Laptop of computer? voor en nadelen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Laptop of computer? voor en nadelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 14:48

Ik wil binnenkort mn eigen computer of laptop kopen, maar ik kan dus nog niet helemaal kiezen of het een laptop of computer word.
Hoofdzakelijk ga ik er mee internetten en mijn schoolwerk er op doen.

Maar ik zou graag nog eens de voor en na delen van jullie van beide, laptop en computer willen horen. (misschien komen jullie met dingen die ik nog niet had bedacht)

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 15:35

Enige handige aan een laptop vind ik dat je hem mee kunt nemen.
Als je echt per dag lang achter de pc zit, zou ik voor een gewone computer gaan. Het typt makkelijker, en je kan je beeldscherm wat verder weg zetten dan bij een laptop.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 15:37

Ik heb een laptop met een ergoset erbij. Dan typ je op een gewoon toetsenbord, en staat de laptop in een soort houder, zodat je ook nog je papier ervoor kan zetten (weet niet of ik het duidelijk uitleg). En je kan dus je beeldscherm zo ver van je afzetten als je wil. Ideaal!! Alle voordelen van een laptop (overal mee naar toenemen) en een PC gecombineert.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 15:39

Sinds een jaar heb ik een laptop, en ik vind hem helemaal geweldig! Je kunt er gewoon een toetsenbord aan knopen en een gewone muis (die muis heb ik er standaard aanzitten, touchpad is zo lastig met PhotoShop Haha!)
Draadloos internet.... Tong uitsteken dus bokken in de tuin!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 15:41

Ik heb mijn laptop na 3 maanden weggedaan.. kon er niet mee overweg. Toetsenbord te klein, afstand monitor rot en je zit ook nog eens niet echt lekker.. Ik zou dus altijd voor een pc gaan, maar dat is persoonlijk Lachen

Samantha_

Berichten: 10807
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 15:42

Ik wil ook ooit een labtop.
Wat ik niks vindt aan een gewone pc, is dat t zo rommelig staat. Dus ik bedoel t bureau met al die snoertjes en apparatuur. Nou had ik eerst bedacht om zo'n kast te kopen, waar de pc in staat, en die je dicht kan doen. Maar het volgende probleem is, als ik ga internetten, en m'n vriend zit tv te kijken, dat t niet zo gezellig is. Haha! Zeker als we straks een groter huis hebben dan zit ik boven op zolder te internetten, en de tv staat beneden. Scheve mond
Vandaar mijn keuze voor een labtop. (ooit dan) Schijnheilig

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 16:01

Wil je mobiel zijn met je pc? Met andere woorden ergens mee naar toe kunnen nemen? ( Presentaties op school ofzo) Dan zou ik gaan voor een laptop. Ben je niet van plan je pc mee te nemen dan kun je gewoon een grote kast met monitor kopen.

Het nadeel van een laptop:
- klein toetsenbord
- kleiner beeldscherm ( ook niet op de goede ooghoogte)
- kost meer geld dan een pc
- niet gemakkelijk uitbreidbaar

Voordeel laptop:
- Klein ( neemt niet veel ruimte in)
- licht
- meeneembaar

Nadeel pc:
- in de meeste gevallen zwaar ( niet makkelijk mee te nemen in z'n geheel)
- neemt meer ruimte in dan laptop.

Voordeel pc:
- gemakkelijk uitbreidbaar
- is goedkoper over het algemeen dan een laptop

Wellicht kun je overwegen een dockingstation te kopen bij een laptop, daardoor kun je een grote monitor aansluiten en klap je je laptop dicht en werk je als het ware aan een gewone pc ( en je kunt er idd een toetsenbord en muis aan hangen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 16:50

Over de prijzen valt niets te zeggen. Je hebt goedkope laptop's en hele dure pc's, het hangt er maar net vanaf wat je nodig hebt.

Ik heb zelf een pc en een laptop. Ik vind mijn pc ideaal voor spelletjes en zwaar programmeer werk. Mijn laptop is voornamelijk om mee naar school te nemen.
Op een laptop kun je overigens gewoon een toetsenbord, muis en monitor aansluiten. Als ik veel werk op mijn laptop moet doen, dan doe ik dat ook.

Wat technische specificaties valt ook weinig te melden. Je moet eerst eens kijken wat je wilt.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 17:41

Heb zelf ook een laptop, maar heb toch liever mijn normale pc Haha!

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 17:42

Internetten op een laptop is volgens mij ook een stuk duurder dan op een gewone PC. Meestal gaat het via laptop via je mobiele telefoon.
Hoe het bij draadloos Internet werkt, weet ik niet, maar lijkt mij ook vrij prijzig in vergelijking met Internetten op een "gewone" PC.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 19:34

Marsje schreef:
Internetten op een laptop is volgens mij ook een stuk duurder dan op een gewone PC. Meestal gaat het via laptop via je mobiele telefoon.
Hoe het bij draadloos Internet werkt, weet ik niet, maar lijkt mij ook vrij prijzig in vergelijking met Internetten op een "gewone" PC.


Nou vertel je me toch wat nieuws zeg, en ik maar duur internetten op mn laptop...

Nee, dit is echt dikke onzin. Je kàn wel duurder internetten met een laptop via een mobiele telefoon, maar je kan ook net zoals een gewone computer internetten en dat kost dan ook hetzelfde (lijkt me logisch).

Wij hebben ook een draadloos netwerk (typ ik vanaf de bank Knipoog) en ook dat kost niet meer of minder met internetten.

Ik vind mn laptopje toch wel heel fijn, computeren op de bank/in de tuin, maar als het in aanschafsprijs veel scheelt zou ik toch een gewone pc nemen.

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 19:42

Vergeet vooral het ergonomische niet. Achter een laptop kun je nooit een houding hebben waarmee je uren achtereen 'veilig' kunt werken.

Handig voor af en toe, maar geef mij maar een 'normale' PC. Als je op een laptop al allerlei dingen als ander toesenbord en losse muis moet gaan nemen kun je IMO net zo goed kiezen voor een 'normale' PC.

Wel ben ik helemaal weg van mijn flat beeldscherm, waardoor je in een vrij kleine ruimte toch een leuke PC-plek kunt maken.
In mijn geval dus in een kast. Haha!

Meet Delly:
http://www.bokt.nl/upload/317/delly2.jpg.jpg
Hoe vinden jullie 'Bart' aan de rechterkant Clown

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 14:53

een laptop kan je meenemen een pc niet
computer neemt meer ruimte in beslag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 15:07

Internet op een laptop kost hetzelfde als op een gewone pc hoor. In een laptop zit (tegenwoordig) gewoon een normale modem en lankaart.

Ik heb thuis een netwerk met ADSL. Deels met kabels deels wireless. De kosten vallen op zich heel erg mee.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 19:31

Euhm een laptop is al gauw duurder dan een normale pc...als ik jou was zou ik zo eentje nemen als Sugarmiss Haha! Dat zijn goeie pc's, en ik spreek uit ervaring Lachen

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 19:34

Ik zou als eerste een gewone PC nemen. Laptopje is leuk om erbij te hebben, draadloos netwerkje erbij Tong uitsteken.

Zit nu bijvoorbeeld onderuitgezakt op de bank, laptop op mn buik, rug in rare draai, tegelijk tv te kijken. Heel ergonomisch is het allemaal niet, maar wel lekker makkelijk Haha!.

Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 11:01

Een laptop kun je overal mee naar toe nemen. Klopt.
Maar, ik werk al 3 jaar voor mijn werk met laptops, Ik heb al verschillende keren een nieuwe gehad, en al die laptops (van verschillende merken) vertonen een heel snelle slijtage van de batterij.
Juist die batterij zorgt ervoor dat je zo mobiel kunt zijn. En dat zijn hele dure krengen!
Je hebt dan nog wel een oplaadsnoer voor als de batterij leeg is, maar prettig is het niet om iedere keer weer met laptop en snoer rond te zeulen.
Wil je even iets printen? Nog meer snoeren en apparaten die je mee moet nemen naar de plaats waar je op dat moment zit.

Voor thuisgebruik zou ik kiezen voor een PC.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 11:17

een laptop is leuk, maar je betaalt meer, voor minder.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 11:20

Mwao batterij is bij mij nooit een probleem, je moet er gewoon goed mee omgaan, ik kan als ik de dvd eruit haal een 2e accu plaatsen, dan kan ik rustig 6 uur internetten of iod.. dvd kijken iets van 4,5. (via externe dvd drive)

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 12:06

Ik zit altijd met een laptop. Die is van mijn moeder. Eerst hadden we gewoon met de modem internet, werkte prima. En nu hebben we een draadloos netwerk. Op zich wil ik niet anders meer. Ik ben verschrikkelijk gewend aan een laptop, en heb zelfs moeite met typen bij een gewone computer.
De laptop bergen we altijd op na gebruik, maar zo kan ik wel gewoon beneden internetten.
Ik heb altijd het snoer in het stopcontact eigenlijk, is toch maar een enkel snoertje.

Als het echt alleen voor thuisgebruik is, dan is een gewone pc ook wel handig. Voor mij zou het een hele omschakeling wezen, maar ja. Een gewone is in ieder geval veel goedkoper.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 12:49

1 ding weet ik wel...dit word mijn volgende laptop:

Afbeelding

Sony Vaio *LOL*

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 13:03

Ik vind de laptob beter als de computer..
mijn laptob typt beter en kn mijn schoolwerk er ook goed op doen.. ik kan hem meenemen, en ook goed internetten en hij is sneller als de gewone pc vn ons...

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 16:22

Ik heb een laptop met toetsenbord en muis en externe 19" monitor. Het grote voordeel: je kan hem meenemen, het grote nadeel: je kan er bijna niets aan uitbreiden.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 23:43

Dat uitbreiden...ik koop geen pc om het te kunnen uitbreiden, en als ik dat wil is het meeste extern en dus herbruikbaar...om het bij te benen een super moderne pc te hebben dat lukt nooit en te never, vandaag besteld is gisteren al oud...
overweeg waar je de computer voor wilt gebruiken en wat je er mee wilt gaan doen, pas daar een paar extra's bij qua beeldbewerking en geluid en hobbel naar een betrouwbare computerboer en vraag die om advies...hobbel daarna naar nog tig computerboeren en vergelijk de prijzen en wat je er voor krijgt op www...vraag een kennis om hulp maar houd jouw lijstje als uitgangspunt en kijk wat men jouw aanraadt, ga plussen en minnen en dan weet je wat en hoe.....
ik heb een desknote....laptop zonder accuu, no problem met versleten accu en toch voordelen laptop. Zet em overal neer en kan overal puteren..niets geen extra toetsenbord (=even wennen) nadeel is wel nummerieke...maar alles went (zelfs spelfouten van desknote toetsenbord naar ander toetsenbord, lezer moet iets meer moeite doen Haha!)

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 10:26

Ik heb een vaste pc waar een aantal extra ingebouwde dingen in zitten die ik niet op een laptop zou kunnen zetten. O.a. voor videobewerking en om camera's online te zetten.
Allemaal inbouw en er niet extrern aan te hangen.

De laptop is eigenlijk puur "luxe" Bloos
Ik gebruik hem 's avonds op de bank of om in de zomer buiten wat te kunnen werken.
Echt handig typen is het niet, zeker niet omdat ik het veel afwissel met de vaste pc.