Centrale topcis? Nieuwe subforums? Slotjes?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Centrale topcis? Nieuwe subforums? Slotjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 10:03

Citaat:
Oh, en btw: een centraal topic is in het leven geroepen omdat anders bokt danwel specifieke fora verzuipen onder het aanbod van bepaalde topics. Óf het waait over of je hebt er mee te leven (en dat geldt dus voor iedereen )
uit:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=294554&start=25

Óf er wordt een heel nieuw subforum aangemaakt (Hamsters?)


terug te komen op de aardige post van Laui waarin staat dat de wereld niet om mij draait: Dat weet ik prima; maar ik ben net zo goed gebruiker van bokt als ieder ander;
Ik hoef hopelijk geen geld over te gaan maken voor een gelijke behandeling? Verward En nog bedankt, voor deze goede-erg-neutrale-modopmerking. OK dan!

Nu mijn vraag voor dit topic (en SVP verzoek om offtopic reacties achterwege te laten)
In hoeverre wordt de vrijheid-van-topicstarten hier bepaald door hoe de pet van de mods staat? Is er regelement in? Honderd hamstertopics en er komt een nieuw subforum; een 'centraal' topic verschuift naar de HK (waar je overigens een 'abonnement' op moet hebben)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 10:20

Jemig get over it.
Kom op je opent nu dus al twee topic om te klagen? Kom op he zoek een hobby.

euhm onee laat maar die heb je al Knipoog

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 10:28

Precies, een hobby van mij is bokken en dat doe ik graag plezierig. Als ik een probleem heb open ik netjes een topic op Forumzaken om eens een mod-verklaring te horen waarop ik vervolgens weer kan reagéren ipv een "De wereld draait niet om jou-punt-slotje" bericht.
Lachen

Menno

Berichten: 1595
Geregistreerd: 16-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 10:38

Waar maak je je druk om?

Het mag niet... Punt...
Laatst bijgewerkt door Menno op 20-09-04 10:57, in het totaal 4 keer bewerkt

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 10:40

Beetje kinderachtig vind ik dit wel. TeM gewoon en spreek het uit met laui! ipv haar hier zwart te maken. En je hebt ook nog altijd zoiets als een bokt bemiddelaar toch....


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 11:03

Een bokt bemiddelaar?
Wat is dat?
Ik heb geen probleem met Laui; wel met het feit dat er slotjes gezet worden en dat ik geen fatsoenlijke reactie terug kan plaatsen. Dat ag je toch gewoon ter sprake stellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:06

Menno schreef:
Waar maak je je druk om?

Het mag niet... Punt...

Alsof een topic over schoenen zo'n big deal is?? Hoe moet je bovendien weten dat het niet mag. En dan nog kan ik me voorstellen dat Laura boos wordt om de toon in de post van Laui!, ik kan me dat heel erg goed voorstellen. Ik denk dat dat netter moet kunnen, zonder de overduidelijke poging tot misplaatst sarcasme Lachen.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:08

Het is niet de bedoeling om gewoon een nieuw topic te openen over het zelfde onderwerp als je vorige topic op slot is gegaan. Als je vragen hebt over het slotje kun je dat per PB of via TeM stellen.

Om terug te komen op je vraag waarom er bepaalde zaken een subforum krijgen en andere zaken een centraal topic:

Er werden veel 'nieuwe kleren' topics gestart vnl op JH en AM. Vaak met enkele foto's. De reacties hierop kwamen vaak neer op 'leuk' of 'ik zou het niet aandoen'. Op een gegeven moment werden dit zoveel topics dat er door gebruikers zelf gevraagd is om een centraal topic. Iedereen kan nu even zn foto's plaatsen, er komt reactie en daarna is er weer aandacht voor andere foto's.

Dit is mi niet te vergelijken met een tijdelijk subforum voor overige Huisdieren. Je noemt dit nu denigrerend 'hamstertopics'. Als het alleen over 'kijk eens hoe leuk mijn hamster is' gegaan was dan was er gewoon een centraal topic gekomen. Op het subforum voor overige huisdieren komen behalve foto's ook serieuze vragen terecht over de gezondheid en opvoeding van overige huisdieren. Als je dit in een centraal topic plaatst wordt het ondergesneeuwd en is de informatie niet meer terug te vinden.

Overigens is dit subforum ook gestart na vragen van gebruikers. Er waren nl meerdere gebruikers die zich stoorden aan de vele 'overige huisdieren' topics op AM, JH en ITP.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:10

offtopic: Als jij dat leest in Laui haar opmerking dat vind ik je behoorlijk naief ( of hoe je het dan ook wil noemen) daarover. Ik lees: Maak geld over als je een speciale behandeling wil.

Stel dat er geen centrale topics zouden zijn dan zouden er : grofweg 25 x 200 = 5000 topics zijn over nieuwe schoenen/kleding etc. Een paar staan bij Algemeen, paar bij KH paar bij JH, dat wordt zo'n onoverzichtelijke paasei zooi. Het is juist goed dat er zulke topics zijn. Interesseert het je niet, kijk je er niet in en de andere fora worden niet overladen met dit soort topics.

Op jouw vraag: nee het is niet hoe de pet staat van de mod. Dit soort "regels" ( dat bepaalde onderwerpen in een centraal topic horen) zijn er nou eenmaal. Als het er niet zou zijn zou heel bokt een rotzooi zijn.

Menno

Berichten: 1595
Geregistreerd: 16-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:12

Lovely schreef:
Alsof een topic over schoenen zo'n big deal is??

Hier zeg je het zelf, het is maar een schoenentopic.

Het mag niet, jammer, ander onderwerp.

Als je je hier al druk om kunt maken heb je denk ik wel heel erg veel tijd over...

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:14

Schoenen met slotjes Verward

Ik dacht dat schoenn veters hadden

Enniewee: Ik weet een oplossing voor de meeste van je problemen Laura!
Start je topcis meteen op HK, dan heb je meer kans dat ze open blijven
En schoenen horen natuurlijk wel bij kleding, vooral zo'n topic dat draait om het showen van die schoenen. Lijkt me overduidelijk Haha!
Maar je overige "anekdots" blijven heus wel open op HK hoor Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:15

Siempie, waar staat die regel?? Ik ben daar nieuwsgierig naar geworden, omdat ik als vaste bezoeker echt van niks weet Verward. Nou open ik geen topics over nieuwe items in mijn garderobe, maar dat doet er even niet toe Haha!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:19

Menno schreef:
Hier zeg je het zelf, het is maar een schoenentopic.

Het mag niet, jammer, ander onderwerp.

Als je je hier al druk om kunt maken heb je denk ik wel heel erg veel tijd over...

Menno, de meeste topics op bokt zijn niet echt heel erg belangrijk, het zou wat worden als dát een criterium zou worden.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:20

ik ben absoluut voor kleding topics vooral die van laura. het is altijd een van de meest hilarische aspecten op bokt!

het is wel een doorzettende trend dat moderators steeds meer aan het sturen zijn zonder dat de gebruikers wel weten waar naar toe en wat mag en niet. met welk doel, who knows.

Menno

Berichten: 1595
Geregistreerd: 16-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:21

Lovely schreef:
Siempie, waar staat die regel??

[AM] Schóenen!!! (+foto's)

Hier wordt het haar op een nette manier verteld.

Als ze hierna haar berichtjes in het betreffende topic had geplaatst was er niets aan de hand geweest.

Menno

Berichten: 1595
Geregistreerd: 16-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:22

Lovely schreef:
Menno, de meeste topics op bokt zijn niet echt heel erg belangrijk, het zou wat worden als dát een criterium zou worden.


Waar zeg ik dat het topic gesloten wordt omdat het niet belangrijk is? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:24

Menno schreef:
[AM] Schóenen!!! (+foto's)

Hier wordt het haar op een nette manier verteld.

Als ze hierna haar berichtjes in het betreffende topic had geplaatst was er niets aan de hand geweest.

Leuk, maar hoe had Laura moeten weten dat ze dit topic niet had mogen starten???

Menno

Berichten: 1595
Geregistreerd: 16-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:25

Niet...

Maar nu weet ze het wel. Kleine moeite dus om je post over te zetten naar de Huiskamer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:28

Lovely schreef:
Leuk, maar hoe had Laura moeten weten dat ze dit topic niet had mogen starten???



Nu zit ik vaak op Bokt, maar om het bij mijn hobbies te zetten nee. En ook ik weet dat je dat soort dingen in dat centrale kleding topic moet zetten. Maar het is echt WEL Laura's hobby, dus zij had dat helemaal moeten weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:30

Hoe dan?? Ik bok toch vrij regelmatig, maar ik weet van niks .

Menno, niemand kan zijn posts overzetten naar een ander forum, kopiëren kan wel, maar dan krijg je een dubbelpost en dat mag niet volgens de regels.

Menno

Berichten: 1595
Geregistreerd: 16-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:33

Lovely schreef:
Hoe dan?? Ik bok toch vrij regelmatig, maar ik weet van niks .

Menno, niemand kan zijn posts overzetten naar een ander forum, kopiëren kan wel, maar dan krijg je een dubbelpost en dat mag niet volgens de regels.


Kopieren, plakken zo gedaan Knipoog

Het topic wordt gesloten en er wordt gevraagt of ze in het genoemde topic wil posten. Hoe moeilijk kan dat zijn?

Als het echt zo'n belangrijk topic was geweest had ze dat wel gedaan in plaats van 2 topics openen op FZ...

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:47

Het staat niet in de handleiding ofzo nee, maar ik heb nooit een handleiding gelezen hoe ik deel uit moet maken van een maatschappij en toch weet ik wat wel wat niet "mag".

Als je niet weet dat er een centraal topic is, vervolgens er een slotje komt op jouw topic met de vraag of het in het centrale topic kan, waarom moet je dan moeilijk doen?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:53

Siempie schreef:
Het staat niet in de handleiding ofzo nee, maar ik heb nooit een handleiding gelezen hoe ik deel uit moet maken van een maatschappij en toch weet ik wat wel wat niet "mag".
elke nederlander wordt geacht de wet te kennen. wat niet mag in een maatschappij staat allemaal netjes beschreven hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:54

Siempie schreef:
Het staat niet in de handleiding ofzo nee, maar ik heb nooit een handleiding gelezen hoe ik deel uit moet maken van een maatschappij en toch weet ik wat wel wat niet "mag".


Moet je voor de grap eens in een wetboek kijken *LOL*. Staat een hoop in hoor .

Ennieweej, ik vroeg me alleen af hoe je soms moet weten wat er wel en niet mag, buiten de beschreven regels.
Volgens sommigen mag je dat niet vragen, maar ik denk dat dat heel erg subjectief is.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:56

Pffft...misschien mag ik het niet zeggen, maar ik word zo langzaam aan wel moe van Laura's topics... Laura is niks meer en niks minder dan een andere bokker. Laui heeft netjes uitgelegd waarom het schoenentopic is gesloten, is imo duidelijk en logisch dus de (inmiddels al 2) topics op FZ vind ik volkomen nutteloos. Hoe grappig sommige mensen de topics van Laura ook mogen vinden; de regels gelden voor haar net zo hard als voor iedere andere bokker. Kortom... ipv te blijven zeveren over het hoe, wat, waarom... build a bridge!