idee: openbaar problemenaccount

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

idee: openbaar problemenaccount

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 22:13

aangezien er steeds meer schuilnamen komen voor mensen die iets kwijt willen maar het niet zo durven te vertellen leek het mij wel een idee om een account te openen waarvan iedereen het wachtwoord weet en je daar op kunt om je verhaal te houden..

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 22:15

Denk dat dit niet werkt, 10 users onder een naam die allemnaal een verschillend probleem hebben.......

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 22:17

misschien kan je dan een stukje op bokt doen en dat dan altijd alle namen anoniem worden..?

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 22:18

Het is wel een idee. En in theorie zou het geweldig werken.
Maar ik vrees dat dat in praktijk anders zal zijn...

Mwroap1

Berichten: 219
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 22:50

Je zou wel iets kunnen maken dat iemand die een probleem heeft eerst even een berichtje naar een mod stuurt dat ze graag een topic wil openen waarin ze anoniem wil blijven.

Voordeel: Je hoeft geen schaduwaccount te maken.
Nadeel: Meer werk voor de moddies.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 23:02

Misschien een of andere optie op algemeen waarin je kunt kiezen of je je gebruikersnaam laat zien of anoniem wil zijn
*zegt maar wat*

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 23:18

Missy schreef:
Misschien een of andere optie op algemeen waarin je kunt kiezen of je je gebruikersnaam laat zien of anoniem wil zijn
*zegt maar wat*


dat is noiu een goed plan

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 23:43

Ja, maar dan kun je ook het gevaar krijgen dat mensen maar tegen dingen aan gaan lopen schoppen, want ze zijn toch anoniem...

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 23:45

assie schreef:
Ja, maar dan kun je ook het gevaar krijgen dat mensen maar tegen dingen aan gaan lopen schoppen, want ze zijn toch anoniem...

idd..
Bij een persoonlijk probleem is het nog altijd het beste even een pbtje naar een mod of een TEM te sturen. Dan komen we er meestal wel uit Lachen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 23:45

assie schreef:
Ja, maar dan kun je ook het gevaar krijgen dat mensen maar tegen dingen aan gaan lopen schoppen, want ze zijn toch anoniem...


das ook waar............ wellicht in overleg met een modteam

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 00:37

een soort van extra inlog...als je problemen hebt en je wilt anoniem blijven dat je dan via een (beperkte alleen voor dat forum) extra inlog met een andere naam je probleem kan plaatsen.... dan is men wel anoniem voor de rest van bokkers maar toch is het mogelijk voor moddies/beheer te achterhalen wie het is...

Mwroap1

Berichten: 219
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 00:45

Maar dat is het nu ook al een beetje, de moddies kunnen zijn vanaf welk ip-adres de account is geregistreerd. Met jouw oplossing verandert er eigenlijk weinig. Toch wel een goed idee om ernstige problemen waarbij diegene anoniem wil blijven in 1 forum te houden. Niet een speciaal forum maar wel 1 forum.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:28

jawel maar een schaduwaccount mag niet en dan is het legaal...
Als je dan ook nog eens geen berichten teller erbij zet...kan iemand vrij zijn "probleem" erneer zetten, zonder gelijk "herkent" te worden

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:43

assie schreef:
Ja, maar dan kun je ook het gevaar krijgen dat mensen maar tegen dingen aan gaan lopen schoppen, want ze zijn toch anoniem...


Je hebt wel eens van die grappenmakers die even 2 pagina's vol onzin berichten of scheldpartijen neerzetten, dat vind ik toch wel het grote nadeel van anoniem kunnen posten.

Mwroap1

Berichten: 219
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:45

Daarom vind ik eigenlijk, eerst toestemmig vragen aan een modje en daarna pas anoniem posten. Scheelt weer onzin.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:47

En de pb's die iedereen kan lezen dan? Tong uitsteken Lijkt me geen goed idee eerlijk gezegd Lachen

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:51

dan moet de moddie dus bepalen of jij een probleem hebt of niet...Is voor een moddie ook niet prettig lijkt me...

Als je een dubbele inlog hebt, dus eerst inloggen met je "normale" account, dan een 2e aanmeldprocedure voor je anonieme account...dan zouden eigenlijk alleen bokkers er gebruik van kunnen maken...en is het toch mogelijk om een onderscheid te creeeren tussen de serieuzen en de "grappenmakers" dat extra account is dan maar tijdelijk.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 10:02

Wel goed bedacht Alane, bouw je het ook even? Knipoog

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 11:09

Alane schreef:
dan moet de moddie dus bepalen of jij een probleem hebt of niet...Is voor een moddie ook niet prettig lijkt me...

Zo vaak komt dat niet voor hoor Lachen Bovendien bepalen wij niet echt of je een probleem hebt, maar we vinden het wel heel prettig een melding binnen te krijgen voor er een schaduwaccount gemaakt wordt.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 18:25

Tessebes schreef:
Wel goed bedacht Alane, bouw je het ook even? Knipoog


simpeler dan..... onder de namen van sommige bokkers staat tekst bijv. moderator bij de moddies...nou dan kan toch bij iemand die anoniem wil blijven anoniem gezet worden Clown

Waarom moet ik dat dan bouwen? Ik geef alleen suggesties...
ook simpel is om mensen die problemen hebben gewoon een telefoonnummer te geven van een instantie waar mensen zittendie weten waar ze het over hebben en de mensen met problemen ook daadwerkelijk kunnen helpen/bijstaan..

@Batje: dan mag dus iedereen te pas en te onpas een schaduwaccount aan maken als die het maar verteld? dan is het toch ook geen schaduwaccount meer?

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 18:30

Citaat:
ook simpel is om mensen die problemen hebben gewoon een telefoonnummer te geven van een instantie waar mensen zittendie weten waar ze het over hebben en de mensen met problemen ook daadwerkelijk kunnen helpen/bijstaan..


Dat vind ik nou een goed idee, ik heb al eens een heel stuk geschreven n.a.v. een probleemtopic met mogelijkheden voor schoolgaande jongeren om hulp te zoeken, maar waar dat stuk gebleven is???

Misschien een sticky met tel.nrs. van hulpverlenende isntanties, verwijzingen naar vertrouwenspersonen op scholen of fora voor mensen met problemen

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 10:25

is al veeeeeel eerder een topic over geweest,
conclusie: het is niet mogelijk

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 10:32

Ik heb een tijd geleden ook al een voorstel gedaan. De beheerder (Bart of Heike) heeft een paar schaduwaccounts in beheer. Jij kunt er een aanvragen en gebruiken. Heb je er geen meer nodig geef je het terug aan de beheerder die dan weer het wachtwoord kan veranderen voor een eventuele volgende gebruiker. De enige die dan weet dat jij het bent, is de beheerder. Zo heb je miss maar 2 of 3 schaduwaccounts nodig die elke keer opnieuw gebruikt kunnen worden...

Alinda

Berichten: 1208
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 10:36

Ik vind het idee van griebels erg goed.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 17:55

Alane schreef:
@Batje: dan mag dus iedereen te pas en te onpas een schaduwaccount aan maken als die het maar verteld? dan is het toch ook geen schaduwaccount meer?

Helemaal anoniem is het nooit, mods kunnen nml op IP adres vaak zien welke user er heeft gepost, ook al gaat dit onder een (al dan niet algemeen) schaduwaccount. Maar in principe kan dus iedereen die aangeeft een probleem te hebben en dit anoniem te willen posten een schaduwaccount aanmaken hiervoor, alleen vinden we het heel prettig dit van te voren even te horen.

Mag ik vragen waarom je dit systeem graag zou willen veranderen?