Help..Het gaat niet goed met onze pc..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Help..Het gaat niet goed met onze pc..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 13:18

Elke keer als ik een internetpagina open dan laadt hij hem wel, maar dan kan ik ½-1 minuut nergens op klikken. Hij is dan ook niet meer bezig met dat zandlopertje, maar het lijkt wel alsof ik moet wachten, erg lastig dus en ik word er gek van Scheve mond
Ik heb de computer al een paar keer opnieuw opgestart, maar ook dat lijkt niet te helpen. Ik ben nu alweer aan het virusscannen en ik heb Spybot, en volgens mij zit daar het probleem. Hij vindt telkens een aantal progammaatjes en dan doe ik repair. De meesten zijn dan weg, alleen een aantal kunnen niet weggehaald worden zegt hij. Start ik de computer opnieuw op en draai nog een keer Spybot dan krijg ik gewoon weer een waslijst van programmaatjes Boos!
Ik heb ook nog steeds last van zo'n zoekbalk (zo'n blauwe) en sommige pagina's waar ik heen wil kom ik ineens op een of andere Lycos Search pagina en dan gaat hij die site zoeken (waarom eigenlijk) en dan altijd krijg ik een foutmelding.
Internet opstarten via het IE icoontje wil ook niet meer, dan start hij internet op en sluit het daarna weer af, ik kan alleen nog via MSN op het internet of via een link in m'n email.
En volgens mij is die balk in onze browser van ClearSearch en dan staat er zo'n mapje van in program files, maar handmatig verwijderen lukt ook niet.

Wat moet ik nu doen?? Wij doen al heel vaak de computer opnieuw installeren (of hoe dat ook heet Haha! ) maar toch elke keer binnen korte tijd hebben we er weer last van.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 13:24

hmm... het lijkt er volgens mij op dat je onder de spyware zit.. ik ken zelf spybot niet, maar misschien kan je kijken of adaware meer programmatjes wegkrijgt?

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 13:34

Eens kijken of ik die ergens kan vinden, bedankt voor de tip Lachen

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 13:54

De virusscan is nog aan het scannen en heeft al 1 virus gevonden en verholpen, maar ik heb nog steeds adware waar ik niet vanaf kom.
*n-case
*SearchIt
*VX2/f
Hoe krijg ik deze nou weg?

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 15:11

Help Verdrietig
appelflap Klotecomputer Boos! wat een poedersuiker Boos!

vanja

Berichten: 597
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: bij de zee... en bos, in noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 11:42

heb je ad-aware al eens geprobeerd?
dat wil meestal wel helpen tegen dat soort programmatjes

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 12:12

Ja heb ik ook al gedraaid, we blijven bezig met al die dingetjes ze komen telkens weer terug. Vanmiddag maar even verder kijken. Internet is ook zo verschrikkelijk traag nog ik moet echt een minuut wachten tot ik weer verder kan klikken Boos!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 12:14

Kan ook zijn dat je de proxy server aan hebt staan? Bij extra-> internetopties -> verbindingen -> LAN-instellingen -> proxy server moet waarschijnlijk niet aangevinkt staan. Als je het uit gaat zetten, schrijf dan wel even op wat de oorspronkelijke instellingen waren, voor het geval je het toch nodig hebt en dus terug moet zetten.