[Dienstmededeling] Boktbeheer Bulletin December

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

[Dienstmededeling] Boktbeheer Bulletin December

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 17:09

Het Boktbeheer Bulletin van november is hier te vinden.

Inhoudelijk

[SH] Shetlanders omgedoopt tot [SMP] Shetlanders en MiniPaarden

De kleinere paarden- en ponyrassen werden tot op heden besproken op het forum [SH] Shetlanders, maar dit zijn natuurlijk niet de enige kleine paarden, vandaar dat het forum is omgedoopt tot [SMP]Shetlanders en MiniPaarden. Door deze naamswijziging hopen wij dat het duidelijker wordt voor gebruikers dat vragen over alle kleine rassen daar gesteld kunnen worden. Ook over de Mini Appaloosa kan daar nu voluit gesproken worden.

Reacties met "Gebruik de zoekfunctie."

Veel onderwerpen hebben de revu al gepasseerd en op vele vragen is dan ook het antwoord te vinden via de zoekfunctie of je kan in de Bokt Wiki de gezochte informatie vinden. Toch is het voor veel gebruikers juist fijn om te overleggen wanneer zij met een vraag zitten. Wanneer er geen recente topics over zijn (recent vinden wij: de laatste reactie is minder dan één maand oud) mag het topic dan ook openblijven.

Reacties om andere gebruikers op de zoekfunctie te wijzen zonder daarbij topics te noemen waar de gevraagde informatie in te vinden komen vaak onvriendelijk over en daarom blijven deze berichten alleen nog staan wanneer je zelf links naar topics neer zet waarin de gevraagde informatie te vinden is. Reacties zonder link zullen dan ook verwijderd worden als Oneliner/Offtopic met een bijbehorend berichtje van één van de moderators.
Wanneer je zelf helpt om het antwoord te vinden, zal je merken dat het af en toe nog lastiger is dan je in eerste instantie denkt. Lachen

Wij sluiten dan ook alleen topics wanneer het onderwerp recent nog is gesproken. Wanneer dit het geval is vinden wij het érg fijn als je op de TeM-knop drukt. Dit is het rode uitroeptekentje Afbeelding, die je rechts onder ieder geplaatst bericht vindt.

Veranderingen op de creatieve fora

Enige tijd geleden kwam er in topic op [FZ] naar voren dat sommigen gebruikers ontevreden waren met de creatieve fora [UK]/[CB]. De afgelopen periode hebben we dan ook bekeken wat we met de creatieve fora konden doen om ze weer te optimaliseren. De grootste verandering is het opnieuw splitsen van de creatieve fora. Daar waar we eerst een splitsing maakten op leeftijd, maken we nu het verschil tussen fotografie en alle andere kunst uitingen. Zo komen we tot een nieuwe naam voor één van de creatieve fora: [FK] Fotokunst. Het 2de deel van de creatieve fora zal de naam [UK] Uit de Kunst dragen. Naast die grote verandering hebben we een aantal regels en richtlijnen veranderd en regels en richtlijnen toegevoegd die uiteindelijk hopelijk bij zullen dragen aan kwalitatief betere fora. Daarmee doelen we dus op meer en beter onderbouwde reacties, van te voren kritisch bekeken werken alvorens te plaatsen, actief TEM'en, topic's zullen minder snel onder sneeuwen en hopelijk meer plezier en leren voor iedereen.

Beide creatieve fora's vind je vanaf nu op het tabblad Algemeen. Lees alvorens je deel gaat nemen aan deze fora de nieuwe handleidingen even door. Dan weet je precies wat je te wachten staat en welke regels en richtlijnen we hanteren.

De uitgebreide dienstmededeling op [FZ] Forumzaken vind je hier.

Team

Wijzigingen

Achter de schermen de schrik van de maand: ineens is bokker Imre achter de schermen verschenen. Wat blijkt, niets aan het handje, alleen dat Wind haar naam heeft veranderd naar Imre.

Vertrek....

Deze maand hebben we afscheid genomen van Vie als moderator. We willen haar hierbij nogmaals hartelijk bedanken voor haar inzet

Overig

Topic van de maand

Aangezien niet iedereen even goed voor zijn viervoeters zorgt kunnen we met geluk spreken dat Philli op een pensionstal staat, waar een vader ervaring heeft in de zorgsector. Het verslag lees je in dit topic.

Persoonlijk

Eline - heeft op 31 december de staatsloterij gewonnen en Bokt voortaan vanaf haar villa op haar eigen onbewoonde eiland.
Oscar - heeft op 31 december de Postcodeloterij gewonnen en Bokt voortaan vanaf haar villa op haar eigen onbewoonde eiland. Dat eiland ligt toevallig tegenover het eiland van Eline, heel gezellig dus Haha!
Mocca - heeft op 31 december de staatsloterij gewonnen en een enorm jacht gekocht waarmee ze op bezoek gaat bij Eline en Oscar (er is nog plaats op het jacht, opgeven via pm) Lijst
A_lette direct heeft besloten ze wel een extraatje verdient en daardoor geld van Oscar, Eline en Mocca heeft afgetroggeld. Zij na dit gedaan te hebben is vertrokken op wereldreis en jullie nu vanuit Taiwan begroet. Lachen
Mickeytelt deze keer de dagen af tot 5 januari ipv tot 1 januari.
vikki zich er op verheugt dat Oscar blijkbaar bij haar in de straat komt wonen zodat ze kan delen in de postcodeloterijhoofdprijs die vikki ook al gaat winnen (vikki zich ook al per pm opgegeven heeft bij Mocca en ze Eline en Oscar er trouwens op wil wijzen dat hun eilanden dan geen onbewoonde eilanden meer zijn, maar bewoonde eilanden)
Olympia blij is dat zij al deze boivenstaande mensen kent en vast ook wel een deel krijgt Schijnheilig Olympia wel minder blij was met de gratis vliegles die ze deze maand heeft gekregen.. Blauw oog
sammie krijgt toch lichtelijk het idee dat een onbewoond eiland niet meer onbewoond is als er één villa op staat Clown Maar Sammie gerust het eiland méér bewoonbaarder wilt maken met nog een villa Clown
Ranja behoorlijk last heeft van zwangerschapsdementie en uit ervaring weet dat dit niet meer over zal gaan.
TeeGeeeist ook opslag want ze wil nog wel een keer naar Aruba Cool
Angela is op 4 december bevallen van een prachtige dochter met de naam Laelia. Deze prachtige ervaring heeft een diepe indruk gemaakt en we genieten volop van haar!
Hilli hoopt dat ze aan het begin van het nieuwe jaar een leuke baan kan vinden.. Als iemand nog iets weet voor een ecoloog, dan hoort Hilli dat graag.
Banjer heeft in december een drukke maand gehad... zelf verhuizen naar de provincie Groningen, de echte Banjer verhuizen naar de provincie Groningen, nieuwe baan en uiteraard weer naar Derek... ze gaat de gewonnen hoofdprijs van de staatsloterij dan ook gebruiken om uitgebreid op vakantie te gaan en goed uit te rusten Haha!
Judje heeft zich weer erg vermaakt op de wedstrijd van de Gelderse en Groningerpaarden in Didam, is blij dat ze na 1,5 maand klussen bij een maatje eindelijk klaar is en is eindelijk weer eens naar een feestje geweest: Thunderdome! Haha!
Katja voor de derde maand op rij moet zeggen dat ze nog altijd door het leven strompelt. Hopelijk gaat het nu allemaal een beetje opschieten en kan ze komende maand zonder krukken lopen.
Zwartwitje en Berdien gaan samen Londen onveilig maken! De Lush is het belangrijkste doelwit, daarna zien we wel weer verder Haha!

Testrecept

Het testrecept van de maand december was hete bliksem! Makkelijk om te maken maar sommige testers vonden het wel erg simpel smaken en meer op een tussendoortje dan een avondmaaltijd lijken. De smaak werd omschreven als aardappelen met appelmoes.
Het gemiddelde cijfer was een 7,5. Helaas zijn er geen foto's van het testrecept deze maand.

Het testrecept voor de maand januari is: Kip pesto met oude kaas en cherrytomaatjes. Wil je meetesten, stuur even een PB aan Elles of Kris.
Eet smakelijk!

Tien vragen aan...

Dit is je kans om meer te weten te komen over de mensen-met-een-kleurtje: volgende maand zal Vikki jullie kruisverhoor beantwoorden, rond de 20ste openen we daar weer een topic voor op forumzaken. Hieronder de antwoorden op jullie 10 vragen aan A_Lette.
De Tien vragen aan: A_lette schreef:
De keuze tussen de vragen maken was erg lastig! Geloof dat het er intotaal ongeveer 35 waren (daarvoor bedankt!), deze staan allemaal beantwoord in mijn profiel. Knipoog

Wat is je grootste blunder, zowel op Bokt als daarbuiten? Haha!
Om maar meteen met de deur in huis te vallen. Haha! Op bokt ben ik regelmatig aan het blunderen, ben er érg goed in... Bloos Denk dat het toppunt eigenlijk wel in mijn beginperiode als mod was. Ik was druk bezig met splitten en ik vergat dat ik de reacties niet op VN moest plaatsten maar naar de Mesthoop. Niks doorgehad natuurlijk dus ik ga doodleuk verder met de andere klusjes. Staat er iets later een topic op FZ: [FZ] rare voorpagina? . Reken maar dat ik wel door de grond kon zakken Bloos
En daarbuiten... Mijn allerlaatste werkdag bij een bijbaantje (ik heb een periode gehad had ik er 3 tegelijkertijd...) ik was zo druk met alles en moest net een dienblad vol met sausjes wegbrengen. Met nog drie kwartier werken te gaan ben ik vol tegen de rand van het kozijn geknalt met mijn dienblad. Het gevolg was dat alle sausjes (van knoflook tot chilli) het overvolle restaurant invlogen. Naja laten we het zo zeggen: een afscheid om niet snel te vergeten Huilen van het lachen
Verder ben ik erg goed met broeken scheuren op de meest oncharmante plaatsen, onderuit gaan in een discotheek en overal dingen laten stuiteren.

Ik zag in je profiel dat rijlessen hard nodig zijn, wat is dan je grootste blunder met rijden?
Eigenlijk hoort hier een klein verhaaltje vooraf: Ik heb namelijk nooit lesgehad bij een manege. Dit wegens de reden 'gelijkheid tussen zussen'. Mijn oudere zussen mochten ook niet op rijles en de ergste van de drie (ik dus) ook niet. Wel hadden wij vanaf toen ik een jaar of tien was een shetlander. En daar heb ik wel veel op gezeten. Ook wel eens mee gesprongen trouwens. Nu zijn er wel eens gekken die mij meldden dat ze me op een paard gaan zetten. Na een paar keer rondhobbelen vond een vriendin het een goed plan om mij eens een kruisje te laten springen. In draf. Paard dacht er alleen iets anders over en zag het kruisje. Dier springt aan in galop en ik ben wel aan de andere kant van het kruisje beland. Op mijn eigen voeten en in de slappe lach. Daarna toch nog een paar gelukte pogingen gedaan. Lachen

Hoe kwam je op bokt? Hoe zagen je eerste berichten daar eruit en schaam je je daar nu voor?
A_lette schreef:
zorry lieke zag nog wat van je staan....redelijk volwassen jah;)
maar meiden hijs wel iig een heel lief knuffelmaatje hoowr!! Haha!

Door diezelfde vriendin die mij wou laten springen. Eigenlijk kreeg ik de link van bokt al een keer eerder van haar. Ik zag een raar blauw forum over paarden en ik had iets van 'wat moet ik ermee'. Bij haar tweede poging kreeg ik te horen dat ik Eric even moest supporten als leuke jongen. Vandaar ook bovenstaande quote. ( gewoon een vriend trouwens Knipoog ) Het was dus nieteens iets van 'oh een paardenforum!'
Of ik mij ervoor schaam? Ik mocht wel wat meer op mijn spelling letten! Goed ik heb dan wel dyslextie, maar die fouten die ik in de quote zie staan hebben daar niks mee te maken.

Welke 3 dingen zou je mee nemen naar een onbewoond eiland en waarom?
1.Een laptop. Niet om te internetten, maar om te kunnen schrijven. Eindelijk rust!
2.Een i-pod voor een flinke lading muziek.
3.Een bootje om naar huis te kunnen roeien voor als ik eenzaam genoeg ben Schijnheilig

Wat is het gaafste wat je ooit hebt gedaan?
Eigenlijk denk ik dat dat allemaal nog moet komen. Ja ik heb wel leuke dingen gedaan zoals solo's op saxofoon voor de school spelen, rodelen, klimmuren beklimmen, met filmcamera op pad, alleen... Is dat nou echt gaaf? Ik wil heel graag komend schooljaar voor een halfjaartje naar het buitenland. En als dat lukt, dan is dat hopelijk het gaafste wat ik - tot dan toe Knipoog - heb gedaan.

Wat geeft jou de kracht/plezier om hier op bokt te blijven, en vooral om te blijven modden? Haha!

Ik vind het hier veels te gezellig! Goed toegeven: Ik heb mijn momentjes dat ik echt even iets heb van 'Nee...' en dat ik wel eens een paar bokkers de stekker uit de computer te trekken om maar even van ze af te zijn, maar over het algemeen is bokt gewoon erg leuk. En het modden: Je leert er érg veel van. In de beginperiode heb je wel het idee dat je niet weet wat je overkomt maar het went zeker. Het is verder ook een gezellig team waar je in terecht komt en buiten dat heb ik ook veel meer contact met andere bokkers via pb. En dat is ook erg leuk!

Wat deed je het liefst samen met je pony, toen je haar nog had?
Vroeger heb ik met haar gement, dat was altijd erg leuk! Ook heb ik een tijd op haar gereden. Toen ik ouder en groter werd ging dat langzamerhand over in wandelen in het bos. Was altijd goed voor ons allebei Knipoog Verder natuurlijk het gebruikelijke: Poetsen en knuffelen Knipoog

Wat geeft jou de kracht en positiviteit om op te staan en de dag door te komen?Om eerlijk te zijn heb ik erg lang over dit antwoord na moeten denken, want waar doe ik het nou eigenlijk allemaal voor? Ik denk dat ik het gewoon doe en zie wat de dag mij brengt. Ook vind ik dat ik een te leuk leventje heb om zomaar op te geven. Heb een fijne familie, heb vrienden op wie ik kan vertrouwen, ben nog aan het studeren, heb veel plannen wat ik nog wil doen en heb de instelling dat ik vast ooit wel met mijn beide beentjes op de goede plek komt te staan. Wie, wat en waar geen idee... Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is mystery Knipoog

Met wie uit het team zou je wel een date willen? En met wie van de rest van Bokt? Haha!
Ik zou van de rest van bokt de mensen wel eens willen ontmoeten die erg veel op ON/VN posten. Dit omdat ik dit 'mijn' beginfora zijn en zij mij dus ook vanaf mijn beginperiode als mod tegengekomen zijn. Ben wel benieuwd hoe er tegen mij aan wordt gekeken en andersom ben ik wel benieuwd hoe een aantal van deze groep nou in het echt zijn. En het team... 30 november hebben we een meeting gehad waarin ik al een aantal teamies heb ontmoet dus daar heb ik al een beter beeld van, van de overgebleven teamies denk ik dat ik Prrr en Delerium sowieso eens wil zien. Ja

Waarom de saxofoon, en hoe moeilijk is dat nou om te leren? En waarom heb je juist voor de saxofoon gekozen en niet voor een ander instrument?
Ik ben op mijn 6de begonnen met het maken van muziek, toen nog op blokfluit om o.a. noten te leren lezen. Op mijn 7de (geloof ik) ben ik overgegaan op saxofoon. En waarom? Tja, mijn zus speelde het ook en ik vond het een erg mooi instrument. Eigenlijk is sax mijn tweede keuze. Toen ik nog klein was wou ik eerst graag op trompet, maar de stand van mijn tanden werkte niet bepaald mee Bloos Maargoed we hadden dus al een sax thuis en stiekem vond ik dat ook erg leuk. Saxofoon blijft wel mijn grote liefde wat muziekinstrumenten betreft. Ja (maar wil nog zoveel meer kunnen bespelen Haha! ) Of saxofoon moeilijk is... Ik denk dat het als kind makkelijker leren is dan als oudere, maar het is niet moeilijk naar mijn idee. Ja je hebt veel knopjes en grepen, maar er zit zeker logica in en ik vind het niet lastig, zolang ik maar wel blijf repeteren Knipoog

fjordjes

Re: [Dienstmededeling] Boktbeheer Bulletin December

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:17

Leuk leuk, zat er al op te wachten!

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:24

Tomorrow is history, today is a gift, tomorrow is mystery.

Het is toch ; yesterdag is history , today is a gift , tomorrow is mystery.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:51

Ha oh grapje Bloos *past even aan* Bedankt Knipoog
Yesterday trouwens Knipoog

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:34

Haha wat leuk zeg! Vooral de 10 vragen Haha! Grappig!

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:37

Fijn, nu ben ik weer op de hoogte Lachen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:44

Korte BBB, of ben ik het? Eline mag dus lekker met geld smijten! Mazzeldame!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:59

Leuk BBB weer! Lachen

Over de veranderingen bij de creatieve fora, ik denk dat het verstandig is om even goed duidelijk te maken dat je maar 1 topic per week mag openen. Ik geloof dat dit bij heel veel bokkers niet echt bekend is.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:33

Leuk nieuw BBB, we zijn weer lekker op de hoogte en ik verwacht dat de zwarte bokkers toch ook wel meedelen in de gewonnen staatsloterijprijzen? Tong uitsteken

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:52

Bedankt weer! Heb erg moeten lachen om het bbb dit x Haha!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:25

Super! Lachen
ben weer helemaal op de hoogte van alles *LOL*

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:53

Hahaha die persoonlijkjes ROFL stelletje melige geiten!

En bedankt voor de overige updates. Lachen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:57

Bedankt voor de updates.
En mijn vraag beantwoord Hyper!
Mijn nichtje is overigens wel trompet gaan spelen. Ondanks de hoeveelheid saxofoons in de omgeving (haar ouders en ik spelen saxofoon). Clown
Lijkt me toch een moeilijker instrument dan saxofoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:26

Ben weer op de hoogte Lachen

Trouwens, Oscar, Eline, Banjer, iedereen die verder claimt dat hij wat gewonnen heeft, deel eens met mij? Schijnheilig

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 07:03

Leuk, mijn vraag is ook beantwoord. Haha!
En ik moest idd lachen om dit BBB, bedankt voor de update. Haha!

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 22:52

haha geweldig!
ben weer helemaal op de hoogte Haha!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:11

Mooi om weer op de hoogte te zijn!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:45

Een kort maar krachtige BBB. Leuk om weer de persoonlijke weetjes van de Mods te weten Haha!. Grapjassen Clown.

@ A_lette: je hebt leuk vraagjes beantwoord Lachen.
en @ Vie nogmaals thanks voor het modden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 10:46

Leuke BBB! Haha!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:03

Ik was natuurlijk nog vergeten te melden dat het tripje van Berdien en mij volgende week in het kader van het nieuwe project Bokt Research geheel gesponsord is door het staatsloterijgeld van Eline en de rest. Je gaat immers niet voor je lol drie dagen naar Londen

Schijnheilig Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:10

Zwartwitje schreef:
Ik was natuurlijk nog vergeten te melden dat het tripje van Berdien en mij volgende week in het kader van het nieuwe project Bokt Research geheel gesponsord is door het staatsloterijgeld van Eline en de rest. Je gaat immers niet voor je lol drie dagen naar Londen

Schijnheilig Haha!

Klopt, wie wil er nou naar Londen? Rolleyes Heb je nog een plekje in je koffer? Schijnheilig

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:16

Toevallig wel Huilen van het lachen
Ik zou namelijk een week extra naar de UK gaan, maar dat ging uiteindelijk niet door. Ik heb wel betaald voor een koffer, maar die komt denk ik niet vol. Eh, hoewel, wat zeg ik nu, daar gaan natuurlijk onze researchspullen in Schijnheilig

Julia

Nou kan Eline ook wel een groots evenement organiseren omdat we meer dan 100.000 leden hebben, die kan nu flink met geld smijten. Leuke Bokt-invasie op haar eiland lijkt me een goed plan, is het ook niet zo onbewoond meer. Haha!

Leuke BBB weer en thanks voor de updates!

Mireille

Evelijn_ schreef:
Over de veranderingen bij de creatieve fora, ik denk dat het verstandig is om even goed duidelijk te maken dat je maar 1 topic per week mag openen. Ik geloof dat dit bij heel veel bokkers niet echt bekend is.

Tot zo ver moet ik zeggen dat me dat best mee valt. Lachen Met de verandering van naam (CB>FK) zijn er toch al wel wat mensen geweest die de regels opnieuw even hebben bekeken, al is het maar vluchtig.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:19

Mireille, jouw onderschrift (Moderator UK, CB, ENT) moet nog wel even veranderd worden Ja