Augustus... de maand van de Olympische spelen. Ze zijn weer begonnen en Nederland heeft al een aantal plakken gewonnen

Verder willen we graag stilstaan bij een verdrietige gebeurtenis: in Thailand is een aanslag gepleegd waarbij 4 Nederlanders gewond zijn geraakt. Onze gedachten en ons medeleven gaan uit naar alle slachtoffers.
Het weer is helaas ook weer wat in de war: van zomerse temperaturen, naar herfstachtig weer en weer terug naar zomers weer. De zomer is gelukkig nog niet voorbij, dus zowel paard en ruiter kunnen nog van het mooie weer genieten.
We wensen jullie veel leesplezier met deze BNB!
Banjer, Marieke_K, Melody7, Nayomie, Sans6 en [***]

Topics van de maand
Wil je weten welke topics Topic van de maand zijn geworden, Klik dan hier!
Heb jij een suggestie voor topic van de maand, stuur deze dan naar BNB@bokt.nl
Andere opvallende gebeurtenissen op Bokt
Ook deze maand zijn er, naast de Topics van de maand, weer andere opvallende topics op Bokt geopend. Welke dat zijn, kan je hier lezen.
Heb je een suggestie voor andere opvallende gebeurtenissen, stuur deze naar BNB@bokt.nl

Bloemetje van de maand

Het eerste bloemetje gaat naar moonfish13. Zij hoorde 's nachts brekend glas, waarop ze de politie belde. Gelukkig bleek het loos alarm te zijn, maar voor de schrik krijgt moonfish13 toch een bloemetje.
Het tweede bloemetje is voor Ricie. Hij heeft een ongeluk met de scooter gehad. De verwondingen vielen gelukkig mee, maar we kunnen ons goed voorstellen dat hij geschrokken is.
Het volgende bloemetje is voor Laibadji. Zij is in haar tienerjaren gepest, waardoor ze laag zelfbeeld heeft. Om haar een hart onder de riem te steken, krijgt ook zij van ons een virtuele bos bloemen.
De vierde bos is voor Memere. Haar drachtige pony had een hele grote wond die gehecht moest worden. De wond is inmiddels gelukkig goed aan het genezen.
Het laatste bloemetje is voor AnoniemSA. Zij moet leven met borderline en dat is niet altijd even makkelijk. We willen haar middels deze bos laten weten dat we aan haar denken en haar veel sterkte wensen.

Weet jij iemand die een virtueel bloemetje verdient? Stuur deze dan naar BNB@bokt.nl
Bokker in de spotlight
Deze maand hebben we weer een Bokker gekozen die we in de spotlight zetten. En ditmaal zijn we voor een iemand gegaan die een belangrijke keuze in haar leven heeft gemaakt. Bokker JunkDeLuxe koos voor zichzelf en haar eigen geluk. Een belangrijke keuze en stap in haar leven, waarin zij doet wat zij wil, en niet wat een ander van haar verwacht.
Heb jij een suggestie voor bokker in de spotlight? Stuur deze dan naar BNB@bokt.nl
Een dag uit het leven van...
Hoe ziet het leven van een Bokt mod eruit? Murosch neemt ons mee naar haar dagelijkse werk, haar werk op Bokt en een stukje privé leven.
Klik hier om haar verslag te lezen.
Quotes van de maand
Wil je met ons mee lachen met de grappige quotes die de afgelopen maand weer zijn geplaatst, Klik dan snel hier!
Spot je een uitspraak die we niet mogen missen, stuur dan een mail met de quote en een link van het topic naar BNB@bokt.nl
Bokker achter het topic
Altijd al willen weten hoe een opnamedag van NH Bokt TV eruit ziet? Dat lees je hier, in het interview met Julia, op Bokt bekend onder de naam Gladijs.
Hartekreten
Deze maand hebben we geen hartekreten ontvangen.
Wil jij een hartekreet schrijven aan iemand? Laat het ons dan weten via BNB@bokt.nl
Bokkers in de media
Ook deze maand is Bokker Joolien weer in het nieuws geweest met haar hobby: stormchasen. Afgelopen maand heeft ze op de voorpagina gestaan van de Tubantia. Ken of ben jij een Bokker die ook in de media is benoemd? Stuur dan even een berichtje naar BNB@bokt.nl
Kunstwerk van de maand (volgende maand: Huisdieren in de spotlight)
De afgelopen 2 maanden hebben jullie niet stil gezeten en ons weer getrakteerd op de prachtigste kunstwerken. We hebben er deze keer 3 geselecteerd, die kunstwerk van de maand zijn geworden.
Voor UK willen we jullie graag 2 topics laten zien. Als eerste het topic van Loontje_. Zij heeft een verhaal geschreven en deelt dit, inclusief foto's met ons.
Als tweede willen we het topic van mar_fay laten zien. Zij heeft een prachtig schilderij gemaakt.
Op FK hebben we het topic van [***] geselecteerd. Ze werkt mee aan The Ocean Cleanup en laat hier een aantal geweldige foto's van zien.
Heb je een suggestie voor 'Kunstwerk van de maand' of het onderdeel 'Huisdieren in de spotlight' , stuur deze dan naar BNB@bokt.nl
Hoe gaat het met... (volgende maand: Bokker in het buitenland)
Voor deze maand hebben we weer een leuk interview gedaan voor het onderdeel Hoe gaat het met...?. Wij hebben bokker franka75 gevraagd of zij wat vragen wilde beantwoorden. Het interview lees je hier.
Heb je een suggestie voor het onderdeel van volgende maand, 'Bokker in het buitenland' of voor het onderdeel, 'Hoe gaat het met...', stuur deze dan naar BNB@bokt.nl

... Nayomie al een maandje beugelloos door het leven gaat?
... Nicole288 er een nieuw tweejarig paardje bij heeft, geërfd van de buurman waar ze jarenlang de paarden heeft verzorgd. Dit de vierde generatie van de fokkerij is, Nicole de moeder, oma en overgrootmoeder al in totaal 14 jaar met bevallingen heeft geholpen.
... MaritB nu al vindt dat wachten op een veulen lang duurt? En dat terwijl ze zeker nog tot mei 2017 moet wachten?

... RianneH ook ein-de-lijk vakantie heeft? En ze dan met paardlief de omgeving rond stal maar eens gaat verkennen

... Fokmerrie Bonna van Amaryllis weer dragend is en eind mei 2017 een veulen verwacht? Ditmaal van de onlangs goedgekeurde springhengst Ibolensky

... Daantje van Rije eigenlijk een ander maatje deken had willen hebben? Foto
... Jans verslaafd is aan haar nieuwe Kobo e-reader en in korte tijd de eerste boeken van de Forgotten Realms serie heeft verslonden.
... Jans de hoofdpersoon Drizzt do'Urden geweldig vindt?

... Leo op 15 augustus al weer een jaar geleden haar toppony heeft opgehaald, wat een avontuur is het al geweest!
... Leo al 10 jaar MOD is op bokt ?

... Anouk, er al een beetje aan begint te wennen dat ze haar zwarte kleurtje omgeruild heeft naar groen?
... Banjer en vriendje bij het verschijnen van deze BNB op huizenjacht zijn geweest en hopelijk in onderhandeling over een van de huizen zijn

Heb jij een leuk Wist-Je-Datje over jezelf of over iemand anders? Mail deze dan naar BNB@bokt.nl en wie weet kom jij in de volgende BNB!

Een plaatje met een praatje
Ook deze maand weer iemand die over haar plaatje praat. Benieuwd wie het is en over welk plaatje het gaat? Klik dan hier.
Heb jij een plaatje, waar je graag een praatje over wil houden, stuur dan een mail naar BNB@bokt.nl!
VOLG-topics van de maand
In het begin heb je een pot verf. Je denkt dat je daarmee wel uit de voet kunt. Maar, als je eenmaal de sleutel van je huis hebt, kan je er soms iets anders over denken. Dat 'overkwam' deze bokker ook. Die is toch wat gaan sleutelen aan haar huisje.
Deze bokker kreeg toch de kriebels om dieren te nemen toen zij in het ziekenhuis lag. Een andere bokker kwam langs met haar ratjes en zodoende wilde ze wel ratjes. Het was wat wikken en wegen maar met goed advies heeft ze uiteindelijk toch haar gevoel kunnen volgen, en heeft zij ratten genomen. Hier zit een heel verhaal nog achter.
Recept van de maand
Deze maand een heerlijk oosters rijstgerecht, dat Banjer graag met jullie wil delen. Hebben jullie ook al trek gekregen? Klik dan hier!
Bokt-vriendschappen en Bokt-relaties
Deze maand kunnen jullie lezen hoe moderators Leo en Olympia elkaar hebben leren kennen. Klik hier om hun verhaal te lezen.
Zijn jullie vriend(inn)en of partners en hebben jullie elkaar via Bokt leren kennen? En lijkt het jullie leuk om hierover te vertellen in de BNB, stuur dan een mail naar BNB@bokt.nl.
Doorgeefstokje
Deze maand in het Doorgeefstokje: Picasso.
Picasso schreef:Ik kreeg het verzoek om een aantal vragen te beantwoorden voor het 'Doorgeefstokje' (dank Ayasha) en 'moest' me gaan buigen over een aantal lastige kwesties
. Hierbij mijn antwoorden...
1. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Omdat ik niet exact weet wat nou precies 'Penny-gedachten' zijn en de definitie ook niet eenduidig aangegeven wordt hier op Bokt of waar dan ook op Internet, een gokje van mijn kant. Ik denk wel dat ik een enorme Penny was vroeger en wellicht nog steeds een beetje: vroeger reed ik op mijn fiets (ehm we praten hier echt over meer dan 30 jaar terug, want zo oud ben ik al) en sprong dan over stoeprandjes in de verlichte zit, me niet veel aantrekkend van de rare blikken om me heen. Mijn pony's moesten ook geloven aan ellenlange tut-sessies en ik vond al gauw een [***] alleen op het weiland enorm sielugh... Moet toegeven dat ik nog steeds gevoelig ben voor de paardenmode en een lichte setjes-tik heb (dat zit er helaas in en krijg ik er slecht uit). Voor de rest leer ik steeds meer de verschillende takken en manieren van paardensport te waarderen....
2. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Ik ben een niet zo bekende Bokker denk ik: ben hier en daar te vinden op het Forum. De laatste maanden iets actiever in bepaalde topics, maar over het algemeen 'bemoei' ik me met van alles en nog wat'.
3. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Hoop niet dat dit al te dramatisch gaat overkomen, maar mijn antwoord hierop is: in een perfecte wereld voor mij zou ik me een gezond en niet protesterend lijf wensen met voldoende energie om de dingen te doen die ik zou willen doen. Daarnaast is mijn wens: nog een keer een paard uitbrengen in de dressuur en mijn doelen verwezenlijken die ik voor ogen heb en daarnaast genieten van mijn paardjes en honden. Ik ben niet meer zo ambitieus als vroeger en kan naast het dressuren ook enorm genieten van fijne buitenritten. Ik zou willen dat iedereen elkaar wat meer in z'n waarde zou laten en alleen al eens een poging zou doen zich te verdiepen in het hoe en waarom van het redeneren en doen en laten van een ander zonder vooraf een hard oordeel te vellen. Dat een ieder zichzelf eens kritisch onder de loep neemt en ook zijn/haar fouten kan en durft toe te geven: dat praat een stuk makkelijker. Ego opzij en schaamte voorbij.
4. Wat betekent BOKT voor jou?
Een plezier, een vraagbaak, leerzame momentjes, een ergernis, gezellige topics, leuke en minder leuke posters/bokkers... kortom: best veel.
5. Aan welke Bokker wil jij 5 vragen stellen?
Ik zou deze vragen ook graag voor willen leggen aan: Sizzle (een Bokker die ik zeer kan waarderen) of iemand die ik heb leren 'kennen' in een voor mij nieuwer topic: Ruitje.