Topic volgen zónder bericht plaatsen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IcePrincess

Berichten: 7746
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Topic volgen zónder bericht plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 10:55

Zou dat een mogelijkheid kunnen worden? Dat je zonder een berichtje te plaatsen toch makkelijk een topic weer terug kunt vinden?

Ik erger me zo kapot aan al die topics (met name volgende delen van topics) die de eerste pagina's helemaal vol staan met nutteloze berichten alleen maar zodat ze het topic wat makkelijker kunnen terugvinden.

Beetje slim iemand (zoals ik Rolleyes ) maakt een folder in zijn favorieten aan met leuke bokttopics, maarja, een berichtje voor een stipje blijkt toch makkelijker Nors opkijken , en dan nog huilen als het topic een paar pagina's zakt en ze het nodig hebben en dan weer een nieuw topic openen met dat ze een topic kwijt zijn Frusty .

Ik neem aan dat ik niet de enige ben die het hoogst irritant vind.

JoT

Berichten: 4019
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Topic volgen zónder bericht plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:56

Die mogelijkheid is er al en die bestaat al een heeeeele tijd volgens mij. Maar misschien moet er wat meer bekendheid aan gegeven worden, ik zie ook veel van dat soort berichtjes.

Links bovenaan zie je de optie 'schrijf je in bij het topic'. Klik je daarop, dan ben je dus op het topic geabonneerd.

Shaar

Berichten: 9184
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Olderchurch a/d Asshole

Re: Topic volgen zónder bericht plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:57

Precies!
Als ik een topic wil volgen klik ik gewoon daar op Lachen

Ik vroeg me ook altijd al af waarom mensen niet gewoon op 'schrijf je in bij het topic' klikten, in plaats van berichtjes te plaatsen zoals 'stipje' of 'even een stip, dan kan ik het topic volgen'.

Helderder

Berichten: 10128
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Topic volgen zónder bericht plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:09

Ik snap je irritatie, irriteer me er zelf ook aan. Heb meer het idee dat het vaak gedaan word om een extra bericht te hebben.
Nadeel van schrijf je in bij een topic vind ik wel; dat je bij élke reactie een mail krijgt..

IcePrincess

Berichten: 7746
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Re: Topic volgen zónder bericht plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 11:09

Ja maar dat bedoel ik dus juist niet, vooral bij grote topics zit dan meteen je mailbox met mailtjes.

Ik bedoel meer iets in de trant van dat je netzoals met friend and foos een lijst met favoriete topics kunt aanmaken, zónder volle mailbox en zónder nutteloze berichten.

Inschijrven bij topics weet iedereen wel dat dat kan.

Anoniem

Re: Topic volgen zónder bericht plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:09

En je kan topics ook bookmarken.

Helderder

Berichten: 10128
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Topic volgen zónder bericht plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:10

Idd, dat zou heel handig zijn Ja

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: Topic volgen zónder bericht plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:10

Je kunt een topic bookmarken (zit naast het knopje 'schrijf je in bij dit topic'), als het goed is krijg je dan geen mailtjes en gebookmarkede topics kun je terugvinden in je UCP Lachen

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Re: Topic volgen zónder bericht plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:12

Ik doe er niet aan. Ik weet meestal uit mn hoofd wel welk topic ik volg en waar die staat.
Maar zoals HKtopics, die staan bij mijn favorieten.
Het is idd erg vervelend, zoals bij het photoshopbattle-wedstrijd in UK.

IcePrincess

Berichten: 7746
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Re: Topic volgen zónder bericht plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 11:17

Ja, nav dat topic heb ik dus ook dit topic gemaakt, 11 berichten waarvan 7 'ik wil een stipje'.

Maar werkt het bookmarken dan weer? Want dat werkte eerst niet (bij mij niet iig).

Misschien een idee om dat dan bekender te maken dmv van verwijzingen daarnaar in topic waar om een zoekgeraakt topic wordt gevraagd? Lachen

Shadow0

Berichten: 43584
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Topic volgen zónder bericht plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:28

Die bookmarkfunctie, wat doet die nou precies? Is die terug van weggeweest of...? Ik weet dat ik hem een tijd heb gebruikt, en toen veranderde er iets waardoor dat niet meer kon. Maar ik weet niet meer wat er veranderd is.

'Schrijf je in bij topic' geeft in ieder geval veel mails en dat kan ik mijn mailbox niet aandoen.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: Topic volgen zónder bericht plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:06

Ik heb hem nooit gebruikt, maar wat hij zou móeten doen is de link naar het topic opslaan bij je Bookmarks in je UCP.

Edit: even getest met dit topic en zo werkt het inderdaad. Feature doet het dus ook gewoon Lachen

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Re: Topic volgen zónder bericht plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 20:59

Oké erg handig inderdaad

[edit: en waar kun je hem inschrijven??]

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: Topic volgen zónder bericht plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 23:30

Naast de knop 'schrijf je in bij dit topic', rechtsboven onder de post reply-knop Knipoog

sweetheart

Berichten: 2928
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Wales, UK

Re: Topic volgen zónder bericht plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 01:09

Ah dat is handig Haha! dank je TS voor dit zeer nuttige topic, je wordt inderdaad gek van die posts. Al moet ik doe geven dat ik ze zelf ook plaats. Maar dit is een stuk makkelijker!

NoaFleur

Berichten: 813
Geregistreerd: 21-04-05

Re: Topic volgen zónder bericht plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 16:25

Ik plaats ook soms een stipje bij topics die ik graag wil volgen (zoals dus ook bij het photoshopbattle topic Knipoog ) Ik doe dit echter zodat het topic in de lijst bij "Bekijk je eigen berichten" komt te staan, ik gebruik die functie nl erg vaak. (dat bookmarken, daar wist ik dus niet van hoe dat ineen zat en ik vind het nog altijd handiger om bij "bekijk mijn eigen berichten" te kijken)
Meestal probeer ik dan wel iets 'zinnigs' te posten in een topic maar soms ben ik gewoon lui en plaats ik snel een stipje. Ik stoor mij er dus ook niet echt aan.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: Topic volgen zónder bericht plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 17:12

Grappig dat je dat aanhaalt NoaFleur, ik heb vanmorgen in dat topic op UK gepost dat het uitdrukkelijk niet de bedoeling is om te posten enkel en alleen om dat stipje. Dat is namelijk gewoon off-topic, in de HK geen probleem maar op de rest van Bokt gewoon niet toegestaan. Dan krijg je dat 10 van de 20 reacties alleen maar om dat zwarte bolletje zijn en dat is niet de bedoeling. Voor dit soort dingen is de bookmarkfunctie juist bij uitstek geschikt Lachen

NoaFleur

Berichten: 813
Geregistreerd: 21-04-05

Re: Topic volgen zónder bericht plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 18:07

Nou, ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit gedacht had dat een tvp plaatsen als offtopic beschouwd werd, je zegt tenslotte toch dat je dát topic wil volgen Knipoog Nuja, maakt eigenlijk ook niet uit, nu ik weet dat het niet mag zal ik proberen het ook niet meer te doen.
Bookmarken kende ik dus niet, heb het nog nooit gebruikt maar daar zal waarschijnlijk nu dus verandering in komen. Ik ga eigenlijk zelden in ucp kijken en "bekijk je eigen berichten" is dan toch net nog 1 klikje sneller dan je bookmarks te gaan bekijken Bloos Tong uitsteken

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Re: Topic volgen zónder bericht plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 18:37

Je wilt het wel volgen, maar je voegt niets nuttigs toe aan het topic. Daarom kun je denk ik beter een interessante reactie toevoegen, waardoor je ook meteen het topic kunt terug vinden.

NoaFleur

Berichten: 813
Geregistreerd: 21-04-05

Re: Topic volgen zónder bericht plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 18:54

Ik begrijp de redenering wel hoor, ik had er alleen nooit bij stil gestaan.
Mij stoort het dus ook niet, ik vind het bv veel storender als iemand als enige reactie in een topic 1 (of meerdere) qoute(s) plaatst met daaronder dan een zin als "hier ben ik het volkomen mee eens" of iets in die aard. Dan, wat mij betrefd, liever een tvp'tje, daar scroll je veel sneller over heen.

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Re: Topic volgen zónder bericht plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 18:57

Maar ik vind een mening geven nuttiger dan aangeven dat je het topic volgt. Knipoog

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: Topic volgen zónder bericht plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 20:49

NoaFleur schreef:
Ik begrijp de redenering wel hoor, ik had er alleen nooit bij stil gestaan.
Mij stoort het dus ook niet, ik vind het bv veel storender als iemand als enige reactie in een topic 1 (of meerdere) qoute(s) plaatst met daaronder dan een zin als "hier ben ik het volkomen mee eens" of iets in die aard. Dan, wat mij betrefd, liever een tvp'tje, daar scroll je veel sneller over heen.


Daar heb je gelijk in hoor, dat vind ik ook storend Knipoog En in topics op UK en CB bijvoorbeeld is het ook niet de bedoeling dat je zoiets post. Maar in discussies op NM of LZP kan het bijvoorbeeld weer wel.

Helderder

Berichten: 10128
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Topic volgen zónder bericht plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 17:15

Maar; je mag dus gewoon temmen, als je een ''ik wil een stipje'' post zie?

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: Topic volgen zónder bericht plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 18:27

Paula schreef:
Maar; je mag dus gewoon temmen, als je een ''ik wil een stipje'' post zie?

Ja, want dat is off-topic en tegen de regels (tenzij het om een topic in de HK gaat) Lachen

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Re: Topic volgen zónder bericht plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 21:23

Dat wordt leuk. Vork