Bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vallerina
Berichten: 137
Geregistreerd: 05-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-03 16:23

Cody, mooi gesproken!

Alleen dat beter niet plaatsen, dat is nou juist dat gene waarom ik me af vraag of Bokt zijn doel voorbij geschoten is.
Het moet toch voor een ieder die 'hulp zoekt' mogelijk zijn om gewoon een vraag te kunnen stellen, zonder meteen 'afgemaakt' te worden.

Het voordeel van Internet is inderdaad dat je er in zo een geval voor kan kiezen om dan maar nooit meer op Bokt te komen, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 16:26

Maar als jij je probleem voorlegt aan een aantal vrienden/vriendinnen dan krijg je van de ene toch ook een hele andere reactie als van de andere en natuurlijk ook reacties die beter niet gezegd kunnen worden en dan zeg je toch ook niet dat die personen misschien wel bij een sekte zitten.

Ik persoonlijk vind dat het woordje sekte een hele verkeerde woordkeuze is geweest hierdoor krijg je dus dat mensen er zo fel op reageren.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 16:28

Bovenalles wat ik nu ga zeggen eerst even dit.
Ik vind het over het algemeen heel gezellig en goed georganiseerd op bokt, anders was ik allang weggeweest Knipoog

Apple schreef:
....opbouwende kritiek....


Daar zeg je wat.... opbouwende kritiek, maar IMO wordt er op bokt best snel een aanvallende houding ingenomen, misschien niet altijd zo bedoeld, maar da's het lastige van internet. Smileys doen ook heel veel, maar ook die bestaan soms niet lijkt wel. Er wordt IMO ook onderscheid gemaakt welke bokker het bericht gepost heeft.
Bijvoorbeeld op ITP, als een 'onbekende' Een leuke foto plaatst maar hij/zij rijdt zonder cap. Dan kan je daar zo een opmerking over verwachten. En ik moet zeggen dat die opmerkingen meestal niet al te taktisch zijn .
Post daarentegen een ' bekende' bokker een foto zonder cap dan wordt daar óf niks van gezegd óf een grap over gemaakt (Dan kan het blijkbaar opeens wel op ene leuke manier!).

Nieuwe bokkers die op jan en alleman domme reacties geven, ja die krijgen een keer de deksel op hun neus.

Wat Cody zegt is ook waar, soms weet je wat voor reacties je kan krijgen, sorry als jij dat dan post, dan krijg je die reacties ook.
Maar dan niet boos worden, geef argumenten voor of tegen, en vraag de anderen dat ook te doen. Dan kan je iemands beweegredenen achterhalen en je een goede gefundeerde mening vormen en jij kan dan prima een andere mening hebben als ik. Als we elkaar maar respecteren en niet ongefundeerd afmaken Knipoog

Ok dat was mijn warrige verhaal
Laatst bijgewerkt door Sjimmy op 20-02-03 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Vallerina
Berichten: 137
Geregistreerd: 05-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-03 16:30

Angus schreef:
dan zeg je toch ook niet dat die personen misschien wel bij een secte zitten


Het zit je nogal hoog he, die opmerking van die sekte.
Ik heb hem IRL meerdere malen horen vallen. Nee, dat kan ook niet de bedoeling van Bokt zijn.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 16:30

Ik had erbij gezet, dat als je niet tegen die negatieve reacties kunt, dat je dan beter niet kunt plaatsen. Maar dat je best een hoop negatieve reacties weg kunt nemen door uit te leggen waarom je ergens op een bepaalde manier over denkt.
Maar in sommige gevallen loopt het naar mijn mening uit de hand omdat mensen zich aangevallen voelen als ze negatieve reacties krijgen.
Ze schieten meteen in de verdediging zonder goed te lezen wat sommige mensen proberen duidelijk te maken. Als je dat namelijk wel leest, dan is er best een goed gesprek mogelijk en kun je er open over praten met elkaar zodat het helemaal niet zo negatief eindigt.

Dan heb ik het dus niet over de negatieve reacties waar totaal niet over nagedacht is. Die laat ik ook altijd gewoon links liggen.
Maar er wordt vaak niet zomaar wat gezegd, probeer je ook eens in te leven in de persoon die zich misschien wat negatief opstelt. Het zal vaak niet voor niks zijn. Vind je van wel, doe er dan wat aan om diegene het positieve van in te laten zien.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 16:30

Margreet schreef:
Net het echte leven dus Haha!


Precies dat vind ik nou ook Het is net het echte leven.. in het echte leven heb je ook groepjes vorming... met de 1 kun je wel goed overweg en met de ander niet. Ik vind het geen reden om weg te blijven als je eens kritiek over je heen krijgt Ik vind het hartstikke gezellig op bokt er vanzelfsprekend heb ik qua personen ook mijn voorkeur. Wat ik wel vind dat er wat meer opbouwende kritiek geuit kan worden i.p.v. harde kritiek die je wel vaker in toppics ziet.

Bokt als secte.. nee dat vind ik niet, het is gewoon een gezellig forum waar lief en leed gedeeld wordt met elkaar en het is maar net aan jezelf hoe "bloot" je je geeft Knipoog Bokt werkt zeer verslavend vind ik, als ik een dagje vrij ben, dan ben ik blij dat ik de dag erna weer kan werken zodat ik weer kan bokken Schijnheilig

Zoveel mensen zoveel meningen en dat heb je in het echt 'paarden' leven ook Ik heb via bokt ook mensen leren kennen waar ik prive nu leuk mee omga en een aantal mensen waar ik leuk mee pb. Als ik hulp nodig heb met mijn paard dan vraag ik dat aan die mensen waar ik vertrouwen in heb en als ik het wel plaats op bokt, dan kijk ik naar de meningen waar ik wat mee kan en naar de opbouwende kritiek. Ik denk dat je veel met een korreltje zout moet nemen hoor Schijnheilig

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 16:33

Angus, ik denk dat je de plank een beetje misslaat..
Hier worden 2 dingen genoemd die je apart moet zien en jij schakelt ze aan elkaar.
AAn de ene kant word de nadruk gelegd op het felle reageren en het andere is dat als je als nieuwkomer hier komt het net lijkt dat het zo'n hechte groep is waar je nooit tussen kan komen, iets wat echt niet zo is...

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 16:35

Tuurlijk, als je een reactie wilt, dan plaats je het..

Maar, een ongevraagde reactie zal nooit de bedoeling zijn, dat bedoel ik te zeggen. Als ik om een brood vraag bij de bakker krijg ik toch ook geen zak meel?? Als ik aan de garage vraag of ze mijn uitlaat vervangen dan gooien ze er toch geen nieuwe motor in?? De kunst van berichten plaatsen en de reacties erop ligt vaak in het niet goed lezen van de vraag.

En tuurlijk, als ik een foto plaats waarbij mijn tenen zowat ik de neus van het paard zitten, dan kan ik verwachten dat er commentaar op komt, maar op het moment dat ik vraag, goh, "hoe vinden jullie de kleur van mijn paard" en niet "hoe vinden jullie dat ik erop zit", dan hoop ik alleen reacties te krijgen over de kleur van het paard en niet die tenen in de neus van het paard zitten, simpelweg omdat ik dat niet vraag!

Datr is wat ik ermee bedoel, je krijgt ongevraagd commentaar, je word ongevraagd afgezeken.. En sommige mensen zijn er beter in als anderen, maar toch Lachen

Wat overigens mij er niet van weerhoud om te reageren of plaatsen hoor! En ik zal er geen minuut minder om bokken Haha! Maar ik plaats dus nooit foto's, want er zijn altijd mensen die niet normaal kunnen doen.

Vallerina
Berichten: 137
Geregistreerd: 05-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-03 16:35

Cody schreef:
Ik had erbij gezet, dat als je niet tegen die negatieve reacties kunt, dat je dan beter niet kunt plaatsen. Maar dat je best een hoop negatieve reacties weg kunt nemen door uit te leggen waarom je ergens op een bepaalde manier over denkt.


Weet ik, maar als jij als onschuldige, net beginnende bokker eindelijk denkt de juiste vraagbaak gevonden te hebben en je krijgt zo een antwoord, dan kom je toch niet gauw terug.

Zie ook wat Sjimmy zegt over het verschil in behandeling van bekende en onbekende Bokkers.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 16:38

Tallie1979 schreef:
Tuurlijk, als je een reactie wilt, dan plaats je het..

Maar, een ongevraagde reactie zal nooit de bedoeling zijn, dat bedoel ik te zeggen. Als ik om een brood vraag bij de bakker krijg ik toch ook geen zak meel?? Als ik aan de garage vraag of ze mijn uitlaat vervangen dan gooien ze er toch geen nieuwe motor in??

Maar als jij met een 100 jaar oude auto bij de garage komt (bij wijze van Haha! want toen waren er nog geen auto's), auto valt van ellende uit elkaar, dan zullen ze daar toch ook zeggen: "Maar mevrouw, kunt u niet beter een andere auto nemen?" of "Zou u dat wel doen?" Dat is alleen maar behulpzaam, en het is juist fijn denk ik als mensen met je meedenken.

Tuurlijk, je wilt graag antwoord krijgen op je vraag, maar naar mijn mening is er niets mis mee als daar een beetje van afgeweken wordt als de situatie zich voordoet.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 16:41

chica....Waarschijnlijk heb je gelijk en heb ik het niet goed begrepen.

Wat dat nieuwe bokkers verhaal betreft: Toen ik hier net kwam had ik ook het idee dat je als nieuwkomer niet helemaal geacepteerd zou worden , achteraf is het zo dat op topics van een nieuwkomer minder snel wordt gereageerd dan op een topic van een persoon die hier al langer komt maar dan hoef je niet te zeggen dat ze hier een sekte zijn.

(Dit is mijn mening er zullen vast mensen zijn die het hier niet mee eens zijn maarja)

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 16:44

Ben het met jou eens Cody! Maar wat ik eerder in dit topic al zeg.
Er wordt wel onderscheid gemaakt in de mánier van vertellen dat het 'beter zus of zo kan'. Bij een 'gerenommeerd' Knipoog bokker zal dat met een geintje gaan, terwijl bij een newby er flink gezeken kan worden. En dat is niet leuk binnenkomen!

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 16:44

Cody schreef:
Maar als jij met een 100 jaar oude auto bij de garage komt (bij wijze van Haha! want toen waren er nog geen auto's), auto valt van ellende uit elkaar, dan zullen ze daar toch ook zeggen: "Maar mevrouw, kunt u niet beter een andere auto nemen?" of "Zou u dat wel doen?" Dat is alleen maar behulpzaam, en het is juist fijn denk ik als mensen met je meedenken.


Mits het normaal gebeurd uiteraard Haha!

Bokt is over het algemeen heel gezellig en schappelijk.. Bokkers helpen elkaar, worden vrienden van elkaar en zitten zo nu en dan tijdens een feestje bij elkaar Haha!

Dat maakt het heel uniek.

Maar toch zijn er mensen die niets liever doen dan altijd commentaar geven, het zij opbouwend bedoeld, hetzij afkrakend bedoeld. Ik vind soms dat er teveel naar iemand zijn mond word gepraat. Maar soms kan je ook via een PB zeggen wat je bedoeld, snap je me nog Marije, of ben ik weer vaag?? Haha!

Als je ook maar iets doet wat een persoon niet aanstaat dan krijg je soms wel 10 mensen over je heen.. Want af en toe zijn bokkers maar kuddedieren ( misschien dat we daarom van paarden houden ) als een dit vind, komt de volgende ook en daarna komt er nog iemand die weer hetzelfde zegt. Als er 1x is gezegd wat jij bedoeld, dan lijkt mij dat voldoende..

Maar goed, ik dwaal af.. Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 16:51

Percy schreef:
Soms zijn de reactie's wel wat fel maar kijk eens in andere paardenfora, daar zie je dat ook. Paardenmensen zijn nu eenmaal ontzettend eigenwijs Lachen


Dat gebeurt niet alleen op paardenfora. Ik kom al jaren op algemene fora (met name reisfora) en daar kan het er net zo aan toe gaan als wel eens op Bokt gebeurt. IMO zit zoiets in de aard van sommige mensen. Knipoog

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 16:53

Ja hoor Tallie ik snap heel goed wat je bedoelt *LOL*

Tuurlijk hou je altijd die botte reacties van sommige mensen, maar daar kan ik echt niet mee zitten. Als het namelijk keer op keer gebeurt zegt dat meer over de persoon die de negatieve reacties plaatst dan over degene waar op dat moment toevallig op gereageerd wordt.

Maar ik denk ook dat het lastig is, bij nieuwe bokkers om op de juiste manier te reageren.
Bijvoorbeeld:
Een nieuwe bokker met een pennynaam (ja sorry ik vind dus ook dat de nickname al een bepaald beeld over een persoon geeft - ook een vooroordeel, maar ik geef ze vaak het voordeel van de twijfel door niet meteen te reageren maar eerst het achterliggende verhaal af te wachten) stelt een vraag:
Naam topic:
"HELP! SPOED!!! Pony staat niet stil bij opstijgen"
Dan krijg je dus reacties als 'neem les' en andere botte opmerkingen.
Misschien niet terecht, maar wel te verwachten.
De titel zegt ook al heel veel namelijk, en omdat je nogmaals geen persoon voor je ziet, is het heel belangrijk om goed na te denken over wat je post en hoe je post.
Persoonlijk reageer ik dus niet op zo'n topic als hierboven, maar er zijn mensen die het wel steevast doen.

Dan stelt een doorgewinterde bokker met ontzettend veel rij-ervaring eenzelfde vraag op Rijtechnisch met "Mijn paard staat niet stil met opstijgen".
Dan krijgt ze héle andere reacties!
Mensen weten meer over haar, dat ze goede begeleiding heeft, hoe ze haar paarden rijdt, enz.
Dat is het nadeel dat je hebt als nieuwe bokker. Mensen weten niks over je. Misschien is het daarom dus extra belangrijk om goed na te denken hoe je je bericht opstelt, welke informatie je geeft en wat het doel van je berichtje is.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 16:57

Is dat in het echte leven ook niet zo? Dat je je als nieuweling toch eerst een beetje moet 'bewijzen', of liever gezegd beter een wat afwachtender houding kunt aannemen als je in een nieuwe omgeving terecht komt (nieuwe baan, opleiding, studentenhuis)? Aan schreeuwers wordt meteen duidelijk gemaakt dat hun gedrag niet echt op prijs wordt gesteld. En volgens mij is het ook iets heel natuurlijks dat mensen opener en vriendelijker op je gaan reageren naarmate ze je beter kennen en meer van je weten. Een proces van wat gereserveerder naar wat meer persoonlijker, bedoel ik te zeggen.
Laatst bijgewerkt door Karin op 20-02-03 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 16:58

Ja vind ik ook.
En daar is ook helemaal niks mis mee denk ik.
Laatst bijgewerkt door Cody op 20-02-03 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 16:58

Zou het er ook niet mee te maken hebben dat het "makkelijker" is om een "grote mond" te hebben wanneer je veilig achter je computertje zit ipv dat je tegenover iemand staat?
Of, laat ik het anders zeggen, als je iemand IRL voor je hebt dan is het eenvoudiger om aardig/opbouwend/whatever te zijn dan via internet. Al is het alleen maar omdat praten nog altijd makkelijker is dan typen. (Althans voor de meeste mensen, de mensen met een spraakgebrek laat ik even terzijde)

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 17:01

Idd Margreet, dat kan ook een rol spelen. Ik ontmoette eens bij toeval iemand die ik tot dan toe alleen via internet kende, en ik had erge moeite met haar optreden op dat forum. Haar reactie: 'Ik snap niet waar iedereen zich zo druk over maakt, het is toch maar internet'. Ik heb niet eens de moeite genomen om haar van het tegendeel te overtuigen, dat leek me nogal zinloos.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 17:05

Chica schreef:
Angus, ik denk dat je de plank een beetje misslaat..
Hier worden 2 dingen genoemd die je apart moet zien en jij schakelt ze aan elkaar.
AAn de ene kant word de nadruk gelegd op het felle reageren en het andere is dat als je als nieuwkomer hier komt het net lijkt dat het zo'n hechte groep is waar je nooit tussen kan komen, iets wat echt niet zo is...


Even over dat nieuw binnenkomen.... daar heb ik wel een leuk voorbeeld van Knipoog

Tallie1979 en ik zijn bijna tegelijkertijd binnengekomen... ik deed dat heel voorzichtig want ben een beetje verlegen Party!! Tallie heeft zichzelf gewoon bokt binnengeknalt en het leek wel of ze er al jaren was... Tallie had al 500 en nog wat postings terwijl ik er nog geen 100 had en was al best bekend op Bokt en dan op een leuke/grappige manier Haha! . Op een gegeven moment n.a.v. een toppic gingen we pb-en met elkaar en zijn we bevriend geraakt en het is een hele toffe en lieve meid Schijnheilig. Zo zie je maar weer dat je door Bokt in real life ook vrienden kunt maken.

Op een gegeven moment vroeg Tallie waarom ik ook niet meeging naar een boktmeeting en ik zei dat ik daar verder niemand kende en ik wilde wel maar durfde niet echt. Tallie zei ik ken daar ook nog niemand in real life hoor maar ik 'knal' mezelf er gewoon tussen Haha! Ik ben toen met Tallie mee naar de meeting gegaan en daarna naar nog een meeting en het was echt heel leuk. Met de 1 klikt het beter dan met de andere maar dat heb je in real life ook Knipoog

Het ligt ook aan jezelf op welke manier je binnenkomt bij Bokt en de bokkers staan ook altijd open voor nieuwe bokkers hoor

Hmmm beetje warrig verhaal geloof ik.. ik hoop dat jullie begrijpen wat ik nu weer bedoel Verward Haha!
Laatst bijgewerkt door AnneOmie op 20-02-03 17:21, in het totaal 2 keer bewerkt

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 17:09

Karin schreef:
Is dat in het echte leven ook niet zo? Dat je je als nieuweling toch eerst een beetje moet 'bewijzen', of liever gezegd beter een wat afwachtender houding kunt aannemen als je in een nieuwe omgeving terecht komt (nieuwe baan, opleiding, studentenhuis)? Aan schreeuwers wordt meteen duidelijk gemaakt dat hun gedrag niet echt op prijs wordt gesteld. En volgens mij is het ook iets heel natuurlijks dat mensen opener en vriendelijker op je gaan reageren naarmate ze je beter kennen en meer van je weten. Een proces van wat gereserveerder naar wat meer persoonlijker, bedoel ik te zeggen.


Hier ben ik het helemaal mee eens Karin Dat wou ik ook zeggen maar kon het niet goed formuleren Knipoog

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 17:15

Precies, 2 vliegen in 1 klap... waar draait het dus om? Hoe stel je jezelf op.
Als nieuwkomer door eerst rustig rond te neuzen en je dan pas in te mengen of er kanlhard in te gaan met als gevolg dat je verkeerd begrepen kan worden maar ook als door gewinterde bokker in de manier hoe je je berichten opstelt....
Allebeide gevallen ligt het er aan hoe je jezelf profileert.
Dus ben ik van mening dat je dit nooit kan voorkomen, het enige wat je kan doen is elkaar zo af en toe afremmen als je merkt dat het fout gaat.
Hier op een forum zijn dat de medebokkers of moddie's maar ook vind ik heel duidelijk dat iedereen ook wel eens de vinger naar zichzelf mag wijzen en zelf goed nadenkt voor je je uit...

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 17:18

Vallerina"]
Ik heb het al meerdere mensen horen zeggen 'het lijkt wel een sekte' en nou hoorde ik het me zelf nog denken ook . . . .
[/quote]

[quote="Vallerina schreef:
Dat van die sekte ga ik niet eens verdedigen. Dat zijn niet mijn woorden!(1e post GOED LEZEN)


Ik heb de 1e post even goed gelezen en wat ik uit jouw woorden in je 1e post haal is dat je het jezelf ook hoort denken dat het een sekte is... dan zijn het toch ook jouw woorden als je je gedachten op ‘papier’ (papier=bokt) zet?? Verward Of begrijp ik dat verkeerd? Lachen

Ik heb al vaak genoeg mijn visie over bokt gegeven en hoe bepaalde dingen opgevat kunnen worden door lezers… dat ga ik niet voor de zoveelste keer doen want in de meeste gevallen is het toch vechten tegen de bierkaai. De ene lezer is gevoelig voor kritiek, de ander is keihard en vat het allemaal niet zo serieus op. Probeer gewoon een beetje rekening te houden met elkaar als je dingen opschrijft. Denk gewoon eens bij jezelf “hoe zou ik deze zin lezen en hoe zou de persoon waarvoor het bedoeld is het opvatten?”

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 17:23

Kijk niemand hoeft iedereen aardig te vinden hoor Lachen

Er zijn ook mensen die ik niet mag, hetzij doordat ik deze persoon hele nare dingen zie zeggen op het forum, hetzij doordat ik die persoon IRL heb gezien op een meeting en daar pas mijn nekharen overeind gingen staan.

Maar, er zijn vast ook mensen die mij niet mogen omdat ik er juist zo inknal zeg maar.. Ik heb over sommige dingen een uitgesproken mening en ik ben ook niet bang om deze uit te spreken. Maar het is de manier waarop. Als iemand iets doet wat niet door de beugel kan dan zal ik dit op een nette manier duidelijk proberen te maken, desnoods via PB.. Haha!

En ook ik ga soms te veel op in het geheel.. Ik zeg soms ook wel eens dingen die ik niet op die manier bedoel.

Daarom zeg ik bij deze ook maar meteen dat ik nooit en te nimmer wat als persoonlijke aanval neerzet. Maar ik schrijf soms wat ehmm, wazig, of hard.. Haha! Maar ik laat mensen in hun waarde, mocht er ooit iets zijn wat volgens jullie niet netjes is, dan hoor ik dat graag Haha! Als het uiteraard op een nette, volwassen manier kan per PB:D

Want ik kan soms wat kattig klinken, maar eigenlijk ben ik dat helemaal niet hoor *LOL*
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 20-02-03 17:28, in het totaal 2 keer bewerkt

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 17:24

Maarten schreef:
Probeer gewoon een beetje rekening te houden met elkaar als je dingen opschrijft. Denk gewoon eens bij jezelf “hoe zou ik deze zin lezen en hoe zou de persoon waarvoor het bedoeld is het opvatten?”


Dat doe ik bij bijna alles wat ik op bokt plaats! Vaak heb ik iets getypt en dan lees ik het na en verander ik het of zet er smileys bij om te laten zien dat ik het niet op een rot manier bedoel Schijnheilig Het gekke is dat ik met email tegenwoordig mijn bokt smileys mis