Had ik maar een paardenbedrijf!!!!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Had ik maar een paardenbedrijf!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-02 18:29

Hallo allemaal

ZUCHT!!!
Net als iedereen droom ik natuurlijk ook van een paardenbedrijf en echte fokstal etc. maar helaas....ben net klaar met mijn studie en zal toch zeker jaaaaaren moeten sparen.
Maar niet getreurd, dankzij mijn inzet en hard werken heb ik mijn hobby toch mooi kunnen uitbreiden.
Maar heel frustrerend is dat men me benoemt als bedrijf....zucht.
Zou ik dolgraag willen hoor een echt paardenbedrijf....maar helaas heb ik niet die financiele middelen (woon zelfs nog thuis in een gehuurd rijtjeshuis)
Plaats ik een advertentie.....wordt gewoon op de mesthoop gegooit..."commercieel" noemen ze dat dan.....een bedrijf dat geld verdient aan de verkoop van pony's: IK?! Ja geld krijg ik als ik een ponietje verkoopt....maar daar hou ik (jammer genoeg) niets aan over. Als ik een veulentje verkoop doe ik dat natuurlijk om er geld voor te krijgen, waarvan ik weer pacht, dierenarts, wormkuren etc. van kan betalen, maar ook omdat ik ze gewoon niet allemaal kan houden!
Ik vind het gewoon zo onrechtvaardig, ik moet toch zelf weten of ik elke verdiende euro in mijn hobby stop of niet dan?
Mijn advertentie waarin ik twee (zelfgefokte) veulentjes van dit jaar te koop bied en eentje van 1,5 jaar wordt, hoppa....zo verwijdert met een bericht: commercieel mag niet....?!
Stuur terug met de vraag: commercieel zijn toch bedrijven? Waarom wordt mijn advertentie dan weer verwijdert?!
Omdat ik volgens haar een bedrijf ben...... Uitleg zou ik eigenlijk niet schuldig hoeven te zijn. Maar heb dus een pbtje met mijn levensomschrijving en privéomstandigheden gestuurd...

Voel me hier heel rot bij.....ben heel trots op mijn site (heb ik van mijn zus kado gekregen) Denk dat ze daarom zo moeilijk doet....maar vind dit niet terecht. Het mag toch best een beetje professioneel uitzien of niet dan?

Wat betreft die 3 ponies die ik te koop aanbiedt: voor mijn part wordt geen enkele verkocht....ze gaan alleen naar goede tehuizen, anders hou ik ze liever zelf.
Maar ik kan gewoon niet alle pony's zelf houden....elk jaar fokken we wat veulentjes en daardoor gaan er ook enkele pony's weg, van die opbrengst kan ik weer wat van het onderhoud van de andere betalen.
WINST?! wat is dat.....daarom heet het hobby!!!!

Sorry voor dit lange verhaal, maar raak een beetje gefrustreerd.

Zou het trouwens wel knap vinden als iemand van 21 jaar, net afgestudeerd, nu al een paardenbedrijf zou hebben. Lijk mij onmogelijk, MAAR: Als iemand hier op bokt weet hoe, dan hoor ik het graag...hihi

Anke

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*


Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-02 18:31

Ik vind mezelf niet anders dan de anderen hier op bokt!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-02 18:35

Fokken valt onder commerciel. Of dit nu hobby is of professioneel. Er moet ergens een grens getrokken worden. En dat is niet persoonlijk ofzo hoor

Niet te geloven.....dus als je zelf een veulen fokt, mag je dat niet hier op bokt te koop aanbieden?!
Dus een gekochte pony mag je wel verkopen en een pony wat bij jou geboren is niet.....?!......nou breekt m'n klomp~!!!???

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-02 18:48

heb het er met de mod over gehad......, je mag dus geen eigen gefokte pony te koop aanbieden.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*


Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-02 21:52

Meerdere veulens te koop aanbieden mag niet, waar ligt dan de grens?
Ik bood twee eigen gefokte veulentjes aan....dit mocht niet.
Dus om een hobby-ist te zijn mag je max. 1 veulen per jaar fokken, om hem hier op bokt te koop mogen bieden?

Ik zit nu alweer een tijdje op bokt....en is me altijd prima bevallen, alleen dan dit gedeelte.....

Anke

ps laatst stonden er ook twee 1,5 jarige hengstjes te koop van dezelfde eigenaar, dit mocht wel (omdat ze niet zelf gefokt waren ofzo)?!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-02 22:21

meer eisen stellen aan het registreren op bokt: meer persoonlijke gegevens en deze bij twijfel natrekken....dit zal allemaal wel komen als bokt een betaalde site wordt, of niet dan?
Nu kan iedereen geheel anoniem blijven.....

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-02 20:56

Bij onze hobby hoort ook deelname aan de shetlandkeuringen en om betere pony's te krijgen, ga je ermee fokken. Zodat je ook vooruit komt met je hobby. Stoppen met fokken.....het is juist DE hobby om door te fokken steeds betere pony's te krijgen.
Is hetzelfde als steeds op hoger niveau te proberen te komen bij wedstrijden, datzelfde probeer ik met onze hobby.
Op het moment dat ik er geld aan zou verdienen (lees als winst maken) zou ik er per direct mijn beroep van maken, maar dit lukt dus echt niet!
Dan zou je het al op hele grote schaal moeten doen en eigen land hebben.
Per jaar ben ik ruim 2000,- euro aan pachtgeld kwijt, dan heb ik het nog niet over dierenarts, wormkuren, voer , hooi, stro etc. !
Dus verdienen doe je er niet aan....dat is ook niet de reden dat we ermee fokken, want dan konden we er beter mee ophouden, dat zou ons veel geld besparen! Het kost juist handen VOL geld, maar daarom heet het ook hobby. Het is hard werken en veel geld uitgaven aan het onderhoud van de pony's, maar dat is nou eenmaal mijn hobby en daar heb ik plezier aan en kies ik voor.

!Zelfde regel als marktplaats.nl! Reken dan een bepaald bedrag voor advertenties boven de 200?! ofzo., een symbolisch bedrag van een euro ofzo per advertentie.

Wat betreft het registreren, als je lid wordt van een stamboek, vereniging, club of wat dan ook, moet je ook je persoonlijke gegevens doorgeven.
Wat betreft afschrikken: normale mensen schrikken er echt niet van, misschien weer je juist zo degenen die verhalen uit hun duim zuigen....?!
Of alleen bij een advertentie plaatsen, gevens in laten vullen.....naam, woonplaats, telnr. ofzo. Dan heb je ook meer controle over wie en wat er geplaatst wordt op bokt.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-02 21:20

haha, had ik maar een paar duizend euro, maar mocht ik OOIT een winstgevend paardebedrijf hebben, dan krijgt bokt die paar duizend euro!
Zodat mensen zoals ik, die in hart en nieren paardengek zijn en alles voor hun viervoeters over hebben, niet meer voor hun hoofd worden gestoten.....

Sponsors?!.......stallenbouw, paardenvoeders etc. die op bokt adverteren tegen een bepaald bedrag?!
Lijkt me voor hen zeer interresant aangezien er veel paardenmensen op bokt zitten!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-02 18:55

Ben het helemaal met Marije eens.
Als je zelf fokt voor je hobby dan weet je dat je er geen enkele eurovent aan over houdt...als hobbyist stop je het geld in de pony's, dus bijdrage in de kosten.

Gebaseerd op het maken van winst?! Als je goed gelezen hebt, valt er absoluut geen winst uit te halen......dus ben ik ook niet commercieel.
Inkomsten - uitgaven = vaak een min bedrag als je alle kosten bij elkaar opteld. Daarom is het ook je hobby, een hobby kost geld, verdienen doe je er niet aan.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers