Windows XP en firewall

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Windows XP en firewall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 14:24

Heeft windows XP een "ingebouwde firewall"?

Zo ja, hoe en waar kan ik dan aangeven dat bestanden zoals ccApp.exe Symnetdrv.dll en Ccemlpxy.dll wel toegestaan moeten worden in plaats van ze te blocken??

Ik kan namelijk wel mail ontvangen maar niet versturen. Volgens de site van symantec komt dit waarschijnlijk omdat mijn firewall ze tegenhoudt. Er staat alleen nergens beschreven hoe ik dit moet aanpassen.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 15:15

Heb je Service Pack 2 geinstalleerd? Zo ja, ga dan naar je configuratiesherm (start -> configuratiescherm) en er staat dan een item: Windows Firewall OF Beveiligingscentrum. In een van deze twee kun je de firewall uitschakelen. Zonder Service pack 2 (kan ook met), ga je naar start -> netwerkverbindingen. Rechtermuisknop op je actieve internet verbinding, eigenschappen -> tabblad geavanceerd en dan instellinge van Windows Firewall, en hem daar uitschakelen. Probeer maar eens of een van beide manieren werkt. Manier 2 zou eigenlijk altijd moeten werken. Tenzij je router iets tegenhoudt.

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 15:43

Oké dat snap ik maar dan heb ik hem dus uitgeschakeld. Als mijn mail dan verzonden wordt ligt het dus aan de firewall. Maar hij moet natuurlijk wel draaien dus hoe stel ik hem dan zo in dat hij die bestanden niet blockt?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:09

Installeer een andere firewall zoals bijv. Zone-alarm. Gebruik ik zelf ook, kan je lekker makkelijk voor ieder programma apart aangeven of het toegang moet krijgen of niet. Met de firewall van ServicePack 2 trouwens ook van Windows XP Lachen.

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:26

Misschien is Norton wat voor je? Die vraag inprincipe ook alles of je wil blokken, toestaan enz.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:55

Ik heb dat servicepack 2 gister geïnstalleerd, maar ik word er knettergek van!
Ik heb al Norton, dus nu wordt alles dubbel gescand.
Hoe kom ik er weer vanaf?