Moderators vertrekken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Revanches

Moderators vertrekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 19:18

Wat is de reden dat er ineens zoveel moderators terug gaan naar "black"?
Is dit vluchtgedrag voor de tegemoetkomende drukke tijd? (Feestdagen e.d.)
Of verkeerde inschattingen hoeveel werk een moderator eigenlijk moet verzetten? En dit vaak niet kunnen combineren met hun dagelijkse bezigheden?
Of zijn er in het team enkele problemen?

Natuurlijk lees ik bij iedere vertrekkende moderator wel hun reden(en ik begrijp sommigen ook wel).
Maar het vertrek van zoveel in een korte tijd viel mij gewoon op. En was benieuwd naar hoe de overige bokkers(en moderators) hier over denken.

*Even een korte weergave:
Vertrokken vanaf juli:
Justy
Robynn
Amanda
Cer
Yellowfish
Tellie
Annash
Tessa

Katja

Re: Moderators vertrekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:30

Er zijn inmiddels ruim 50 mods en daardoor heb je best een aardig verloop.
Het kost gewoon heel veel tijd en dat is niet voor iedereen blijvend op te brengen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:31

Een aantal die je opnoemt hebben hun werk anders heel lang gedaan.
Verkeerde inschattingen lijkt me op de laatste plaats het grote probleem.
Modden is een grote klus volgens mij, niet iets wat je even tussen het eten en het toetje in doet.
Ik kan me inbeelden dat als je levenspatroon verandert, modden er niet meer in past.
Iemand had het druk met de studie, de ander met het werk, de ander kon 't allemaal niet combineren..
Ik denk dat de redenen mooi weergeven zijn in de afscheidstopics.

Neemt niet weg dat enkele mods zeker gemist worden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:32

Gewoon toeval dat er binnen een korte tijd zoveel mensen vertrekken Ja en zoals Katja al zegt: Het kost nou eenmaal veel tijd, en met 20 minuten modden per dag ben je er niet. Dan moet je op den duur toch keuzes gaan maken. Een aantal mods hebben dit de laatste tijd helaas ondervonden.

De mods geven dat toch meestal aan in hun topics op FZ wanneer ze hun vertrek aankondigen? Lachen
Niets spectaculairs aan volgens mij hoor Haha!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:33

MissHaffie schreef:
Een aantal die je opnoemt hebben hun werk anders heel lang gedaan.
Verkeerde inschattingen lijkt me op de laatste plaats het grote probleem.
Modden is een grote klus volgens mij, niet iets wat je even tussen het eten en het toetje in doet.
Ik kan me inbeelden dat als je levenspatroon verandert, modden er niet meer in past.
Iemand had het druk met de studie, de ander met het werk, de ander kon 't allemaal niet combineren..
Ik denk dat de redenen mooi weergeven zijn in de afscheidstopics.

Neemt niet weg dat enkele mods zeker gemist worden.

Precies wat ik ook wilde zeggen.
Alleen iets uitgebreider Haha!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:54

Mod zijn is een grote hoeveelheid werk. Zelf mod ik op vrij rustige fora, maar achter de schermen valt ook genoeg in te brengen. Bovendien is het wel een taak die je bij moet houden en het moet in je leefpatroon passen. De redenen worden inderdaad genoemd in de topics op FZ.

En de grote hoeveelheid (ex)mods die het stokje door gaan geven is gewoon toeval maar dat het erg jammer is, is gewoon een feit.
En aan de andere kant is het voor 'gewone' bokkers een kansje als er plek is in het moderatorteam om zich op een andere manier in te zetten voor bokt. (als je gevraagd wordt Knipoog )

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:59

Wat denk ik ook meespeelt is dat veel mensen na de zomervakantie een nieuwe start maken, nieuwe baan, nieuwe studie, stage, afstuderen etc. Veel mensen proberen het eerst een tijd te combineren, maar na een paar weken blijkt het gewoon niet zo goed te combineren... tel dit bij het normale verloop op, en dan lijkt het al gauw veel.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:23

Het valt mij ook op idd hoeveel mods er plotseling stoppen. Voor een deel zal het misschien een verkeerde inschatting zijn, maar ik denk dat de hoofdreden zoals hier al is gezegd een verandering in het leven van de mod: verhuizing, studie , kids.. het neemt allemaal veel tijd in beslag en ik kan me goed voorstellen dat het 'gewone' leven buiten bokt dan toch echt voor gaat Lachen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:27

Mas schreef:
Het valt mij ook op idd hoeveel mods er plotseling stoppen. Voor een deel zal het misschien een verkeerde inschatting zijn, maar ik denk dat de hoofdreden zoals hier al is gezegd een verandering in het leven van de mod: verhuizing, studie , kids.. het neemt allemaal veel tijd in beslag en ik kan me goed voorstellen dat het 'gewone' leven buiten bokt dan toch echt voor gaat Lachen
Het zou natuurlijk niet moeten kunnen. Knipoog

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:28

Eigenlijk niet he Katja, 't zou een aanstelling voor het leven moeten zijn Haha!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:29

Als ik dat beaam zou ik daar op een gegeven moment wel eens spijt van kunnen krijgen.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 20:47

Ik wilde ook niet het idee opwekken dat ik niet in de gaten heb dat modden heel veel tijd in beslag neemt. Dat heb ik zeker wel in de gaten. Niet voor niets ook dat ik eerst zeer goed tenrade ben gegaan bij mijzelf of ik wel of niet mij zou inschrijven om moderator te worden(zie andere topic). Gewoon omdat wel lees dat het echt veel tijd kost en het niet even iets is wat je er zo bij doet. Maar ik denk dat daar door sommige bokkers best wel gemakkelijk over gedacht wordt.

En als je nu zo het verloop van de laatste maanden ziet was ik gewoon benieuwd of het ook nog meer redenen had dan alleen tijd te kort e.d.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:53

Katja schreef:
Als ik dat beaam zou ik daar op een gegeven moment wel eens spijt van kunnen krijgen.

Alles wat je zegt word tegen je gebruikt Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:23

Het lijken er nu idd wel wat veel te zijn. Maar eigenlijk is de gemiddelde 'aanblijftijd' van een mod ergens tussen de 1 en 3 jaar. Dus toch geregeld een wisselend team, van mensen die komen en die gaan. En de levens van mensen kunnen veranderen. Nieuw werk, studie, andere prioriteiten, en dan is het wel eens lastig om keuzes te maken. Want je wilt vaak alles goed doen en niet half. Maar een mens heeft nou eenmaal zoveel tijd als die heeft Lachen

En gaandeweg komen er hopelijk weer een boel meer bij, als resultaat van dat mod-opgave topic.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:06

Toen ik als mod gevraagd had had ik een baan die ik verwachte nog wel even te zullen hebben. Ik werkte als telefoniste en mocht daarnaast onbeperkt gebruik maken van internet. Dus tijd genoeg. Helaas hield dat werk toch sneller op dan gedacht (ik was uitzendkracht en had hoop op een contract) en vond dus een tijdje later een nieuwe baan bij de VVV. Ontzettend leuk, maar heel intensief en geen tijd meer om overdag te internetten. 's Avonds wil je graag ook voor jezelf internetten en natuurlijk nog naar je paard, vrienden e.d. Dus veel minder tijd ineens en daardoor in een tijdsbestek van een half jaar/3kwart jaar moeten besluiten uit het team te stappen. Soms loopt het niet zoals je graag wilt.

En ik zeg eerlijk, ik vond het echt heel jammer om te moeten stoppen. Het team is gewoon echt super gezellig, met regelmaat een meeting enzo, maar ook gewoon een leuke club mensen waar je lief en leed mee deelt! Een soort huiskamertopic, maar dan groter en intensiever omdat je ook samen werkt, voor moeilijke situaties staat en beslissingen neemt.

Dus had ik nu weer de tijd, dan ging ik direct terug het team in!
Laatst bijgewerkt door Amable op 29-10-08 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:13

Idem Amable! Vond het ook geen makkelijke stap op weg te gaan. Het is hard werken, maar over het algemeen ook heel leuk.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:25

Waar je je druk om kan maken...
Al zouden er 'problemen' in het team zijn, wat gaat ons dat dan aan? Verward

Daarbij is er weer een topic geweest waarbij bokkers zich hebben kunnen aanmelden om mod te worden en daarbij voorzie ik geen problemen in modderschap op dit moment... vind dat het aardig op rolletjes loopt Knipoog

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:57

Ik vind dat je nogal wat speculaties/insinuaties neerzet. Verkeerde inschattingen, problemen in het team. En dat alleen maar omdat er een aantal mods vertrekken omdat ze simpelweg de tijd niet meer hebben.

Jammer dat je niet gewoon de reden in de topics aan kunt nemen. Want er is namelijk geen andere reden.
Tijdgebrek kun je wel eens krijgen. En dan moet je prioriteiten stellen. In mijn geval gaat mijn werk en en mijn paard dan nog altijd voor bokt. En nee, de keuze om te stoppen met modden maak je ook niet zomaar. Iedere mod die ik ken en die gestopt is vindt het jammer. Omdat het modden zo leuk is, omdat het team gezellig is en omdat het gewoon leuk is om je steentje te kunnen bijdragen aan een leuk forum als bokt. Als ik iets doe wil ik het goed doen. En kan ik dat nog maar voor 50% dan kan ik er beter mee stoppen. Doorgaan is dan niet eerlijk tegenover mezelf, niet eerlijk tegenover het team en niet eerlijk tegenover de andere bokkers.

Geen duistere redenen dus. Gewoon tijdgebrek en prioriteiten stellen.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:00

* stelt voor om een ex-modmeeting te houden omdat het zo gezeliig was Haha!*

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:15

VOOR! Haha!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:21

Voor!! Ja
Ik mis het ook nog best vaak hoor, en als het qua tijd zou gaan zou ik me zo weer aanmelden!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:22

Ook voor. Maar dan wel in combinatie met het huidige team.
Gewoon alle mensen met een kleurtje van het begin van bokt tot nu ofzo Haha!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:22

Helaas hebben we de afgelopen tijd idd van een aantal mods afscheid moeten nemen.. helaas is tijd niet bij te kopen, en houdt het bij 24 uur in een dag echt op. Bij verandering van omstandigheden moet je vaak een keuze maken. Wat ik van de vertrekkende mods begrepen heb, is het ook zo dat ze zich of volledig voor bokt willen kunnen inzetten, en als dat niet kan, liever terug naar "zwart" gaan. Anders wek je de verwachting dat je je inzet, maar er in werkelijkheid geen tijd voor hebt. En dat is niet handig....

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:34

odetteke schreef:
* stelt voor om een ex-modmeeting te houden omdat het zo gezeliig was Haha!*

Oliebollenmeeting bij mij! Die afspraak staat nog! Clown

Anyway, mijn redenen zijn ook niet anders dan vermeld in het topic. Ik kreeg een 32-urige baan, paard te trainen, dat vond ik wel even genoeg. Daarnaast was het niet een baan die heel erg goed zou gaan in combinatie met bokt. En mijn huidige baan ook niet, anders was ik met alle plezier weer terug gekomen.

Ik denk zeker niet dat er problemen oid zijn binnen het team. Idd wat al aangegeven is: na de zomervakantie begint een nieuw schooljaar, misschien een andere baan enzovoort. Imo niet meer dan normaal. Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:37

Miriam schreef:
Voor!! Ja
Ik mis het ook nog best vaak hoor, en als het qua tijd zou gaan zou ik me zo weer aanmelden!

idem hier