printer met USB.... inpluggen op parallelle poort?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

printer met USB.... inpluggen op parallelle poort?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 21:30

Ik heb nog steeds die *grrrr* printer niet aan de praat... zal jullie het hele verhaal besparen en heb eigenlijk de hoop dat ik het ding gewoon op een vrije poort aan kan sluiten. Mijn 2 USB-poorten zijn al bezet (1 voor ADSL en 1 voor scanner afgewisseld door digi-cam...) dus ik kan me voorstellen dat m'n printer niet goed doorkomt omdat er al wat anders op die USB-poorten zit...

Op de parellelle printerpoort (die lange soort scart-stekker Clown ) heb ik nu mijn oude printer staan maar die gaat sowieso eraf , da's knudde

Nu zou ik dus het liefste de nieuwe printer op deze poort aansluiten , DAT zou ideaal zijn

Hoef ik ook niet steeds met stekkertjes te rotzooien als ik foto's op m'n PC wil zetten vanaf de digi of scanner....

Maar is het mogelijk om via een snoertje of adaptertje m'n nieuwe USB-printer TOCH goed aan te sluiten op die grote printerpoort ?

Ik hoop het , dat zou DE simpele en fijne oplossing zijn

Enig idee of zoiets bestaat en waar kun je dat kopen / bestellen ?

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 21:35

Je kunt er toch zo'n hupseflups tussen doen, waarmee je de USB poorten uit kunt breiden?

IR is het zo helemaal... Tong uitsteken

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 21:41

ik zou die printer gewoon usb aansluiten. de suggestie van roos om een hub te gebruiken is dan volgens mij ook de manier.

het kan zijn dat een hub problemen geeft met windows 98 dus misschien is dat het geval?

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 22:49

Ik weet niet wat het geval is , alles aangesloten en gedetecteerd , PC weet het als printer niet aangezet is enz. dus de verbinding is er...

Als ik een printopdracht geef dan verloopt alles normaal , venster opent dat hij start met printen , taakbalkje printer-voortgang loopt.....maar printer doet niks , bah Boos!

Heb hem nu een paar keer geïnstalleerd en ik ben het beu , ik wil hem gewoon op die lange poort hebben , geen gedoe...

Die is toch vrij en straks werkt die digi niet meer door dit gezemel met die printer Tong uitsteken

Waarom zit er nou niet gewoon een paralelle aansluiting aan die printer Boos!

Ik heb 98 en vind dat prima , opwaarderen e.d. heb ik allemaal helemaal geen trek in , ben ik straks weer vanalles kwijt , en al dat gedoe... ik wil gewoon een printer-poort-aansluiting Scheve mond

Het ding kan schitterende prints maken maar nu staat die inkt alleen maar hard te worden Clown

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 09:13

heb je er geen gewone printerkabel bij gekregen? Misschien bestaat er ook een tussenstukje die je op de usb aansluiting van je printer plaats en aan de andere kant heb je dan de aansluiting voor op de parallellepoort.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 09:43

Wat voor printer is het eigenlijk ?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:27

Parallelle poort gaat denk ik niet lukken omdat je daar geen drivers voor kan krijgen waarschijnlijk. USB hubje van een paar euro is idd DE oplossing, maak er zelf ook gebruik van. De hub (mocht je die kopen) zou ik trouwens aansluiten op de ene poort, en de ADSL modem op de andere (zo'n hubje kan wel snelheidsverlies opleveren dus sluit je ADSL modem direct op de PC aan en niet via de hub). Een 1.1 hubje zou imo geen problemen op mogen leveren als de USB poorten het ook gewoon doen voor de rest.

Mwroap1

Berichten: 219
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 20:31

Staat je printer wel aan als je wil gaan printen?

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 20:53

Ja hoor , hij staat uiteraard aan , ZO erg ben ik ook weer niet Lachen

Kijk , ik wil gerust zo'n splitsertje kopen om van 1 USB-aansluiting er 2 of meer te maken...maar ik krijg hem DIRECT op de PC al niet aan de praat dus dat schiet niet op

Mijn bedoeling is ook om de ADSL-modem exclusief op 1 poort te houden : daar wil ik HELEMAAL geen gedonder mee.

Maar feit blijft dat het kreng van een printer het gewoon niet doet , hij krijgt de print-opdracht blijkbaar toch niet door... en wellicht komt dat dan doordat er op die USB-aansluiting ook al een scanner en digi geïnstalleerd zijn... stekkertjes gaan er alleen in als ik die apparaten nodig heb , maar de stuurprogramma's zitten er wel op natuurlijk...wellicht geeft dat conflicten ofzo Verward

DE oplossing is : vrije poort pakken. En die lange is speciaal voor de printer dus DIE wil ik eigenlijk...is vrij en bedoelt speciaal voor printer .. wat wil ik nog meer ?

Het is een Epson Stylus Photo 925 , Rommie Lachen

Heb het al met 2 verschillende CD-Rom stuurprogjes geprobeerd en met een van internet geplukt stuurprogramma.

Alles verloopt perfect alleen het daadwerkelijke printen doettie niet Boos!


Ik heb ook nog het idee dat de PC hem wel detecteerd enzo , want hij is immers aangesloten. Dat klopt allemaal en communiceert allemaal.

Maar misschien dat de daadwerkelijke print-opdracht op 1 of andere manier naar een andere poort verstuurd wordt ... Verward

Dat hij daardoor niet aankomt bij de printer ofzo ??

Ik weet niet of dat kan hoor , PC geeft zelf al aan dat er een printer nieuw is op de USB poort en het installeren volgt daar uit. Lijkt me sterk dat de opdrachten dan ineens naar een andere poort verstuurd worden.

Maar op zich lijkt me dit nog een best logische verklaring...PC geeft de opdracht immers keurig netjes maar hij komt gewoonweg niet aan bij die printer ! *diepe zucht*

Blegh altijd wat met die rommel , is wel leuk hoor maar dat gezemel altijd met die PC-zooi Haha!

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 21:11

Kon zo geen convertor van parallel naar usb vinden. (Wel 1tje voor andersom overigens : http://www.sweex.nl/product.asp?pid=301 Maar daar heb je erg weinig aan....Tong uitsteken )

Vrees (of weet bijna wel zeker) dat zo'n convertor je probleem ook niet gaa oplossen. Lijkt me eerder toch iets van drivers, of iets aan je printer zelf? Verward Knipoog

Je gebruikt windows XP?

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 21:42

98 Knipoog

Wil niet teveel klojo-en aan die PC , het beestje is toch al lichtgeraakt en ik blijf er liefst zoveel mogelijk vanaf.... 98 bevalt mij prima verder.

Hij is toch al geen makkelijke qua installeren dus als het niet per-sé hoeft dan doe ik het niet. Nu met die printer blijkt het maar weer...maar ook in software wil hij zich nog wel eens verslikken. Daarom denk ik ook dat 3 apparaten op 1 poort gewoon teveel van het goede is : dat snaptie nie Ach gut

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:32

Kijk eens in je lijst met printer in het configuratiescherm. Staat hij daartussen?

En als je rechtermuisknop doet op je "deze computer" dan eigenschappen. Dan ga je naar apparaatbeheer. Kijk eens of daar ergens printers of afdrukapparaten tussen staan. En kijk of je printer er tussen staat. Als het goed is staat er dan geen kruisje of uitroepteken voor je printer. Als dat wel het geval is, zeg het dan even hier, gaan we daarna verder kijken.

Mwroap1

Berichten: 219
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 23:28

Agree@sypheron

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 00:04

webpagina schreef:
For those users that don't have an USB port, the Epson Stylus Photo 925 also comes with a parallel port so you can connect it to the parallel port on the back of your PC. The CD also has the drivers for most of the popular Operating Systems like, Windows 98, Windows 2000, Windows Me, Windows XP and Mac OS.


http://www.shopping.com/xPR-Epson_Stylu ... 1570612868

Hij KAN dus wel op de paralelle poort Lachen
Heb je dat al geprobeert dan >;)