Computer sluit automatisch af?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Computer sluit automatisch af?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 09:25

Mijn computer sluit om de zoveel tijd ineens uit zichzelf af. Hij start dan opnieuw op.

Ik heb er 3 virusscans overheen gegooid en er zijn 2 trojans verwijderd en verder niks gevonden.

Iemand enig idee wat het nog kan zijn / wat ik er aan kan doen behalve windows opnieuw installeren?

Ook opent de compu als ik op inet bezig ben om de zoveel tijd ineens de pagina searchfind.nl ??????

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 10:48

Betere virusscanner installeren of updaten, klinkt als een blaster virus (of een variant hierop). Geeft hij een fout met het RPC protocol?

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 11:06

Het wat protocol?

Ik heb de nieuwe Norton en ik heb een online scan via panda software gedaan. Maar die Norton moet toch afdoende zijn?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 11:42

Als hij afsluit, geeft hij dan een venstertje waar hij af gaat tellen?
En ja Norton moet genoeg zijn als je alles wel netjes up to date houdt.

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 12:31

dit had mijn broer toevallig ook vorige week
we hebben de pc weggebracht voor reparatie en daar bleek het moederbord kapot te zijn

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 12:52

Hij geeft geen venstertje, hij start gewoon ineens opnieuw op Verward
Norton is pas geinstalleerd (Norton 2004) en elke dag update ik het, zeker voordat ik een scan draai....

En moederbord kapot? Geen idee hoe lang die dingen meegaan, maar mijn compu is ongeveer 3 kwart jaar geleden helemaal nieuw gebouwd. Dus zo snel stuk gaan lijkt me toch niet? Mag ik hopen.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 14:23

Mijn vriendin heeft dezelfde problemen. Het schijnt een virus te zijn wat norton er niet uit haalt, Panda volgens haar kennis wel. Wellicht kan je de panda er nog een keer over heen gooien?

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 15:39

Geeft hij nog een blauw scherm voordat je pc opnieuw opstart? Heb je Windows XP?
Als hij een blauw scherm geeft voordat hij opnieuw opstart, dan kan het bijvoorbeeld zijn dat je processor te warm is.
In Windows XP heb je een eventviewer waar je misschien wel een foutmelding uit kan halen waarom de pc opnieuw op gestart is.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 21:30

mobick"]
Mijn vriendin heeft dezelfde problemen. Het schijnt een virus te zijn wat norton er niet uit haalt, Panda volgens haar kennis wel. Wellicht kan je de panda er nog een keer over heen gooien?
[/quote]

Inmiddels Panda er 2x over heen gedraaid en 2x geen virussen gevonden.

[quote="Ranja schreef:
Geeft hij nog een blauw scherm voordat je pc opnieuw opstart? Heb je Windows XP?
Als hij een blauw scherm geeft voordat hij opnieuw opstart, dan kan het bijvoorbeeld zijn dat je processor te warm is.
In Windows XP heb je een eventviewer waar je misschien wel een foutmelding uit kan halen waarom de pc opnieuw op gestart is.

Nee, terwijl ik bv iets typ, wordt ineens mijn scherm zwart en start ie opnieuw op.
En ik heb idd XP. Proffessional.

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 22:14

Ik zit eerder aan hardware te denken dan aan een virus in dit geval. Heb je al in de eventviewer gekeken?

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 22:16

Roy...nooit geleerd bij je opleiding...dat je alles in "Normaal Nederlands" moet verwoorden? Tong uitsteken


Kan je wat meer vertellen over je computer Esther?

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 23:17

Waar zit de eventviewer en wat is dat?

Djiez, *krabt zich achter de oren* wat voor gegevens, Tony?

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 23:52

Het zou kĂșnnen (met de nadruk op kunnen Tong uitsteken ) dat je koeling het begeven heeft .. Ik had een tijdje terug namelijk hetzelfde probleem en bij nadere inspectie bleken er enkele stukken van dat ventilatortje dat op je koeling waren afgebroken (en nee ik heb er niet tussen gezeten met m'n vinger ... hoe het kwam is nog wel steeds een raadsel)
Ik heb er een andere koeling ingestoken en nou gaat ie weer als een speer.

Daar moet je dus je comp even voor open vijzen, kun je meteen al het stof eens weg zuigen want dat kan ook wel eens de boosdoener zijn.

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 09:21

De eventviewer kun je als volgt opstarten:
Start, Uitvoeren, eventvwr intikken.
Dan heb je aan de linkerkant 3 keuzes, je hebt de meeste kans om iets te vinden bij systeem. Zoek dan eerst het tijdstip op dat de pc opnieuw is opgestart. Kijk dan met name naar de meldingen met een rood kruis ervoor die net voor het opnieuw opstarten geplaatst zijn.
Zo'n melding kun je dubbelklikken, dan komt er meer informatie te staan. Als je wat gevonden hebt, kun je dat of in google gaan opzoeken of je kan het hier wel plaatsen.

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 11:21

dit probleem heb ik ook gehad,vorige week xp prof geinsalleerd spijt als haren op mijn hoofd!!!,bleek een virus het sasser virus,op microsoft staat een killer daarvoor.

rinus
hoe krijg je xp weer van je comp af??kan nergens de undo vinden,en formateren lukt ook al niet

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 15:05

Ok tony, mag jij RPC in normaal Nederlands verwoorden... imo maakt het niets uit of ik normaal Nederlands praat of niet, moet toch weten of er RPC staat. Maargoed, moederbord stuk lijkt me stug... heb ook nog nooit gehoord dat dan de computer op nieuw gaat opstarten (ik zeg niet dat het niet kan.. maar ik vertrouw die particulier computer reparatie bedrijven net zo min als de particuliere autodealers). Dat Panda virussen eruit haalt die Norton niet pakt lijkt me eigenlijk ook stug, de bedrijven werken allemaal toch zowat samen en hun definities zijn bijna hetzelfde.
Anyway, wat dan wel het probleem is, geen idee..

westernworld, duw je xp schijfje erin, en vanaf daar kun je formatteren.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 15:11

Klinkt alsof jouw pc hetzelfde heeft als die van mij destijds had. Dan zit ie vol met virussen en spyware. Ik heb nu spysweeper draaien, ben ik erg tevreden over. Maar in jouw geval, als waar is wat ik denk dan zou ik persoonlijk voor een formatje C kiezen

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:49

Heb je je pc al open gevijsd om te kijken of je koeling nog wel heel is?

Want dat probleem hadden wij laatst niet met 1 maar 2 computers, alle mogelijke virus scanners erop en weet ik wat, bleek de koelgel van die lap-top kadul te zijn.
Nou doet die het ook weer hoor. Haha!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 23:49

Ik heb 2 coolers in mijn compu zitten. Degene die er standaard inzit en eentje extra. Ik ga zelf niet mijn compu openschroeven, ben veel te bang dat ik van alles stuk maak Haha!

@Fasel, ik heb AdAware op mijn compu staan en dat laat ik zeker 2x per week draaien, die haalt ook alle spyware eraf. Maar kan die jij noemt eens proberen.

Oke, eventviewer zegt het volgende:

8-9 om 23:18
Beschadigd blok in apparaat \ Device \ Harddisk1\D

8-9 om 23:19
De Symantec Network Proxy-service is onverwacht beeindigd. Dit is nu 1x gebeurd.

8-9 om 23:21
De server heeft zich binnen de vereiste termijn niet bij DCOM geregistreerd

Kortom, ik snap er nu helemaal niks meer van Verward

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 15:43

Volgens mij is er iets op je harde schijf kaduuk?

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 17:31

Ja die melding over je harddisk kan nog wel eens het probleem zijn....

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 10:55

Probleem opgelost Haha!
Windows opnieuw geinstalleerd en nergens geen last meer van Haha!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 11:19

Ach dit probleem heb ik ook al 2 dagen.
Gisteren dacht ik dat het over was, kreeg geen melding meer en hij sloot zich ook niet meer af. Nou vandaag begint het weer overnieuw !
Vanmorgen kreeg ik de ene melding na de andere (systeem is hersteld van een ernstige fout), de ene keer was het nvidia en de andere keer de cd engine. Nou voor de zoveelste keer de nieuwe drivers erop gezet. Na alles opnieuw opgestart te hebben kreeg ik nog 1 melding : Error Message: STOP 0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER (Q293078)

Geen flauw idee wat het betekend.
Ik ga nu een back up van alles maken en dan ga ik hem weg brengen, denk dat het tijd is dat ie wordt na gekeken Haha!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 11:29

Mooi dat het opgelost is Lachen Heel irritant is dat, als ze steeds opstarten.

Op het werk heb ik het eens gehad, maar dat deed ie niet alleen spontaan, maar ook als ik een stapeltje papier op m'n bureau gooide of zo Verward Kwam de systeembeheerder vragen wat er aan de hand was. Dus ik tik een keer op tafel en de PC wordt zwart en start opnieuw op. Ik demonstreer het nog een keer.... en ja hoor, daar ging ie weer Clown Bleek de CPU bijna los in het moederbord te zitten. Even aandrukken... probleem opgelost! Haha!

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 12:39

kojack schreef:
Ach dit probleem heb ik ook al 2 dagen.
Gisteren dacht ik dat het over was, kreeg geen melding meer en hij sloot zich ook niet meer af. Nou vandaag begint het weer overnieuw !
Vanmorgen kreeg ik de ene melding na de andere (systeem is hersteld van een ernstige fout), de ene keer was het nvidia en de andere keer de cd engine. Nou voor de zoveelste keer de nieuwe drivers erop gezet. Na alles opnieuw opgestart te hebben kreeg ik nog 1 melding : Error Message: STOP 0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER (Q293078)

Geen flauw idee wat het betekend.
Ik ga nu een back up van alles maken en dan ga ik hem weg brengen, denk dat het tijd is dat ie wordt na gekeken Haha!


Dit staat er op de site van microsoft:
http://support.microsoft.com/default.as ... US;q293078