Frames per second: flinke framerate drop?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Frames per second: flinke framerate drop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 00:16

Iemand een idee hoe dit kan gebeuren?
Ik heb sinds afgelopen week een flinke fps drop in games. Normaliter heb ik een average framerate van 120 in Unreal Tournament, maar af en toe zakt hij dus gewoon naar 20 of zelfs lager... terwijl hij het ervoor helemaal niet deed... Snap er werkelijk niets van. En niet alleen in UT maar ook in Counter Strike.
De pc is virus en spyware vrij, net gedefragmenteerd, checkdisk gedraait, op de pc zelf staat een firewall en er zit nog een firewall in de router gebakken, oftewel, ik heb alles geprobeerd maar ik heb nog steeds geen idee waar het aan kan liggen. Iets voor de kenners?



Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 11:27

Warmte en updates kunnen het bijna niet zijn, aangezien het vorige week ineens is begonnen en ik daarvoor helemaal nergens last van had. Terwijl er niets aan de situatie is verandert. Taskmanager heb ik al geprobeerd, maar ik zie helemaal niets Verward... Nog maar een keer proberen dan..

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 11:45

Gaat niet lukken mensen, het is een laptop Haha!.
En als mn processor af gaat fikken moet ie het toch nu doen, ik heb nu nog garantie Tong uitsteken.
*rent snel naar de spindle cd's om backups te maken*

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 13:24

Ugh... dan maar gaan backuppen... hopen dat ik na de tijd alles weer een beetje fatsoenlijk krijg.
Ik hoorde net wel een vaag geluidje uit de comp af en toe Scheve mond

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 14:47

Euh nee die heb ik niet Verward
En met Dell hebben we op de vorige stageplaats nooit problemen gehad hoor Knipoog Werden altijd meteen geholpen. Maargoed dat terzijde.
Nog een vraagje, als ik een multiboot wil maken, wat moet ik dan eerst installeren? Van ouder besturingssyteem naar nieuwer neem ik aan?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 15:24

Net even gekeken, er draaien niet echt processen. Explorer.exe neemt 36 MB in beslag, SVCHOST (een van de zovele) 17 MB en Unrealtournament.exe 76 MB... geen idee waar het aan ligt dus...

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 21:19

Ja, daar zat ik ook al naar te kijken, maar het is ineens vanaf vorige week, terwijl ik niets aan drivers of nieuwe software geinstalleerd heb... iig niet iets dat echt dit probleem kan veroorzaken voor zover ik weet. Maargoed als ik toch een nieuwe installatie ga doen, kan ik beter eerst nieuwe drivers proberen Knipoog.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 21:48

Net drivers voor de grafische kaart geupdate, heb nog niets getest van games, dat doe ik straks wel even. Wel viel me meteen op dat het beeld veel scherper is Lachen.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 22:50

Heb er dus nog steeds last van, net even gekeken tijdens het gamen in taskmanager en af en toe komt SYSTEM er ineens bij met 20% CPU, terwijl hij dat van Half life af snoept.. weet niet wat hij met die system doet Verward

Even een vraagje, als ik een biosupdate wil doen... ik heb nu versie A22, als ik versie A29 wil installeren, moet ik dan eerst A23, 24 etc afgaan of kan ik ineens A29 installen?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-04 09:29

Ok... probleem gevonden denk ik... maar nu snap ik niet waarom hij het voor die tijd niet had. Het lijkt de warmte te zijn, ik heb net mijn computer een uurtje of 1 1/2 aan staan en ga UT spelen, en ik heb gewoon 170 fps constant Verward. Hij dropt niet naar 20 iig. Snap er niets van.. dan zou ik het toch ook voor vorige week gehad moeten hebben...

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-04 14:48

Als er een bad update file is dan lees je daar snel genoeg over op de fora, gewoon zorgen dat je niet de allernieuwste meteen update, kwestie van prioriteiten.
Maar wat ik dus nog steeds niet snap is dat ik bijvoorbeeld op Freelan 3 dagen lang mijn pc'tje in een erg warme kelder had staan, voortdurend aan en geen problemen heb gehad Verward.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-04 23:25

Ja die heb ik nu ook al, aangezien ik mijn laptop heb gekocht als portable gaming machine en deze niet goed meer functioneerd. Maargoed, het is gewoon 100% zeker de warmte, kijken of er wat aan te doen valt...
Is er misschien nog iets extra's voor te kopen om laptops te koelen?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-04 10:02

SuperPepeijn schreef:
watercooling in een laptop is natuurlijk wel extreem cool (dubbelzinnig Haha! ).


Hmm dikke Vapochill erop Haha!
Denk ten eerste niet dat ik het geld ervoor heb om zoiets op te bouwen, en ten tweede denk ik niet dat het gaat werken Tong uitsteken.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-04 09:01

Mike schreef:
Hij zegt dat het iig te fixen was Knipoog


Zij Tong uitsteken
En stroomuitval kun je nooit iets aan doen Tony, dat zorgt als je gewoon aan het werken bent ook voor gegevens verlies.
Kan eens kijken of ik hem kan flashen. Maar nu eerst een manier zoeken om mijn laptop zo koel mogelijk te houden Verdrietig .


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers