foto???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

foto???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 15:25

Ik probeer foto's op te loaden vanaf 1 van de uploadsites die gegeven staat bij sticky, maar dan wordt er gezegd dat er alleen JPEG bestanden geupload kunnen worden. Wat is dit? Hoe verander ik mijn pictures hierin?

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:33

JPEG-bestanden zijn meestal kleiner dan de andere formaten en het is – samen met het GIF-formaat – de standaard voor Internet.

Open het programma Windows Verkenner
Selecteer de directory (map) waarin het bewuste bestand zich bevindt met behulp van de standaard navigatie-opties
Dubbelklik het grafische bestand
Als er een programma voor het bewerken van grafische bestanden aanwezig is op uw computer, zal dit waarschijnlijk automatisch gestart worden.
Als de foto op het scherm staat, klikt u linksboven in de menubalk op het woord Bestand (of File). In het menu dat u daarna te zien krijgt, klikt u op Opslaan als… (of Save as…)
Er verschijnt nu een dialoogvenster dat u de gelegenheid biedt een andere naam en (eventueel) een ander bestandsformaat op te geven. De keuze voor het gewenste bestandsformaat bevindt zich meestal onder de naam.
Klik op het driehoekje dat aan het eind van het bestandstype staat om een lijst op te vragen met de beschikbare bestandsformaten. Als het JPEG-formaat daar tussen staat, klik daar dan op.
U kunt eventueel de naam van het bestand aanpassen, voordat u de opdracht bevestigt met de knop Opslaan (of Save).
Het grafische programma kan nu weer gesloten worden

Van:http://www.d-date.nl/help/mijndigitalefotoheefteenanderbestandsformaat.hoekanikdatomzettennaarjpeg..htm

En anders in een foto bewerkprogramma openen en dan kan je ook vaak kiezen hoe je het wil opslaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 16:43

Ja inderdaad...

Anders openen met paint en dan opslaan in jpg ipv van bmp, dat kan je dus kiezen als je kiest voor opslaan als...en dan onderin heb je een uitklapmenuutje met opties.

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 14:42

Nou is het me eindelijk gelukt een foto up te loaden, nou krijg ik hem weer niet in mijn profiel. Dan geven ze een plaatje weer en niet de bedoelde foto (zie profiel) Hoe krijg ik dit nu weer goed???