Compie crasht - door WinXP SP2 ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hebben jullie ook problemen na installatie SP2 ?

ja
1 (12%)
nee
7 (87%)
wat is sp2 ?
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 8


kivuli
Berichten: 130
Geregistreerd: 22-04-04

Compie crasht - door WinXP SP2 ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 20:33

Na het updaten crasht de computer nogal vaak. Start zonder waarschuwing opnieuw op en hij roept dat er probleem was.

( fatale systeemfout, stuur error report..en ik klik elke keer braaf ok versturen, lekker microsoft lastigvallen..GROM, kunnen ze de boel niet eerst testen voor ze melden dat er een update is..?! Volgens Microsoft is het een driver/ apparaatstuurprogramma probleem)

Eerst liep hij over de TV kaart te mekkeren ( Cinergy 400 ), dus heb ik eerst de drivers gedisabeld, 10 crashes verder heb ik de hele TV kaart er maar uit gehaald ( kast opengeschroefd ) en in drivers op update geklikt, en in mijn register naar cinergy en terratec gezocht en alles weggemikt.
Die moeten dus allemaal wel weg zijn ?

Maar nu begint hij over een andere driver, die van mijn videokaart ( ATI Radeon 9600, nu alle ATI dingen uit uit het automatisch opstarten weggehaald maar het probleem is nog niet verholpen ..mijn beeld is wel goed trouwens ).

Ik ben er vrij zeker van dat dit aan SP2 ligt en niet aan een of ander virus, omdat ik Norton 2005 ( en 2004 hiervoor ) had en dat toch voldoende bescherming tegen virii moet zijn ... ben ik de enige met SP2 problemen ? Weet iemand een andere oplossing dan die ik in gedachten heb ? ( FORMATTEREN ! en terug naar een kaleWinXP met SP1 .. en dus alles opnieuw installeren en tig backups maken op cdrw's ( max 4x brandsnelheid..gaaaaap .. ) van te voren, en daarna ruzie met Outlook die het adresboek niet meer terug wil hebben, laat staan al mijn mails... )..Zucht !! Stoom uit je oren
Ik ga Expeditie Robinson kijken !

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 20:51

kivuli schreef:
Maar nu begint hij over een andere driver, die van mijn videokaart ( ATI Radeon 9600, nu alle ATI dingen uit uit het automatisch opstarten weggehaald maar het probleem is nog niet verholpen ..mijn beeld is wel goed trouwens ).

Dat heeft mijn vriend ook gehad met SP2 met zijn Radeon 9800 PRO, de Windowsdrivers maken het opnieuw installeren van de ATI Catalyst drivers bijna onmogelijk (overwriten is niet bepaald goed..).

Ik draai zelf nu ook SP2 op mijn pc'tje (heb een 3 jaar oud Barebone geval van Acer, pokkeding), maar SP2 veroorzaakt hier nog geen problemen (hehe, alles on-board Verdrietig)

Ik raad je aan om Windows + SP1 gewoon weer te installen, daar moet alles dan weer soepeler op gaan lopen!

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:18

Ik heb SP2 erop...en heb niets onboard...werkt super....probeer het nog eens Lachen

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:37

ik kreeg een nieuwsbrief van Casema met de waarschuwing dat als je als Casema-abonnee SP2 downlaod, je geen verbinding meer kan maken met Casema, dus ik heb het nog maar niet gedaan...... dus nog steeds geen msn en versleutelde sites voor mij.....

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:38

Wat is dat nou weer voor een gezeur van Casema? dat is zelfde als Essent...en heb nog steeds verbinding...Scheve mond

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:40

ik waag het er niet op, ik heb al zoveel problemen met de kabel, meer met mijn modem dat in 2003 al vervangen zou worden, maar waar ik nooit meer iets van gehoord heb......

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:55

SP2 werkt perfect bij mij, heb er ook nog niemand over horen klagen op Quakenet, en daar zijn heel veel users met ATI Radeon 9600 en 9800 kaarten Knipoog.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:56

Misschien dat mensen het verkeerd hebben ge-installeerd...of de drivers niet goed voormekaar hebben...ik heb ook nog van niemand problemen gehoord...Lachen

kivuli
Berichten: 130
Geregistreerd: 22-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 22:02

Ik heb gewoon de laatste drivers van de ATI website afgehaald, die zouden het toch moeten doen.. staat trouwens nergens gele uitroeptekens in apparaatbeheer dus er moet in ieder geval iets goed geinstalleerd zijn daar Lachen

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 12:16

Geen problemen hier. Al duurde het downloaden en instaleren wel behoorlijk lang. Ik dacht het even snel tussendoor te kunnen doen, net als bij andere updates, maar ik was dus wel voor een paar uur m'n computer kwijt...

Maar nu werkt het dus perfect Lachen

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 12:28

Ik had pas op de radio gehoord dat het bij veel mensen problemen oplevert. Ik heb hem daarom nog niet geinstalleerd. Bij heel veel mensen zouden hele programma's enzo het niet doen. Ik wacht nog wel even.

Snader
Berichten: 1560
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 09:12

SP2 heb ik nog niet zo gek lang, maar mijn pc werkt nog perfect! Alleen vind ik beveiligingsupdates een beetje irri omdat dat weer wat meer geregel is om het lan-netwerk te laten werken. Want ik heb XP en Win98 machines, en die banketstaaf niet zo makkelijk met elkaar. Maar eenmaal ingesteld is er niks aan de hand.
Maar ik heb al wel gelezen op een paar sites dat de update problemen geeft met drivers e.d. (met name videokaarten en printers). Van sommige mensen met problemen met de update heb ik gehoord dat het handig is om eerst je drivers te uninstalleren, vervolgens de update uit te voeren en dan alle drivers weer te installeren. Maar ik weet dus niet of dit echt werkt... Knipoog

jaantsje
Berichten: 1323
Geregistreerd: 07-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 09:30

Ik heb wel problemen, bij mij doet norton 2004 het niet meer na het installeren van SP2.

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 11:34

Het is bekend na SP2 dat het problemen kan opleveren met bepaalde software, en dan vooral de software die met internet verbinding maakt (ivm de Windows Firewall). Op internet staat er een lijst, zal 's kijken of ik die kan vinden.

Op deze en deze site staat een lijst met programma's die problemen kunnen geven en wat je moet doen om ze op te lossen.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 13:51

Er moet dan nog wel iets anders fout zitten op de computers die problemen hebben met die programma's ook, ik heb minstens 10 programma's uit de lijsten geinstalleerd en geen van allen levert problemen op Lachen.

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:37

Het kán misgaan, het hoeft niet. Geloof dat 't bij 1 op de 10 de mist in gaat.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 16:39

Cathelijne schreef:
Het kán misgaan, het hoeft niet. Geloof dat 't bij 1 op de 10 de mist in gaat.


Ja maar dan moet er toch nog een andere reden zijn waardoor het juist bij DIE mensen fout gaat, dat bedoel ik Lachen.
Ik neem niet aan dat er dingen 'at random' mis gaan... zou niet goed zijn zeg Knipoog

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:10

Sypheron schreef:
Ja maar dan moet er toch nog een andere reden zijn waardoor het juist bij DIE mensen fout gaat, dat bedoel ik Lachen.
Ik neem niet aan dat er dingen 'at random' mis gaan... zou niet goed zijn zeg Knipoog


Windows werkt wel vaker "at random", dus het zou me weinig verbazen Rolleyes

Meest vreemde dat ik gezien heb waren spontaan verdwenen usb poorten bij een win98

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 23:01

Heb echt nog nooit geen problemen gehad...komt misschien wel omdat ik geen AMD heb Tong uitsteken

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 23:18

Cathelijne schreef:
Meest vreemde dat ik gezien heb waren spontaan verdwenen usb poorten bij een win98


Komt misschien omdat Windows 98 standaard ook geen USB ondersteund, dat is pas vanaf SE. En ja dat wilde idd wel eens problemen opleveren.

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:51

Sypheron schreef:
Komt misschien omdat Windows 98 standaard ook geen USB ondersteund, dat is pas vanaf SE. En ja dat wilde idd wel eens problemen opleveren.


Volgens mijn gegevens ondersteunt win98 wel usb, ik heb zelfs een orginele cd-rom liggen met win95 met usb ondersteuning.
Het vreemde was dat die usb poorten er al een hele tijd op zaten. De ene dag kon ik nog scannen, de volgende dag waren zelfs de hele poorten verdwenen. We hebben 'm toen weggebracht naar de leverancier en die heeft 'm helemaal leeg moeten halen, voordat die poorten weer gedetecteerd werden.

Maar volgens mij ga ik nu off-topic Schijnheilig

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:52

mijn win98 dinootje ondersteunt ook USB, anders zou ik niet eens kunnen internetten dat gat via een USB-ding

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:31

Windows 95 (LE) heeft ook USB ondersteuning Knipoog

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 23:04

Ik heb ook sinds net SP2 erop staan, maar ik heb nergens last van
heb het er ook niet zelf opgezet, heb het voor de veiligheid maar even laten doen