Reeel bedrag voor upload service?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 14:32

5 euro lijkt me redelijk. Maar dan ook met de mogelijkheid om er kleine filmpjes neer te kunnen zetten. (en dan is 200 mb wel een aardige ruimte). Met name filmpje kunnen mensen met pakweg Lycos niet kwijt. Dan wordt je afgesloten wegens oneigenlijk veel calls Lachen

Mijn eigen accountruimten (haha overal en nergens) zijn nu wel zo'n beetje vol. O.a. omdat veel bokkers hun foto's naar mij mailen met het verzoek ze online te zetten. Dus ik kan wel wat ruimte gebuiken.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 14:33

Is het de bedoeling dat je de foto's die je op bokt upload alleen voor bokt mag gebruiken, of kun je ook naar veilingen linken zoals Marktplaats of Ebay? Ik heb de mogelijkheid om foto's te uploaden via mijn hotmail account voor 10 Euro per jaar, en ik denk dat je niet veel hoger moet gaan zitten dan dat. Picturetrail zit bijvoorbeeld met 19.95 Dollar in mijn ogen veel te hoog.

Dus als je tussen de 5 en de 10 Euro blijft zitten, denk ik dat je genoeg mensen trekt die die uploadservice wel willen gebruiken, ik doe in ieder geval mee (mits mogelijk om te linken naar bijvoorbeeld Martkplaats of Ebay.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 15:54

Wat cassidy zegt vroeg idk me ook al af, mag je ook deeplinken vanaf andere domeinen?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 15:57

DeesDeBest"]
[quote="Sjimmy schreef:
Of dat je eventueel je profiel openbaar kunt maken als je dat wilt. Dus dat ook mensen van buiten bokt erin kunnen.

Uh dit kan toch al? Zo ben ik op bokt gekomen, ik zocht info over hengst, kwam een afstammeling tegen in een profiel op bokt

[/quote]

Vroeger wel, nu niet meer dacht ik.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-04 15:59

De foto's films die op je upload staan kan je gewoon bereiken vanaf andere sites. Of ja, zolang je daar geen misbruik van maakt.

5 tot 10 euro per jaar is voor Bokt niet haalbaar. Stel dat er 100 mensen gebruik willen maken van de upload dan zitten we op maximaal 1000 euro in een jaar, dat is iets van 80 euro per maand. Daarvoor kunnen we amper de administratie van betalen, laat staan servers van kopen/onderhouden of bandbreedte kopen. Vergeet ook niet dat er sowieso al 19% BTW vanaf gaat en iets van de helft van wat er overblijft gaat naar de belastingdienst.

5 euro per maand voor alleen een upload is gewoon teveel, maar 5 of 10 euro per jaar is veel te laag... Een enorme organisatie als MS kan dat voor die prijzen wel aanbieden, die hebben miljoenen gebruikers. Op bokt kan dat door de schaap problemen gewoon niet.

[edit]Haha. Schaal problemen dus Lachen[/edit]

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 16:01

Bart is het haalbaar voor jullie om voor zeg maar 25 euro per jaar een uploadsite te maken of moet het nog iets duurder uitvallen?

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 16:03

schaap problemen hebben we ook wel op bokt hoor Schijnheilig (maar daar ging het hier niet over Tong uitsteken )


25 a 30 euro per jaar vind ik ook wel redelijk voor alleen een upload Lachen

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 16:05

Ik wil best betalen voor een pakket, maar niet alleen voor upload. Zoveel foto's zet ik niet op bokt dus om €50,- per jaar te betalen voor alleen upload zie ik niet echt zitten...

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 18:56

op dit moment heb ik eindelijk een goede gratis site gevonden voor m'n foto's, maar als die besluit er mee te stoppen vind ik dit wel een heel goed idee en dan zo'n 20-25 euro per jaar, anders kan ik het volgend jaar als arm studentje niet mee betalen (of ik moet een keertje minder uitgaan natuurlijk Knipoog). en dan lijkt het me wel prettig om er exra dingen bij te krijgen, email-adres is nog niet zo nodig (opzich wel cool, yessy@bokt.nl Haha!), al scheelt het misschien spam(?)... website heb ik opzich ook, maar als je een mooie kan maken hier dump ik geocities Tong uitsteken
wat me wel geweldig lijkt is als je dezelfde pb aan meerdere mensen kan sturen, nu kan het ook wel maar het is steeds zo'n gedoe...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 21:41

Een mogelijkheid om foto's te bewerken?

Toxotes
Berichten: 42
Geregistreerd: 01-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 21:43

Ik denk dat je je met al dat uploadgedoe een boel administratie op je hals haalt (betalingen/passwords/problemen en hoe te doen).

Het lijkt mij eerlijk gezegd een zaak van de gebruiker om foto's hier neer te zetten.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 21:44

Pervinco schreef:
:)* Een mogelijkheid om foto's te bewerken?

-Verkleinen
-Bijsnijden
-Draaien
en bijvoorbeeld een standaard Copyright erin zijn dingen die wel erg handig zijn.

Meer dingen worden denk ik veel te ingewikkeld daar heb je programma's als photoeditor, photoshop paint shop pro e.d. voor.

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 21:45

maar dat kan je zelf met paint ook allemaal? dat is per foto nog geen minuut werk....

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-04 21:47

Als je weet hoe het werkt wel Lachen
En Paint zuigt echt enorm hard Lachen

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 21:48

Yessy schreef:
maar dat kan je zelf met paint ook allemaal? dat is per foto nog geen minuut werk....


Maar je hebt mensen die het zelfs met paint niet kunnen....
Of paint niet hebben. Knipoog
Die willen gewoon een knop met 'verklein'
En een knop met 'draai' Knipoog

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 21:49

Sjimmy"]
[quote="Yessy schreef:
maar dat kan je zelf met paint ook allemaal? dat is per foto nog geen minuut werk....


Maar je hebt mensen die het zelfs met paint niet kunnen....
Of paint niet hebben. Knipoog
Die willen gewoon een knop met 'verklein'
En een knop met 'draai' Knipoog
[/quote]

Of die wel paint hebben maar waar het niet werkt... Boos!
Als ik foto's wil verkleinen moet ik via de account van iemand anders werken waar de paint wel werkt.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 21:50

BartVB schreef:
Als je weet hoe het werkt wel Lachen
En Paint zuigt echt enorm hard Lachen



Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 21:55

als je eenmaal weet hoe het werkt...ja ok jullie hebben wel gelijk, maar op windows xp zitten genoeg simpele dingen... maar voor mensen die paint niet snappen (verder geen commentaar...er zit daar zo'n knop hellen/uitrekken die prima werkt Tong uitsteken) en die geen xp hebben zou het misschien prettig zijn... ik moet wel zeggen dat ik sinds ik psp heb paint nauwelijks nog gebruik...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:02

Ik ben XP-loos... Ik snap wel hoe Paint werkt, maar zoals Bart al zegt: Paint zuigt onwijs. We zijn niet bepaald vriendjes Nu zit ik dus iedere keer met wazige programma's de afmetingen te veranderen...

Maar vooral die automatische copyright, die Sjimmy zei, vind ik OK dan!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:08

ik bedoelde 5 euro per maand Bart niet per jaar... Dat zou ik voor een redelijke upload wel over hebben. Wel graag ook bereikbaar met ftp. Ik zie me niet voor iedere foto op een knop drukken.

Als jij nu eens aangeeft voor wel bedrag per jaar het uitkan...
En daar desnoods een poll van maakt....?

Toxotes
Berichten: 42
Geregistreerd: 01-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:13

Sjimmy"]
[quote="Yessy schreef:
maar dat kan je zelf met paint ook allemaal? dat is per foto nog geen minuut werk....


Maar je hebt mensen die het zelfs met paint niet kunnen....
Of paint niet hebben. Knipoog
Die willen gewoon een knop met 'verklein'
En een knop met 'draai' Knipoog
[/quote]

Jamaar *eigenwijs* wat over een kleine Howto om dat te doen. Is dat dan teveel gevraagd van de gebruikers? Al die mensen moeten toch een keer leren hoe afbeeldingen te veranderen.. is dat dan een taak voor Bokt ? Het digitalefototijdperk is toch NU en dan moet je maar eens wat tijd investeren in hoe je foto's te bewerken. En dan kun je bijvoorbeeld met Irfanview al een heel eind komen. Gratis op te halen van www.irfanview.com

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:41

Persoonlijk vind ik 5 euro per maand best veel, dan kom je op een bedrag van 60 euro per jaar uit, voor 29.95 heb je al weet ik veel hoeveel MB ruimte op andere pagina's. 30 euro vind ik dus wel een maximum aan wat ik er aan uit zou willen geven.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:44

imker schreef:
Persoonlijk vind ik 5 euro per maand best veel, dan kom je op een bedrag van 60 euro per jaar uit, voor 29.95 heb je al weet ik veel hoeveel MB ruimte op andere pagina's. 30 euro vind ik dus wel een maximum aan wat ik er aan uit zou willen geven.


Ter info: 50 MB heb je dan meestal.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 23:23

nog een pessimistische opmerking: is het feit dat een heleboel bokkers er nu ook niet voor kiezen om ergens voor upload te betalen misschien een teken dat ze waarschijnlijk ook niet heel warm zullen lopen ervoor?

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 23:25

Voor alleen een upload niet, maar als er meer bij komt, zoals e-mail ofzo wordt het denk ik een stuk aantrekkelijker.
horseless@bokt.nl klinkt toch best leuk Haha!