Site, rechtermuisknop opslaan voorkomen ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Site, rechtermuisknop opslaan voorkomen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 11:21

Sinds kort heb ik een eigen site, www.flutterbyfotografie.tk.
Hier zet ik al mijn foto's op, maar ik wil voorkomen dat mensen ze opslaan en dan gauw mijn naam er bijvoorbeeld uit poetsen.
Hoe kan ik zo'n soort error maken, wanneer ze er met de rechtermuisknop op klikken ?

Mijn site is momenteel gehost bij Tripod, en gemaakt met frontpage. Tell me ! Haha!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:34

Ik ben ook opzoek naar zoiets, ik laat het je weten als ik het gevonden heb Haha!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:48

<body oncontextmenu="return false">
<body ondragstart="return false">
<body onselectstart="return false">

Dit in je body invoeren en ze kunnen niks meer met de rechtermuisknop doen (bovenste), niet meer 'draggen' dus stukken tekst selecteren (middelste) en ze kunnen geen Ctrl+A of ctrl+C ofzo gebruiken (onderste)

Ik heb zelf alle 3 de codes ingevoegd en het werkt perfect

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 11:54

Héél erg bedankt, ik moet nu wel mijn hele site aan gaan passen, maar dat maakt niet uit. Echt súper Lachen

[zou je ook iets tegen printscreen kunnen doen Schijnheilig ] ?

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 12:07

Met xp kan je altijd nog je muis op de foto houden en dan komt er een opsla-tekentje op de foto te staan, en kunnen ze alsnog makkelijk opgeslagen worden. Ik weet niet of daar ook iets tegen bestaat?

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 12:23

Flutterby schreef:
Héél erg bedankt, ik moet nu wel mijn hele site aan gaan passen, maar dat maakt niet uit. Echt súper Lachen

[zou je ook iets tegen printscreen kunnen doen Schijnheilig ] ?



Helemaal aanpassen? Nee joh, je plakt deze codes gewoon in de body, en klaar is klara Haha! .
Tegen printscreen? Ben bang van niet, maar de meeste copycats weten niet eens wat dat is *LOL*

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 12:23

Dat lukt bij mij ook niet meer met deze code Tong uitsteken
[edit: bij mij is de body niet overal hetzelfde, gezien ik alles doorlink naar een volgende pagian en die weer zodanig aangepast heb dat hij er anders uitziet. Ook de grote foto's moeten zo niet opgeslagen kunnen worden Knipoog ]

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 12:28

Haha lekker ingewikkeld Knipoog

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:34

En dan nog wel te d/l hoor Lachen
Complete website d/l met een webeditor Lachen

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:52

ik wek met ie Lachenjaja
Ik zal kijken of ik hem eraf kan krijgen en hier plaatsen....

Menno

Berichten: 1595
Geregistreerd: 16-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:55

In principe kun je niet voorkomen dan iemand afbeeldingen steelt van jouw site.

Een beveiliging op de rechtermuisknop zou ik zelf nooit doen. Dit omdat dit problemen kan geven in verschillende browsers.

Wel kun je de locatie van je afbeeldingen verbergen, ook in de bron Lachen

Dit kun je doen door je afbeelding in een css te plaatsen en de betreffende cel naar deze css te verwijzen.

Kijk bijvoorbeeld maar eens op http://www.tyrza.com/nl/biografie.asp en probeer de lange afbeelding bovenaan maar te kopieren. Ook in de bron kun je hier niets van terugvinden.

Echter werkt dit truukje alleen bij Internet Explorer. Met een browser zoals Mozilla kun je met 1 druk op de knop de volledige inhoud van de pagina tonen.

Gelukkig werkt 97% nog altijd met IE en het percentage wat met Mozilla of een andere browser werkt, moet ook maar net weten hoe je die inhoud kan tonen. Knipoog

Maar zoals hierboven al vermeld wordt, je kan zo je best doen om je pagina te beveiligen, je kan alle codes gebruiken die je maar kunt vinden, als iemand jouw foto echt wilt hebben, druk hij of zij gewoon op Print screen...

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:58

Menno ik neem aan dat jij de auteur bent van de site ?

Menno

Berichten: 1595
Geregistreerd: 16-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:59

Ja, hoezo? Lachen

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:04

Omdat ik het een strakke site vind......

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:11

Die rechtermuistoets uitschakelen is echt super, super, super irritant. Ik gebruik altijd m'n rechtermuisknop om Back te doen. Zodra ik op een site merk dat een of andere (@#*&@#@& de rechtermuisknop uitgezet heeft ben ik weg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:15

Je kunt de rechtermuis heel simpel uitschakelen.

Code
<script language="JavaScript1.1"><!-- Begin
function right(e) {
if (navigator.appName == 'Netscape' &&
(e.which == 3 || e.which == 2))
return false;
else if (navigator.appName == 'Microsoft Internet Explorer' &&
(event.button == 2 || event.button == 3)) {
alert("HIER JE TEKST");
return false;
}
return true;
}
document.onmousedown=right;
document.onmouseup=right;
if (document.layers) window.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
if (document.layers) window.captureEvents(Event.MOUSEUP);
window.onmousedown=right;
window.onmouseup=right;
// End --></script>

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:16

BartVB schreef:
Die rechtermuistoets uitschakelen is echt super, super, super irritant. Ik gebruik altijd m'n rechtermuisknop om Back te doen. Zodra ik op een site merk dat een of andere (@#*&@#@& de rechtermuisknop uitgezet heeft ben ik weg...


ja, zo had ik het nog niet bekeken, naja willen ze de plaatjes, jatten ze maar, ik vind alleen dat degene die ze jat geen creativiteit tentoonstelt.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 15:25

rechtermuisknop uitschakelen is onprofesioneel Haha! (bron: www.mijnhomepage.nl)

idd om de reden die Bart zegt, en denk dat veke overigens WEL van print screen heeft gehoord

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 15:27

Menino schreef:
rechtermuisknop uitschakelen is onprofesioneel Haha! (bron: www.mijnhomepage.nl)

idd om de reden die Bart zegt, en denk dat veke overigens WEL van print screen heeft gehoord


Ja maar zie het dan nog maar eens netjes uit te snijden enzo.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 15:28

Wie zegt dat dat niet profesioneel is?

Kijk eens wat rond op het net en je zal heel vaak professionele sites zien met deze optie.

Ik heb hem op een deel van mijn site ook zitten, maar puur omdat dat duidelijk in de opdracht van school stond Haha!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 15:29

Ok, kijk dan eens wat er gebeurt als je het plaatje naar je adresbalk of naar je desktop sleept... Het uitschakelen van die rechtermuisknop is echt veel te gemakkelijk te omzeilen.

Sorane: noem eens een professionele site waar de rechtermuisknop uitgeschakeld is? Haha! En dan bedoel ik met 'professioneel' niet 'in elkaar gezet door de buurjongen' of door een of ander klein 'webdesign' bedrijfje.
Laatst bijgewerkt door BartVB op 27-08-04 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 15:30

dat het niet profesioneel overkomt bedoel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 15:31

sjokkemeule schreef:
Ja maar zie het dan nog maar eens netjes uit te snijden enzo.....


kan nog met paint, zo deed ik het op mijn 10e al....Inmiddels weet ik wel beter en kopieer ik niet gewoon zo maar alles

Menno

Berichten: 1595
Geregistreerd: 16-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 16:07

Sorane schreef:
Wie zegt dat dat niet profesioneel is?

Kijk eens wat rond op het net en je zal heel vaak professionele sites zien met deze optie.


Al is het wél professioneel. Het is net zoals Bart zegt irritant. Naast het kopieren van tekst en afbeeldingen vind ik het prettig om een pagina met mijn rechtermuisknop te bookmarken, te verversen of vooruit/achteruit te bladeren.

En dan heb ik het nog niet over de rechtermuisknopfuncties van Mozilla Knipoog

Ook laat je zien dat je iets te verbergen hebt, zodat je juist in de bron gaat kijken en misschien nog wel veel meer dingen kopieert dan alleen de afbeelding. (denk bv. aan de css of zelfs de gehele bron...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 16:32

BartVB schreef:
Ok, kijk dan eens wat er gebeurt als je het plaatje naar je adresbalk of naar je desktop sleept... Het uitschakelen van die rechtermuisknop is echt veel te gemakkelijk te omzeilen.

Sorane: noem eens een professionele site waar de rechtermuisknop uitgeschakeld is? Haha! En dan bedoel ik met 'professioneel' niet 'in elkaar gezet door de buurjongen' of door een of ander klein 'webdesign' bedrijfje.


Kijk eens op http://www.arnd.nl/ en klik eens met rechts op de foto's.

Een professionele site MET een uitschakeling van de rechter muis Haha!

Maar jij wilt nu vertellen dat kleine webdesign bedrijfjes geen professionele sites kunnen maken? Haha!