Bokt word belachelijk streng in alles!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ivonka

Re: Bokt word belachelijk streng in alles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 00:02

moonfish13 schreef:
ik moet wel zeggen dat jullie verder toppie bezig zijn!
want zeuren is makkelijk als je er zelf niks aan hoeft te doen.

Hoe worden anders regels eventueel aangepast naar de wensen van diegene die er gebruik van maken?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 00:04

het gaat niet om het zeuren zoals ik net al zei van mij hoeft dat echt niet verwijderd te worden daar gaat het me helemaal niet om. maar ik krijg een pm met dat er 1 lijn getrokken word en het daarom verwijderd is punt. Maar er is geen 1 lijn want er is vanalles en nog wat.

En wat kun je nu voor commentaar geven op een kind van 5. Dat kind weet nog maar net hoe die zich moet vast houden en kent net de betekenis van staan-zit-staan-zit. Daar kun je toch niet serieus rijtechnisch commentaar op geven. Dat zou je dan bij itp moeten zetten.

gf het gaat er om dat je niet kunt aantonen of het echt of nep is. Er word ook veel nep 2e hands aangeboden voor echt dus dat is preccies het zelfde of je er nu 3 shirtjes 2e hands verkoopt of 10 nieuw. Nep is nep en in jou geval dan echt. Maar ook voor bokt niet te achterhalen

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 00:04

Gerbenfroh schreef:
Iedereen verkoopt toch z'n kleding via dat topic?
Wat is er mis met de mijne? Mijn kleding is echt en ik verkoop gewoon wat ik niet draag, en geen partijen ofzo.

Niet persoonlijk bedoeld hoor Knipoog , maar het gaat hier over één lijn trekken qua echte en (eventuele) nep spullen. Sorry, ik had verder moeten lezen in jou topic voordat ik het als voorbeeld gebruikte. Mijn excuses Bloos

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 00:06

Oke. Ik verkoop ook geen dure merken zoals je ziet, gewoon wat gsus, only, een keer een ralph lauren of tommy maarja. Ik snap het inderdaad niet waarom mijn topic als voorbeeld werd gebruikt.

Maargoed, ik snap verder je punt hoor!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 00:07

ik zat er nog over na te denken om mijn eigen gebruikte bulaggi tassen die ik niet meer gebruik bij ov te zetten. Dat zou niet mogen want nieuw mag ik ze niet neer zetten, maar wel kunnen want daar mag alles blijven staan.
Ik zit dicht bij het vuur dus heb ik weet niet hoeveel tassen waar ik zo weer op uitgekeken ben Haha!

Ralph lauren word ook ontzettend veel namaak van aangeboden en tommy hilfiger ook.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 00:07

Gerbenfroh schreef:
Oke. Ik verkoop ook geen dure merken zoals je ziet, gewoon wat gsus, only, een keer een ralph lauren of tommy maarja. Ik snap het inderdaad niet waarom mijn topic als voorbeeld werd gebruikt.

Maargoed, ik snap verder je punt hoor!

Die stond bovenaan toen ik keek Bloos

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 00:08

Nouja mijn shirtjes zijn gewoon echt hoor *LOL*

Hahahaha oke Ivonka Knipoog No problemo!

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 00:10

Gerbenfroh schreef:
Nouja mijn shirtjes zijn gewoon echt hoor *LOL*

Hahahaha oke Ivonka Knipoog No problemo!

Nagelbijten / Gniffelen Iig succes met je verkoop Knipoog

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 00:20

Een topic van een vijfjarige hoort normaal gesproken sowieso niet op HAW. Rijtechnisch commentaar heeft alleen maar zin als de TS ook de ruiter is en normaal gesproken maken de meeste vijfjarigen zelf nog geen topics aan. In zo'n geval zal dus eerder het topic naar ITP verplaatst worden, dan dat een complimentje verwijderd wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 00:44

Cayenne schreef:
Moet Bokt dan een proces aan de broek krijgen omdat er op de site illegale artikelen worden aangeboden? Zou lekker zijn Clown
En zo zijn er wel nog meer regels met een reden. Een beetje nadenken is wel op z'n plaats.
En er zijn nog zat meer fora waar je heen kunt als het je niet bevalt Lachen

Presies en daarom snap ik heel goed dat Bokt een streng beleid moet voeren.
Je bent hier lid van een gratis site, dus heb je je maar aan te passen...
anders zijn er meer dan genoeg andere fora's waar het mss wel is toegestaan
maar sta er dan niet raar van et kijken als ze opgedoekt worden en nooit groot zullen
worden als bv bokt.

Bokt doet het helemaal zo gek nog niet en kent zijn verantwoording en beschermd hierbij dus ook nog eens zichzelf, en daar is niets mis mee.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 00:54

Die nieuwe HAW regels zuigen ook nog steeds!!! Wanneer gaat daar eens naar gekeken worden vraag ik me af. Veel minder leuk nu daar op HAW.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 01:06

HAW zieje mij gewoon niet meer heel simpel ik heb geen zin om mij in die regels te verdiepen.
Kijk rechtmatig prima hoor, maar geen ingewikkelde boktzaken die je alleen hier treft, dan haak ik gewoon af.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 07:20

als breitling nu in haar profiel een lijst met aangeboden tassen en sieraden maakt met een link in haar onderschrift zou dat wel mogen?
aankopen en dergelijke kunnen dan per pb afgehandeld worden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 08:09

Tsja, er is idd weinig meer aan zo.
Het lijkt hier af en toe wel alsof er regeltjes worden gemaakt om het regeltjes maken.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 08:25

Stalkers worden beloont, mensen die wat tegen die stalkers willen doen krijgen een OW Huilen van het lachen

Lekker krom beleid dus.

En dan zijn er mensen die open en bloot diverse topics verzieken... de topics gaan dicht , maar die mensen krijgen nog geen waarschuwing....

Dus ben het ermee eens dat momenteel het beleid stinkt.

Over Haw nog maar niet te spreken Lips are sealed

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 08:30

luxx schreef:
als breitling nu in haar profiel een lijst met aangeboden tassen en sieraden maakt met een link in haar onderschrift zou dat wel mogen?
aankopen en dergelijke kunnen dan per pb afgehandeld worden.

Dat vind ik wel een goede Haha! Dan mag ik ook meer als 15 foto's kwijt Haha!

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 08:41

Ik snap het wel dat bokt dit aan moet pakken.
Mijn zus heeft een tijdje wat van burberry verkocht (zeer waarschijnlijk nep Clown ), niet via bokt.
Als je dat op Ebay zet word je ook eraf gegooid, of het nu echt of nep is.

Wat de Anky Look A Like pads betreft.
Ik denk dat die wel bijna 100% van de keren als Look A Like staan omschreven of als Leatherfeel pads. Een beetje kenner ziet het verschil ook wel.
Wat je ook hier ziet is dat er geen merkje op gedaan is wat op Anky lijkt.

Als je dat verglijkt met de namaak kleding artikelen buiten de ruitersport-artikelen dan zijn de verschillen zo klein dat je ze soms niet eens kan vinden.' incl labels, hoezen, kaartjes etc etc.

En het is leuk op bokt dat je wat kan verkopen of kopen, maar via marktplaats verkoop ik toch echt meer. Van mij mogen ze de niet paard gerelativeerde artikelen er toch wel uit gooien, het is hoofdzakelijk een PAARDEN-forum.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 08:44

ja maar welzijn etc heeft ook niks met paarden te maken. dan zou dat er ook af moeten. Dan word het steeds minder leuk

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 08:50

igor001 schreef:
_Tivoli_ schreef:
Dus?
Wordt het daar anders van dan?

nee maar NOGMAALS bokt is een dienst is, je kan er voor kiezen om gebruik van te maken of niet. dan ga je er gewoon niet tegenin.. het is respectloos om bokt OP bokt af te gaan zitten kraken, en zeker als je zelf de keuze maakt om er te zijn of niet...

Het hoeft er ook niet anders van te worden. Bokt leeft ook wel door zonder de mensen die tegen de regeltjes zijn Knipoog

Nou, eh kritiek mag he? Ook al is het gratis... Het is hier China toch niet?

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 08:52

igor001 schreef:
bokt moet ergens een lijn trekken.

het is een gratis dienst en daar kan je gebruik van maken met plezier als je wilt of ander niet. je hebt het zelf in de hand.. je bent hier en moet niet zeuren of je weet het rode kruisje in de hoek te vinden Knipoog sorry maar er zijn mensen die hier echt hun best op doen om bokt goed begaanbaar te houden.. ik vind het best respectloos in hun richting.. sorry maar wat het bokt-team doet is echt lang niet zo makkelijk. het zijn wel vrijwilligers, onthoud dat!

Nou, minder regels = minder werk voor de vrijwilligers. Wat is er nuttig aan foto's tellen en beoordelen op HAW? Ik wil er ook wel eens wat opzetten, maar nutteloos omdat ik of niet genoeg foto's had (jammer dan) en ik heb ook eens gereageerd op iemand die er bij stond, hup, weggerost, mag niet. Mag ik a.u.b. zelf even weten waar ik over praat? Nee dus.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 08:53

Machie schreef:
Bokt wordt ieder jaar meer en meer betuttelend naar de gebruikers toe. Heel erg jammer, maar helaas vinden de mods dat het zo moet en niet anders kan..

*LOL*

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 08:55

Zwartwitje schreef:
_Tivoli_, op FZ-topics komt meestal een slotje wanneer de TS antwoord op haar vraag heeft gekregen Knipoog

Breitling, vervelend voor je dat je je tassen niet meer kunt aanbieden op bokt. Die regel is opgesteld omdat we al meerdere negatieve ervaringen hebben gehad met namaakartikelen. Zodra we moeten proberen aan te tonen of een artikel echt dan wel namaak is, is dat vaak haast niet te doen voor ons. Ook de herkomst van dit soort artikelen is vaak niet te achterhalen; dat is de moeilijkheid wanneer je handelt op internet. Ik hoop dat je begrijpt dat dit soort regels onder meer in het leven worden geroepen zodat we meer tijd kunnen besteden aan andere zaken Ja

Maar Marktplaats gaat toch ook niet zitten controleren of tassen al dan niet echt zijn en of de papieren van de daar aangeboden paarden kloppen?

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 09:01

Tieneke schreef:
Bij mijn weten worden die Anky-lookalikes niet als Anky-pad verkocht, maar wel als lookalike. Terwijl vele nepspullen wel onder de officiële naam verkocht worden. En ik denk dat dat het verschil is.

Denk ook dat dat het is, ja.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 09:05

katiavl schreef:
Gerbenfroh schreef:
Hoezo zou dit niet mogen? Verward Verward

Trouwens is het bespreken van topics niet verboden Slim

Ja, ook dat is verboden. En ook als je een leuk paard ziet op Marktplaats en je wilt daar eens de mening van Bokkers over horen: mag niet. En twee quote's quoten, mag ook niet....
En inderdaad het voorbeeld van HAW mag ook niet, je mag niet alleen een compliment geven aan iemand, nee, je moet ook met kritiek komen, anders is het een inhoudsloze oneliner en wordt ie gewoon verwijderd. Het is inderdaad gewoon echt niet leuk meer!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 10:38

Zie je wel.
Kritiek is dus niet alleen toegestaan,maar ook nog een vereiste Haha!