DNS servers en router/firewall?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 00:37

Firewall uit en NAT aanzetten....

Door Nat komt niets Haha!


Dus Nat aanzetten, en dan moet je de Firewall uitzetten, dan kun je zelf poorten openzetten die jij wilt....


Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 12:39

Maar GITM (Girl In The Mirror Knipoog ) heb je de firewall van je router ook nog aanstaan dan?

Ik snap niet waarom mensen een firewall aanzetten op hun router, die ook al nat draaien... Verward


Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 13:29

Girl In The Mirror schreef:
Uhm.... Ik weet niet wat en hoe met die firewall, maar ik MOET persé van mn pa een firewall erop hebben ivm virussen, malicious files, evil things, mean people... bla bla bla.... Of er een firewall in die router zit weet ik niet, maar het liefste veegde ik 'm er meteen af. Het is heel irrant op mIRC als mensen proberen op mijn fserve te komen, maar dat lukt dan niet Boos!



Ik heb nog nooit een firewall gebruikt..en nog nooit een virus binnen gekregen...nog nooit gehackt...dat komt omdat ik NAT draai.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 15:33

En als je NAT aan hebt staan kun je heel gemakkelijk voor 1 pc (bv met MIRC) een poort openzetten, zodat allen jouw pc die poort mag gebruiken. Haha!

NAT is eigelijk al een soort firewall...niemand komt erin, dus als je nat hebt draaien is het heel nutteloos om nog een firewall te plaatsen. Scheve mond

En met NAT kun je ipforwarding doen, dan heb je bijvoorbeeld 217.121.181.14 (als wan, dus het ip van je provider) naar je eigen lan ip doorverwijzen, net zoals ik dat gedaan heb. http://217.121.181.14 terwijl het gewoon een pc is die in het netwerk hangt.

Als je daarop klikt kom je dus gewoon op een pc in het netwerk, die gewoon het ip 192.168.2.108 heeft..

Dat vind ik een mooi iets bij NAT... OK dan!

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 17:04

BartVB schreef:
NAT is een noodzakelijk kwaad Scheve mond Grootste probleem met NAT is dat het onmogelijk is om een directe verbinding tussen twee machines op te zetten die alle twee achter een NAT zitten Boos! Niet handig. Maar ja, van de meeste providers krijg je maar 1 IP, je hebt dus niet zo heel veel keus...


En staat er op die machines 2 dezelfde websites?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers