schijfopruiming??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

schijfopruiming??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-04 21:08

Terwijl ik zit te bokken krijg ik ineens een schermpje met:

'de compuiter is aan het uitrekenen hoeveel schuifruimte er opgeruimt kan worden' (zoiets iig Tong uitsteken )
nu heeft ie dat dus uitgerekend en kijrg ik een schermpje met allemaal mappen enzo en er zijn er een paar aangevinkt. ik kan ok of annuleren.
ik dekn dat het geen kwaad kan als ik deze dingen verwijder (denk dat ie dat gaat doen als ik ok druk) maar waarom krijg ik dit ineens? en moet ik gewoon ok doen??

(jaja niej zoveel verstand van computer Bloos )

Sani

Berichten: 27358
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:13

uuuhm.. ik zou wel ff alles nakijken...
meestal gooit zo'n ding ook de berichten weg die je lange tijd niet hebt gebruikt.....

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-04 21:17

hij heeft nu tijdelijke internetbestanden en prullenbak geselecteerd (maar die laatste is 0 kb) heb er 2 weggehaald waarvan ik niet precies weet wat t is, vraag ik wel ff aan mn broer morgen.
kan die tijdelijke internetbestanden wel weghalen toch? da's 93.714 KB

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:43

Wel raar dat hij het ongevraagd doet, welke windowsversie heb je?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:48

Hij doet het niet ongevraagd, hij heeft waarschijnlijk eerst een melding gegeven dat een station bijna vol is, met de vraag of je de schijf op wil ruimen. Waarschijnlijk ben je net aan het typen geweest terwijl dat venster opkwam, en heb je het toen per toeval weggetypt.. (gebeurd mij ook wel eens per toeval dat ik een venster wegtyp). Ik heb zo nog nooit een schijfopruiming toegepast eigenlijk... Ik zou wel mijn tijdelijke internet bestanden weggooien als ik jou was, en eens even kijken of er verder niet wat andere zaken weg kunnen die je toch niet gebruikt. Bespaart je heel wat ruimte. Als je van plan bent nog veel dingen te gaan downloaden of installeren, zou ik even wat oude dingen die je bijna niet gebruikt op CD zetten of overplaatsen op een ander volume Lachen.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:51

Kan toch ook geen kwaad, de tijdelijke bestanden weg te doen?

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-04 22:08

jah hij had wel al een paar keer gezegd dat ik bijna geen virtueel geheugen meer heb Bloos maar dat had ik een beetje genegeerd Bloos
maar ik gooi ze nu iig weg. thanx allemaal.
en sypheron: daar zal ik ook ff naar kijken (andere dingen/bestanden die weg kunnen) thanx!

LePopp

Berichten: 1111
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 18:44

als je denkt, hoe komt het dat mijn hardeschijf ineens volstaat, terwijl er nog genoeg ruimte moet zijn, kan dit liggen aan een progje dat je aan het draaien bent. Veel P2P progjes, zoal KaZaa, nemen erg veel geheugen en zodra het geheugen dit niet meer aan kan, gaat hij de hardeschijf gebruiken als werkgeheugen. Wanneer je de computer opnieuw opstart, is alles weer weg en kun je gewoon weer verder gaan

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 19:19

okej. nm comp is iig nu wel wat sneller! er stond best veel in tijdelijke (internet)bestanden enzo. maar goed, bedankt allemaal! Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:54

Virtueel geheugen staat vast ingesteld hoor, dat houdt hij al gereserveerd Lachen. Tenminste dat doet hij zo in Windows 2000 en XP Lachen

LePopp

Berichten: 1111
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 22:25

weet ik, maar ik heb dan ook geen windows xp maar windows 98. Maar bij dat soort progjes, wil hij nog wel eens de schijfruimte gebruiken...

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 22:31

ik heb XP. maar alles doet het gewoon nog, dus het is allemaal goed gegaan Tong uitsteken