Hoe een doc.document verkleinen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Hoe een doc.document verkleinen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-04 20:34

Ik heb voor een vriendin van mij in Word een reisverslag gemaakt. Ze is net een jaar naar het buitenland geweest en ik heb al haar e-mails en foto's bij elkaar gevoegd met mooie lay-out e.d
Dit wil ik graag laten drukken en binden alleen ik heb een probleem; het bestand is 37MB groot!!!

Ik heb een drukker gevonden die via internet werkt, heel handig maar dit kan ik neem ik aan niet mailen?
Omzetten naar pdf heb ik de software niet voor en of het scheelt qua bestandgrootte weet ik niet.

Ik kan alle foto's wel verkleinen maar dan is de kwaliteit veel minder.

Er moet toch een manier zijn? Weet iemand dit?

Anders zal ik het moeten branden op cd denk ik, alleen is allemaal wat meer moeite en ik heb eigenlijk geen tijd om naar de copyshop te gaan.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 20:39

nee foto's zijn nou eenmaal groot, of je moet ze idd verkleinen. pdf is meer gecomprimeerd maar van een 37MB bestand maak je niet een van 2MB.

op cd branden is een goed alternatief.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 20:46

Als je het mooi gaat laten drukken en binden zou ik het gewoon even op cd zetten. Zonde als je zoveel moeite gedaan hebt om iets moois te maken en dan gaat beknibbelen op mbs..

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 20:48

Ik verplaats je topic even naar FZ Lachen

Mwroap1

Berichten: 219
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 23:37

Hak je .docje in stukken, zodat je meerdere bestandjes hebt.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-04 00:51

Als ik dat doe valt de hele lay out uit elkaar. Word is wat dat betreft een rotprogramma. Verander een tabje en alles is opeens anders.

Menno

Berichten: 1595
Geregistreerd: 16-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 01:02

Wanneer je originele foto's in je Word bestand hebt verwerkt en deze kleiner hebt gemaakt om alles passend te maken, behouden ze dezelfde grootte wat betreft MB.

Dit kun je oplossen door deze afbeelding te kopieeren en met je rechtermuisknop te "plakken als" png bestand. Dan is jouw foto zo groot als hij in dat word-bestandje is. Knipoog