[Dienstmededeling] BoktNieuwsBrief Maart

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbel

[Dienstmededeling] BoktNieuwsBrief Maart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 17:36

Voorwoord van de Redactie

De nieuwsbrief van februari is hier terug te lezen. De BNB is een afgeleide van het BBB. Hieronder kun je van de langere onderwerpen steeds een eerste alinea lezen, de volledige tekst staat dan in de berichten eronder.

Voor alle onderwerpen geldt dat we graag van jullie ideeën krijgen voor de volgende afleveringen; ook als je andere suggesties of opmerkingen hebt, kun je die kwijt op het speciale e-mailadres nieuwsbriefBokt@gmail.com. Elke nieuwsbrief verschijnt halverwege de maand, probeer daarom voor of rond de eerste van de nieuwe maand te reageren. Alle reacties worden gewaardeerd. Zo kun je ons ook suggesties voor '...' van de maand toesturen, maar ook je vermoedens voor welk teamlid er op de foto van de maand staat.

De redactie wenst jullie veel leesplezier met dit nieuwe BNB.

Bellatrix, C_arola, Delerium, Jans, Lielle, Nadia, Sammie, Sans6, Yasmine, Dribbel

Highlights van de afgelopen maand

Nieuws

Deze maand werden er hele aparte laarzen onthuld tijdens een groot Brits festival. Een studie naar hoefbevangenheid heeft uitgewezen dat korte weidegang niet erg effectief is, omdat paarden dan juist meer gaan grazen. Ook was er aandacht voor de "foute btw" voor paarden in Nederland. Je kunt daar hier meer over lezen. De commotie rond de uitsluiting van Adelinde Cornelissen en haar Parzival lijkt nog een staartje te krijgen nu men er achter is gekomen dat de regel tot uitsluiting eigenlijk helemaal niet bestaat.

Tot slot willen we nog het topic over de teruggevonden gestolen zadels in de kijker zetten. Het is fijn om te weten dat sommige mensen alsnog hun eigendom terug hebben gekregen nadat deze werden ontvreemd. Elf zadels zijn inmiddels weer terug bij de rechtmatige eigenaar. Naar de overige eigenaren wordt nog steeds gezocht.

Topic van de maand
Iedereen kent ze wel, de boodschappen die 'de nieuwe' in het bedrijf moet doen. Ze worden er regelmatig op uitgestuurd om het plintenladdertje te halen, op zoek te gaan naar bromspijkers voor in het kabelschapje, prijs van de rode bosananas, een busje tussengas of [LZP] Nooit verwacht dat het kon..

Internetetiquette
Een inmiddels ex-teammie wees ons op het volgende filmpje:

Het filmpje van het Belgische programma "Basta" heeft een item gemaakt over Internetiquette. Met een knipoog plaatsen we het filmpje hier en verwijzen eveneens naar de rubriek Binnengekomen Post waarin een oproep staat dat zijdelings ook met de inhoud van dit filmpje heeft te maken.

Verdwijnend toiletpapier
Bij Bokker mandymonica verdween al enkele malen het toiletpapier op een bijzonder wijze: [LZP] Euhm... toiletpapier??

En het is een meisje!
HobbelHeks en Romkabouter, volgens betrouwbare bron het eerste getrouwde Boktstel, hebben een dochter gekregen: Ods @ [WN-FA] Ons veulen is geboren

De tien van maart
De tien van deze maand staan in het teken van bijzondere Bokt paarden en pony's. Je kan de gekozen top tien hier nog eens rustig bekijken: [VN] De 10... meest bijzondere paarden en pony's van Bokt

Discussie van de maand
Helaas is de discussie niet erg lang geworden, maar het is zeker een interessant onderwerp: [MA] Vergevorderde manegeruiters, waar halen jullie ...

Nieuwstopic van de maand
Een negentig jaar oude man uit Californië is vorige week in het ziekenhuis beland nadat hij zichzelf over een driejarig meisje ontfermde om haar te beschermen tegen een op hol geslagen paard. Het paard landde boven op het duo. Het meisje bleef ongedeerd. De oude man is naar het ziekenhuis gebracht. Je leest meer in het volgende artikel: [VN] Negentigjarige man springt voor paard om meisje te redden

Communitynieuws

Bokkers in de media
Deze keer drie Bokkers in de Media!
We beginnen met Bokker xLoki (Caroline). Zij heeft, samen met haar paard, op de cover van de Penny gestaan! Hier volgt haar verhaal:

Ik zag 26 december 2010 deze advertentie op Bokt staan.
Hier had ik me voor aangemeld, net als meer dan 200 anderen. Op 27 december kreeg ik een berichtje van Cyrille, de fotografe, dat ze graag met mij een shoot wilde doen! De reiskosten zouden redelijk hoog worden, omdat ze helemaal vanuit Rijen (Noord-Brabant) naar Baarn (Utrecht) zou moeten komen, maar gelukkig zou Michelle (Bokker Mies) ook een shoot krijgen, en zij woont vlak bij mij! Dus we konden de reiskosten delen.

Negen januari was het dan eindelijk zo ver, de fotoshoot! Cyrille kwam als eerste bij mij. Ik had mijn paard al gepoetst en opgezadeld, we waren helemaal klaar voor vertrek. Ik was van plan de shoot niet bij mij op stal te houden maar een mooie plek in de polder, met een rustige achtergrond. Zo gezegd, zo gedaan. Mijn moeder fietste voor mij en Loki uit, en Cyrille reed er met de auto achteraan. Toen we er eenmaal waren begonnen we met foto's maken, en gelukkig keek Loki zijn ogen uit, dus had hij op bijna elke foto zijn oortjes naar voren! We moesten drie 'thema's' hebben voor de shoot: winter, zomer en kleding naar keuze, dus ik had het soms flink koud! (Het was rond het vriespunt en waaide flink.)

Loki kreeg het met zijn kale bips zo nu en dan ook flink koud dus toen zijn we samen heen en weer gaan rennen, hihi! Toen de shoot afgelopen was is Cyrille weer verder gereden naar Michelle, en daarna nog naar Bokker Jaimyliefje. Ik vond het een super leuke dag! Maar toen, het lange wachten...

En éin-de-lijk, op vijf februari, kreeg ik een mailtje van Cyrille, met als de titel 'YEAAAAAAAAH'! :D
Dus de mail geopend, en er stond in dat ik én Michelle uitgekozen waren! Ik was echt zo blij, sprong een gat in de lucht! Er stond in dat ik in maart op de Penny zou komen, en Michelle in december en dat we de 'winnende' foto thuisgestuurd zouden krijgen!

Dus nu is het zover, drie maart ligt hij in de winkel. Ik heb hem al! :) Je kunt de cover terugvinden in dit topic!

Groetjes, Caroline

SaskiaKur won met haar paard Vince (die pas door Bokker Babe is vereeuwigd, zie verderop in deze BNB), de Nederlandse Kampioenschappen M1!
Saskia vertelt:
Hoe wil ik mijn periode met Vince in een korte samenvatting neerzetten? Dat is een hele opgave! Nadat ik zelf helemaal het paardrijden had opgegeven, na de gebeurtenis van Ravi, kwam Vince om het hoekje kijken. Eenmaal onze testritje te hebben gehad was ik meteen verkocht. Sinds april rijd ik pas deze, bijna negenjarige, ruin van de bekende hengst Jazz. Hiervoor had hij op wedstrijd L2 niveau gelopen maar was al twee jaar niet meer op concours verschenen, dat was mijn taak. We verschenen in mei/juni weer in de wedstrijdring en we hebben samen heel veel successen geboekt. Voornamelijk in het M1 hebben we mooie titels binnen mogen halen zoals onder andere Kampioen Klasse M1 Zilveren Ster te Haaksbergen waar we ons debuut hadden in deze klasse. Dat was het begin van een prachtig seizoen. We mochten ons met bijna 72% Limburgs Kampioen noemen en natuurlijk de mooiste titel dat we ons Nederlands Kampioen Klasse M1 mogen noemen. (Zie hiervoor dit topic). We gaan nu ons klaarstomen voor het hoogst regionaal niveau. We hopen natuurlijk deze mooie stijgende lijn vast te houden. Vince is een ontzettend werkwillig, lichtvoetig, doorzettend en een bloedmooi paard waarvoor ik al mijn tijd en energie voor wil geven. Het is een paard die je aankijkt en niet meer loslaat. Een paard waarop je kunt steunen en vertrouwen. Waar je samen je vreugde en emotie kan delen.
Al met al een wereldpaard die ik nooit zal vergeten.

Interviews met Saskia vind je terug op http://www.paardensport.tv (klik KNHS kampioen klasse M1 aan voor het filmpje), op de site van de KNHS in de Hoefslag, de Paardenkrant en het Limburgs Dagblad!
KNHS schreef:
In klasse M1 was sprake van een brede kopgroep. Maar liefst de helft van het deelnemersveld wist een score te realiseren van 65% of hoger. Uiteindelijk ging de zege afgetekend naar de 19-jarige Saskia van Es met de Jazz-nakomeling Vince. De amazone scoorde maar liefst 69.50%. "We hebben echt veel goede combinaties gezien en het niveau van de paarden is de afgelopen jaren steeds verder verbeterd. Ik heb veel echt goede paarden gezien in deze rubriek", aldus de voorzitter van de jury, mw. Sipsma. Zij vervolgde: "Saskia van Es reed een sprankelende proef. Ik zou het willen verder willen omschrijven als een mooie constante proef, waarbij het paard steeds zeer fraai in de aanleuning bleef. Eigenlijk kan ik van de als tweede eindigende 27-jarige Maarten Donkers met Astrix (v. Obelisk) hetzelfde zeggen, alleen met dit verschil dat het sprankelende net wat ontbrak. Over de als derde eindigende Frank Hosmar met Alphaville (v. Sandreo) verschilde ik van mening met mijn collega jurylid. Mijn collega had Hosmar op de eerste plaats staan, en ik een aantal plaatsen lager. Dat komt omdat ik zittend bij C een aantal malen een iets gekanteld hoofd heb waargenomen, dat resulteerde mijn lagere waardering voor zijn proef", aldus mw. Sipsma.

De kampioen in de klasse M1 was zeer tevreden. "Mijn paard Vince werkte ongelooflijk mee tijdens de wedstrijd. In het begin was hij op het voorterrein best even nerveus, maar nadat mijn trainer Wim Vonck was gearriveerd kwam het vertrouwen bij me terug. We hebben voor de wedstrijd echt aan de concentratie gewerkt en dat pakte in de wedstrijdring heel goed uit. Vince bleef gedurende de wedstrijd zeer geconcentreerd", aldus Saskia van Es, die van mening is dat de galop de beste beweging van dit paard is. "In de galop loopt hij altijd heel mooi bergop. Daarnaast is zijn hoofd sprekend en beweegt hij in stap en draf zeer takt en regelmaat", aldus Van Es, die dit paard sinds april van het vorig jaar rijdt.

En last but not least: Bokker Krista is Sportvrouw van het jaar geworden in haar regio.

Quotes van de maand
Ook deze maand hebben we weer een paar leuke, aparte, aandoenlijke, lieve en vrolijke quotes weten te vinden op Bokt. Kom jij een opmerking tegen waarvan je ervan overtuigt bent dat deze in de BNB hoort. Aarzel dan niet en stuur hem in via de e-mail: nieuwsbriefBokt@gmail.com. Onder andere Gooya en Pubelia hebben deze maand ons getipt.

Dat sommige Bokkers zodanig verslaafd zijn en daarom eindeloos blijven plakken op Bokt en daarom hun huiswerk, schoonmaakwerkzaamheden, opvoedkundige taken of visite verwaarlozen was al langer bekend. Daar is nu eindelijk een benaming voor gevonden.
Citaat:
Heb je ziekte van Lijm nu?

Naast Bakkabouters is er een nieuwe zone in een rijbak aangewezen. Hopelijk is het wel een 'zachte' zone.
Citaat:
Ik val (mag ik aan nemen) nog in de garantie periode

Pubelia plaatste een foto van een man op het strand in Californië die naar de golven zat te kijken of de tsunami daar aan land kwam. In combinatie met haar onderschrift kreeg het -serieus bedoelde- plaatje een andere betekenis.

Hartekreten
Deze maand hebben we drie hartekreten binnengekregen. Je vindt ze hieronder. Wil jij ook een persoonlijk bericht sturen naar iemand, stuur dan je hartekreet via een pb naar Bellatrix.
Afbeelding
Creatie/foto: Bellatrix

Hoe is het nu met.. update van een schaduwaccount
Deze maand hebben wij geen invulling van deze rubriek. Wil jij weten hoe het nu is met een persoon achter een schaduwaccount? Laat dit dan via pb weten aan delerium.

Kunstwerk van de maand
Deze maand hebben we twee kunstwerken gekozen om in het zonnetje te zetten. Het eerste kunstwerk is
Afbeelding
een schilderij van RedSavage over de situatie in het Midden-Oosten. Het schilderij is gemaakt na aanleiding van een project: [UK] [GAME] International News Art Project Het schilderij is ze begonnen met alleen de zwarte verf, maar uiteindelijk heeft ze rood als ondersteunende kleur gebruikt. Doordat de rode verf in dit schilderij agressie uitstraalt is er maar een kleine hoeveelheid van nodig. Zelf zegt ze er het volgende over: ''Het rood was vooral om de vernietiging weer te geven, en ookal gebeurt het in de stad, de bewoners nemen het mee. Je beschadigt er niet alleen een stad/land mee, maar ook de mensen.'' Het schilderij is niet heel gedetailleerd, maar daardoor is het juist zo krachtig. Je ziet de mensen hierdoor niet meer als individuele vluchtelingen, maar als groep waarvoor het niet meer mogelijk is om in hun land te leven.

Het tweede kunstwerk is van de 16 jarige Bizzybijtje. Zij heeft een pianostuk gecomponeerd, waarin de gespeelde melodie, mogelijk, ook gezongen kan worden. Het nummer is hier te beluisteren: http://www.youtube.com/watch?v=pgl3DQZ2TLk Over het componeren zegt ze dat ze willekeurige akkoorden pakt en daarmee gaat variëren. Ze heeft ook al een zangeres gevonden die de melodie wil gaan zingen en haar gaat helpen met het schrijven van de tekst bij dit nummer. Wil je de vorderingen volgen, blijf dan het volgende topic in de gaten houden: [UK] [SONG] Nieuw nummer op piano

Het virtuele bloemetje
Kortgeleden is Bokker Ayasha getroffen door een hersenbloeding. Ze heeft enige tijd in coma gelegen, maar is ondertussen wakker en druk bezig aan haar revalidatie. Shanna heeft een topic geopend om haar virtueel te steunen, wij gaan daar in mee en willen Ayasha deze maand het Bloemetje geven.

Het virtuele zonnetje
Het zonnetje gaat deze maand naar een pappa en in dit geval is het de pappa van Bokker JoycexLynn12, zij bedankt haar papsie voor zijn hulp die hij in weer en wind biedt: [ITP] Bedankt pappie!. Een mooi gebaar en zouden wij niet allemaal zo'n papsie willen hebben? Daarom zetten wij deze paps nog eens extra in het zonnetje.

In de spotlight: interview met Babe

Anne-baukje (ook beter bekend onder de naam babe) is een jonge, maar erg getalenteerde artieste. De laatste jaren is ze op Bokt beroemd geworden met haar prachtige tekeningen en schilderijen die regelmatig op UK voorbij komen. Wij besloten dat het maar eens tijd werd dat wij Anne-baukje hier een paar vragen over gingen stellen!

Afbeelding
Anne-baukje aan het werk.

Hoe lang ben je nu al bezig met tekenen/schilderen?
Vanaf mijn twaalfde ben ik bezig met tekenen. Ik ben begonnen met tekeningen na te maken uit van die stap voor stap boekjes. Dat heb ik heel veel gedaan. Al snel wilde ik leren van foto’s na te tekenen en ben ik daar mee bezig gegaan. Dat was ook rond de tijd dat ik me op Bokt aanmeldde in 2005.
Op Bokt ging ik een paar foto’s van Bokkers na tekenen en soms wilden ze die wel thuis gestuurd hebben. Ik verstuurde ze eerst steeds tegen verzendkosten of vroeg soms vijf euro. Mijn eerste serieuze schilderij was geloof ik die van Jack Sparrow, daar heb ik ook een topic van op Bokt gehad ( [UK] [Tek] Jack Sparrow! ). Die viel erg in de smaak enn ik ben toen door gegaan met schilderen.

Hoe gaat het proces van een schilderij of pasteltekening in z'n werk? Hoe begin je aan zo'n werk? Hoe lang ben je er ongeveer mee bezig per werk?
Ik ben momenteel heel erg bezig met opdrachten en die komen voor 99% van Bokt af. Als ik zo’n opdracht binnen krijg, overleg ik altijd met de opdrachtgever wat het mooiste is. Soms weten ze zelf heel goed wat ze willen. De laatste tijd krijg ik veel opdrachten in pastel. Ik kijk dan goed welke kleur papier er bij het onderwerp past. Soms is dat echt even zoeken. Dan maak ik altijd eerst de schets, die laat ik dan zien aan de opdrachtgever en dan ga ik verder. Tussendoor stuur ik de opdrachtgever foto’s van de tekening.
Een vrij werk is heel verschillend. Soms heb ik zin om een portret te maken. Heb wel wat bekende mensen getekend. En soms heb ik zin in een schilderij met complete achtergrond. Dan zoek ik vaak wel uren tot ik de perfecte foto heb gevonden. Of ik zoek twee foto’s bij elkaar die ik dan samen voeg tot één schilderij of tekening. Met schilderijen kan ik wel maanden bezig zijn. Tekeningen heb ik vaak binnen een week af. Ik werk daar gemiddeld 10 uren aan.

In hoeverre heeft Bokt je geholpen met je werk (opdrachten, tips, feedback)?
Heel veel - ik ben beter gaan tekenen door Bokt. En ik krijg alle opdrachten via gebruikers op Bokt. In mijn omgeving kreeg en krijg ik niet zoveel feedback, dus ik heb dat echt nodig van fora. Gelukkig zitten er heel veel goede tekenaars op Bokt die mij goed hebben geholpen. En alle enthousiaste mensen die in mijn topics altijd reageren, die motiveren me altijd om door te tekenen en beter te leren tekenen.

Afbeelding
Vince van SaskiaKur, in pastel.

Welke tekening en/of schilderij was voor jou het bijzonderste om te maken en zal je dus niet snel vergeten?
Ik heb eens een opdracht gekregen om een jong meisje na te tekenen, ze is overleden na een ongeluk. De opdrachtgeefster wilde een getekend portret van het meisje aan haar ouders geven. Ik keek het item op internet terug wat door SBS over het meisje gemaakt was en ik voelde me echt emotioneel betrokken. Ik vond het heel erg bijzonder dat ik deze tekening heb mogen maken.

Je gebruikt een aantal verschillende materialen (verf, potlood, pastelkrijt) en tekent ook zowel mensen als dieren. Maar aan welke onderwerpen en materialen geef je de voorkeur?
Dat verschilt heel erg per periode. Momenteel ben ik heel erg bezig met pastel. En daar geef ik nu ook de voorkeur aan. Ik vind het namelijk soms wel lastig om van pastel ineens met verf bezig te moeten of andersom. De afwisseling vind ik daarentegen wel erg leuk, dus ben blij dat ik naast de tekeningen nog schilderijen als opdracht krijg. Ik word ook blij als ik zie dat ik een foto moet natekenen die heel erg scherp en van groot formaat is. De tekening wordt dan zoveel mooier. Naast portretten zijn uitdagende of hele bijzondere foto’s ook erg leuk. Eigenlijk heb ik helemaal geen voorkeur. Het ligt heel erg aan de foto en of die me aanspreekt.

Wat zou je willen meegeven aan de jonge artiesten hier op Bokt die ervan dromen om jouw niveau te behalen?
Een bepaald niveau haal je niet zomaar, daar ben ik wel achter gekomen. Sinds de zes jaar dat ik op Bokt actief ben, heb ik heel veel getekend; sowieso iedere week wel. Daarbij heb je ook heel veel geduld nodig - gemiddeld ben je aan een goede tekening wel 10 uur bezig. En er zitten wel eens mislukte tekeningen bij en soms krijg je wel eens negatieve commentaar. Maar als je een goede tekenaar wilt worden, moet je ondanks dat gewoon door gaan. Ik ben zelf nog láng niet uitgeleerd.

Wikinieuws
Vorderingen van de afgelopen maand
Afbeelding
Paard aan het werk in de aquatrainer.
Foto door DyonS

Deze maand zijn de Wikimoderators druk geweest met het inventariseren van de de Categorie:mist foto. We zijn bij de A begonnen en op dit moment zijn alle artikelen tot en met de P gecontroleerd of ze daadwerkelijk nog een foto missen of er zijn foto's bijgeplaatst. Via dit topic kan je zelf foto's insturen voor de Wiki. Lees even goed de openingspost van het topic om te zien welke foto's de Wiki nog mist!

Nieuwe artikelen
Deze maand heeft Bokker SpikyBlue een aantal interessante artikelen geschreven over hoefproblemen en afwijkingen aan de hoef. Een selectie: voetas, holle wand en hoornscheur. Ook zijn er nieuwe artikelen verschenen over de flexchair en de stapmolen. Daarnaast zijn beroemde paarden aangevuld met de hengsten Zeoliet, Rubiquil, Faram, Welt Hit II en Montecristo. Aan het rijtje stamboeken is Zangersheide toegevoegd en ook Theo Hanzon heeft vanaf deze maand een eigen pagina in de Bokt Wiki. Last but not least: er is een interessant artikel geschreven over de functie en het ontwerp van een Paddock Paradise. Er zijn ook wijzigingen in artikelen aangebracht. Zo is het artikel over Patser nu helemaal compleet. Ook is het artikel over Laurens van Lieren bijgewerkt: zijn laatste prestaties zijn toegevoegd.

Er staan ook nog een aantal artikelen en wijzigingen in de planning. Zo wordt er een artikel geschreven over Lynne Maas door Annash en is Jannepauli bezig met het herschrijven van het artikel over hoefbevangenheid.

Nieuwe foto's
De afgelopen maand zijn er uiteraard ook weer nieuwe foto's toegevoegd aan de Wiki. Trots zijn wij op het feit dat alle Boktveulens van 2010 nu een plekje op de Wiki hebben: BoktVeulens 2010. Een kleine selectie uit de overige foto's: een highland pony aan het springen en de voor paarden giftige Aronskelk.

Wist je dat...
Yasmine geselecteerd is om van september tot en met december in Vancouver te gaan studeren *\o/*
Iris82 heerlijk genoten heeft van een vrije week en met een aantal teamies in een hutje op de hei carnaval ontdoken is
Jans is bij het verschijnen van dit BNB lekker aan het genieten van een weekje Berlijn :D
Rock van mandarijntjes houdt!
Sammie dol is op witte bonen en tomatensaus! :9
Nickeltje nu eindelijk Nick in Noordwijk heeft staan en sinds een maand weer hard aan het werk is met haar? Nick inmiddels al iets minder uit haar plaat gaat op het strand en weer strak aan het worden is...
Leonoor haar tinkerhengst Baggio naar het verre Polen heeft gebracht, waar hij het nu fantatisch naar zin heeft :j

Het verhaal van .....RedPassion
Het verhaal van RedPassion
Afbeelding
Een recente foto van Rood

Dit is één van mijn meest dierbare foto's. Hij hangt ook thuis en elke dag kijk ik er wel even naar, vaak met een lach, soms met een traan. Op de foto sta ik met mijn toenmalige verzorgpony Rood (waar dus een deel van mijn gebruikersnaam vandaan komt), een lieve New Forest merrie.

Ik denk dat ik op de foto een jaar of 12 ben, en Rood net 3. Ik reed al een paar jaar paard op een kleinschalige manege, maar het paardenvirus is pas echt toegeslagen toen ik Rood (en haar kuddegenootjes) mocht gaan verzorgen. Samen met mijn opa, een echte paardenman, heb ik haar ingereden en uiteindelijk heb ik ruim 10 jaar lang lief en leed met deze bijzondere pony gedeeld.
We waren dus allebei erg jong en onervaren toen we begonnen, en achteraf vraag ik me wel eens af hoe het allemaal goed heeft kunnen gaan. :D
Ik deed werkelijk alles met haar; van slapen in de stal tot springen over picknickbanken in het bos, en van hoofdstel- en zadelloos rondrijden tot meedoen aan dressuur-, spring- en SGW-wedstrijden. Maar het allerbelangrijkst was dat Rood mijn rots in de branding was tijdens al die jaren waarin we samen opgroeiden, jaren waarin er (te) veel gebeurde in mijn leven. Rood was er altijd, luisterde altijd en stond altijd klaar om bij uit te huilen, of juist om alles even bij te vergeten en lol te maken. Bij haar en de kudde was het altijd veilig en rustig, het was echt mijn toevluchtsoord. Paarden waren dus inmiddels veel meer voor me gaan betekenen dan 'slechts' een hobby, ik durf zelfs wel te stellen dat Rood me gered heeft. Zonder deze gouden pony had het allemaal veel slechter af kunnen lopen.

Nog steeds staan paarden in mijn leven symbool voor rust, vrede en veiligheid. Ik heb het geluk gehad een eigen paard te kunnen kopen en tegenwoordig is het mijn eigen Spikkel die de zware taak heeft om mijn rots te zijn. :D Spikkel is een heel ander type paard dan Rood, maar ik geloof dat beide paarden (of eigenlijk pony's) precies op de goede momenten in mijn leven zijn gekomen. Ten tijde van mijn zoektocht naar een paard was Rood niet te koop en zo vond ik Spikkel; voor mij de perfecte spiegel, soms genadeloos maar altijd goudeerlijk. Het perfecte paard voor de nieuwe fase in mijn leven. :)

En mocht ik Rood ooit toch nog kunnen kopen, dan zal ik haar elke dag knuffelen en bedanken voor alles wat ze voor me heeft betekend. Lieve, lieve Rood. :+:

Ook deze maand hebben we weer een nieuwe foto om te raden. Heb jij enig idee wie er op deze foto staat? Stuur dan een mailtje naar nieuwsbriefBokt@gmail.com

Afbeelding

Binnengekomen post
EngeltjeS wil graag dit topic onder de aandacht brengen: [FZ] Maak Bokt mooier, doe mee!
EngeltjeS: "Er komen steeds meer Bokkers die hier in mee stemmen, en zo wil ik laten weten dat er een grote groep Bokkers is, die mee werkt aan een gezellige Bokt! :D"

Jolliegirl

Re: [Dienstmededeling] BoktNieuwsBrief Maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:57

Ziet er weer mooi uit!!

Mooie hartekreten! Mooi gemaakt bella!!

Ik ga m nu verder rustig doorlezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:03

Ziet er goed uit zeg! Ik ga hem na het weekeinde rustig helemaal lzen!

Anne_BaukjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:27

Dat photobucket me net nu in de steek moet laten _-:(
Schilderij van Jack staat ook op mijn website :D
En bedankt voor dit interview! Vind ik erg leuk :D

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 19:02

Wat een leuke nieuwsbrief. :) Annika, onwijs bedankt voor je hartekreet!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 19:41

Volgens mij is Jans al terug :D :D

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:03

Leuke BNB WEER :D

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:06

Erg mooie nieuwsbrief deze keer!

Leuk interview Babe! :j

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:12

Wat een leuke nieuwsbrief! :j Babe kan echt prachtig tekenen.

Beletrix, wat een leuk idee met de hartekreten. Komt dit iedere maand terug? :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:34

Leuke nieuwsbrief, mooie stukjes :j

En dat filmpje is geniaal :D

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:46

Leuke nieuwsbrief! :D

En gaaf dat AB (babe) eindelijk in de spotlight is gezet, dat verdient ze!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:47

Waaaaauw wat onwijs gaaf dat ik er ook in sta! Word mijn papsie maar liefst 2x in het zonnetje gezet :D

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:53

Leuke nieuwsbrief hoor!
Ook handig met die topic's erbij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 21:05

MoonChloe schreef:
Volgens mij is [***] al terug :D :D

Ik was sneller dan het BNB O:)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:26

Leuke nieuwsbrief weer! Vind het altijd weer leuk om de topics uit de BNB weer uit te pluizen <3

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:42

Leuk zeg, mooie samenvatting. :)

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:02

Wat een goeie BNB dit keer :j ! Ik heb hem nu globaal bekeken, maar ga hem later zeker nog een keer goed lezen. Dat muziekstuk van Bizzybijtje is trouwens heel mooi :j , en het kunstwerk van RedSavage is pakkend.

*Foutje verbeterd 8-)
Laatst bijgewerkt door Gwen op 18-03-11 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:06

Pubelia's foto met onderschrift +:)+

Ik was de eerste die het zag in dat topic :P Grappig dat die nu in het bulletin staat :D

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:09

Oh wauw, wat een mooie schilderijen!
Dat zou ik ook wel willen van (mij en) mijn liefste au pair kindjes.
Maar nog even sparen dan. O:)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:15

leuk om te lezen... en wat een prachtige schilderijen!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:19

ziet er weer goed uit :D...
prachtige schilderingen komen langs

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:20

Leuke nieuwsbrief om zo te lezen!

Suus en Paul, gefeliciteerd met jullie dochter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:24

Babe: Jij bent zoooo goed.. :wow:
Ik verbaas me altijd weer als ik een topic van je tegen kom..

Het verhaal van RedPassion is ook echt prachtig.. :+:

En het stukje van Pubelia.. _O-
Toch fijn om ook nog te kunnen glimlachen bij zo'n heftig onderwerp. :)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:28

Cowgirl schreef:
Pubelia's foto met onderschrift +:)+

Ik was de eerste die het zag in dat topic :P Grappig dat die nu in het bulletin staat :D

Vond hem ook leuk, en heb hem daarom door gemaild :D Was een serieus bedoelde foto, en had het zelf in eerste instantie nog geen eens door...

Ik sta er in *\o/*

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 00:18

EngeltjeS schreef:
Wat een leuke nieuwsbrief! :j Babe kan echt prachtig tekenen.

Beletrix, wat een leuk idee met de hartekreten. Komt dit iedere maand terug? :)

Ja, je kan je hartekreten gewoon opsturen en ik plaats alles in het komende BNB. :j