Wat kan je doen als mensen je belazeren in EA?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Moeten mensen de boel belazeren in EA een ban krijgen?

ja, direct
89 (67%)
Nee
2 (1%)
Ja, maar alleen als iemand bij herhaling in de fout gaat
41 (31%)

Totaal aantal stemmen: 132


Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-04 22:25

irish_lady schreef:
Jups! Hier met die namen! Dan zie ik meteen of ze op mijn lijst staan! Verder heb ik al een aantal bokkers geholpen die problemen hadden met een transactie!


Is zo'n lijst bijhouden en bemiddelen niet ook een een taak voor de moderators? Of, als de dat teveel werk wordt voor de moderators, zou daar een extra moderator opgezet kunnen worden?

En ehhhh, ik durf de wedenschap aan dat mijn oplichter al op je lijstje staan... Rolleyes

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 23:43

Tomaatje schreef:
Maar hoe weet je dan dat er bij de post niets fout is gegaan?


Tot nu toe is het bij mij altijd goed gegaan, en vraag ik altijd of ze mij een mailtje/ PB willen sturen als ze het op de post hebben gedaan.

Als ze het op de post hebben gedaan (pakketje) dan krijg je een "bonnetje" met een streepjescode, dus altijd bewaren! Vervolgens kan de verzender zien waar het pakketje is binnen het verzendingsproces.

Ik heb het een keer gehad dat ik een zadel terug moest sturen omdat het niet goed paste. Bij die vrouw was door de post geen briefje in de bus gegooit dat ze het pakketje af kon halen. Maar omdat ik de streepjescode nog wist, heb ik die code aan haar gegeven via de mail en dat samen met haar identiteisbewijs was genoeg om het pakket toch te mogen afhalen.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 00:02

Wat ik 'meegemaakt' heb sinds ik moderator ben op EA is dat er maar één bokker echt de fout ingegaan is. Een aantal keren is iets na PBcontact alsnog opgelost. Als het vaker gebeurt heb ik daar in ieder geval geen weet van. Als je wordt opgelicht door een bokker, meld dat dan in ieder geval bij de moderators via TEM of pb Sterre, Batje of mij. Op die manier weten we in ieder geval wat er aan de hand is.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 00:07

Ellende schreef:
Wat ik 'meegemaakt' heb sinds ik moderator ben op EA is dat er maar één bokker echt de fout ingegaan is. Een aantal keren is iets na PBcontact alsnog opgelost. Als het vaker gebeurt heb ik daar in ieder geval geen weet van. Als je wordt opgelicht door een bokker, meld dat dan in ieder geval bij de moderators via TEM of pb Sterre, Batje of mij. Op die manier weten we in ieder geval wat er aan de hand is.



Gelukkig maar dat het niet zo vaak voorkomt OK dan! Kan ik de volgende keer toch weer gewoon via bokt kopen Knipoog
(Tenzij je nu in eens een hele lading klachten krijgt Rolleyes maar dat zal haast wel niet, ik blijf goed van vertrouwen Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 00:10

Oei, iemand die Sprintje over de zeik krijgt moet toch van goede huize komen!

Echt oliebol hoor! Van mij mag de naam ook gewoon hier op bokt geplaatst worden!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 00:26

Op dit moment is het de user in kwestie verboden op EA te plaatsen tot ze de verkochte spullen alsnog opstuurt of geld overmaakt, dus een naam plaatsen heeft op dit moment geen nut.

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:15

hier hebben jullie mijn naam: xx-sweety!!!
zo zijn jullie nu blij dan?? net of je wat kan met mijn naam.
wil je mn ip-adres van de computer ook nog hebben dan?? en zet me ook even op de zwarte lijst wil je, dan hoeven jullie daar ook alweer niet over door te mekkeren!! oja en doe mij dan alsjeblieft ook een ban voor op bokt te komen. goh wat een groot stel schapen hier opeens ofniet!! als je je nou eerst eens met je eigen zaken bemoeit dan, voordat je je bek lostrekt hier! je wete ga niet hoe de vork in de steel zit dus hou alsjeblieft dan je klep, en zoek het verder lekker zelf uit. En waar het op slaat om ronduit over bokt mijn adresgegevens en emails door te gevenb, dat slaat ook nergens op maar daar komme jullie nog wel achter.

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:22

zow zow.. dat is nog is duidelijke taal.... Verward.. En wat wil je hier mee bereiken???

Btw dreigementen op bokt mogen niet....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:24

Lang leve de Tem-knop Knipoog

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:26

Tessya schreef:
Lang leve de Tem-knop Knipoog


idd.... OK dan!

jaantsje
Berichten: 1323
Geregistreerd: 07-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:36

`Nou ik zou zeggen wie dit kan typen(xxsweety)kan zich beter de mond gaan spoelen.
Dit slaat werkelijk nergens op.
Een PUBER eerste klas.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 20:08

Ik zal mijn bp-tje ook maar even forwarden aan Ellende Haha! Hihi, ik heb wel bereikt dat ik eidelijk weer eens een pb-tje van der heb ontvangen OK dan! Clown Maar goed de inhoud was niet helamaal waar ik op gehoopt had Rolleyes Lips are sealed

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 20:10

XxSwEeTy schreef:
En waar het op slaat om ronduit over bokt mijn adresgegevens en emails door te gevenb, dat slaat ook nergens op maar daar komme jullie nog wel achter.


Daar weet ik niets van, ik heb (in het openbaar Schijnheilig ) geen namen genoemd.

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:17

Ik krijg ook nog iets van een bokker waarvan ik dat maanden gelee gekocht heb>heb meerdere pb's gestuurt.
Eerste keer wel reactie terug daarna ook niks maar heb haar niet meer gezien op bokt dus vermoed wel dat er een gegronde reden voor is.
Ik wacht gewoon nog even en anders toch maar wat pb's gaan sturen naar wat mensen.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:39

XxSwEeTy schreef:
hier hebben jullie mijn naam: xx-sweety!!!
zo zijn jullie nu blij dan?? net of je wat kan met mijn naam.
wil je mn ip-adres van de computer ook nog hebben dan?? en zet me ook even op de zwarte lijst wil je, dan hoeven jullie daar ook alweer niet over door te mekkeren!! oja en doe mij dan alsjeblieft ook een ban voor op bokt te komen. goh wat een groot stel schapen hier opeens ofniet!! als je je nou eerst eens met je eigen zaken bemoeit dan, voordat je je bek lostrekt hier! je wete ga niet hoe de vork in de steel zit dus hou alsjeblieft dan je klep, en zoek het verder lekker zelf uit. En waar het op slaat om ronduit over bokt mijn adresgegevens en emails door te gevenb, dat slaat ook nergens op maar daar komme jullie nog wel achter.


Beetje jammer dit.. En dat noemt zich nog een bokker ook Lips are sealed Lips are sealed Scheve mond

verootjoo
Berichten: 35694
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:56

XxSwEeTy schreef:
hier hebben jullie mijn naam: xx-sweety!!!
zo zijn jullie nu blij dan?? net of je wat kan met mijn naam.
wil je mn ip-adres van de computer ook nog hebben dan?? en zet me ook even op de zwarte lijst wil je, dan hoeven jullie daar ook alweer niet over door te mekkeren!! oja en doe mij dan alsjeblieft ook een ban voor op bokt te komen. goh wat een groot stel schapen hier opeens ofniet!! als je je nou eerst eens met je eigen zaken bemoeit dan, voordat je je bek lostrekt hier! je wete ga niet hoe de vork in de steel zit dus hou alsjeblieft dan je klep, en zoek het verder lekker zelf uit. En waar het op slaat om ronduit over bokt mijn adresgegevens en emails door te gevenb, dat slaat ook nergens op maar daar komme jullie nog wel achter.


nou zeg, je hoeft nou niet zo gepikeerd te doen hoor Bloos! Leg gewoon even uit hoe het zit We hebben nog maar 1 kant van het verhaal gehoort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 22:04

xxsweety is al eens geband als ik me goed herriner.

En als ze nu zichzelf niet bekend had gemaakt had niemand iets geweten, dus niet erg slim van haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 22:09

xxsweety heeft duidelijk iets op t geweten, dus voor de dag ermee!!

RK, dat was tweety Haha!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 22:11

en op horses hete ze xxsweety Haha!
Op dat topic ben ik toen door een ander gezewezen omdat ze me niet zo lief vond D

(ff terug gezocht op bokt xxsweety , zonder hoofdletters enzo)

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 22:14

ik meen me te herinneren dat ze wel vaker spullen aanbood en er vrij dubieus mee omging.. tenminste met de mensen die er intresse in hadden..

Ik koop ook eigenlijk niks van bokt.. Ooit wel eens gedaan en is ook super gegaan.. Ik laat het ds altijd onder rembours komen, dan maar iets extra kosten, maar dan weet ik zeker dat ik mijn geld niet voor niets kwijt ben..

Yessy

Berichten: 23046
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 01:37

Fijn dat je het zelf zegt, hoeven al die anderen het niet te doen Tong uitsteken
Ik wil niet vervelend doen maar nu weet iedereen het, hiervoor alleen de mensen met problemen, al was dat ook al een aanzienlijk deel...

Ik heb trouwens van een aantal anderen ook dingen gekocht en dat is allemaal prima verlopen, ik moet de namen daarvan nog eens in mn profiel zetten Lachen

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:17

Ik heb tot nu toe alleen gekocht op bokt. Bevalt me prima. Ik heb nu zelfs iets toegestuurd gekregen en de boktster had een fout rek nummer gegeven.

Ik moet haar echt vragen om alle gegevens, en ze was ook blij dat ik zo eerlijk was.

Tis maar net hoe fatsoenlijk je opgevoed bent, en een beetje kennis hebt van de algemene normen en waarden.

De dame die in dit topic naar voren is gekomen als wanbetaalster/leveraar solliciteerd gewoon naar een ban of PB-bom Boos! Boos!

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 11:20

Gelukkig had Ellende al aangegeven dat er maar 1 bokker is geweest die echt de fout in is gegaan. Aangezien zij zichzelf bekend heeft gemaakt is het denk ik ook wel weer veilig om lekker te kopen en verkopen op EA!

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:22

Ik had hier ooit eens een gloednieuwe bikini te koop staan , was een duur ding van Livera , maar toch te klein gekocht en hem eigenlijk nooit aangehad... meisje had wel interesse , liet me even weten of ze hem wel of niet wou kopen. Paar dagen had ik niks gehoord dus stuur heel netjes een PB-tje , krijg ik me toch een mailtje terug dat ik een oplichster was en bladiebla omdat die bikini (volgens haar 100% dezelfde) bij een boekje zat , yeah right Verward

Ook heb ik een rokje voor iemand hier gereserveerd , heeft me gePBT dat ze het geld had overgemaakt , ik ga een week later even het rokje inpakken , kijk op mn giro.. heeft ze het gewoon NOOIT overgemaakt , en ik wou het al bijna in goed vertrouwen naar dr opsturen , en ze moest en zou nog wel mn adres hebben vanwege dat ze een keer wat had gekocht maar nooit had ontvangen , ook mn adres heb ik gegeeven en zelf betaald ze gewoon tot op heden niet , terwijl ze 2x heeft gezegd het geld overgemaakt te hebben ! Scheve mond

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:29

runningkawa schreef:
Zwarte lijst in een sticky boven aan EA


Ja dat vind ik een goed idee Vooral als iemand meerdere bokkers al besodemieterd heeft!