Verstuur ik spam?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Verstuur ik spam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-04 21:20

Volgens mij niet, sterker nog: ik weet het wel zeker.
Ik weet dat ik inmiddels al wel bekend ben in de spamcomputers helaas, alleen zijn ze er nog niet achter dat ik een meisje ben Haha!. Alles went, behalve een vent, dus die spam daar heb ik me nooit zo druk om gemaakt.
Ik heb al eerder een mailtje gehad dat ik spam naar mezelf zou versturen. Ik ben wel goed, maar ik ben niet gek dus ik heb het echt niet zelf verstuurd (zeker omdat die sites niet in mijn history te vinden zijn Knipoog ).
Maar goed, vandaag kreeg ik dus een heel geraffineerd mailtje. Zo eentje dat je iets niet goed getiept hebt die terugkomt van de Postmaster (in het verleden zou ik dan een mail via china aan mezelf hebben willen sturen, yeah right!). Nu zou ik een mail gestuurd hebben naar info@nixward.net en die werd gebounced door www.icmc.nl. Beiden zijn bestaande NEDERLANDSE sites Verward
Het ziet er allemaal heel echt uit, ik zou een mailtje gestuurd hebben met daarin de tekst: 'information about you' met een attachment er weer aan. Als dit soort mailtjes met MIJN e-mail adres écht de wereld rond gaan dan kan ik wel inpakken en mijn mail beter afsluiten (ik weet dat je nooit meer van spam afkomt, maar met zo'n 10 mailtjes per dag prees ik me altijd rijk, geloof dat het veel erger kan, maar nu.. Scheve mond ).
Heb iig geen virus en geen spyware (wel gehad btw). Als er dus één of andere *^%#%^( onder mijn naam spam denkt te kunnen versturen ga ik 'm persoonlijk opzoeken en zijn graatjes grillen! Vrees alleen dat het niks uithaalt en dat ik mijn buitengewoon práchtige mailadres op kan geven en pas over vijftig jaar weer uit de kast kan trekken Boos! *grom*

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 21:22

Het enigste wat ik kan zeggen is: zet Spyware weer op je computer

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 21:26

Ik heb spyware en ik heb vandaag precies hetzelfde mailtje gekregen.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-04 21:29

Ik heb ad-aware, net gedraaid: niks. Zitten alle nieuwe files in en schijnt een goed programma te zijn. Heb een firewall, cookiemonster (Scotty the watchdog) en constant virusscan van Norton. Die kunnen allemaal niks vinden...
Gelukkig ben ik niet de enige, ik blijf het scary vinden, ik heb niet om die spam gevraagd, maar zeker niet om iemand die mijn naam even lekker misbruikt. Lazer toch op! Ik wist al dat privacy op het web nauwelijks bestond, maar dit gaat me toch ff te ver.

Technoboy

Berichten: 423
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 21:36

Citaat:
Verstuur ik spam?...........................Volgens mij niet, sterker nog: ik weet het wel zeker.


vraag stellen en het antwoordt al weten Verward

MiekSpeciaal
Berichten: 2813
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: Den-Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 23:02

Ik heb hetzelfde. Af en toe krijg ik van die hele vage mailtjes dat het versturen van een of andere mail niet gelukt is Verward En dan naar zo'n heel vaag email adres waarvan ik niet eens wist dat het bestond Scheve mond
Ik vind het gewoon eng.. Scheve mond

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 23:03

Laui, dat zijn allemaal virussen, waarschijnlijk Netsky.P
Even je virusscanner updaten, dan krijg je ze nog steeds binnen, maar doen ze iig niets gevaarlijks meer Knipoog

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 23:26

GeNeRaAlTjE schreef:
Ik heb hetzelfde. Af en toe krijg ik van die hele vage mailtjes dat het versturen van een of andere mail niet gelukt is Verward En dan naar zo'n heel vaag email adres waarvan ik niet eens wist dat het bestond Scheve mond
Ik vind het gewoon eng.. Scheve mond


ja dat heb ik ook regelmatig!!!!! Verward

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 00:01

Virus scant inbox van victim's computer, plukt daar wat adressen uit en stuurt het vervolgens vrolijk verder een de adressen die die vindt.

Niks van aantrekken en alles met .pif bestandjes als attachments vrolijk deleten.

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 20:37

Het klind idd als een virus, had vandaag ook een topdag... 11 virusmailtje in 1 keer.... Lang leve Norman

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 20:40

Het is een virus. Ik heb hem ook gehad. Ik krijg nog dagelijks mailtjes binnen met datzelfde virus. Een goede viruskiller pikt ze er meteen tussen uit.
Verwijderen en je deleted-items box ook leegmaken, dan verstuur je ze zelf ook niet meer.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 20:42

icmc rulez Haha!

Maare zoals Apple al zei...zijn allemaal virussen trek je er niets van aan....

Je moet je Spamhater.txt even bewerken met meerdere woorden Haha!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 16:36

Vaag eigenlijk. Ik heb 2 verschillenden mailadressen, bij de een wordt ik bedolven on der de meest ranzige spam en bij de ander echt nooit. Hoe dat kan geen idee.

We hebben wel altijd Zonealarm als firewall, norton voor de virussen. En om mijn email te bekijken gebruik ik eerst emailremover. Hierdoor kun je voraf kijken welke mails je krijgt en ze desnoods daar al verwijderen. Nog voordat ze op je computer staan dus. Een 100 % betrouwbare methode.

Maar als je ziet wat de firewall tegenhoudt. Mailadressen met de duistere namen alquaida.irn, yamamoto.jpn, en nog meer van die vage namen.

Is het niet mogelijk om die mailadressen aan een instantie door te geven of zo??

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 17:22

ik krijg ook altijd van dat soort mailtjes. De laatste tijd erg veel ook! op een gegven moment viel me wel op dat ze steeds vaker van dezelfde adressen komen, ik ben deze adressen dus gewoon gaan blokkeren en begin er al steeds minder last van te krijgen. Elk nieuw adres word geblokkeerd..