Beeld doet raar , en *grrrr* - printer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Beeld doet raar , en *grrrr* - printer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 15:16

Ik heb nou toch wat raars Verward

M'n beeldscherm heeft een rare trilling aan de zijkant ,
hij springt dan af en toe even 2 mm ofzo in , en gaat dan weer normaal ,
paar keer achter elkaar en dan weer een tijd niet .

Het lijkt wel een zenuwtrekje , ik dacht eerst dat het in m'n oog zat *LOL*

Maar het is dus echt het beeld wat ietstje trilt / inspringt...raar.

Nou gaat dat beeldscherm toch niet binnenkort kapot zeker ? >;) Ziek



En mocht iemand nog een gouden tip hebben om m'n printer goed geïnstalleerd te krijgen...

Het is een Epson Stylus Photo 925 , ik heb hem speciaal gekocht voor het afdrukken van mooie foldertjes , af en toe een foto , en mijn facturen en administratie. Heb het ding van iemand overgenomen , en daar kwamen er schitterende *kwijl* prints uit.

Zelf krijg ik hem maar NIET aan de praat.

Alles gaat goed , installeren gaat prima , hij heeft de printer gelocaliseerd en heeft er contact mee. PC merkt het ook als printer aan of uit staat , en heeft hem zelf gedetecteerd.

Okee , er is dus een goede verbinding zou je zeggen OK dan!

Printer kun je ook zonder PC gebruiken , dus door er bvb. een digi-cam op aan te sluiten zodat je direct daarvanaf foto's af kunt drukken.

Heeft dus ook een eigen LCD-schermpje en controle-paneeltje.

Via dat controle-paneeltje kan ik o.a. de koppen uitlijnen en zo heb ik hem al 2 x laten printen.

Als ik echter vanaf de PC een bestandje wil uitprinten ,
dan verloopt alles keurig , een venstertje waarin je alles aan kunt geven , en *klik* printer-opdracht uit laten voeren. Venstertje geeft dan aan dat hij met printen begonnen is.

Allemaal precies hoe het hoort , keurig

Alleen reageert de printer totaal niet Haha!

Terwijl de PC met de print-voortgangs-indicator bezig is alsof er niks aan de zeis is , doet die printer he-le-maal niks , die zit bij wijze van heel onschuldig in z'n neus te peuteren de hele tijd , zich van geen opdracht bewust

Hoe KAN dit nou ?!

Waarom krijgt het kreng die print-opdracht nou niet door Verward

Het lijkt wel alsof ik ergens een knopje om moet zetten om hem te laten weten dat hij nu een opdracht van de PC krijgt ipv direct op zijn eigen displaytje...als je begrijpt wat ik bedoel.

Het lijkt wel of er ergens iets "dicht" zit waardoor de print-opdracht niet aankomt...echt vaag.

Vooral omdat hij toch voor de rest helemaal prima aangesloten lijkt te zijn Scheve mond

Ik heb 1st de installatie gedaan dmv de bijgeleverde CD - dan printer aansluiten en aanzetten enz. Dat ging dus niet

Daarna alles er weer afgehaald , printer weer (er) uit.

Paar dagen later voordat ik de PC aanzette , eerst de printer erin en ingeschakeld. Toen PC ingeschakeld , die nieuwe hardware detecteerde

Nogmaals via deze weg het hele zaakje geïnstalleerd.
Zelfde geze*k Boos!


Weer alles eraf gehaald , schone lei begonnen Rolleyes

Toen eerst de Epson-driver van internet erop gezet , stap 1 verder gevolgd.

Nu installeerde hij ineens op LPT 1 ipv 2 waar hij de vorige 2 keren op zat >;) da's wel raar .

Ik weet ook eerlijk gezged ook niet hoe die poort heet waar ik hem in heb gestopt , PC detecteerd hem zelf toch wel goed Schijnheilig

Ik weet het niet meer hoor , ik heb hier 3 Epson-boekjes volgeschreven met uitleg over printen ZONDER PC , maarja daar schiet ik dus geen fluit mee op

Ook op internet vind ik niet wat ik hier nu mee moet...

Volgens de PC- kenner - collega hier ligt het aan Windows '98 en hij wil er dan ook XP opzetten , dat zou DE oplossing moeten zijn Tong uitsteken


Hmmm... iemand Vriendjes zijn? suggesties om het grrrrrr-zooitje aan de praat te krijgen ?

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:13

Ik bemoei me er niet mee, ik had zon soortgelijk probleem met mijn digitale camera. Keurig geinstalleerd, alleen wertke hetprogramma niet. Hij doet het nu wel, mag ook wel als je weet hoelang ik ermee heb lopen zweeten en prutsen. Met XP zou het ook wel iets makkelijker kunnen zijn, maar word je pc dan niet trager door de nieuwere versie aan hardware en software ?

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 11:29

Volgens mij moet je er iemand bij halen die er verstand van heeft Tong uitsteken

Het kan bv ook een instelling op je printer zijn ofzo Scheve mond

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 09:48

Met dat beeld heeft die van mij ook,
Weet ook niet hoe het komt, maar het duurt 1 of 2 seconden en dan is het weer over.

En met je printer, we kenne elkaar een handje geven, mijne (een 840C) krijg ik ook niet aan de praat.
Zijn al weet ik hoeveel computer nerds bij geweest, niemand kreeg hem aan de praat, omdat wij nogal een speciale hebben... Verward
Maar ik ken je er ook niet mee helpen Knipoog

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 18:16

Toch bedankt voor je berichtje Knipoog

Nerd komt eraan , voorlopig gooi ik het ouwe brik er wel weer op Scheve mond