[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin september

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eline

[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin september

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 14:10

Het Boktbeheer Bulletin van augustus is hier te vinden.

Inhoudelijk

Horse Event

Het hoogtepunt voor ons deze maand was toch wel het Horse Event. Drie dagen lang stonden wij op het evenement met een grote Bokt Lounge waar mensen kennis konden maken met de site (of gewoon even hun berichtjes checken) en in discussie konden met verschillende trainers. Ook was het een ideale plaats om af te spreken met andere bokkers en om kennis te maken met de vrijwilligers van Bokt. Wij hebben in ieder geval veel geleerd van de discussies en vonden het leuk om zo veel gezichten bij de gebruikersnamen te zien!
In dit topic lees je het hele verslag, inclusief wat foto's. Oh, en de antwoorden van Imke Bartels zijn we niet vergeten, die plaatsen we zodra ze binnen zijn! Knipoog Foto's van het HorseEvent zelf vind je op het forum onder evenementen, zoals bijvoorbeeld deze fraaie serie van Renza.

Technisch

Op technisch gebied is er deze maand veel gebeurd op Bokt, vooral op 'servergebied'. De servers van Bokt zijn op 6 september verhuisd naar een nieuwe locatie waar meer stroom aanwezig was, er zijn toen ook wat aanpassingen aan de hardware gedaan. Maar er bleven problemen geweest met één van de servers waardoor het vooral 's ochtends voor kon komen dat Bokt moeilijk of niet te bereiken was. Om Bokt robuuster te maken heeft Bart een load balancer geïnstalleerd waardoor drukte op Bokt evenwichtig op de twee webservers verdeeld kan worden, en waardoor uitval van één van de servers geen 'onbereikbaar bokt' meer zou moeten veroorzaken. Meer daarover kun je hier lezen.

Beleid - Forumspecifiek

Enquête HAW

Bij de start van de enquête over HAW hadden we aangegeven dat de resultaten hiervan 1 oktober bekend zouden zijn. Helaas hebben we deze datum in verband met drukte niet gehaald, we zijn nog bezig met het analyseren van de gegevens. Excuus voor de vertraging.

Team

Wijzigingen

Ook zijn er deze maand zijn er weer enkele modwijzigingen: Katja is gestopt met modereren op HAW en ITP, en modereert nu op MD, VNA en BEH. Maya is er als moderator op HAW bijgekomen.

Vertrek....

Helaas zijn er ook deze maand teamleden gestopt. Voor Yellowfish en Tellie bleek het modereren niet te combineren met studie, werk en andere hobby's. Ook Cer stopt omdat zij op dit moment wegens privé-zaken geen tijd meer overhoudt, misschien zien we haar als alles weer op rolletjes loopt weer terug in het groen. Dank jullie wel en misschien tot ziens (in ieder geval in het zwart op Bokt natuurlijk Knipoog )

Nieuwe moderators

Op deze plek stellen we normaal gesproken nieuwe moderators aan jullie voor, maar deze keer doen we het net even anders. We zijn eerst benieuwd wie van jullie het leuk zou vinden om moderator te worden. In dit topic op forumzaken lees je daar meer over.

Overig

Topic van de maand

Als topic van de maand kwamen we twee bijzondere verhalen. Als eerste een bezoek aan de paardenmarkt dat net even anders afloopt dan verwacht... En ook dit topic over een bokker die haar oude paard weer terugvond in Engeland na een lange zoektocht is zeker de moeite van het lezen waard.

Persoonlijk

Vie is geslaagd voor haar studie! Go jij! Go jij! Op naar het laatste jaar!
Delerium is bezig met de laatste voorbereidingen voor een flinke (werk-)vakantie en heeft er zin in!
Neonlight is op dit moment haar welverdiende vakantie aan het vieren in Verweggistan en andere stans (Turkmenistan, Oezbekistan, Kirgizistan, Kazachstan en Chinastan Clown )
Amanda's pony Jim is beroemd Haha! Hij is hét gezicht van de Boerenbond.
Robynn heeft eindelijk haar Gift store online! Go jij! Go jij!
Djilan is met Bliksem voor het eerst weer gestart in de endurance en ze zijn 2e geworden Go jij! Go jij! Verslag staat: hier
Hilli heeft zondag 28-09-2008 voor het eerst een Nederlandse endurance-wedstrijd gereden en droomt nog na van de geslaagde dag.. Ook is ze nachtjes aan het aftellen voor haar vakantie: van 8 tot en met 31 oktober reist ze samen met haar vriend door de provincies Sarawak en Sabah van het land Maleisië.
Mocca heeft het helemaal naar haar zin op de Hoge Hotelschool en heeft deze maand de afdeling housekeeping onveilig gemaakt. Cool
Zwartwitje is over drie weken alweer klaar met haar paraveterinairstage en is druk bezig aan het verslag, dat een flink boekwerk lijkt te gaan worden.
Apple heeft inmiddels haar eerste officiële SGW achter de rug en deze heeft afgesloten met een winstpunt Lachen
Rinske is weer druk aan het schilderen geslagen en heeft inmiddels haar eerste schilderij weer klaar! Op naar de volgende!
Eline heeft samen met drie andere fotografen een kettingproject afgerond en is blij met het resultaat (op m'n website vind je onderaan de link) Lachen

Testrecept

Het testrecept van de maand september was Chocomuffins met witte chocolade Dit is de link naar het VT-topic: [VT] Testrecept september: chocomuffins met witte chocolade

Met al die vrouwen op Bokt doen de choco-recepten het natuurlijk altijd goed Knipoog Bij veel testers was het eindresultaat niet zo mooi (er zijn een aantal ernstig misvormde exemplaren gesignaleerd Haha!), maar de smaak werd wel gewaardeerd. Het gemiddelde eindcijfer voor dit recept: 7.4

Foto van NieneWiep:
Afbeelding

Het testrecept voor oktober is een oudje: [VT] cola kip jammie! . Wil je meedoen met het bokt-testpanel, meld je dan even in het topic op VT!

Tien vragen aan...

Dit is je kans om meer te weten te komen over de mensen-met-een-kleurtje: volgende maand zal Katja jullie kruisverhoor beantwoorden, rond de 20ste openen we daar weer een topic voor op forumzaken. Hieronder de antwoorden op jullie 10 vragen aan ZwartWitje

Tien vragen aan... Zwartwitje schreef:
Ik zie in je profiel staan dat je houdt van Engeland, Schotland, Zuid-Afrika, Zweden, Schier: waarom van die (ei)landen, wat vind je daar zo mooi?
Ik vind die (ei)landen allemaal zo fijn om verschillende redenen. Zweden, daar ben ik ooit een weekje op vakantie geweest, ik ging op bezoek bij mijn beste vriendinnetje van de Kunstacademie, zij is Zweeds. De stad was gewoon ontzettend relaxed, verbazingwekkend schoon en je zit zo bovenop een berg of op een onbewoond eiland in de archipel. Ik heb daar een huisfeestje meegemaakt waarbij ik me in de jaren ’60 waande; iedereen liep op sokken, begon spontaan muziek te maken op meegebrachte instrumenten en midden in de nacht wilden we gaan zwemmen in het meer, ware het niet dat we te ver heen waren om de wandeling naar het meer te kunnen overleven Haha! ik moet bij het liedje Nightswimming van REM altijd denken aan die nacht, nouja, ik krijg helemaal het gevoel weer terug. Oh, en Zweden zijn knap joh Bloos!
Schier is een traditie aan het worden, elk jaar in november/december gaan we er een weekendje heen met vrienden. Kiten, fietsen, wandelen en kou lijden en daarna ’s avonds spelletjes doen met een kop thee en een zak pepernoten Haha!
In Schotland ben ik ooit eens op vakantie geweest en ik vond het daar zo mooi, zo prettig, en dat zegt heel wat voor een zomervakantie van drie weken waarbij je bijna elke dag met je winterjas aan hebt rondgelopen. Oh, en een van de beste schrijvers komt uit Schotland, Irvine Welsh. Trainspotting heb ik wel vijf keer gelezen en ook de film ken ik uit m’n hoofd Nagelbijten / Gniffelen
In Zuid-Afrika ben ik nu twee keer op vakantie geweest en ook dat was echt geweldig, we hebben in de mooiste lodges gezeten en vele uitersten van rijkdom en armoede gezien, ik werd er soms een beetje stil van en heb me niet eerder zo’n ontzettend vervelende rijke toerist gevoeld dan daar. Maargoed, safari te paard en dan achter de zebra’s aan galopperen... dat was wel geweldig. En hoog in de Drakensbergen, waar je wel op je paard moet vertrouwen dat ‘ie niet in een ravijn dondert, vriendschap sluiten met twee Zulu cowboys die je het gebied laten zien is ook onbetaalbaar.
Engeland, daar heb ik een maandje gewoond in een Bed & Breakfast, toen ik stageliep in een roofvogelpark. Dat was twee jaar geleden en ik verlang zo terug naar het land, dat ik er over een paar jaartjes misschien wel (voorgoed?) naartoe vertrek. Met vriendje natuurlijk, en de katten moeten ook mee Knipoog

Waar komt de naam Tessel vandaan?
Die naam is in de 17e eeuw als meisjesnaam ontstaan. Roemer Visscher was een visser (duh Haha! ) die zijn vloot voor het eiland Texel had liggen. Tijdens een storm zijn in één nacht al zijn schepen vergaan. Niet al te lang daarna beviel zijn vrouw van hun eerste dochtertje, die ze heel toepasselijk Maria Tesselschade noemden; zo zouden ze zich altijd die nacht kunnen blijven herinneren. ‘Schade op Texel’ dus eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen Tesselschade, of Tesseltje zoals ze ook weleens genoemd werd, ging later deel uitmaken van de Muiderkring, een groep dichters waar ook bijvoorbeeld P. C. Hooft bij hoorde. Ze hadden allemaal een oogje op haar, schijnt Haha!
Toen mijn moeder van mij zwanger was had je een radioprogramma dat door ene Tessel gepresenteerd werd (nee, niet die van Eddy Zoey Clown ) en zo kenden ze de naam. ‘Schade’ vonden ze een beetje sneu klinken, dus dat lieten ze maar weg. Vind ik achteraf niet erg Nagelbijten / Gniffelen maar er zijn nog steeds meisjes die Tesselschade heten.

Wat voor betaalde/onbetaalde baantjes,stages heb jij al gehad en wat is het meest bizarre dat je daar in hebt meegemaakt?
Ik laat de betaalde baantjes even weg, goed? Zoveel boeiends heb ik daarin nog niet meegemaakt en bovendien heb ik dan het gevoel mijn hele CV te moeten gaan opdreunen ROFL
Onbetaalde baantjes en stages.. Nou, dan beginnen we bij het vrijwilligerswerk op het vogelasiel. Daar heb ik heel wat vreemde dingen meegemaakt. Van een man die een torenvalk had gevangen en ermee aan kwam fietsen met het beest onder zijn arm, ingepakt in een pantykous tot iemand die drie bananendozen vol ganzeneieren kwam brengen met de vraag of wij die wel even konden uitbroeden. Verder heb ik veel dieren uit netelige situaties gered en in die hoedanigheid heb ik me in de meest uiteenlopende situaties bevonden. Hangend boven de gracht, tot mijn middel in de sloot, in bomen, in dakgoten…
Dan heb ik in al die jaren ponykamp ook al heel wat meegemaakt. Van kinderen die binnen vijf minuten drie keer van de pony vielen ( Haha! ) tot kinderen die vergeten waren dat ze op ponykamp zouden gaan en dusdanig (nadat wij gebeld hadden of ze nog kwamen) halsoverkop de koffer hadden gepakt en pas ’s avonds aan kwamen. Of die keer vorig jaar dat het rioolputje in de slaapzaal omhoog kwam drijven en we moesten evacueren. Binnen no-time was iedereen in rep en roer en daar gingen we, gewapend met onze spullen en onze matras onder de arm richting kantinegebouwtje. Gelukkig hadden we maar vijf kinderen, dus konden we mooi met z’n zevenen op de vloer slapen daar, was bovendien zo gezellig dat niemand terug wilde verhuizen toen de volgende dag al het water opgedweild was Haha!
Op stage in Engeland heb ik wel meegemaakt dat onze juveniele bateleur geen zin had in de demonstratie en de vrijheid verkoos, ze is na een uur weer teruggevonden ergens in een boom nabij het dorp Nagelbijten / Gniffelen
Dan staat hier nog het verhaal van een bizarre ontmoeting met een reebok die ik vorig jaar op stage had.
Tijdens mijn stage die ik nu bij de dierenartsenpraktijk loop heb ik ook al een paar vreemde dingen gezien. Laatst ben ik aangesproken in het Noors door een jongen van wie ik wist dat hij naar Noorwegen ging emigreren, erg apart. Ik geloof dat hij zijn Noorse taalskills op me wilde uittesten. Ik heb mezelf ervan kunnen weerhouden om te antwoorden met het enige zinnetje Zweeds dat ik ken; ‘jag har mens, har du binder?’ ('Ik ben ongesteld, heb je maandverband?') gewoon om te zien hoe hij zou reageren Clown

Je komt op Bokt altijd vriendelijk en opgewekt over. Is jouw karakter echt zo vrolijk, en hoe kom je aan die inborst?
Wat een lieve vraag! Ik probeer wel altijd vrolijk te zijn hoor, en vooral als ik me ergens thuis voel ben ik dat ook echt. Mensen die me heel goed kennen weten dat ik ook verschrikkelijk sacherijnig kan wezen Nagelbijten / Gniffelen
Dat ik blijkbaar opgewekt overkom komt misschien eruit voort dat ik het mensen altijd naar hun zin wil maken en niemand wil teleurstellen.

Wat is je domste actie als ponykampleiding-zijnde?
Nou, ik heb weleens een hele suffe inschattingsfout gemaakt, ik dacht namelijk dat we op een warme dag wel leuk konden gaan pootjebaden met de pony’s. Ik dacht dat dat plasje overal wel ongeveer knie-diep zou zijn. Wist ik veel dat er kuilen in zaten! En natuurlijk hadden we die dag uitgerekend onze shetlander mee.. je voelt hem al aankomen. Op een gegeven moment zag ik het ruitertje van de shet tot haar middel in het water zitten, en een fractie van een seconde later kwam onze kleine Piet met grote schrikogen boven. Beestje was kopje onder gegaan Bloos! gelukkig was hij niet erg onder de indruk, bikkels als hij is, en heeft de rest van de dag knuffels en wortels ontvangen Ach gut
En ook niet handig is als je op trektocht bent en een half uur voor vertrek ontdekt dat je je cap bent vergeten Gestoord op zo’n moment is het toch wel fijn als je beste vriendin annex medebegeleidster MET rijbewijs ( Bloos ) bereid is om naar de manege op en neer te sjezen om je cap te gaan halen.

Wat is het leukste onderschrift die je ooit gezien hebt?
Eigenlijk moest hier een eervolle vermelding staan voor MissHaffie’s onderschrift, maar ik zie net dat ze ‘m veranderd heeft No Cheer
(voor de duidelijkheid: ze had een deel van een songtekst van dit liedje en ik werd dus altijd vrolijk als ik dat onderschrift langs zag komen)

Waarmee kunnen jouw poezenkindertjes je echt tot waanzin drijven? Of zijn ze daar te lief voor?
Tot waanzin drijven kunnen ze me niet, al vermoed ik soms wel duivelse complottheorieën wanneer ze me weer eens op hun allerschattigst aankijken. Hier klopt iets niet, denk ik dan Nagelbijten / Gniffelen Haha!
Van de week had ik voor het eerst sinds ik ze heb even genoeg van ze toen ze binnen 5 minuten A) een fotolijstje met hele dierbare foto’s hadden kapot gegooid en B) een enorme plas hadden gedaan in de kap van de kattenbak (die daar per ongeluk lag) waarna de hele gang vol met plas lag en natuurlijk moest ik daar in gaan staan met mijn sokken Rolleyes
Toen heb ik ze dus even voor een uurtje opgesloten in hun kattenkamertje zodat ik rustig alles kon opvegen/dweilen. Daarna heb ik zoveel knuffels van ze gekregen dat het allemaal weer goed was.
Verder kunnen ze (letterlijk) wel een potje breken, hoor. Ik ben helemaal verliefd op ze Lovers

Wat is je grootste droom/wens? Wat zijn jou dromen, voor de toekomst?
Op korte termijn was dat tot voor kort twee poesjes in huis, maar die is al vervuld Haha! en verder wil ik later als ik groot ben wel een eigen pony en dan het liefst eens kennismaken met endurance, dat lijkt me zo gaaf. Het liefst wil ik dan een huisje met wat stallen erbij, waar ik mijn eigen minikudde kan houden. Dat alles het liefst ergens in Engeland (zie ergens hierboven Rolleyes )
Qua werk hoop ik een klein beetje iets van belang te betekenen op het gebied van natuurbescherming, soortbehoud en conservatie.

Wat is het mooiste boek dat je ooit las en waarom?
Nou zeg, nog zo’n moeilijke vraag.. geen idee welk boek nu echt het mooiste is, maar als kind vond ik Juniper en Heksenkind van Monica Furlong prachtig, en uit nostalgie lees ik die boeken eens in de zoveel jaar weer Nagelbijten / Gniffelen
Verder heb ik In De Ban Van De Ring van Tolkien verslonden en Trainspotting van Irvine Welsh blijft dus een geweldig, bizar boek. Wat nieuwere boeken die ik heel mooi vind zijn The Curious Incident of the Dog in the Night-time (Mark Haddon), Black Swan Green (David Mitchell) en nouja, Harry Potter vind ik ook best wel heel leuk Haha!

Wat wilde je vroeger worden qua beroep?
Nou, dat verschilde geloof ik per dag! Ik heb heel vroeger een tijdje kunstenares willen worden (dat kwam later overigens weer terug, maar daar ben ik nu definitief vanaf Haha! ), prinses, zangeres of banketbakster (om natuurlijk zelf de allerlekkerste gebakjes op te peuzelen, dat was het idee erachter althans ROFL )
Toen ik iets ouder was, wilde ik nog wel instructrice worden, equi-therapeut, bioloog en boswachter (eigenlijk wil ik dat nog steeds en ik zit al een klein beetje in de richting) Knipoog

Staat je vraag er niet bij? Neem dan een kijkje in mijn profiel Lachen

dingetje

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin september

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 14:15

De link in het stukje over nieuwe moderators doet het niet.
Verder ben ik weer prima op de hoogte. Haha!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 14:16

Dankjewel, snel nog aangepast Bloos

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 14:19

Ben weer helemaal bij, leuk BBB!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 14:20

Leuk bulletin hoor!
Ga nog even denken over mij aanmelden voor de modjes selectie Clown Denk dat ik er niet bekend genoeg voor ben. Haha.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 14:24

Bekend is nu juist iets dat je niet hoeft te zijn om mod te worden, LovingTweety Knipoog

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 14:45

Jeej, mijn vraag is beantwoord Cool . Hardstikke leuke antwoorden ZW!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:58

Leuke BBB weer!

Heb me aangemeld bij die enquete Nagelbijten / Gniffelen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:00

Leuk BBB weer Ja
En die chocomuffins moet ik toch ook echt een keer gaan maken Vingers aflikken

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:07

Super! Weer helemaal up-to-date!

En die foto's van Nienewiep, dank je wel, nu heb ik direct trek in Muffins Knipoog

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:09

Leuk BBB weer,
ben weer helemaal op de hoogte, toppie! Lachen

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:01

Ben ook weer bij Lachen

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 22:28

Leuk BBB!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 22:44

Die muffins zien er heerlijk uit Bloos!

Bedankt voor de update weer!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 22:49

NieneWiep is onze echte banketbakster op Bokt Haha!

Leuke BBB weer! Ook weer helemaal up to date!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 23:51

Wederom een leuk BBB!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:40

Thanx voor het leuke BBB OK dan!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:47

ben weer up to date, thanks bokt!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:48

Ben ik eindelijk oud genoeg om evt modje te mogen worden, heb ik er geen tijd meer voor Hamer
Verder weer een leuk BBB, en ook mijn vraag is beantwoord Go jij! Go jij!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 10:23

Leuke bulletin.
En die cakejes moet ik echt proberen! Haha!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:35

Weer bijgelezen! Haha!
Die chocomuffins moet ik ook nog steeds maken, nieuwe recept klint wel vaag Bloos

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 18:28

Erg leuke Bulletin!
Muffins zien er lekker uit Vingers aflikken

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 22:24

Heel interesante BBB weer Lachen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch