Digicam en foto's maken HELP !!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Digicam en foto's maken HELP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 13:53

Ik heb nu een digicam van mijn broer voor me liggen, en aangezien het zulk mooi weer is wil ik foto's maken. Het lukt niet.
Het is een "Digicam II" en vanachter staat nog "USB Universal Serial Bus", en mijn broer heeft 'm bij Primafoon gekocht zie ik. En nu heb ik hem aangesloten op dat ding voor de computer, en nu "brandt" de modus wel, ik zie het getal 20 erin staan. Maar zodra ik hem eruit haal om er mee te gaan fotograferen (buiten) gaat die modus uit, en doet hij het niet meer. Ik kan er wel foto's mee buiten maken, want dat is me al een keer gelukt dus het kan wel, maar waarom doet hij het nu niet?
De gebruiksaanwijzing is onvindbaar, en ik snap het niet meer.
HULP A.U.B. !!!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 14:15

batterij leeg? Zolang hij via de usb is aangesloten haalt de camera spanning van de computer, en doet het dus. Trek je de stekker uit de usb-poort ,dan doet ie het niet meer als de batterij leeg is. Dit lijkt mij het als ik jouw verhaal zo lees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 14:18

Batterij is net opgeladen, ik heb hem afgelopen zaterdag erin gestopt, dus na 1 dag (ongebruikt) kan hij toch niet leeg zijn? of wel al? lijkt me sterk.
**Foto** gemaakt, dat lukte dus wel, maar hij is nogal lelijk dus heb ik weggemieterd. De batterij is dus niet vol genoeg, al vind ik het vreemd, enfin dan nog maar weer opladen.
BEDANKT voor het inzicht, (tja a-technische bokster)

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 14:25

MOet je misschien een knopje omzetten voor het fotograferen? Dat kan ook nog, je hebt een knopje om de foto's via de USB op de pc te krijgen en een knopje om te fotograferen.
Ik ken het type van jouw cam niet, maar bij mij is dat dus wel zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 14:41

Nee dat is het niet, het ligt dus aan de batterij, het is wel balen, want het is goed weer, maar de vorige keer kon ik 7 foto's maken die ik direct moest opslaan anders ben je ze kwijt.