Lotus Notes vraagje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Lotus Notes vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 14:12

Op m'n werk heb ik LN, heel fijn allemaal, maar een beetje té uitgebreid. Bovendien is het heel anders dan Microsoft programma's, zeker de logica. Ik zit nu dus al weer een flinke poos te zoeken naar hoe je toch kunt instellen dat álle afspraken automatisch op 'Notify me' staan. Ik ben namelijk zo'n held die de tijd vergeet en dan te laat aan komt kakken Bloos
Is er iemand die dat toevallig weet?

Ik heb net al in mijn agenda bij Tools/Preferences/Alarms 'appointments/meetings' aangevinkt, tijd ingesteld etc. Maar dan staat er bij bestaande afspraken nog geen 'Notify me' aangevinkt. Kreeg wel een melding van een gemist alarm die ik overigens niet had ingevoerd.

Klopt het nu wel? Of zou het alleen voor vandaag veranderd zijn? Pfff, ik begin er een beetje moedeloos van te worden Verdrietig

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37234
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 14:20

Ai het is voor mij te lang geleden om je te kunnen helpen. Ik kan me wel herrineren dat ik er ook een hele tijd mee heb geworsteld.

Ik zal nog eens heel hard gaan nadenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 15:53

In LN zit volgens mij ook een help functie, duik daar eens in!
Oftewel, rtfm Haha!.
Ik zou het voor me moeten zien, dan schiet het me wel weer te binnen.

Kelan

Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 16:41

Laui! schreef:
Ik heb net al in mijn agenda bij Tools/Preferences/Alarms 'appointments/meetings' aangevinkt, tijd ingesteld etc. Maar dan staat er bij bestaande afspraken nog geen 'Notify me' aangevinkt. Kreeg wel een melding van een gemist alarm die ik overigens niet had ingevoerd.

Klopt het nu wel? Of zou het alleen voor vandaag veranderd zijn? Pfff, ik begin er een beetje moedeloos van te worden Verdrietig


Als je dat verandert hebt, geldt het alleen voor toekomstige "calendar entries", bij alles wat er al staat zul je het handmatig even moeten aanpassen ben ik bang.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 18:09

Als het goed is moet hetgeen je nu al hebt gedaan (bij Tools) afdoende zijn voor de nieuwe afspraken. Zo niet, idd even de zoekfunctie gebruiken. Hoe het zit bij bestaande afspraken... Geen idee; ik vind dat gemiste alarm zo vreemd nl.

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 21:30

Als je het verandert hebt is het pas van toepassing op alle nieuwe afspraken. Bestaande afspraken blijven onverandert. Mogelijk stond er al een waarschuwingsoptie aan.
Bij mij op het werk had ik het ook, maar daar bleek de tijd van de server niet goed te staan. Mailtjes werden bijvoorbeeld midden in de nacht verstuurd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 23:39

Die instelling gaat inderdaad pas werken vanaf nieuw ingevoerde afspraken.
Lotus Notes is een ideaal pakket, maar als je niet weet hoe je ermee om moet gaan is het een ramp.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 23:41

Wij hebben daar een Service Desk voor Haha!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 10:59

Het is ook vaak zo dat je LN eerst helemaal moet afsluiten voordat een nieuwe optie werkt. Maar geef mij toch maar Outlook.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 11:34

Idd, nieuwe afspraken heeft hij automatisch genotified. Moet ik wel even opletten dat ik m'n ouden indien nodig aanpas. Anders moeten ze mij weer bellen Bloos
Wel vreemd, want vlgs mij kun je in Outlook ál je afspraken in 1 keer instellen. 't Is maar te hopen dat ik niet meer te laat kom Haha!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 11:48

Ik weet niet of je veel afspraken hebt Nagelbijten / Gniffelen, maar ik gebruik een pc-versie van Post-it Notus... Ik heb het een tijdlang met LN geprobeerd, maar buiten het feit dat die afspraken ook ruimte in beslag nemen (vervelend als je veel attachments binnen krijgt) werkte dat voor mij gewoon niet Bloos Ik 'schrijf' gewoon een Post-It, hang er een alarm aan et voila...

Wil de link wel voor je opzoeken, tenzij je erg veel afspraken hebt want dan werkt dat gewoon niet... Dan zie je door de Post-It's het beeldschem niet meer Knipoog

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 12:19

Vanuit 't bedrijf wordt alles in LN gedaan. Hele databases. Dus ik werk ook nog eens veel vanuit LN. Weet ook niet of ik 't zomaar kan downloaden, maar 't klinkt wel handig. Bij mij werkt de archive-functie nl. niet Scheve mond

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 12:20

Bij ons werkt die functie ook niet! Wij doen ook alles met Lotus, maar volgens mij niet echt met een centrale database en zo... Zal straks de link voor je opzoeken, staat op'm'n laptop (die nogal lang nodig heeft om op te starten, verbinding te maken en af te sluiten).

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 12:25

Is een foutje in LN, wordt vervangen bij de nieuwe versie, en bij iedereen is er een 'workarround' te maken, behalve bij mij natuurlijk Haha!
Moest ik zelf nog een keer proberen, maar het wil dus totaal niet. Dus eens in de zoveel tijd gooi ik gewoon heel erg veel mails weg, want LN slaat ze echt overal op, terwijl dat helemaal niet nodig is. Sommige mail mag gelijk wel weer weg Haha!