Moddie ergernis!! :-(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Moddie ergernis!! :-(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 17:37

Bokt wordt een ramp!!

En dan nog te zwijgen over de moddies: de nieuwe regels zijn ongeschreven en op EA mag je niet meer reageren in een topic. Je moet meteen een PB sturen. Een topic is naar mijn idee een onderwerp waarover je lekker kan babbelen, vragen stellen enzomeer...

Wie ergert zich hier ook aan?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 17:39

Het gaat hier om een type markt, daar kun je op marktplaats ook niet op reageren, bovendien zijn er genoeg andere fora waar je wel over je dekjes die te koop staan kunt praten. Ik zie het probleem niet....

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 17:40

Omdat dit een FORUM is...

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 17:43

Ja? En? Ik zei toch dat je op andere fora hier op bokt over die zaken door kan praten? Waarom een topic verpesten door offtopic te gaan, reacties waar de aanbieder helemaal niet op zit te wachten?

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 17:45

Dus jij biedt nooit wat aan? Jij bent nooit op zoek naar iemand? Een topic glijdt binnen 10 minuten naar de volgende pagina en komt op deze manier nooit meer boven. Vind dit niet werken en meerdere met mij.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 17:47

Op EA was het dermate druk dat een aangeboden dekje al heel snel ver naar pagina 8 zakte. Niet leuk voor de aanbieder en potentiele kopers konden zo het product niet vinden.

Bart is al enige tijd bezig met het opzetten van een nieuw systeem voor EA waardoor een en ander beter gaat lopen. Tot die tijd is het roeien met de riemen die we hebben.

De regels bij EA zijn nu als proef 1 week veranderd om te kijken of er zo een meer werkbare situatie ontstaat: gunstig voor zowel de bokkers als voor de moderators.

Overigens verplaats ik dit topic even naar FZ.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 17:51

Daar heb je toch ook een zoekfunctie voor? Als je naar iets op zoek bent, dan zoek je toch even een aantal pagina's door? Op de manier die jij noemt blijven alleen de topics boven waarin gepraat (slowchat) wordt, en de topics waar mensen wel op pb's reageren of anderen waar niet veel op gereageerd wordt vallen weg, werkt ook niet echt imo. Zie geen voordeel aan het systeem tov van hetgeen we nu hebben..

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 17:53

Tuurlijk kijk ik eerst of dat wat ik zoek ook aangeboden wordt. Maar als ik een advertentie vind van 3 maanden terug en ik haal die omhoog, krijg ik een berisping omdat ik aan een oud topic loop te slepen...

Plus dat ik op zoek ben naar een bijrijder, niemand biedt zich zo aan (uit de lucht). Als ik een topic plaats maak ik daarmee mensen wakker en zullen zo ook vrienden, kennissen en anderen wakker-porren. Haha!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 17:59

Jij wilt toch ook dat de spulletjes die je te koop aan bied aan de orde komen?

Als er in andere topic's maar wat gekletst word etc. dan zakt jou topic.
Ben je dan nog steeds even 'niet-gelukkig' over deze nieuwe PROEF-regels?

We zijn nu met zo veel gebruikers en zo veel mensen bieden iets aan of zoeken naar iets op EA dat een berichtje als: 'Wat een leuk paard!' heel vervelend zijn voor de starters van de andere topic's.
Door deze reacties zakt hun topic.

En wat je zegt: Bokt is een forum.
Op een forum heb je meestal meerdere onderdelen.

Er zal vast een onderdeel tussen zitten waar de gezellige praatjes die in EA wel eens voorkomen gehouden kunnen worden zonder dat de andere topic's aan ten onder gaan.

En zo als Apple al zegt: We moeten voorloopig roeien met de riemen die we hebben.
Bart (en de rest van het team) hebben al meerdere malen vermeld dat er gewerkt word aan een nieuw systeem. Helaas kost zo iets nu eenmaal heel erg veel tijd.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 18:00

ik kan me ook niet vinden in de nieuwe regels voor EA eigenlijk... als in: kunnen we niet gewoon in afwahting van het nieuwe systeem bij het oude systeem blijven?

Maar moddie-ergernis: daar ben ik het niet mee eens.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 18:04

Als iedereen zulke topics gaat plaatsen en die omhoogt blijft houden, krijgen de andere topics ook geen kans omdat ze binnen de korste keren van de eerste pagina verdwenen zijn..

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 18:05

Ellende schreef:
ik kan me ook niet vinden in de nieuwe regels voor EA eigenlijk... als in: kunnen we niet gewoon in afwahting van het nieuwe systeem bij het oude systeem blijven?

Maar moddie-ergernis: daar ben ik het niet mee eens.


Omdat ik dus een reactie gaf in een topic en ik meteen een berisping kreeg via de mail. Was compleet verbaasd.

Ik had een topic op EA staan: bijrijder gezocht. Laatste schop was 2 dagen geleden. Ik schop vandaag dus en word gesloten. Dit staat dus niet in de regels van EA. Nu mag ik pas over 2 weken een nieuw topic openen. Ik vroeg aan de moddie waar die regel staat. Dat bleek dus nergens te staan, maar ze zei dat dat haar regel was en ik me daar ook aan moet houden...

Mijn topic is dus verwijderd, omdat ik me niet aan een regel heb gehouden die nergens staat. Dit vind ik dus gewoon echt niet kunnen.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 18:06

Sypheron schreef:
Als iedereen zulke topics gaat plaatsen en die omhoogt blijft houden, krijgen de andere topics ook geen kans omdat ze binnen de korste keren van de eerste pagina verdwenen zijn..


Iedereen schopt. De regel was: pas na 24 uur. Ik deed het misschien 2x per week...

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 18:08

En nu schopt er dus niemand meer.. problem solved? Misschien een automatisch systeem anders dat een topic na 24 uur een keer omhoog gehaald zou worden?

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 18:12

Nou, breng het eens naar voren bij Bart... Knipoog

Dit schiet iig niet op

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 20:06

er staat duidelijk in de OUDE regels dat schoppen in een topic slechts 1 x is toegestaan, voorheen werd er niet zo moeilijk over gedaan, maar nu e.a te vol begint te raken vinden we dat we die regel strenger moeten toepassen. dus die regel was er wel degelijk al heel lang

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 20:09

Quellian schreef:
Bokt wordt een ramp!!


tja bokt is een vrijblijvend forum, je bent niet verplicht om op bokt te komen. tuurlijk vinden wij het leuk als mensen het naar hun zin hebben, daar is het ons wel om te doen, maar met zo ontiegelijk veel gebruikers moet er wel heel wat gebeuren om het gezellig te houden, dat houd dus ondermeer in dat we vaak streng moeten optreden, maar dat is niet alleen hier, maar op alle grote forums.

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 21:00

Quellian schreef:
Omdat dit een FORUM is...


Én op een forum is het gebruikelijk dat spullen gekocht en verkocht kunnen worden?? Ik ken geen ander forum dat dat op zo'n grote schaal doet als dat Bokt het doet. Ik vind het juist een extra 'service' die je krijgt... Gratis en voor niks... En dan nog zo moeilijk doen

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 21:58

Grote probleem is hier volgensmij dat de verstuurde Usernote veel te zwaar opgepakt wordt. Een Usernote is geen berisping, het is iig geen enorm zware waarschuwing oid. Je moet een Usernote zien als een PB die ook voor de andere mods zichtbaar is. Veel meer is het niet.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 12:55

Ik moet zeggen dat ik het ook behoorlijk vervelend vind. Ik gaf iemand gisteren, in haar topic, een tip dat er een wagentje te koop stond, Hopla... weg ermee! Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 14:31

Ik vind dit ook echt poedersuiker!! Je hebt toch een forum zodat je wat over de dingen te weten kan komen en vragen kan stellen en mensen direct met dingen te hlepen (om terug te wijzen op Tessebes). Sorry maar vind het nbergens op slaan. Oke, als nou de offtopic reacties verwijderd worden kan ik goed in komen. Het is ook irritant als iedereen gaat roepen: leuk paardje, leuk paardje enz. maar dit slaat echt nergens op.
Lijkt me trouwens best leuk, moderator zijn Bloos

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 14:58

is het nou USEnote of USERnote?

ik zou toch erg voorzichtig zijn met het uitdelen van deze dingen, ondanks dat de moddies zeggen dat het weinig voorstelt.

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 22:39

Ik vind het wel fijn om de reacties van anderen te lezen bij EA. Dan weet je ongeveer wat de richtprijzen zijn en waar er interesse voor is. Ook stelt men vragen waar jezelf dan niet zo gauw aan denkt.Afbeelding

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:16

De meeste nieuwe regels van ea, kan ik me wel in vinden. Het enige mindere is dat je niet meer in het topic iets kan vragen of mededelen, want dat moet in een pb. Sommige vragen zijn ook voor andere users nuttig en dan zou de topicstarter dat 20 x moeten pb'n.
Maar ik vind bokt geen ramp, hoor en ik heb ook geen moddies ergenis.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:27

Quellian"]
[quote="Ellende schreef:
ik kan me ook niet vinden in de nieuwe regels voor EA eigenlijk... als in: kunnen we niet gewoon in afwahting van het nieuwe systeem bij het oude systeem blijven?

Maar moddie-ergernis: daar ben ik het niet mee eens.


Omdat ik dus een reactie gaf in een topic en ik meteen een berisping kreeg via de mail. Was compleet verbaasd.

Ik had een topic op EA staan: bijrijder gezocht. Laatste schop was 2 dagen geleden. Ik schop vandaag dus en word gesloten. Dit staat dus niet in de regels van EA. Nu mag ik pas over 2 weken een nieuw topic openen. Ik vroeg aan de moddie waar die regel staat. Dat bleek dus nergens te staan, maar ze zei dat dat haar regel was en ik me daar ook aan moet houden...

Mijn topic is dus verwijderd, omdat ik me niet aan een regel heb gehouden die nergens staat. Dit vind ik dus gewoon echt niet kunnen.
[/quote]

Dit probleem heb ik dus ook gehad. Zocht een verzorger voor 2 pony's... Schopte na 24 uur, en plaatste (volgens de moddie) een nutteloze reactie, hup topic verwijdert en een usernote! Was het hier dus ook totaal niet mee eens.
Als het te vol is op EA kunnen de moddies toch berichten die ouder zijn als 1jr verwijderen???
Lijkt mij een betere oplossing Verward
Ook is er al een geldinzameling georganiseerd voor een nieuw databeest... Is die er ondertussen nog niet?