Ideetje: Forumstijl 'energiebesparing'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lidaju

Re: Ideetje: Forumstijl 'energiebesparing'

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 10:34

Als je een tijdje zo'n witte tekst leest met een zwarte achtergrond en je gaat naar iets anders op internet dan blijf je de hele tijd die witte lettertjes zien, alsof ze op je netvlies gebrand staan, heel irritant is dat, ik lees het liever zoals het nu is!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 10:47

Dit gaat hem idd niet worden, grootste deel van de gebruikers heeft tegenwoordig een LCD scherm en met een LCD scherm is er geen sprake van energiebesparing bij een donkere site...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 16:31

En ook niet als we het een andere naam geven, gewoon voor het makkelijker lezen?
Heel veel mensen vinden lichte tekst op een donkergrijze achtergrond blijkbaar toch veel makkelijker lezen, ik zelf ook :j
Als ik een half uurtje achter mijn computer zit, (niet alleen op bokt trouwens), dan krijg ik last van mijn ogen, prikkend gevoel, vlekken voor mijn ogen, gewoonweg doordat ik de hele tijd in dat licht zit te staren.
Maar als ik dan met blackle.nl werk, of met andere donkergrijze sites, dan heb ik daar veel minder snel last van.
Als er nu heel veel mensen graag die optie zouden hebben bij de foruminstellingen, zou het dan wel ooit geregeld kunnen worden? :D

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 20:44

Jammer dat je het niet ziet zitten Bart, ik vind het erg fijn lezen.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:03

Andere optie is de brightness van je scherm wat terugdraaien of zorgen dat de muur of ruimte achter je scherm niet helemaal donker is :D Een nieuw template maken en onderhouden is over het algemeen nogal wat werk :\

OS X (en volgensmij ook Windows) heeft een 'high contrast' instelling waarbij alles zwart/wit wordt, op die manier kan je alles sites forceren naar zwart met witte letters :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:41

Dat met die contrasten moet inderdaad érgens op mijn laptop zitten. Maar dat moet ik nog maar een keer uit gaan zoeken, heb net een nieuwe.

Maar dat zwarte vind ik trouwens wel rustgevender voor mijn ogen. Naja dan bril maar weer op :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 05:24

Heb er ook geen behoefte aan.

Vind lichte letters op een donkere achtergrond niet fijn lezen en voor de energie besparing hoeven we het ook al niet te doen. De mens handelt van uit gewoonte en we zijn nu eenmaal vaak lichte achtergrond met donkere letters gewoon. Bijgevolg zijn er een hoop mensen die ook op pc liever een lichte achtergrond met donkere letters hebben waaronder ik... Zwart met witte letters vind ik ontzettend vermoeiend om te lezen.