Bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prompter

Berichten: 11100
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 13:24

Ik heb me als relatieve nieuwkomer nooit "onwelkom" gevoeld op Bokt.Bij een ander forum heb ik laatst afscheid genomen omdat daar de gevestigde orde liever geen nieuwkomers zag komen, die werden gelijk met flinke kritiek benaderd. Voor de goede orde: ik zat daar al 2 jaar, was dus ook 'gevestigde orde' geworden, maar ik vond het echt niet leuk meer hoe daar op nieuwkomers werd gereageerd Dat heb ik bij Bokt nooit zo ervaren!

Wat me af en toe wel stoort is een duidelijk groepjesgedrag hier en daar (oh wat tactisch omschreven Knipoog ), bijvoorbeeld: iemand geeft kritiek op Bokker A, en Bokker B (een goede kennis van A) komt dan gelijk met "A weet heus wel waar hij/zij het over heeft hoor!" - alsof A dat zelf niet kan zeggen.

Maar dat is dan ook mijn enige ergernis, verder is Bokt een prettig forum waarbij de moderators hun best doen de boel een beetje gezellig te houden .

Vallerina
Berichten: 137
Geregistreerd: 05-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-03 15:18

Maarten schreef:
Kijk.... hier hebben we wat aan! Lachen

Ik persoonlijk neem niet zo vaak gedachtengangen/meningen van anderen over en probeer in mijn hoofd een bepaalde mening te vormen als ik iets lees of hoor, daarom wil ook graag dat mensen dingen uitleggen zodat het geen giswerk wordt en je misschien een verkeerd beeld kunt vormen over de mening van anderen. Vandaar mijn (goedbedoelde) vragen Lachen


Okay Haha! !

Nu we een en ander wat 'helderder' hebben is het misschien wel interessant als de bokkers die in het begin zo over het woord 'sekte' vielen en zich daarna niet meer hebben laten horen, ook weer deelnemen in de discussie Extreme duivel ? Cassidy, Sugarmiss, Eleonoor, Angus, Apple ?

Ik weet dat ik nog niet zo zeer aan een oplossing heb bijgedragen. Maar wellicht heeft mijn topic wel bepaalde Bokkers aan het denken gezet ?

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 15:42

Cassi is op vakantie Knipoog

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 15:43

Ik heb de discussie met belangstelling gevolgd en me er juist buiten gehouden om niet de indruk te geven dat wij te zeer willen 'sturen' .

Verder blijf ik bij mijn mening dat nu Bokt zo groot gegroeid is je er niet meer aan ontkomt e.e.a. wat strakker te regelen als je misschien zou willen. Als mensen dan toch een andersoortige uitlaatklep zoeken dan zijn daar ook weer aparte fora voor.

Persoonlijk laat ik me niet verleiden tot een welles/nietes situatie. Als iemand het met mijn mening niet eens is, so be it.
Wat groepjesvorming aangaat: dat is iets dat kun je nooit uitsluiten. Als mensen elkaar IRL kennen/ontmoeten dan ontstaat er iets anders dan alleen via een beeldscherm. Dat houdt niet per definitie in dat ik het dan altijd eens ben met de personen in kwestie, ik blijf mijn mening houden en verkondigen (als ik daar behoefte toe voel) en men mag mij erop aanspreken als die uiting niet klopt.

Over het onwelkom voelen van nieuwkomers: serieuse nieuwkomers zullen door mij altijd positief benaderd worden. Als sommigen beginnen met weinig zinvolle/inhoudsvolle teksten dan heb ik zo iets van laat maar even.

Er leven bij Bart en het moderatorteam voldoende ideëen om Bokt nog leuker/interessanter te maken dan het nu al is, maar dat zal toch ook door de Bokkers zelf gedragen moeten worden.
We passen tenslotte allemaal die (Bokt)pet Haha!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 16:55

Ik heb de discussie wel degelijk gevolgd Haha!. Aangezien ik niet veel nieuws had toe te voegen heb ik niet meer gereageerd Knipoog.

Wat ik wel merk (en nu spreek ik voor mijzelf) is dat er bepaalde bokkers zijn waarvan ik de topics volg. Ik zal hier eerder op reageren dan op andere topics.
Overigens zijn dit niet per definitie mensen die ik IRL heb gesproken. Dit zijn ook mensen die ik bijvoorbeeld op de chat heb gezien of mensen die IMO zinnige bijdragen hebben.
Zo kan het dus zijn dat ik wel reageer op een topic van een van deze mensen (of ook iets post als een van deze mensen iets gepost heeft) terwijl een soortgelijk topic van een 'nieuwkomer' mij niet opvalt.
Tsja en mijn mening? Ik zal altijd proberen eerlijk en open te zijn. Soms zal mijn mening overeenkomen met die van anderen, soms ook niet, soms stel ik mijn mening ook bij. Ik heb zelf het idee dat ik hierin redelijk autonoom ben Lachen .

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 23:28

Cassidy heeft net als Apple weinig aan deze discussie toe te voegen. Alleen dit:

Vallerina schreef:
Wat het stuk op EA betreft:
Vroeg ze daar daadwerkelijk een onterecht hoge vraagprijs? Een zadel kan in Amerika nog zo goedkoop zijn, een beetje westernruiter weet dat je hetzelfde zadel hier in Nederland in de bekendere westernstores nooit voor die prijs kan kopen. Behalve de invoerrechten en de transportkosten is er ook nog zoiets als winst en daar doen de meesten het toch voor.
Misschien was de verkoper wel uit op winst, misschien was ze er wel op uit om gewoon haar geld terug te verdienen. Zolang het nog niet verplicht is om aankoopbonnen te plaatsen, zullen wij het nooit weten.
Onlangs stond er in een bekend westernblad dat een beetje goed western zadel al gauw $2000-$4000 kost, wat noemen wij dan duur?
Waarschuwen is één ding, er over door blijven zagen is een ander.


Nogmaals, EA is NIET om winst te maken. EA is ingesteld om spullen die iemand over heeft en waar hij een ander blij mee kan maken te verkopen. In dit geval was het zadel over. Maar de verkoper is duidelijk op winst uit. Commerciele advertenties mogen niet. Ook een regel op EA.
Het zadel was misschien in jouw ogen kwaliteit en de gevraagde prijs meer dan waard. In mijn ogen heeft verkoper precies dezelfde tekst als jij in hetzelfde westernblad gelezen en dacht daarom: westernzadels zijn duur, dus laat ik flink wat vragen....misschien tuinen ze erin? Aankoopbonnen zijn niet nodig om te zien of iemand een zadel dat veel goedkoper is geweest voor meer aanbiedt dan het waard is. Niet voor degene die een beetje weten waar ze het over hebben. Biedt een doorsnee Wintec kunststof dressuurzadel aan voor EUR 5000 (ja dit is niet per ongeluk een nul teveel, ik BEDOEL vijfduizend Euro) en heel bokt ligt onder tafel van het lachen. Waarom? Omdat iedereen weet dat het dat niet waard is. Ook zonder aankoopbon.

Vallerina
Berichten: 137
Geregistreerd: 05-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-03 08:55

Cassidy schreef:
Nogmaals, EA is NIET om winst te maken. EA is ingesteld om spullen die iemand over heeft en waar hij een ander blij mee kan maken te verkopen. In dit geval was het zadel over. Maar de verkoper is duidelijk op winst uit. Commerciele advertenties mogen niet. Ook een regel op EA.


Dan nog had het voldoende geweest om even aan te geven dat er iemand commercieel bezig was. Net zoals dat bij ander 'commerciële' bokkers gebeurt. Eén regeltje en klaar is Klara, Cassidy in dit geval Knipoog .

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 12:08

Dat mensen iets winst maken is tot daar aan toe. Winst is geen vies woord. Maar mensen ronduit belazeren is iets anders. Daar mag je best tegen waarschuwen.
Commercieel is volgens mij iets anders, dat is IMO als iemand iets koopt PUUR voor de verkoop en liefst om winst te maken.
Daar was in dit geval (volgens mij) geen sprake van.

Vallerina
Berichten: 137
Geregistreerd: 05-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-03 12:29

Cassidy"]
Maar de verkoper is duidelijk op winst uit.
[/quote]

[quote="Sugarmiss schreef:
Maar mensen ronduit belazeren is iets anders. Daar mag je best tegen waarschuwen.


Dat laatste is waar, maar: (my humble opinion) ik vind dat jullie wel erg snel oordelen over iemand die net een paar berichtjes heeft neergezet.

Aan de reacties van Cassidy is te zien dat ze op zoek is geweest naar de prijs van dat zadel. Ze komt met een heel ander zadel aan, dat zegt niets. Misschien toch maar om de aankoopbon vragen Schijnheilig ?

Grappig, ik zie dat de schrijver van het bericht in EA op een ander forum geroepen heeft: Het lijkt wel een SEKTE!!!!.

Effe voor de duidelijk: NEE, Vallerina is niet didi Cool !

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 15:14

Vallerina schreef:
Dat laatste is waar, maar: (my humble opinion) ik vind dat jullie wel erg snel oordelen over iemand die net een paar berichtjes heeft neergezet.!

Misschien juist wel daarom, als het een serieuze bokker was geweest met meerdere berichten/inbreng kijk je daar heel anders tegenaan.

Citaat:
Aan de reacties van Cassidy is te zien dat ze op zoek is geweest naar de prijs van dat zadel. Ze komt met een heel ander zadel aan, dat zegt niets. Misschien toch maar om de aankoopbon vragen Schijnheilig ?

Het zadel wat Cassidy toonde valt in dezelfde categorie als het aangeboden zadel. De Amerikanen noemen dit 'low range'. Natuurlijk worden deze zadels duurder ivm met importeren/accijns, maar deze prijs was echt te gek.

Citaat:
Grappig, ik zie dat de schrijver van het bericht in EA op een ander forum geroepen heeft: Het lijkt wel een SEKTE!!!!.

Ja op sommige forums schijn je wel in je eigen (simpele) woorden je ei kwijt te mogen Haha! en als iemand zich daar prettig bij voelt wat heeft ie hierop Bokt dan nog te zoeken Schijnheilig

Haha! Haha! Haha! Haha!

Vallerina
Berichten: 137
Geregistreerd: 05-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-03 15:35

Vallerina"]
Ik vind dat een aantal bokkers en soms helaas ook moddies nogal 'aanwezig' zijn. Hun mening ligt er nogal dik boven op.
[/quote]
[quote="Sugarmiss"]
Misschien juist wel daarom, als het een serieuze bokker was geweest met meerdere berichten/inbreng kijk je daar heel anders tegenaan.
[/quote]
Hier heb ik niets aan toe te voegen Schijnheilig .

[quote="Sugarmiss schreef:
Ja op sommige forums schijn je wel in je eigen (simpele) woorden je ei kwijt te mogen Haha! en als iemand zich daar prettig bij voelt wat heeft ie hierop Bokt dan nog te zoeken Schijnheilig

Op het Westernforum te Bokt dus. Hmmm, tegenstrijdig Lips are sealed .

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 17:35

Vallerina:
Kun je uitleggen wat je 1e en 2e quote met elkaar te maken hebben, ze trekken dingen nl erg uit hun verband. Maar misschien zie ik dat verkeerd.

Vallerina schreef:
Op het Westernforum te Bokt dus. Hmmm, tegenstrijdig

Ook hier zou ik graag de link van het bewuste topic willen zien en wel deel daarvan je precies bedoeld.
Overigens bedoelde ik dit niet in mijn tekst, jij schijnt de enigste te zijn die dit zo opvat Verward

Vallerina
Berichten: 137
Geregistreerd: 05-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-03 23:57

Sugarmiss"]
Vallerina:
Kun je uitleggen wat je 1e en 2e quote met elkaar te maken hebben, ze trekken dingen nl erg uit hun verband. Maar misschien zie ik dat verkeerd.
[/quote]
Ik vind het knap dat je na 4/5 korte berichtjes al een mening kunt vormen over iemand en daar dan ook naar handelt. Maar misschien zie ik dat verkeerd Schijnheilig .

[quote="Sugarmiss"]
[quote="Vallerina"]Op het Westernforum te Bokt dus. Hmmm, tegenstrijdig
[/quote]
Ook hier zou ik graag de link van het bewuste topic willen zien en wel deel daarvan je precies bedoeld.
[/quote]

[quote="Sugarmiss"]
Ja op sommige forums schijn je wel in je eigen (simpele) woorden je ei kwijt te mogen Haha!
[/quote]
Topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=102882&postdays=0&postorder=asc&start=25 pagina 2, het bericht van didi, onderste regel Het lijkt wel een SEKTE!!!!.

[quote="Sugarmiss"]
en als iemand zich daar prettig bij voelt wat heeft ie hierop Bokt dan nog te zoeken
[/quote]
Het westernforum dus.

[quote="Sugarmiss schreef:
Overigens bedoelde ik dit niet in mijn tekst, jij schijnt de enigste te zijn die dit zo opvat Verward

Das niet zo vreemd als wij tweeen de enigen lijken te zijn die zich nog met dit topic bezig houden Haha! .

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 10:22

Het is niet zo moeilijk een mening te vormen van iemand die zich blijkbaar alleen op Bokt heeft aangemeld om iets te kunnen verkopen en verder geen serieuze inbreng in welke discussie dan ook heeft gehad.
Bokt is voor en door Bokkers die graag over paarden discussieren en niet alleen om iets te verkopen, daar is Marktplaats etc. voor.

Dat een discussie over dure westernspullen op een gegeven moment ook op WN verder gevoerd wordt en iedereen daar zijn mening over geeft, geeft de persoon in kwestie niet het recht om dat topic te verzieken door een zeer negatieve houding aan te nemen en meteen maar iedereen voor sekteleden uit te maken alleen omdat er kommentaar op haar item was gekomen.
Ik denk dat ik nog zeer coulant geweest ben om het te laten staan. Ten eerste om te laten zien dat er best wel dingen geschreven mogen worden en niet alles door Moddies 'betutteld' wordt (zoals vaak wordt beweerd) en ten tweede om de schrijver de kans te geven haar onmin op een normale wijze te kunnen uitten. Helaas werd deze kans niet aangenomen.

Met het 'andere forum' doelde ik op iets buiten Bokt, waar graag mensen schijnen te komen die er andere normen/waarden en taalgebruik op na houden (een enkeling daargelaten) dan wij op Bokt graag zien c.q. als ABN beschouwen.
Je kunt dit vergelijken met hoe Horses vroeger was en waar dankzij de anonimiteit regelmatig een heel forum 'geschoond' moest worden omdat er dingen stonden die echt niet kunnen.
Als ze zich in het dagelijks leven ook op die manier zou opstellen naar hun omgeving zouden ze snel worden Misselijk , maar misschien is dit wel de uitlaatklep die ze nodig hebben om zich verder 'normaal' te kunnen gedragen. Maar dat is meer 'voer voor psychologen'.

Verder denk ik dat deze discussie nog steeds een groot publiek trekt, gezien de aantallen die dit item bekeken/gelezen hebben.

Vallerina
Berichten: 137
Geregistreerd: 05-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-03 11:03

Sugarmiss"]
Dat een discussie over dure westernspullen op een gegeven moment ook op WN verder gevoerd wordt en iedereen daar zijn mening over geeft, geeft de persoon in kwestie niet het recht om dat topic te verzieken door een zeer negatieve houding aan te nemen en meteen maar iedereen voor sekteleden uit te maken alleen omdat er kommentaar op haar item was gekomen.
[/quote]
En jullie deden niet precies hetzelfde met haar topic op EA ?

[quote="Sugarmiss schreef:
Ik denk dat ik nog zeer coulant geweest ben om het te laten staan.

Had ze het hier neer gezet, had ze veel leukere reacties gehad Schijnheilig .

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 11:19

Vallerina schreef:
En jullie deden niet precies hetzelfde met haar topic op EA ? .

Dit draait uit op zo'n welles/nietes discussie. Jij staat op het standpunt dat het van ons niet netjes was om haar zo aan te vallen op haar verkoopprijs. Wij staan op het standpunt dat haar prijs mega-hoog was gezien de kwaliteit en dat wij vonden dat wij gerechtigd waren om het 'onbekende westernzadelzoekende Boktpubliek' hiervoor te waarschuwen.

Enough said... Lips are sealed

Vallerina
Berichten: 137
Geregistreerd: 05-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-03 11:29

Sugarmiss schreef:
Enough said... Lips are sealed

Wat jij wil!
(Niet aggressief bedoeld.)

Eventuele meningen over het oorspronkelijke topic zijn nog steeds welkom.
Misschien interessant om te horen dat een vrij 'nieuwe' bokker onlangs aan mij vroeg of het gewoon is om genegeerd te worden.

prompter

Berichten: 11100
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 13:21

Vallerina, nu ik zo'n 4 maanden op Bokt kom, eigenlijk wel op alle forums, kan ik niet anders concluderen dat Sugarmiss juist een van de moddies is die nooit haar mening opdringt of zich te nadrukkelijk met een discussie bemoeit. Ze stuurt heel subtiel bij wanneer een topic de verkeerde kant op lijkt te gaan, maar dat gaat niet gepaard met een opgeheven vingertje of iets dergelijks Haha!. Voor de goede orde: ik rij zelf geen western, ik post heel weinig op western, ik heb Sugarmiss nog nooit ontmoet, maar ik vind haar manier van moderaten juist heel prettig!

Dat negeren van nieuwelingen komt in sommige forums meer voor dan in andere heb ik gezien, gelukkig het meest op de forums waar ik niet erg veel post. Het gebeurt soms inderdaad, maar ik maak mezelf er ook schuldig aan merk ik. Soms komt er een nieuwe Bokker met een compleet andere inslag dan die ik heb (ik had zijn/haar moeder kunnen zijn bijvoorbeeld Haha! ), en in die belevingswereld zit ik nou eenmaal niet meer, dus antwoord ik ook niets. Maar aan de andere kant doe ik dat bij de bestaande Bokkers die een andere interesse hebben ook , ook als ze erg "bekend" zijn hier.

Natuurlijk zijn er hier (zoals overal in het leven) Bokkers die hun mening wel erg luid kenbaar maken, die laat ik altijd maar voor wat ze zijn. Nog wel 1 nieuwelingenprobleempje meegemaakt: ik antwoordde toen ik hier pas kwam in een forum dat ik mijn paarden echt nooit sla, en dat werd direct stevig belachelijk gemaakt door een aantal "langer zittende" Bokkers. Toen had ik wel even zoiets van "Oh, het is dus blijkbaar stoer hier om je paard te slaan Verward ". Ik heb besloten om daar niet verder op te reageren, men vindt maar wat men wil vinden, dat raakt me niet. Maar ik kan me voorstellen als je daar gevoelig voor bent dat dat heel naar en misschien zelfs wel intimiderend overkomt. Je eigen instelling weegt dus ook mee in dit soort zaken - ook weer net als in het dagelijks leven.

Vallerina
Berichten: 137
Geregistreerd: 05-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-03 14:00

promptertje"]
kan ik niet anders concluderen dat Sugarmiss juist een van de moddies is die nooit haar mening opdringt of zich te nadrukkelijk met een discussie bemoeit. Ze stuurt heel subtiel bij wanneer een topic de verkeerde kant op lijkt te gaan, maar dat gaat niet gepaard met een opgeheven vingertje of iets dergelijks Haha!. Voor de goede orde: ik rij zelf geen western, ik post heel weinig op western, ik heb Sugarmiss nog nooit ontmoet, maar ik vind haar manier van moderaten juist heel prettig!
[/quote]
Ieder zijn mening, dat mag hier op Bokt.

[quote="promptertje"]
Dat negeren van nieuwelingen komt in sommige forums meer voor dan in andere heb ik gezien, gelukkig het meest op de forums waar ik niet erg veel post. Het gebeurt soms inderdaad, maar ik maak mezelf er ook schuldig aan merk ik. Soms komt er een nieuwe Bokker met een compleet andere inslag dan die ik heb (ik had zijn/haar moeder kunnen zijn bijvoorbeeld Haha! ), en in die belevingswereld zit ik nou eenmaal niet meer, dus antwoord ik ook niets. Maar aan de andere kant doe ik dat bij de bestaande Bokkers die een andere interesse hebben ook , ook als ze erg "bekend" zijn hier.
[/quote]
Puntje waar bokkers in het algemeen eens over na zouden kunnen denken.

[quote="promptertje"]
dat werd direct stevig belachelijk gemaakt door een aantal "langer zittende" Bokkers.
[/quote]
Kijk even aan het begin van dit topic. Sommige reacties zouden ietsje genuanceerder kunnen. Maar het was een mooi voorbeeld van waarom, o.a. , ik dit topic gestart heb.

[quote="promptertje schreef:
Ik heb besloten om daar niet verder op te reageren, men vindt maar wat men wil vinden, dat raakt me niet. Maar ik kan me voorstellen als je daar gevoelig voor bent dat dat heel naar en misschien zelfs wel intimiderend overkomt. Je eigen instelling weegt dus ook mee in dit soort zaken - ook weer net als in het dagelijks leven.

Ik heb ook maar hartelijk om hen gelachen. Zo blijft Bokt leuk! Haha!

Wat de vergelijkingen betreft met het echte leven die meerder bokkers gemaakt hebben. In het echte leven heb je een hoop dingen helemaal niet in de hand. Bij Bokt hebben wij (bokkers & moddies) wel bijna alles zelf in de hand. Daar mee hebben we de mogelijkheid om af en toe eens in te grijpen of te discussiëren, daar waar wij dat in het echte leven vaak niet hebben.
Ook dat maakt Bokt leuk.

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 15:01

promptertje schreef:
Vallerina, nu ik zo'n 4 maanden op Bokt kom, eigenlijk wel op alle forums, kan ik niet anders concluderen dat Sugarmiss juist een van de moddies is die nooit haar mening opdringt of zich te nadrukkelijk met een discussie bemoeit. Ze stuurt heel subtiel bij wanneer een topic de verkeerde kant op lijkt te gaan, maar dat gaat niet gepaard met een opgeheven vingertje of iets dergelijks Haha!. Voor de goede orde: ik rij zelf geen western, ik post heel weinig op western, ik heb Sugarmiss nog nooit ontmoet, maar ik vind haar manier van moderaten juist heel prettig!
.


Jammer dat er maar 3 regels in een onderschrift mogen Haha!

Voor veel nieuwe bokkers die dit ervaren zoals promptertje zegt moeten 'even doorbijten' en volhouden. IRL hebben mensen er soms ook moeite mee een kamer vol met mensen binnen te stappen. Sommigen doen dat heel schuchter zoiets van 'o jee als ik nu maar niet struikel' , terwijl anderen direkt duidelijk hun aanwezigheid kenbaar maken en er het beste van maken.

Gelukkig zijn er dus zoveel verschillen. Haha!

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 20:18

Vallerina"]
[quote="Sugarmiss schreef:
Enough said... Lips are sealed

Wat jij wil!
(Niet aggressief bedoeld.)

Eventuele meningen over het oorspronkelijke topic zijn nog steeds welkom.
Misschien interessant om te horen dat een vrij 'nieuwe' bokker onlangs aan mij vroeg of het gewoon is om genegeerd te worden.
[/quote]

Dit laatste dacht ik in het begin ook, maar nu naar een paar maanden wordt er steeds meer op je gereageerd. Ik denk niet dat je er maar gelijk vanuit moet gaat dat mensen je negeren als ize niet op je berichtjes reageren, misschien vinden ze het niet de moeite waard. So what de volgende keer beter toch.

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 20:33

Een hoop nieuwelingen openen een item met iets wat al tig keer aan de orde geweest is, niet wetend dat daar een zoek-funktie voor is.
Een hoop vaste posters zullen dan misschien zoiets hebben van..oh nee niet alweer.. en dan niet meer reageren.
Ik verwijs dan vaak naar die zoekfunktie, dat kan dan wat kortaf overkomen (alhoewel niet zo bedoeld) Haha!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 22:50

Vallerina schreef:
...Misschien interessant om te horen dat een vrij 'nieuwe' bokker onlangs aan mij vroeg of het gewoon is om genegeerd te worden.


Ik denk dat je als nieuwe bokker al wel snel het gevoel hebt, dat je genegeerd wordt ! Ik had dat in het begin ook wel eens; plaatste ik vol enthousiame een berichtje, werd er niet op rereageerd Verward !
Toch denk ik niet dat dit per definitie met nieuw/niet nieuw te maken heeft! Het ligt ook erg aan wát die persoon hier neerzet!
Er is hier op bokt bijv. iemand, die in -tig topics reageert, maar dan altijd zo niet terzake doende Scheve mond ! Dingen als "haha, leuk, zeg *lol*" of "Ja, dat had ik laatst ook, dat was niet/echt leuk". Ik zie haast nooit dat er op deze persoon gereageerd wordt Scheve mond ! Ik reageer ook bijna niet, gewoonweg omdat ik niet weet hoe ik hier op kan reageren Knipoog !