Mozilla en firefox?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lienet

Berichten: 566
Geregistreerd: 15-03-04

Mozilla en firefox?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 23:56

Wie kent mozilla en firefox?

Ben benieuwd of het inderdaad prettiger werkt als de gewone internetbrowsers?

lienet

Berichten: 566
Geregistreerd: 15-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 23:59


Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 00:11

mijn vader heeft mozilla, werkt in principe zo goed als het zelfde, maar ik vind het niet fijn. (maar dat komt denk ik gewoon omdat ik explorer gewend ben Verward )

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 10:33

Ik werk nu meestal met Firefox.

Groot voordeel is dat dit minder vatbaar is voor virussen en vastlopers. Merk er in gebruik verder niet zoveel verschil mee.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 11:32

Groot voordeel van Firefox: het heeft standaard tabbladen. Die dingen zijn echt een uitvinding Haha!

Verder heb je je muis minder nodig, als je begint te tiepen springt Firefox automatisch naar een link. Je kan heel snel zoeken met b.v. Google of in een woordenboek en voor ontwikkelaars heeft hij al helemaaaaal een aantal _erg_ handige features.

Ik heb hem iig bij iedereen geinstalleerd waar ik de PC onderhoud (mijn ouders, een oom, wat kenissen, etc). Was laatst bij een kennis van me ("Bart, m'n PC doet raar") en dat ding was echt helemaal vergeven van de spyware, popup meuk, rare plugins in Internet Explorer, etc, etc. Ik heb die PC opgeruimd, windows update op automatisch gezet en Firefox + Thunderbird geinstalleerd ipv Internet Explorer en Outlook Express en ze hebben nu al een paar maanden geen problemen meer... Ideaal Lachen

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 12:26

Wij hebben ook Mozilla Firefox, omdat wij de virus op Explorer niet wegkrijgen. Ik merk in gebruik eigenlijk weinig verschil, we hebben alleen geen virus iedere keer.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 12:59

Ik las net in de Computer Idee dat Firefox als de beste uit de test komt wat betreft spyware tegenhouden

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 13:07

Die tabbladen in Firefox zijn idd geweldig
Zoeken door gewoon te typen is ook makkelijker.
Voor mij geen Internet Explorer meer Lachen

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 13:35

Ik gebruik ook Firefox en Mozilla (voor Mac) en vind het ideaal. Moet heel af en toe terugvallen op IE, wanneer de Fluorine-server het weer eens laat afweten. Als ik met Mozilla, Firefox, Netscape en Safari nog niet kan bokken, probeer ik IE. Op een of andere manier kom ik met IE wel altijd op de goede server Verward

Heb mijn vaders computer (windows XP) vorig jaar ook helemaal leeg moeten halen, vanwege spyware en andere shït en nog wou mijn vader zijn IE behouden. Een paar maanden geleden is zijn HD gecrashed en mocht ik eindelijk Mozilla installeren. Ik heb hem nog niet weer gehoord over problemen.

Ook de computer van een vriend van mijn ouders, die ik 'onderhoud' (hij belt me bij problemen) heb ik Mozilla opgezet ipv IE. Zat vol met spyware en er was zelfs zo'n ontzettend duur inbelnr geinstalleerd Scheve mond
Sinds hij Mozilla heeft, heb ik hem nog niet weer gehoord. Zal dus wel goed gaan.

Overigens doet mijn IE (voor Mac) ook dat truucje wel, door te typen een link vinden. Maar verder, groot verschil.

Jorrit

Berichten: 70
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Bleiswijk City

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 13:43

Gerbruik Mozilla denk nu al bijna twee jaar, werkt allemaal perfect. Ben nu overgestapt op Firefox, maar dat is meer omdat ik aan outlook vast zit met mijn pocketpc Boos!