"je hebt geen cap op"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

esperance

Re: "je hebt geen cap op"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 15:12

Draag ook een bodypro ja.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 15:12

Craignethan schreef:
Wie van de capdragers draagt altijd een bodyprotector?

Soms....maar begrijp even goed dat een cap het regelcentrum van je lichaam beschermt.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 15:15

lang leve de cowboyhoed !! OK dan!
Dat is zo fijn aan het westernrijden. Geen gezeur over een cap. Gewoon een cowboyhoed op je kop ! Haha!

er loopt trouwens op PP een heel hilarisch topic over mensen die NIET van setjes houden. een aanrader voor wie eens hartelijk wil lachen !

Spirit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 15:15

Op onze manege is het VERPLICHT om met cap te rijden.

Ik voel me zelf toch veiliger met een cap op me hoofd

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 15:16

haha idd! onzin allemaal.

Rijd ook zonder cap, al gaat heel bokt op z'n kop staan daardoor ga ik echt niet ineens met cap rijden

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 15:24

Zolang je maar geen mens "last" ermee bezorgt (mocht je iets krijgen). Vind ik het best.

Je zal het maar hebben dat je je hele leven verzorgt moet worden.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 15:26

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 16:12

Ik ga even kijken Knipoog

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 16:30

Maar waarom draag je geen cap? waarom is dat ding zo erg dat je je eigen veiligheid ermee op het spel zet?
Ik snap het echt niet dus graag uitleg Tong uitstekenhaha

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 16:44

het gaat hier niet om de discussie wel of geen cap, maar over de opmerkingen die tot in den treuren op HAW gemaakt worden

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 16:48

Het zou geen opmerking hoeven te zijn als het beheer het plaatsen van foto's zonder cap zou verbieden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 16:50

dat gaat wel erg ver
Zo zijn veilegheidsbeugels ook veilig, ik heb een paar keer iemand zien hangen...dan heb je aan je cap wenig als je paard op je borstkast ramt in vol galop...dus foto's met cap, veiligheidsbeugels en BP....gaat een beetje ver, denk je niet? Haha!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 16:51

Als iemand zonder cap wilt rijden prima, maar dan zijn de gevolgen voor jezelf en dan merk je het wel als je valt. Dan moet je achteraf ook niet zeuren Lachen
Draag hem zelf altijd Lachen Zelfs met warm weer.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 16:52

Dit gaat over het dragen van een cap en ik vind dat nr 1 wat je nodig hebt. Het beschermt het totale zenuwcentrum van je lichaam....de aansturing. Na het hart het belangrijkste orgaan imo!!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 16:56

slimmerik schreef:
Het zou geen opmerking hoeven te zijn als het beheer het plaatsen van foto's zonder cap zou verbieden.

Dan wordt het iig wel rustig op HAW en staat je topic niet binnen een half uur op de 4e pagina..

Sorry hoor, maar je kan ook overdrijven. Ik ben best weleens van een paard afgestuiterd, maar nog nooit op mijn hoofd, een keer op mn buik (schuiver voorover eraf Knipoog ) een keer op mn rug, een keer op mn pols, etc.
Moet ik dan maar een BP, polsbeschermers, kniebeschermers, etc?

Trouwens, diegene die aangaf dat je dan maar western moet gaan rijden, dat is natuurlijk grote onzin. Ik rij zelf western, maar dat is voor mij geen reden om zonder cap te rijden. In het begin reed ik wel met cap toen ik dr al western reed. Is in de loop der tijd gewoon verwaterd. Ze doet zelden wat, en als ze wat doet kan ik het makkelijk uitzitten (zoveel doet ze dan namelijk nog steeds niet)
Maar feit blijft, dat het mijn eigen keuze en mijn eigen verantwoordelijkheid is, niet die van een ander

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 16:59

stef schreef:
Sorry hoor, maar je kan ook overdrijven. Ik ben best weleens van een paard afgestuiterd, maar nog nooit op mijn hoofd, een keer op mn buik (schuiver voorover eraf Knipoog ) een keer op mn rug, een keer op mn pols, etc.
Moet ik dan maar een BP, polsbeschermers, kniebeschermers, etc?

Allemaal kwetsuren waar je weer 100 % van hersteld. Na een forse hoofdlanding is dat meestal niet het geval. Het verhaal van Barmat gelezen?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:02

stef schreef:
Maar feit blijft, dat het mijn eigen keuze en mijn eigen verantwoordelijkheid is, niet die van een ander

Niemand beweert dat het andermans verantwoordelijk is. Alhoewel we er allemaal aan moeten meebetalen in onze ziekenfondspremie.

Maar ik hoop van harte dat het verplicht gaat worden.
Bovendien ook nog het verhaal dat als je op het paard van een ander rijdt die eigenaar wel degelijk verantwoordelijk en aansprakelijk is.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 17:07

slimmerik, dat is altijd zo. Je betaald altijd de premie voor een ander. Er is maar 20% van de betalers die ook gebruikt (ziektekosten dan, andere verzekeringen weet ik niet).
In mijn geval rij ik op mijn eigen paard, dus mijn volledige verantwoording.
Als ik op het paard van een ander stap, en die wil dat ik een cap opzet, heb ik daar ook geen problemen mee

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:08

IIG Cap, bodyprotector vind ik eigen keuze...en weiligheidsbeugels, moet je zelf weten, maargoed...
@Stef, nou, dan hoop ik dat je een keer op je hoofd valt, klinkt hard, maar het is zo, je zegt, ik val nooit op m'n hoofd....
Lees het verhaal van Barmat....echt eigenwijs, die moet eerst een hersenschudding krijgen en ik denk dat ze dan nog geen cap op doet, neem dat van me aan...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 17:09

slimmerik schreef:
Allemaal kwetsuren waar je weer 100 % van hersteld. Na een forse hoofdlanding is dat meestal niet het geval. Het verhaal van Barmat gelezen?

Hoeft niet, je kan je rug of arm heel eenvoudig onherstelbaar blesseren. Verhaal van barmat gelezen ja, eerder al.
melanieB: Ik zeg dat ik nog nooit op mijn hoofd BEN gevallen, das wat anders dan zoals jij het nu stelt

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:10

Ik draag altijd een cap. Of het nu een paard is om zadelmak te maken of een braaf Z2 paard. Ik ben het met mensen eens als ze aanhalen dat de mensen die verder gevorderd zijn in de sport vaak als voorbeeld gezien worden voor kinderen die nog niet zo lang bezig zijn.
Als mensen die gevorderd zijn nooit een cap dragen, wordt het stoer. Net als het dragen van b.v. sporen. Ik vind dit een slechte ontwikkeling.

Op manege's is een cap verplicht. Bij ons in de buurt is een manege die overal bordjes heeft hangen dat een cap verplicht is, maar de beheerder heeft er nooit 1 op en kan zijn dochter ook niet onder de duim houden. Op deze manier sta je toch wel heel zwak als je (als voorbeeld) geen cap draagt en kids erop moet aanspreken.
Toch is dit voor mij niet de belangrijkste reden dat ik een cap draag. Ik rij bij mij thuis (300 meter van de weg, alleen) en als ik les geef heb ik geen cap op. Als voorbeeld heeft het dus weinig zin.
De reden dat ik een cap draag is omdat wat er in mijn hoofd zit, mij te waardevol is om het risico te lopen. Tuurlijk beschermt een cap niet tegen al het letsel wat je kan oplopen tijdens het rijden, maar hersenletsel is wel een soort waar ik echt niet aan wil denken.

Ik draag trouwens geen bodyprotector. Als ik zo'n ding omheb, heb ik het gevoel dat hij mijn flexibiliteit verminderd. Ik voel me belemmerd door dat ding.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:23

@Stef : dat was ik die zei dat je western moest gaan rijden !

dat was een gra-ha-pje !!
Haha!
ik moet hier veel meer smilies gaan gebruiken, niemand heeft door dat ik een grapje maak

ik rijd trouwens zelf western. En het is grote onzin dat er een regel moet komen dat je een cap moet ophebben om een topic te mogen plaatsen in HAW. Westernruiters dragen quasi nooit een cap. Welke regel gaan ze dan stellen voor Western Foto's ? Verplicht een cowboyhoed te dragen ? Met veiligheidsschelp in ? Een harnas ?
Zijn er al geen reglementen genoeg in deze overgereglementeerde wereld ? Komaan, zeg, de meeste van ons zijn toch volwassen genoeg om zelf te weten waar ze mee bezig zijn ?

Regels voor het plaatsen van een foto in HAW : (voorbeeld)
1)men moet verplicht een cap dragen
2)men moet laarzen dragen, een rijbroek en een aangepaste trui
3)men moet een bodyprotector dragen
4)men mag alleen foto's plaatsen van paarden ouder dan 4
5)men mag geen sporen gebruiken als men minder dan M2 rijdt
5)men mag geen zweep gebruiken
6)men mag in geen geval hulpteugels gebruiken
7)alleen zij die zwaar dressuur rijden mogen een stangbit gebruiken
8)men moet een aangepaste grootte en gewicht hebben voor zijn paard. Niemand heeft een aangepaste grootte of gewicht voor een pony van minder dan 1m.
9)men moet een op maat gemaakt zadel hebben, dan past het zeker
10)men mag alleen over hindernismateriaal springen dat een EG-veiligheidsnorm draag
11)men moet in een bak rijden met een aangelegde en gedraineerde bodem
12)het paard mag niet te dik zijn, maar ook niet te mager
12)men mag geen foto plaatsen van een ruin met een roze setje

Mensen, dit is geen pleidooi voor of tegen het dragen van een cap. Wel tegen hen die menen dat het opleggen van regeltjes de enige juiste weg is Knipoog

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:26

En aangezien alles wat Sevke hierboven beschrijft "niet te doen" is, zul je altijd en immer commentaar op foto's krijgen Haha!

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:27

amen ! Afgod

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 17:28

sevke schreef:
Welke regel gaan ze dan stellen voor Western Foto's ? Verplicht een cowboyhoed te dragen ?

ach, waarom niet? Ruiterbewijs westernstyle mag je ook met hoed rijden Ja (en nee, hoeft geen veiligheidshoed te zijn Knipoog)