berichten/actieve onderwerpen klik is (door de laatste kolom die op meerdere regels is) alles wel heel lang/hoog geworden zegmaar... veel tussenruimte tussen de topictitels zegmaar, snap je? Normaal was dat altijd gewoon regel onder regel maar nu (gok doordat je bij die laatste op het icoontje naar dat bericht kan klikken) zit daar ruimte tussen omdat de laatste kolom op meerdere regels is, mijn resolutie is 1024x768.. daar kan het ook mee te maken hebben maar dat lijkt me nog wel vrij gangbaar? :)

potverdikkie

en de banner omhoog??? links in profiel stukje?

Poiuytrewq

kehdra schreef:
Super Bart! Ik ga mezelf snel wegwijs maken op het 'nieuwe' bokt!

Bedankt!

Haha ik ook.
De nieuwe dingejes die in het eerste bericht staan, is ect waar zoooo lang naar gevraagd werd. Hihi super man.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:41

Super Bart!
Vooral met de verwijderfunctie bij Eigen Berichten ben ik erg blij! :D

Het enige kleine minpuntje vind ik de knipperende banner bovenaan bij wiki-wijzigingen. Die staat wel erg prominent in beeld :D

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:42

Leuk zeg! :D

Alles is opeens wel erg "uitgerekt" maar ach, jullie hebben echt je best gedaan hoor +:)+

Julia

Oeeeh wat wennen! :D Maar ziet er goed uit, fijne nieuwe functies erbij. Super Bart en Eline!

luxx

ik ben hélemaal blij, heb een aantal topics uit 'mijn berichten' gewist, en er ook al eentje toegevoegd, werkt als een speer.
zal voor mij ook een stimulans zijn om vaker te posten zonder de bijgedachte 'dan zit ik vanaf dan met dat topic in mijn lijst.
héél erg bedankt, ik ben een blije bokker!

P_Tries

Ik vind het een super mooie update Bart! +:)+
Hopen dat alles zo blijft werken, bokt wordt hierdoor steeds weer stukjes makkelijker en leuker! :D
Helemaal goed zou ik zeggen! :j

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:43

Het is nog even wennen := , maar de verbeteringen zijn echt super!!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:43

Dat zijn een aantal goede oplossingen zo te horen!

Alleen de avatars en boktnamen staan raar of ligt dat aan mij. :?

bammbamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:44

superrr!

Voor mij iets meer duidelijkheid.

Thanks

CarinaR

Ohh die favorieten is echt geweldig! was even kijke hoe t moet, maar super hoor!

Caira

Er zitten nog veel bugs in! Maar bart ik wil je nu al zoenen om de resultaten!

Even 1 maartje, de 65532 berichten staan er nog steeds |(

Emori

ik vind het super leuk, die nieuwe opties
qua lay-out is het ff wennen :D

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 10:44

Wat bedoel je precies? Kan je een screenshot maken?

@Liezel1; die banner is er niet bijgekomen, hij is wel naar boven verplaatst. De afgelopen maand hebben we bij een deel van de gebruikers die nieuwe layout al getest en daaruit blijkt dat deze positie echt heel erg veel beter werkt (financieel gezien). Ik snap dat veel gebruikers de banners het liefst niet in beeld hebben maar op die manier hebben de banners natuurlijk erg weinig nut. Een site met het formaat van Bokt.nl kost een flinke hoop geld iedere maand en dat geld moet ergens vandaan komen... Ik kan kijken of ik een banner vrije versie van Bokt kan maken voor mensen die bereid zijn een jaarlijks bedrag daarvoor neer te tellen. Mensen die daar interesse in hebben kunnen zich melden bij mij via PB of mail :)

Overigens is 'nieuwe berichten' ook wat minder belangrijk geworden door de functie die er bij is gekomen in je Eigen Berichten.

Mensen met layout problemen; welke browser gebruiken jullie en wat gaat er precies mis? Aan de layout is erg weinig veranderd (als het goed is :D). De avatars en gebruikersnamen staan idd iets anders, banner op de hoofdpagina is aangepast en Eigen Berichten is wat veranderd, verder is er layouttechnisch niet heel veel spannends gebeurd.