UK/CB enkel paard gerelateerd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IcePrincess

UK/CB enkel paard gerelateerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 14:13

Bokt is een paardenforum, maar op UK en CB is daar bijna niets meer van te merken.

Schilderijen en tekeningen van paarden waar uren aan is gewerkt verdwijnen al heel snel naar de volgende pagina omdat ze worden ondergesneeuwd door foto's van van alles en nog wat.
En niet dat ik iets tegen al die foto's heb, echt niet, maar als ik op een paardenforum kom wil ik foto's zien van paarden, niet van plantjes, rommel, de buurman etc. Er zijn zoveel fotografie fora, als je foto's wilt zien en laten zien en er tips over wilt krijgen kun je toch beter daar terecht. Zij kunnen je helpen want fotografie in het algemeen is hún ding.
Hetzelfde voor tekeningen die niets met paarden te maken hebben, er zijn minder (nederlandstalige) tekenfora maar als je geinteresseerd bent in 1 speciaal iets kun je altijd wel ergens anders terecht waar ze je beter kunnen helpen dan op bokt.
Verhalen, webdesign etc... er is altijd wel een betere doelgroep te vinden.

Op bokt hebben we allemaal 1 ding gemeen; Paarden

Zou het niet veel logischer zijn om ook het creatieve deel enkel paard gerelateerd te houden? Dan maakt het niet uit wat voor topic je opent, een tekening, foto, verhaal, beeldhouwerk enz. je bereikt er altijd je doelgroep mee, de paardenliefhebber. En wie weet er beter hoe een paard in elkaar steekt, en kan je beter op eventuele schoonheidsfoutjes wijzen dan iemand die verstand heeft van je onderwerp? Zijn er mensen met verstand van het technische deel is het mooi meegenomen, maar daar zijn altijd wel andere, betere fora, voor te vinden.

Nu ben ik erg benieuwd of er veel mensen zijn die er hetzelfde over denken? Wie zou het creatieve deel van bokt ook graag enkel paardgerelateerd willen zien? En waarom wel of juist niet?

RianneH

Re: UK/CB enkel paard gerelateerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:20

Hmmm.. lastig. Op zich vind ik dat je het heel goed verwoord.
Persoonlijk denk ik niet dat iedereen ervoor is om alle niet paardgerelateerde UK/CB onderwerpen te laten verdwijnen. Ik vind het persoonlijk wel fijn om eens wat andere goede foto's te zien anders dan paarden, anders krijg je zo'n ITP-achtige topics en vind het lezen van een goed verhaal ook erg leuk.

Maar misschien is het mogelijk om een onderscheid te maken? UK paard en UK overig?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:25

UK staat nu in t subforum "andere interesses dan paarden", dus ik vind het eigenlijk wel prima zoals het nu is.
Ik zou het niet erg vinden als er een subforum met alleen paardgerelateerde topics zou komen bij UK. Maar voor mezelf kijk ik net zo graag naar een schilderij van een koe als een schilderij van een paard.

Het lijkt me trouwens wel een geweldig idee om in het forum In the picture een subforum te maken voor alleen paardenfoto's die beoordeeld worden op de technische kant Ja
Dat laatste is trouwens ook fijn voor nieuwe bokkers die nog geen 25 berichten hebben, die mogen alleen bij de paarden-topics reageren

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:20

Ik ben niet zo voor eerlijk gezegd, vind het juist erg leuk om eens wat andere dingen te zien dan paarden op de foto. Denk dat het dan ook meer "oh´s en ah´s" gaat geven dan nu. Heb zo´n vermoeden dat iedereen zijn paardenfoto´s hier dan dubbel neer gaat zetten, maar misschien ben ik een pessimist Haha! .

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:22

Ik zou het liefst een scheiding gemaakt zien tussen tekenen/schilderen/creatief en fotografie.

Ik interesseer me totaal niet voor fotografie, maar elke keer als ik een keertje UK bekijk dan staat zowat de hele eerste pagina vol met foto's. Erg irritant en daardoor loop ik veel mooie tekeningen mis omdat ik geen zin heb om eerst 3 of 4 pagina's door te bladeren.

Dat er af een toe een tekening/schilderij van een ander dier voorbij komt vind ik juist wel leuk. Mijn voorkeur zou dus uitgaan naar een scheiding tussen de foto's en de tekeningen.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 16:08

Alleen paarden lijkt me niets Ik vind het juist leuk om verschillende dieren te zien.
Wat me wel geweldig lijkt, is als er in UK een apart gedeelte komt voor de fotografie. Veel van die foto's vallen naar mijn mening niet onder kunst. Iedere gek kan namelijk op een knopje drukken en de foto daar plaatsen. Je wordt er bedolven onder fototopics en de "echte" kunst verdwijnt erg snel naar beneden Verdrietig
Ik ben het dus eens met Remy Ja

Wij pleiten voor een apart gedeelte fotografie in UK!!!!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 16:11

Ik ben er ook voor dat er meer dan "paard" is. Het leven blijft dan zo beperkt, verbreed je horizon (hallelujah!).. Haha!

Is toch juist even genieten om totaal verrast te worden door creatieve uitspattingen van bokkers die ff NIET paardgerelateerd zijn?..
Knipoog
Een fietsbel, een paddestoel, een theekopje, heerlijk! Pling

Ik ben dolblij dat er bokkers zijn waarmee ik meer mag en kan delen! Ach gut

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 16:16

[UK] -> [FZ]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 17:18

Remy schreef:
Ik zou het liefst een scheiding gemaakt zien tussen tekenen/schilderen/creatief en fotografie.

Ik interesseer me totaal niet voor fotografie, maar elke keer als ik een keertje UK bekijk dan staat zowat de hele eerste pagina vol met foto's. Erg irritant en daardoor loop ik veel mooie tekeningen mis omdat ik geen zin heb om eerst 3 of 4 pagina's door te bladeren.

Dat er af een toe een tekening/schilderij van een ander dier voorbij komt vind ik juist wel leuk. Mijn voorkeur zou dus uitgaan naar een scheiding tussen de foto's en de tekeningen.

dat vind ik sowieso een goed plan OK dan! .. Maar hier was laatst ene topic over, en toen was ik ook de enige die dit een goed plan vond geloof ik. Clown.. Imo is fotografie een hele andere manier van creatief bezig zijn dan tekenen/schrijven etc. En daarnaast is het niveau dus ook best wel laag. Dus de meeste foto's zijn ook niet echt een genot om te zien, zegmaar Tong uitsteken..

Weet overigens ook nog wel, dat bokt heel erg bekritiseerd werd op het feit dat er zoveel niet paard-gerelateerde fora zijn, en toen wouden ze UK ook laten verdwijnen. Opzich zou het imo dan wel een goede oplossing zijn om UK/CB paardgerelateerd te houden, echter heb ik er zelf sowieso nooit zoveel problemen overgehad..

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:13

Ik laat bewust heel veel van mijn niet-paardenschilderijen niet op bokt zien, omdat ik het er niet vind passen. Maar ook omdat dat specifieke priveopdrachten waren. Aan de ene kant ben ik het helemaal eens met je stelling en zouden de teken- en fotografietopics echt beperkt moeten worden tot paarden, aan de andere kant ga ik dan wel prachtige wildlife werken en portretten van een aantal bekendere bokttekenaars missen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:27

Aan de ene kant is er inderdaad wel wat voor te zeggen om UK/CB paardgerelateerd te houden, maar aan de andere kant gaat het bij die fora (volgens mij) om het fotograferen op zich, techniek, licht ed, en niet per se om het paard.
Ik denk dat de 'mooie' paardenfoto's beter op ITP passen en UK/CB juist de plaats is om commentaar op je fotograferen te krijgen, wat het onderwerp van je foto dan ook is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 22:19

Ik ben het er niet mee eens. op CB en UK kun je met je paardenfoto's, tekeningen, schilderijen etc goed terecht, want je zegt het zelf al, iedereen heeft met elkaar gemeen dat iedereen iets met paarden heeft. Maar dat wil niet zeggen dat er voor andere dingen geen ruimte moet zijn.

Ik zie Bokt als "een forum voor mensen die van paarden houden", niet direct als "paardenforum". Het leuke is dat paarden de verbindende factor is tussen al die verschillende mensen. Mensen uit de grote stad, mensen van het platteland, mensen met een goedbetaalde baan, mensen met een uitkering, mensen die van tractors houden en mensen die hun auto's tunen.

Je hebt gewoon een hele diverse groep mensen op Bokt en dat maakt 't naar mijn idee ook juist zo leuk. Niet allemaal mensen van dezelfde leeftijd, niet allemaal boeren, juist lekker divers.

Als CB en UK paardgerelateerd moeten zijn, moeten ook direct LZP, MW, STW, ENT, TV, BB, NM enzo maar weg. Want die zijn toch ook niet paardgerelateerd?

Dan maken we er een écht PAARDENforum van, waar geen ruimte meer is voor de diversiteit van de mensen áchter datgene wat ons allen bindt (paarden).

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 22:21

Dan zullen UK en CB behoorlijk uitdunnen want lang niet iedereen wil en kan zich alleen maar op paarden focussen. Men wil groeien door oefening en commentaar, en daarvoor moet je ook andere dingen tekenen/fotograferen.

Kan me er sowieso niet zo aan storen. Vind die diversiteit juist wel leuk. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 22:35

Redrumfox schreef:
Dan zullen UK en CB behoorlijk uitdunnen want lang niet iedereen wil en kan zich alleen maar op paarden focussen. Men wil groeien door oefening en commentaar, en daarvoor moet je ook andere dingen tekenen/fotograferen.

Kan me er sowieso niet zo aan storen. Vind die diversiteit juist wel leuk. Lachen

daar ben ik het niet helemaal mee eens..

Als je paarden goed wil leren op de foto te zetten,
Dan leer je er imo niet echt van om bloemetjes en bijtjes op de foto te zetten..

En als ik auto's ga tekenen, dan maak ik wsl minder progressie mbt paarden tekenen, dan dat ik een paard teken.. Bij ieder paard dat ik teken leer ik weer iets bij over hoe ik het best een paard kan tekenen. Als ik een auto teken wsl niet Tong uitsteken

Daarnaast vind ik het dus ook best jammer dat er zoveel onzin staat op UK, zoals de viooltjes van de buren enzo.. Dat boeit mij niet zoveel, en paarden vindt iedereen op bokt interessant... Wellicht niet álle paardenfoto's..
moeilijk hoor, ik kijk zelf op UK omdat ik wil kunnen 'genieten' van al dat moois, en niet omdat ik zo graag commentaar geef. Dat geef ik soms wel, maar niet omdat commentaar geven nou m'n hobby is Tong uitsteken

Zelf zou ik denk ik een tweedeling van beginner/gevorderd ook wel zien zitten .. Ipv sorteren op leeftijd. En dan gaat iedereen nu zeggen van 'jaaa maar ik zou mijn werk nooit op gevorderd durven zetten dan'.. Maar ik denk dat mensen dat als het erop aankomt, en de niveau's een beetje 'gezet' zijn mensen dat best in kunnen schatten.

Op belgiumdigital (fotgrafie forum) heeft het iig altijd prima gewerkt. Lachen.
Maargoed, ik vind een tweedeling op basis van leeftijd dan ook nergens op slaan.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 22:39

Ik denk dat de verdeling beginners/gevorderden een eeuwige discussie op gang zet.
Wat dat betreft ben ik meer voor de scheiding fotografie/crea bea (het oude cb).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 22:42

Menino schreef:
Als je paarden goed wil leren op de foto te zetten,
Dan leer je er imo niet echt van om bloemetjes en bijtjes op de foto te zetten..

True, van bloemetjes fotograferen leer je geen paarden fotograferen. Echter, het lijkt me dat je als fotograaf zijnde een divers portfolio wil opbouwen en diverse vormen van fotografie wil kunnen uitvoeren. Dus niet alleen paarden, maar ook portretten of architectuur. Als je dan eens een keer architectuur hebt gefotografeerd, is het wel zo prettig dat je ook over die foto's op Bokt commentaar kunt krijgen, in plaats van alleen op paardenfoto's.

Er is geen plaats op internet waar je als Nederlandse (of Belgische) fotograaf zo goed terecht kunt voor advies op paardenfoto's als Bokt. Hier zitten mensen met verstand van zaken en behalve dat ook nog een hoop mensen die er in ieder geval wel wat kijk op hebben omdat ze zelf paardrijden. Van een stel leken zoals bijvoorbeeld op DPZ of Belgiumdigital hoef je geen fatsoenlijk commentaar te verwachten op paardenfoto's; daar hebben ze (op misschien een enkele uitzondering na) toch geen verstand van.

Dus, wees gewoon blij dat je hier met paardenfoto's zo goed terecht kunt, maar wees bovendien gewoon blij dat je voor andere vormen van fotografie niet per se lid hoeft te worden bij nóg een forum.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 22:44

nee ik vind van niet. Ik zit niet op bokt omdat het alléen maar over paarden moet gaan. Ik vind bokt juist leuk doordat het óok (in mindere maten) ook andere dingen heeft. Ik vind het juist leuk om die verhalen te lezen! en die prachtige tekeningen en schilderijen etc te zien. De paarden foto's etc vind ik weer wat minder die zie ik wel op uh.. HAW en ITP etc. Juist leuk een beetje afwisseling!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 22:47

Ik kijk ook dikwijls de fototopics door. Leuk al die verschillende dingen. Nu al die herfstplaattjes, lekker kleurrijk Ja
Maar ik zou graag de fototopics apart zien.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 22:55

Menino: daar leer je wel degelijk wat van, en lang niet iedereen heeft de ambitie om paarden op de foto te zetten maar om technisch beter te worden. Je zegt 'dit en dat interesseerd me niet, maar paarden vind iedereen hier op bokt interessant'. Moet het iedereen dan interesseren? Mij interesseert het ook geen moer dat iemand een relatieprobleem heeft maar daar hoor je mij ook niet over zeiken, dat is geen reden voor mij om minder op LZP te komen want ik lees er wel overheen: is geen moeite. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 23:30

Redrumfox schreef:
Menino: daar leer je wel degelijk wat van, en lang niet iedereen heeft de ambitie om paarden op de foto te zetten maar om technisch beter te worden. Je zegt 'dit en dat interesseerd me niet, maar paarden vind iedereen hier op bokt interessant'. Moet het iedereen dan interesseren? Mij interesseert het ook geen moer dat iemand een relatieprobleem heeft maar daar hoor je mij ook niet over zeiken, dat is geen reden voor mij om minder op LZP te komen want ik lees er wel overheen: is geen moeite. Lachen

dat interesseert mij ook geen moer, daarom zie ik persoonlijk ook wel wat in een apart subforum voor relatiemeuk Tong uitsteken..
Je hebt wel gelijk dat dat niet alles iedereen altijd hoeft te interesseren,

Maar ik denk als er een grotere groep is, die het niet fijn vindt, en de frequentie is ook behoorlijk groot wbt de niet-interessantere posts, dat er iig gekeken naar kan worden.

Of er een grotere groep is weet ik niet, daarom post ik maar even mijn eigen mening. En ik denk dat daarom dit topic ook is geopend, om te peilen wat anderen van vinden.

In de praktijk verandert er wsl toch niets. Tong uitsteken

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:31

misschien is het allemaal wel te groot voor 1 forumgedeelte?
Persoonlijk vind ik het wel leuk om verschillende dingen te zien.
Niet alle creatievelingen zijn creatief met het onderwerp paarden. het lijkt me dus niet een goed plan om het alleen paard gerelateerd te houden.

Wat Remy zegt lijkt me beter een scheiding maken tussen fotografie en de rest.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 16:33

Met je eens Iceprincess, qua principe, want ik kom verder nooit op UK/CB.

Feit blijft dat heel bokt geen paardenforum meer is, maar een bij elkaar raping van alles.
Zolang er topics blijven komen als "deed de eerste keer bij jou ook zo'n zeer" nee, sorry.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 17:03

stef schreef:

Feit blijft dat heel bokt geen paardenforum meer is, maar een bij elkaar raping van alles.
Zolang er topics blijven komen als "deed de eerste keer bij jou ook zo'n zeer" nee, sorry.....

Dus dan schrappen we direct NM, LZP, MWW, ENT, BB, STW, WWW, TV, VT, LN, BB-ITP, BI, JH en EA-OV? En dan gaan de mods die daar weg komen zich in de toekomst maar richten op de HK om ervoor te zorgen dat de HK enkel paardgerelateerd blijft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 18:24

Nouks schreef:
stef schreef:

Dus dan schrappen we direct NM, LZP, MWW, ENT, BB, STW, WWW, TV, VT, LN, BB-ITP, BI, JH en EA-OV? En dan gaan de mods die daar weg komen zich in de toekomst maar richten op de HK om ervoor te zorgen dat de HK enkel paardgerelateerd blijft?

vind idd niet alle fora die jij noemt thuishoren op bokt..
Wil daarmee niet zeggen dat ik vind dat alle niet-paard-gerelateerde zaken maar meteen verbannen moeten worden

Wel leuk hoor,
Maar als ik op zoek ben naar een recept ga ik wel naar een site met recepten.. Dan kijk ik niet op Voedertijd..
bv. Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 08:29

Nouks, kan... is erg drastisch, maar je moet wat...
Vroeger waren de algemene topics voor "erbij" . Tegenwoordig heb ik meer en meer het idee dat ze de overhand krijgen.

Voorbeeld:
Ik heb sinds kort een aquarium. Ik praat mee in een HK topic, maar verder stel ik mijn vragen op een aquarium forum....
Kleine moeite toch?
Ik ken ook maar weinig hobby specifieke forums (voetbal, paarden, tennis, whatever) die zo uitgebreid zijn met onderwerpen die niks met de hobby te maken hebben.