Is er nog een forum die niet op ruzie uitdraait?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SDE
Berichten: 941
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Antwerpen, België

Is er nog een forum die niet op ruzie uitdraait?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-04 21:58

Nu heb ik al enkele topics van dit forum bezocht en er worden echt interessante vragen gesteld. Maar de topics waar achter een mening wordt gevraagd, eindigen meestal met een woordenwisseling of ruzie (of zijn nog steeds bezig).

En je hebt mensen die gewoon beleefd hun mening zeggen, maar je hebt ook mensen die amper de vraag lezen en al direct beginnen te zeggen dat het verkeerd is en dat het zo, zo en zooo moet gebeuren.

Het grappige en tegelijkertijd irritante eraan is dat ik antwoorden lees die op niks slagen. Bij wijze van spreken, mensen die amper het verschil kennen tussen draf en galop, maar wel 'uitleggen' hoe zij schouderbinnenwaarts kunnen rijden. Schrijf over iets als je er ervaring met hebt, of je erover gelezen hebt, maar ...

Ik zeg niet dat ik veel weet, ik zal me bijvoorbeeld niet moeien met dressuur, of iemand tegenspreken over een dressuurvraag, omdat ik er echt weinig van weet (ben eerder een springruiter). Maar als ik soms zie dat er mensen zijn met evenveel levenservaring als ik rijervaring heb en zij gaan me vertellen hoe het zit, krijg ik het toch Spaans benauwd!

Ipv elkaar te bekritiseren, leer elkaar iets, geeft tips, geef positieve commentaar!

Verder, veel kuis/rijplezier

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:05

Kijk eens in het endurance topic.
Ik ben geen endurance rijder, maar daar gaan de mensen echt heel positief met elkaar om.
Ik ben daar om die reden ook veel te vinden, de sfeer spreekt me erg aan en de mensen zijn er ook voor elkaar zonder elkaar de les te lezen.
Daar helpt men elkaar, ook al rijd je endurance of niet.
Over dressuur zeg ik ook weinig.
Ik zie daar ook dat er vele meningen zijn die weer bekritiseert worden door andere.
Maar das in het eggie ook.
Sorry dat ik het zo rechtstreeks zeg ,maar ik de dressuur wereld is de kift nu eenmaal groter dan in de endurance of western wereld.

SDE
Berichten: 941
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Antwerpen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-04 22:08

Het dressuurwereldje is ook niets voor mij!

Springen, western en buitenrijden (beetje endurance toch) zijn mijn favorieten, maar daar ben ik gewoon nog niet aan toegekomen.

Ik ben hier nog niet lang en ik probeer hier alle berichten eens te lezen, maar dat is gewoon niet te doen!!! Ik ben nog niet ver geraakt met lezen, er komen steeds maar reacties binnen.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:20

daarom durf ik zelden iets qua vragen of foto's te plaatsen, je krijgt zo vaak negatief commentaar, dan denk ik, waar is dit forum voor? bij die rijvraag topic vooral, wat kunnen ze schijnheilig zijn! heb je een probleem, zie je al bijna zo'n bokker met haar vingertje de lucht in. nee nee, neem les (ook al heb je les) en dat probleem kun je niet hebben, want je paard HOORT gewoon dit en dit te doen/te voelen. onzin,niemand is perfect, en 70% hier rijdt niet hoger dan L1, dus kun je ook niet verwachten dat je paard Z loopt.
Ach, iedereen heeft z'n mening erover, maar dat verpest de boel best vaak.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:27

ik geef soms wel commentaar, maar meestal wel terecht, of dat ik vidn dat het fout is en hoe ik het heb geleerd, als er een vraag staat over hoe je een travair(ofzo) moet doen, dan antwoord ik niet, omdat ik het niet weet Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:29

Lunas, als er steeds maar reacties via PB binnenkomen, vraag ik me af in welke discussies je je hebt gemengd...Lips are sealed Haha!

SheDevil28

Berichten: 226
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:30

Haha hoe bedoel je geen verstand hebben van.
Mijn nieuwe topic staat er nog geen 2 minuten en gelijk al commentaar dat ik het niet goed doe en dat ik veel te snel ga terwijl ze niet eens weten waar ik het over heb...maar ik moet daar wel altijd om lachen hoor *LOL*

Ben wel Z geweest maar dan nog wil het niet zeggen dat ik het altijd bij het rechte eind heb...moet nu met 2 driejarige weer aan de slag en wie zegt dat ik ze weer naar de Z krijg...zolang ik er plezier in heb en mijn paarden ook is het toch goed... OK dan!

SDE
Berichten: 941
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Antwerpen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-04 22:32

Cassidy schreef:
Lunas, als er steeds maar reacties via PB binnenkomen, vraag ik me af in welke discussies je je hebt gemengd...Lips are sealed Haha!


Kun je iets duidelijker zijn?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:32

Als jij verhalen op bokt zet van mensen die op leeftijd van 6 maanden hun paard longeren, en met bitjes gaan werken, dan kun je daar reactie op verwachten. Temeer je de indruk geeft dit allemaal gewoon te vinden...en dat is geen ruzie maken, dat is duidelijk aangeven dat dat wat je tot nog toe gewend bent, en regelmatig ziet, toch echt niet gewoon is!

SDE
Berichten: 941
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Antwerpen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-04 22:49

SheDevil28 schreef:
Haha hoe bedoel je geen verstand hebben van.
Mijn nieuwe topic staat er nog geen 2 minuten en gelijk al commentaar dat ik het niet goed doe en dat ik veel te snel ga terwijl ze niet eens weten waar ik het over heb...maar ik moet daar wel altijd om lachen hoor *LOL*

Ben wel Z geweest maar dan nog wil het niet zeggen dat ik het altijd bij het rechte eind heb...moet nu met 2 driejarige weer aan de slag en wie zegt dat ik ze weer naar de Z krijg...zolang ik er plezier in heb en mijn paarden ook is het toch goed... OK dan!


Lastig hé. Ik sprak in een ander topic over iets dat ik GEZIEN had, en lap daar waren er direct die dachten dat ik dat deed. Allez, zo kwam het toch over ...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:52

Tja Lunas, voor iemand die net komt kijken op bokt had je wel meteen de goede topics te pakken Lips are sealed

SDE
Berichten: 941
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Antwerpen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-04 22:53

Cassidy schreef:
Als jij verhalen op bokt zet van mensen die op leeftijd van 6 maanden hun paard longeren, en met bitjes gaan werken, dan kun je daar reactie op verwachten. Temeer je de indruk geeft dit allemaal gewoon te vinden...en dat is geen ruzie maken, dat is duidelijk aangeven dat dat wat je tot nog toe gewend bent, en regelmatig ziet, toch echt niet gewoon is!


Ja, klopt. Ik zie dat de veulens voor de mogelijke koper gelongeerd worden, soms met rubber bit. Maar ik zie ook dat de veulens, buiten het bitje dat volgens velen ver boven de grens is, erg goed verzorgd worden, op de weide staan. Met andere woorden, een prachtleven voor zover dat kan in dit land.

Dan vind ik dat er veel ergere dingen gebeuren, die we zelfs niet willen zien!! Mishandeling van dieren, te weinig eten, wormen ... Dan vind ik dat bitje maar een peulenschil tegenover al de rest.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:56

Daar hadden we het in dat topic helemaal niet over (die rest). Een veulen longeren met 6 maanden om de gangen te kunnen beoordelen is NIET normaal. Een veulen met bit in naar de wei brengen omdat je hem anders niet kan hanteren is NIET normaal.

Weet je wat het risico is van zulke dingen op bokt te zetten? Dat er ook de nodige kinderen hier op bokt meelezen die dan denken dat het wel kan. En ondanks dat er iedere keer geroepen wordt dat longeren met een jong paard gewoon NIET kan, zien we het toch regelmatig hier langskomen. Dus kijk uit wat je op bokt zet. De paarden zullen je dankbaar zijn.

SDE
Berichten: 941
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Antwerpen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-04 23:10

Ik heb geen zin om hierover verder te gaan. Je achtervolgt me zelfs al naar dit topic.

Ik zeg wat ik zie, wat ik doe en wat ik hoor met paarden. Het gaat hier om ervaringen uitwisselen.

BTW: Als de kinderen slim genoeg zijn, zullen ze wel merken dat 80 % van de reacties negatief was op het longeren voor verkoop met bit op 6 maanden en dan moeten ze maar hun conclusies trekken. Beseffen ze het niet, dan zouden ze gewoon nog niet aan een paard mogen komen.

Een topic blijft in stand door te reageren (niet afbreken of opdringen) op elkaars antwoorden. Iedereen mag zijn ervaringen meedelen! Je moet zelf ook een beetje wijsheid hebben om te weten wat goed en wat slecht is.

Groetjes

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 23:11

Lunas schreef:
Ja, klopt. Ik zie dat de veulens voor de mogelijke koper gelongeerd worden, soms met rubber bit. Maar ik zie ook dat de veulens, buiten het bitje dat volgens velen ver boven de grens is, erg goed verzorgd worden, op de weide staan. Met andere woorden, een prachtleven voor zover dat kan in dit land.

Dan vind ik dat er veel ergere dingen gebeuren, die we zelfs niet willen zien!! Mishandeling van dieren, te weinig eten, wormen ... Dan vind ik dat bitje maar een peulenschil tegenover al de rest.



mag ik weten voer welk topic je dat heb, met vuelentjes die gelongeerd worden?? >;) mwah, ik betijvel of jij wel verstand van paarden hebt eigenlijk >;)

SDE
Berichten: 941
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Antwerpen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-04 23:13

Monster schreef:
mag ik weten voer welk topic je dat heb, met vuelentjes die gelongeerd worden?? >;) mwah, ik betijvel of jij wel verstand van paarden hebt eigenlijk >;)


Zoals ik betwijfel of jij verstand hebt van schrijven. Last van dyslexie?

Ik zal het nog eens zeggen: pas na 10 keer dringt het pas door.

Ik heb dat GEZIEN. Daarom doe ik het nog niet!!!

Kun je het lezen?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 23:17

Lunas schreef:
Ik heb geen zin om hierover verder te gaan. Je achtervolgt me zelfs al naar dit topic.


Om te beginnen heb ik je geen PB over dat verhaal gestuurd, en mijn reacties zijn voor iedereen heel duidelijk op bokt te lezen, dus achtervolgen wil ik dat niet noemen.

Ten tweede begin jij erover dat er overal ruzie is, en ik kan je toch na over de 22000 berichten vertellen dat dit toch echt het geval NIET is. Ik stel daarom voor dat je nog even verder gaat lezen op bokt, en daarbij voor de komende paar weken op je handen gaat zitten Haha!

SDE
Berichten: 941
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Antwerpen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-04 23:20

lowara schreef:
daarom durf ik zelden iets qua vragen of foto's te plaatsen, je krijgt zo vaak negatief commentaar, dan denk ik, waar is dit forum voor? bij die rijvraag topic vooral, wat kunnen ze schijnheilig zijn! heb je een probleem, zie je al bijna zo'n bokker met haar vingertje de lucht in. nee nee, neem les (ook al heb je les) en dat probleem kun je niet hebben, want je paard HOORT gewoon dit en dit te doen/te voelen. onzin,niemand is perfect, en 70% hier rijdt niet hoger dan L1, dus kun je ook niet verwachten dat je paard Z loopt.
Ach, iedereen heeft z'n mening erover, maar dat verpest de boel best vaak.


Ik begrijp je volkomen!! ERg héé Pling

SDE
Berichten: 941
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Antwerpen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-04 23:23

Cassidy schreef:
Om te beginnen heb ik je geen PB over dat verhaal gestuurd, en mijn reacties zijn voor iedereen heel duidelijk op bokt te lezen, dus achtervolgen wil ik dat niet noemen.

Ten tweede begin jij erover dat er overal ruzie is, en ik kan je toch na over de 22000 berichten vertellen dat dit toch echt het geval NIET is. Ik stel daarom voor dat je nog even verder gaat lezen op bokt, en daarbij voor de komende paar weken op je handen gaat zitten Haha!


PB? Heb ik je een PB gestuurd?
Pfff, ik denk dat we met een probleem zitten: jij wil je gelijk en ik wil dat ik begrepen wordt --> je bent even koppig als mij!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 23:23


Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 23:25

Cassidy, je bent gewoon een stalker >;) Haha!

Lunas, ik vind dat je erg snel je oordeel klaar hebt hier... En je klaagt er juist over dat mensen te snel oordelen? Verbeter Bokt, begin bij jezelf.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 23:27

Justy schreef:
Cassidy, je bent gewoon een stalker >;) Haha!


Oeps, betrapt....*LOL*

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 23:29

he die cas OK dan!

nee er is echt niet op elk topic ruzie hoor , je zal wel net alleen die
"gelezen"hebben , meeste mensen geven naar eer en geweten
antwoord en sommige trekken iets te snel een conclusie ,
of lezen al dan niet bewust over iets heen Knipoog

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 23:30

hola, zon heisa om mijn topic?
bokt geeft inderdaad vrij snel niet erg behulpzame commentaar als het ze niet aanstaat, maar meestal is die wel nuttig en leerzaam commentaar!!! en dat mot je van Phara horen *LOL*
alleen moeten ze af en toe wat begripvoller zijn en niet zo selectief doof zijn Knipoog
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 04-09-04 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

_ortiz_

Berichten: 523
Geregistreerd: 26-06-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 23:32

Lunas schreef:
Zoals ik betwijfel of jij verstand hebt van schrijven. Last van dyslexie?

Ik zal het nog eens zeggen: pas na 10 keer dringt het pas door.

Ik heb dat GEZIEN. Daarom doe ik het nog niet!!!

Kun je het lezen?

hallo!!! ze zegt toch alleen maar dat het niet normaal is als iemand dat doet.
en sorry dat ik het zeg maar wie begint er hier nou ruzie te zoeken???
en ik begreep ook uit dat vorige topic dat JIJ dat veulen longeerde.
en ik wil hier helemaal geen "aanval" op je doen hoor maar je kan ook even een beetje aardig blijfen en niet meteen monster af lopen katten Scheve mond