Schaduw accounts

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Schaduw accounts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 12:52

Ik zie steeds vaker dat er mensen met een schaduw account op hun eigen spullen bij Eenmaal Andermaal gaan bieden.
Ik denk dat er wel meer bokkers zijn die dit zien?
Ik denk niet dat er wat aan te doen is, want je kan natuurlijk jezelf aanmelden met verschillende email adressen enzo. Maar toch, t is niet helemaal eerlijk.
Kan er niet wat tegen gedaan worden?
Laatst bijgewerkt door Samantha_ op 28-04-04 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:02

Ik heb dat nog niet gezien, maar ik heb er eerlijkgezegd ook nog nooit op gelet. Knipoog

Maar ik vrees dat er weinig aan te doen is. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:04

uuhm wat is is daar het nuttige van??

ohw om de prijs om hoog te krijgen Scheve mond

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:05

Ik heb het ook nog nooit gezien, maar wat ontzettend kinderachtig dan!
Van mij mogen de betreffende users (als het echt waar is) een ban krijgen, schaduw-accounts zijn al verboden en dit soort misbruik vind ik echt niet kunnen

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:15

Als je vermoedt dat dit gebeurd dan kun je dit via TeM melden, wij kontroleren dan of het idd zo is en nemen waar nodig aktie.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:50

gebeurde ook heelvaak toen de topics nog omhoog geschopt konden worden, dat mensen onder een schaduwaccount dingen gingen vragen zodat het topic weer omhoog kwam zonder schoppen.
Erg flauw

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:00

Schoppen heeft nu dus geen zin meer, iets wat nog niet iedereen door heeft Haha!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:04

Nee, maar nu gaat het vooral om de prijs omhoog te doen

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:27

En zoals je kunt lezen is hier direkt aktie op genomen, wat ook zal gelden voor alle volgende gevallen die worden getraceerd.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:32

Ik heb nog wel een idee voor de mensen die ooit eens onder een schaduw-account iets kwijt willen.
Niemand meer schaduw-accounts meer laten aanmaken. Degene die nu al bestaan overdragen aan de beheerder (mods liever niet, aangezien die regelmatig wisselen), inclusief paswoord. Beheerders beheren dus deze accounts, mocht iemand er een willen gebruiken, kan zij de schaduw-account met paswoord "lenen". Zodra de beheerder hem weer terug heeft ontvangen kan het paswoord weer veranderd worden door de beheerder om voor een volgend iemand klaar voor gebruik te staan. Zo zou dus alleen de beheerder zelf weten wie onder de schaduw-accounts verborgen zitten.


Alleen moeten er dan wel strengere controle's worden gevoerd bij het aanmaken van nieuwe leden... Dus ook volledig ingevulde gegevens, die ook voor Bokt dus weer na te trekken zijn... IDEE????

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:46

Op zich wel een goed idee, maar misschien dat iemand die heel nodig iets kwijt moet (onder een schaduwaccount) ook niet wil dat een Beheerder weet wie dit is Cool

Maar misschien dat Bart er wel iets mee kan (willen/gaan) doen.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:48

Ja, maar als iemand dan wat onder een schaduwaccount kwijt wil dan weet zo'n beheerder 't wel. Dat zou dan imo via sterre ofzo moeten gaan. En dan nog... veel mensen weten dat niet, willen 't niet weten of houden zich er om allerlei redenen niet aan

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:18

Als alleen een beheerder het weet, zie ik het probleem er niet van in. Onnodig accounts aanmaken zie ik persoonlijk als een groter probleem. 1 iemand die het weet, die weet hoe hij met bokt(leden) en privacy moet omgaan vind ik een beter idee dan elke keer een account aanmaken. Kijk maar wat je ermee doet.

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:06

ik heb een keer een melding van een schaduw account gedaan een week of 4 terug. hier is echter nog niets aan gedaan Verward

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 08:30

Soms is het lastig om met zekerheid te weten of het een schaduw account is.
Maar we zijn zeker bezig met alle mededelingen die binnenkomen.

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 15:28

LiSSy schreef:
ik heb een keer een melding van een schaduw account gedaan een week of 4 terug. hier is echter nog niets aan gedaan Verward

Deze melding is wel behandeld, maar er was geen terugkoppeling. Eea is inmiddels opgelost.

Charaz

Berichten: 24287
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 17:35

Misschien dat Bart voor mensen die een schaduw account NODIG hebben iets van tijdelijke accounts maken, waarvan het wachtwoord automatisch vervald en een nieuwe gebruiker het dus kan registreren.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 22:18

Sugarmiss schreef:
Op zich wel een goed idee, maar misschien dat iemand die heel nodig iets kwijt moet (onder een schaduwaccount) ook niet wil dat een Beheerder weet wie dit is Cool

Maar misschien dat Bart er wel iets mee kan (willen/gaan) doen.


Jullie kunnen toch nakijken wie er onder een account zit? Als ik als 'Limburgertje' een anoniem bericht plaats op AM, dan hebben jullie (indien gewenst) toch zo achterhaald dat ik dat ben?

Overigens vind ik dat veel mensen al zoveel info geven in hun anonieme topic dat het niet zo moeilijk te achterhalen is om wie het gaat Knipoog