Berichten maximaal een uur te wijzigen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 17:11

En dan nog? Waarom zou bokt democratisch moeten zijn?
Dat vind ik echt flauwekul. Meebeslissen over het beleid, yeah right, ga je ook de kosten daarvoor dragen dan? OK, een keertje wat schenken is een leuk gebaar, maar als je echt wilt meebeslissen zou je ook mee moeten betalen. Als bart er flauw van is en er mee kapt, wil je dat gaan bespreken dan? Als er een mod zijn functie neer wil leggen, wil je dat ook bespreken dan? Ik zie niet in waarom bokt democratisch zou moeten zijn, dat is geen enkel forum volgens mij.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 18:30

Ik denk dat een overkoepelend orgaan in de vorm van een bokkersraad best van pas kan komen, zeker waar het om 'misconduct' van bokkers gaat, het een ieder duidelijk dat er door enkele moderators alles behalve objectief gehandelt wordt, dat er een hoop onduidelijkheid speelt onder de bokkers 'waarom?' en daardoor wordt er zelfs als het ware 'de underdog' verdedigt in dit geval Steef, omdat men niet de hele waarheid kent die no doubt in geuren en kleuren op MP te vinden is.
Bokt hoeft niet democratisch te zijn, moderators dienen wel objectief te zijn en ook zich aan de regels te houden en geen vriendjespolitiek er op na te houden...
Zo'n orgaan kan objectief informatie doorspelen aan een moderator, alhoewel er misschien ook gebruik gemaakt zou kunnen worden van een 'vertrouwensbokker', veel mensen zullen geen dingen doorsturen aan moderator(s) omdat ze niet denken objectief behandelt te worden.
En bij de beheerder krijgt men vaak geen gehoor.

Over het beleid beslissen heb ik het dus niet.

Overigens is het bij een ander forum veel beter geregeld, de moderators wisselen om de zoveel tijd met een nieuwe groep, echter hebben de moderators vastgestelde anonieme namen.
Het zijn dus gewone users, die als moderator ~ moderator zijn en als user ~ user... zo heb je ook het twee maten idee de wereld uit.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 18:35

Dat laatste van jou vind ik een goede Orri! Anonieme Mods en als het kan ook wisselende mods!
Dat is misschien iets om over na te denken.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 19:11

Ik vind alleen dat er eventueel een medezeggenschapsraad kan komen als degene betaalde leden zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 19:19

Prima schreef:
Ik vind alleen dat er eventueel een medezeggenschapsraad kan komen als degene betaalde leden zijn.


Bedoel je betaald of betalend? Het laatste lijkt me logisch, maar het eerste ben ik ook wel voor in hoor Haha!.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 20:29

misschien is het een idee een forum te starten waar dit soort huishoudelijke aangelegenheden besproken worden en waar "power-bokkers" (5000+ berichten oid?) kunnen meedoen.

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 20:33

SuperPepeijn schreef:
misschien is het een idee een forum te starten waar dit soort huishoudelijke aangelegenheden besproken worden en waar "power-bokkers" (5000+ berichten oid?) kunnen meedoen.

Weeeeh Huilen discriminatie ... dan mag ik niet meedoen

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 20:36

ok 500 berichten dan *LOL*

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 21:22

SuperPepeijn schreef:
misschien is het een idee een forum te starten waar dit soort huishoudelijke aangelegenheden besproken worden en waar "power-bokkers" (5000+ berichten oid?) kunnen meedoen.


Sorry Pepeijn maar het aantal berichten vind ik niet echt representatief.
Op SlowChat heb je zo 5000 berichten, maar niet echt met veel kwaliteit of wel Knipoog

Misschien moet ik ook maar eens met wanliners gaan smijten!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 21:24

Het is ook niet zo dat er alleen kritiek is, dan zou ik al lang niet meer op bokt komen, over het algemeen vind ik het ontzettend leuk hier, maar er zijn een paar dingen die imo anders kunnen en daarom worden er wat voorstellen gedaan. Dus het is echt niet alleen 'hunnie' afzeiken, ik vind het hartstikke leuk van Bart dat hij dit allemaal doet, waardeer ik ook echt, maar er zou ruimte moeten zijn voor verandering (verbetering).

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 21:24

De geplaatste berichten op SlowChat worden niet (MEER, voorheen wel) mee geteld... 500 - na aftrek van berichten op Slowchat en Kippenhok...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 21:28

fitzroy, ik kom maar met een idee. berichten op SC tellen niet mee ook trouwens. misschien is het ook constructiever zelf met ideeen te komen?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 21:38

SuperPepeijn schreef:
fitzroy, ik kom maar met een idee. berichten op SC tellen niet mee ook trouwens. misschien is het ook constructiever zelf met ideeen te komen?


Ik vind het geen goed idee, beter is om geen kloof te creeeren tussen de bokkers, daarom vind ik dat bijvoorbeeld jeugdhonk eigenlijk een mede oorzaak is van het niet serieus nemen van de jongeren hier.
En, eh, nee SP, ook etherisch gezien val je niet onder jongere Knipoog
tenzij heel misschien bij de EO Haha!

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 21:44

Oke, misschien is het een idee om de periode te nemen hoe lang iemand al op bokt verblijft, bv. mininaal een jaar SP Tong uitsteken

Nee hoor, even zonder dollen. Ik vind zelf die gekozen MR een goed idee. Mensen stellen zich kandidaat en daar kan uit gekozen worden.
En idd uit ieder forum 1 MR-lid.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 23:07

Lovely"]
[quote="Prima schreef:
Ik vind alleen dat er eventueel een medezeggenschapsraad kan komen als degene betaalde leden zijn.


Bedoel je betaald of betalend? Het laatste lijkt me logisch, maar het eerste ben ik ook wel voor in hoor Haha!.
[/quote]

Haha! Betalende bedoel ik eigelijk. Nu ik er zo over denk, heb ik die ene (bij opbod-)wedstrijd voor iets onder je naam nog gewonnen? Heb er niets meer over gehoord?

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 00:16

oliebol ik kan bovenstaand bericht niet meer wijzigen. Was namelijk off topic, en ik kan er niets meer aan veranderen......gelukkig heeft nog niemand hem gelezen denk ik. Hopelijk past een moddie hem nog aan als ze dit bericht leest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 00:24

Prima, misschien kun je ivm je opmerking hierboven even contact opnemen met Bart??

Je bedoelde dus betalende, oke, dat is dan helder.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 00:35

Niemand was online, dus ik hoopte op het beste!

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 00:56

Slachtoffer van de nieuwe boktrule. Ik heb medelijden met je !

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 14:02

Ik vind wel dat iedereen een beetje opvliegerig doet. Het is dus, of die regel (1 uur wijzigen) blijft of niet?? Ik vind wel, Bokt is opgericht door BartVB. Wij betalen niks (misschien een keertje een vrijwillige bijdrage) maar het is en blijft ZIJN bokt! Zou die regel blijven, dan zijn er vast Bokkers die niet meer zo'n zin hebben in Bokt, maar dat is dan ook ZIJN probleem.. Toch? Of zie ik het nou verkeerd??

<<....trouwens, ik ben geheel neutraal....>>

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 15:19

kimmie1988 schreef:
Ik vind wel dat iedereen een beetje opvliegerig doet. Het is dus, of die regel (1 uur wijzigen) blijft of niet?? Ik vind wel, Bokt is opgericht door BartVB. Wij betalen niks (misschien een keertje een vrijwillige bijdrage) maar het is en blijft ZIJN bokt!

Uh, het zijn wel MIJN berichten waar ik dan vervolgens niet meer aankan. Verward

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 15:59

Eeeh, Pegasus, je 'auteursrechten' argument is natuurlijk een beetje flauw Haha! Je hebt idd auteursrechten over alles dat je schrijft of creeert, daar hoef je niets aan te doen. Alleen is het niet zo dat het auteursrecht zegt dat jij onbeperkte zeggenschap hebt over wat van 'jou' is. Jij hebt het nu eenmaal geplaatst, het is van jou maar dat geeft je niet het recht onbeperkt te wijzigen of het terug te trekken. Stel dat je journalist bent dan heb je zodra je je stuk ingeleverd hebt ook niet meer het recht om iets te veranderen.
Anyway, er zijn heeeeeeeeeeeeeel veel fora op Internet waar je uberhaupt niets kan wijzigen, ook niet voor een uur. Ja, je mag nu minder, ja ik ben daar ook niet zo gelukkig mee, maar nee ik zie geen alternatieve oplossing die voor iedereen bevredigend is.
Natuurlijk snap ik wel dat men hier niet blij mee is, dat is ook precies de reden dat iedereen 2 jaar lang onbeperkt heeft kunnen wijzigen. Alleen begint nu de weegschaal wat betreft het wijzigen voor het beheer negatief door te slaan richting de 'beperken' kant.
Maar troost je, over een maandje weet je niet meer beter Haha!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 16:12

Is er niet iets te verzinnen dat je geen dingen meer weg kunt halen na een uur, maar nog wel dingen kunt toevoegen?
Dan zouden de problemen die deze maatregel oplevert al een heel eind verholpen zijn. Een topic wordt er dan misschien niet fraaier op, maar het is wel functioneel. Foto's kunnen dan opnieuw geplaatst worden in hetzelfde topic, BM topics kunnen redelijk geupdate worden, op EA kan een "verkocht" toegevoegd worden etc.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 16:14

Is het anders mogelijk om het zo in te stellen dat een uitzondering geldt voor BM en voor EA? (om idd aan te geven of iets al verkocht is, hoeveel deelnemers er zijn etc..).
Of is dit server technisch wat onmogelijk?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 16:31

ik zou het alleen gebruiken bij mensen die het in het verleden misbruikt hebben.