Wat kan je doen als mensen je belazeren in EA?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Moeten mensen de boel belazeren in EA een ban krijgen?

ja, direct
89 (67%)
Nee
2 (1%)
Ja, maar alleen als iemand bij herhaling in de fout gaat
41 (31%)

Totaal aantal stemmen: 132


fenja

Berichten: 3443
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 13:59

AnneOmie schreef:
Ja dat vind ik een goed idee Vooral als iemand meerdere bokkers al besodemieterd heeft!

me too een zwarte lijst boven ea helemaal toppie

Yessy

Berichten: 23046
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:23

het enige nadeel van een zwarte lijst vind ik nog steeds dat je het nooit 100% opjectief kan krijgen. Als ik wat van iemand koop, geld overmaak en deze persoon stuurt iets op waar ik nietr blij mee ben, maar weigert om welke reden dan ook iets beters/anders op te sturen, of geld terug te sturen of wat, en ik meld deze persoon daarom op de zwarte lijst aan, is dat handig. Enig probleem: diegene waar ik het van heb gekocht heeft inmiddels zo'n hekel aan mij dat hij/zij mij ook op diezelde lijst aanmeldt, en dan sta ik dus als onschuldig persoon wel mooi op die lijst...

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 17:09

Yessy schreef:
het enige nadeel van een zwarte lijst vind ik nog steeds dat je het nooit 100% opjectief kan krijgen. Als ik wat van iemand koop, geld overmaak en deze persoon stuurt iets op waar ik nietr blij mee ben, maar weigert om welke reden dan ook iets beters/anders op te sturen, of geld terug te sturen of wat, en ik meld deze persoon daarom op de zwarte lijst aan, is dat handig. Enig probleem: diegene waar ik het van heb gekocht heeft inmiddels zo'n hekel aan mij dat hij/zij mij ook op diezelde lijst aanmeldt, en dan sta ik dus als onschuldig persoon wel mooi op die lijst...


Daarom zou een evt. lijst ook wel door de moderators beheerd moeten worden. Zij kunnen dan beoordelen wat er aan de hand is. Maar gelukkig lijkt het erop dat er maar 1 naam op deze lijst zou staan...

Caira
Berichten: 26087
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:10

Dat is ook precies de reden waarom de lijst die ik heb aan niemand anders openbaar gemaakt wordt. Ik probeer alleen de mensen te helpen die problemen hebben.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:18

runningkawa schreef:
Zwarte lijst in een sticky boven aan EA


Hoe ga je dan om met schaduwaccounts?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:05

als iemand denkt met een schaduw te kunnen gaan bedonderen meteen een ban, voor het hele ip.

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:08

Mensen die je bedonderen gewoon een ban, of geen toegang tot EA!

En namen ook bekent maken vind ik.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:33

Ik vind het een goede... gewoon een zwarte lijst als sticky bij de ea forums. Tja gerommel met schaduwaccounts blijf je toch houden... Dus helemaal alles topsafe krijg je niet denk ik.

Ik heb gelukkig nog niet dit soort ervaringen. Maar van sommige bokkers of bokkers die ik verder niet veel aktief zie op bokt koop ik toch niet snel.

Nadir

Berichten: 12743
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:51

Ik meen me te herinneren dat Bart hier al eens uitleg over heeft gegeven... Bokt wil gewoon niet tussen de bokkers in gaan zitten... Iemand kan iets kopen en verkopen op EA, maar daar staat bokt verder buiten...

Overigens kunnen dit soort dingen op elke willekeurige site gebeuren... Voorkomen kun je het denk ik toch niet... Er zit altijd wel een rotte appel tussen...

Ik weet niet hoe dit geregeld is bij marktplaats...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:13

Je kunt het nooit voorkomen, maar mensen die er om bekend staan, daar kan wel voor gewaarschuwd worden.

noffie
Berichten: 1
Geregistreerd: 28-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 22:54

Hallo allemaal, willen personen die iets hebben betaald en niet onvangen van XXsweety, dit even aan mij doorgeven ? Ik probeer dan alles recht te zetten. P.S met de opvoeding van XXsweety is niks mis mee, is invloed van buitenaf........... de moeder van sweety

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 09:52

noffie schreef:
Hallo allemaal, willen personen die iets hebben betaald en niet onvangen van XXsweety, dit even aan mij doorgeven ? Ik probeer dan alles recht te zetten. P.S met de opvoeding van XXsweety is niks mis mee, is invloed van buitenaf........... de moeder van sweety


Lijkt me niet makkelijk om dit openbaar te zetten, maar iig knap dat je het wilt/gaat corrigeren .

Ikzelf heb niets gekocht bij haar, dus van mij zul je niets horen.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 11:12

Er staan idd. namen van mensen in dit topic dus die zou je kunnen benaderen.....

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 11:18

fsoudan schreef:
Er staan idd. namen van mensen in dit topic dus die zou je kunnen benaderen.....


hebben sannes ouders al gedaan
yessy en pollytje worden door ellende benaderd...
Ik vind het echt geweldig dat dit nu eindelijk opgelost wordt:-)
Het is volgens mij niet leuk voor Sanne's ouders om te horen waar ze op internet mee bezig is, maar ik ben blij dat Sanne erop aangesproken wordt,

Super hoor! Ach gut

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 11:20

missnynke schreef:
hebben sannes ouders al gedaan
yessy en pollytje worden door ellende benaderd...
Ik vind het echt geweldig dat dit nu eindelijk opgelost wordt:-)
Het is volgens mij niet leuk voor Sanne's ouders om te horen waar ze op internet mee bezig is, maar ik ben blij dat Sanne erop aangesproken wordt,

Super hoor! Ach gut


Ik vind het ook supernetjes OK dan!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 12:41

ik krijg hier "miep-kriebels" van!!????
ik hoop onterecht!!!!!!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 16:15

Mexx2 schreef:
ik krijg hier "miep-kriebels" van!!????
ik hoop onterecht!!!!!!



Yep me too Scheve mond Was ook hetgeen waar ik aan moest denken toen ik dit las Scheve mond Scheve mond Scheve mond
Hoop dat het onterecht is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 18:50

Sowieso zal ik nooit van iemand kopen die bijna geen postst heeft, die geen duidelijk profiel heeft en/of geen serieuze indruk geeft in zijn of haar posts.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 20:03

noffie schreef:
Hallo allemaal, willen personen die iets hebben betaald en niet onvangen van XXsweety, dit even aan mij doorgeven ? Ik probeer dan alles recht te zetten. P.S met de opvoeding van XXsweety is niks mis mee, is invloed van buitenaf........... de moeder van sweety


Dit vind ik dan wel weer heel netjes. OK dan!

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 20:16

noffie schreef:
Hallo allemaal, willen personen die iets hebben betaald en niet onvangen van XXsweety, dit even aan mij doorgeven ? Ik probeer dan alles recht te zetten. P.S met de opvoeding van XXsweety is niks mis mee, is invloed van buitenaf........... de moeder van sweety


Wat ontzettend netjes van mama sweety!
Maar ook ontzettend sneu voor haar!

Ik heb overigens niks van haar gekocht.

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 23:01

Mexx2 schreef:
ik krijg hier "miep-kriebels" van!!????
ik hoop onterecht!!!!!!

Blont Blond Maar wat zijn "miep-kriebels"?

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 23:30

Jasper schreef:
Blont Blond Maar wat zijn "miep-kriebels"?

tja da's weer een heel verhaal!
doe ik wel via pb!
anders word het wel erg off-toppic

Yessy

Berichten: 23046
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 01:00

Dat dacht ik ook en dat is de reden dat ik nog geen pb gestuurd heb naar deze moeder, maar na een pb van ellende ga ik dat toch maar doen Lachen

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 09:12

Mexx2 schreef:
tja da's weer een heel verhaal!
doe ik wel via pb!
anders word het wel erg off-toppic


Ik snap em ook ff niet?

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 09:40

Even heel kort gezegd, Miep had hier op bokt verteld dat ze heel erg ziek was. Veel bokkers hebben met haar meegeleefd. Er stond zelfs een meeting gepland. Later bleek dat hier niks van waar was en dat ze alles had gelogen.

Nu weer verder on-topic. OK dan! voor de moeder van xxSweety. Lijkt me niet prettig om erachter te komen. Netjes dat ze het op wil lossen.