[FZ] bokt splitsen..?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 19:05

Ik snap wel wat je bedoeld
Kijk op rt maar, geen msn taal, maar na het 1000e topic hoe rij ik mijn pony aan de teugel.
Mijn pony is sterk, maar ik trek niet
Hoe laat ik hem verzamelen, als ze niet eens B zijn
Dan zakt je broek idd af en dan denk ik spontaan dat ik op een penny site ben beland.

En 1 opmerking en door de jongere word het meteen als commentaar gezien, want ze weten het allemaal zelf toch wel beter, ondanks dat ze een vraag stellen, waar alleen maar ja alles mee eens antwoord op mag komen. Anders ben je gemeen

Dit was in het vroegere bokt niet, nu wel
En ja, dat het nivo zo gedaald is op heel bokt vind ik erg jammer.
Maar ik vrees niks aan te doen.
Als maar vlug doorklikken.
Maar het is wel jammer dat daardoor serieuzere topics snel zakken.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 19:28

Ik snap heel goed je uitgangspunt, maar ik denk dat je ook wel eens personen die ouders zijn dan 16 tegen komt die even goed die 'taal' gebruiken. Je zult altijd mensen tegen komen die net een tikje anders zijn.

Wat je niet wilt lezen, lees je niet.
Zo moeilijk is dat niet.

En regels zijn regels, voor die 'talen' kunnen ze UN krijgen en wanneer het te ver gaat ook OW.
En zo veel OW's is weer een ban... dus...?

Niveau gedaald op Bokt?
Zou best kunnen, maar ik vind niet dat je Bokt daarom mag afschermen van de jeugd, Ook zij hebben recht op de mogelijkheid om vragen te stellen over dingen die te maken hebben met paarden.

Helaas is daar niet altijd iedereen even serieus in... Gelukkig zijn er nog wél jonge serieuze bokkers die graag verder willen komen en best iets van Bokt kunnen leren.

Ik plaats bijvoorbeeld niet zo veel in Medish, maar ik lees wel heel veel topic's. Zo raak je een beetje op de hoogte van wat er zo als mis kan gaan etc. en wat voor zorg je daar aan moet geven.

Nee, slecht idee dus. (Mijn mening)

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 19:36

Ik begrijp wel dat er wordt gewezen naar de <16. Omdat het merendeel die dat soort posts post als RK aangeeft en veel MSN taal enzo gebruikt. Toch vind ik een leeftijdsgrens zonde. Daarmee ban je ook meteen de <16 jarigen uit de discussies die wel altijd serieus mee doen en een goed taalgebruik hebben.
Dus ben ik het helemaal eens met Fairie, regels zijn regels >16 of <16.
En het niveau gedaald, misschien wel, maar het is ook zo dat er nu veel meer mensen bokken, dus dat er ook meer mensen zijn met MSN taal en meer mensen die nog niet zo goed kunnen paardrijden en vragen stellen, gelukkig doen ze dat, dan kunnen jullie ze helpen! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 19:39

begrijp niet verkeerd, ik denk ook dat het een slecht idee is hoor Lachen
Maar ik kan me wel eens de frustratie (te groot woord) voorstellen.
Want ik heb ook wel eens het idee na steeds dezelfde topics Slapen
En denk, hobbel gewoon nog wat voor je plezier rond ipv van aan aan de teugel en verzamelen te denken (omdat diegene die zoveel verder zijn dat doen) en daardoor alleen maar aan de kop te gaan sjorren.
Maar dat mag je dan zo weer niet zeggen Scheve mond

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 19:55

Ja het was ook een opwelling van mij, en natuurlijk is het sonde voor als je echt wat wil leren, maar ik vind het dan wel tegenstrijdig dat er nog maar zo weinig topics over paarden gaan.
En wat ik niet wil lezen, lees ik natuurlijk ook niet, maar wat ik wel wil lezen wordt wel verdrongen door die crap, al helemaal op de hoofdpagina want daar kan maar een bepaald aantal topics staan.
Niet erg als het over niks gaat omdat je je verveelt, maar ik vind dat dat dan misschien beter op een ander forum kan, en niet op een paardenforum. Nee nou draaf ik weer te ver door.. nouja

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 19:57

en om schaduwaccounts te voorkomen bijvoorbeeld je sofinummer invullen...weet niet of dat wel zo handig is maar het is maar een idee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 20:00

Dat is niet te controleren
dus toets je maar wat in.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 20:02

Een muziekforum?
Kijk, zoiets bedoel ik nou, dat vind ik gewoon jammer, ga dan op een ander forum over muziek praten.
Maarja.. ik zit een beetje te zeuren denk ik Rolleyes

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 20:13

Lenn schreef:
Een muziekforum?
Kijk, zoiets bedoel ik nou, dat vind ik gewoon jammer, ga dan op een ander forum over muziek praten.
Maarja.. ik zit een beetje te zeuren denk ik Rolleyes


nee hoor ben het met je eens, ik vraag me af wat we hier allemaal nog gaan krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 21:29

Best een goed idee, maar ik ben 16 mag ik dr dan ook bij? Knipoog Heb namelijk ook geen zin meer in die trieste nikszeggende topics. Maar misschine moet het opgesplitst worden in: serieus en domme vragen en pennymeisjes

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 21:30


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 21:31

heb niet het hele topic gevold...

maar mijn mening is nee....

breezah sletjes die paardrijden kunnen worden geholpen door ouderen ... ervaren mensen ....Ik denk dat als je het opsplitst als snel bij <16 van die penny antwoorden.... en bovendien is niet elke <16 zo (alhoewel ik het wel leuk vind in namen en onderschriften en zo maaar niet in berichten)

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 21:34

het probleem is voornamelijk dat sommige mensen de regels niet lezen of zich er niet aan houden. of vervelender nog: niet begrijpen wat er van hen wordt verwacht.

er worden 100 topic geplaatst over een onderwerp bij RT, dan komt deze in een sticky en komen er daarna nog 100 topics over... dan denk ik less nou eventjes dat door, maar dat is teveel gevraagd voor die mensen.

hier eger ik me nog 10x meer aan dan die breezer/pennymeisjes eigenlijk.

_Angelique_

Berichten: 2361
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 21:45

nee vind k geen goed idee, voor sommige topics wel, maar als kinderen jnger zijn als 16, kunnen ze bij vraag maar raak veel dingen leren van mensen die dat al weten, en die zijn meestal toch echt ouder als 16.

Ik vind het in ieder geval geen goed idee........

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 21:50

Kan het niet zo gemaakt worden dat je bij het aanmelden een schermvullende popup krijgt waarin staat dat MSN-taal enz. niet toegestaan is en na 1 waarschuwing een ban van een week oplevert o.i.d.?
En meteen hard optreden met een tijdelijke ban.
Misschien in dat bijbehorende mailtje ook nog meteen het Tina (bestaat dat nog?) en Fancy -forum vermelden Knipoog

Waarschijnlijk zullen die mensen zich na een week wel een keer bedenken voordat ze weer op die manier gaan typen.
Of ben ik nu zo goedgelovig Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 21:58

MarijeR schreef:
Kan het niet zo gemaakt worden dat je bij het aanmelden een schermvullende popup krijgt waarin staat dat MSN-taal enz. niet toegestaan is en na 1 waarschuwing een ban van een week oplevert o.i.d.?
En meteen hard optreden met een tijdelijke ban.
Misschien in dat bijbehorende mailtje ook nog meteen het Tina (bestaat dat nog?) en Fancy -forum vermelden Knipoog

Waarschijnlijk zullen die mensen zich na een week wel een keer bedenken voordat ze weer op die manier gaan typen.
Of ben ik nu zo goedgelovig Verward


ik denk niet dat dit haalbaar is. verder vind ik het geen goed idee, ben gisteren 17 geworden maar ik heb hier op bokt van begin af aan 'normaal' getypt op een enkle uitzonderingetje na!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-02-04 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisetje

Berichten: 1591
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 22:02

Ik vind het niet echt een goed idee.
Ik ben zelf dus 14 en leer door al die topics te lezen echt wel veel.
En ben dus bang dat als je zo'n splitsing gaat doen dus alle mensen onder de 16 maar wel serieus mee willen doen tussen al die breezer mensen komen en die penny-meisjes.
Ik ben vandaag trouwens tussen het lezen door weer zo iemand tegen gekomen zeg de naam maar liever niet Knipoog
Die had iets van 3 verschillende profielen waarbij de namen dus ong. hetzelfde waren. Ik dacht echt van meisje rot ff op Verward
Maar ben het er wel mee eens dat het ENORM irritant is. Verdrietig

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 22:09

Anique_Vaandrig"]
[quote="MarijeR schreef:
Kan het niet zo gemaakt worden dat je bij het aanmelden een schermvullende popup krijgt waarin staat dat MSN-taal enz. niet toegestaan is en na 1 waarschuwing een ban van een week oplevert o.i.d.?
En meteen hard optreden met een tijdelijke ban.
Misschien in dat bijbehorende mailtje ook nog meteen het Tina (bestaat dat nog?) en Fancy -forum vermelden Knipoog

Waarschijnlijk zullen die mensen zich na een week wel een keer bedenken voordat ze weer op die manier gaan typen.
Of ben ik nu zo goedgelovig Verward


ik denk niet dat dit haalbaar is. verder vind ik het geen goed idee, ben gisteren 16 geworden maar ik heb hier op bokt van begin af aan 'normaal' getypt op een enkle uitzonderingetje na!
[/quote]
Ik bedoel ook niet dat er naar leeftijd gekeken moet worden maar dat het voor iedereen geldt.
1x een duidelijke mededeling zodra je je aanmeldt bij bokt (kan er niet gezegd worden dat je het niet wist) en daarna gewoon streng zijn. Desnoods een (of meer) extra moddies die zich daar mee bezig houden.
Nu wordt er tig keer gezegd dat MSN taal niet mag en bepaalde mensen reageren daar niet op en blijven doorgaan.
Laat ze maar een week daar over na denken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 22:15

MarijeR"]
[quote="Anique_Vaandrig"][quote="MarijeR schreef:
Kan het niet zo gemaakt worden dat je bij het aanmelden een schermvullende popup krijgt waarin staat dat MSN-taal enz. niet toegestaan is en na 1 waarschuwing een ban van een week oplevert o.i.d.?
En meteen hard optreden met een tijdelijke ban.
Misschien in dat bijbehorende mailtje ook nog meteen het Tina (bestaat dat nog?) en Fancy -forum vermelden Knipoog

Waarschijnlijk zullen die mensen zich na een week wel een keer bedenken voordat ze weer op die manier gaan typen.
Of ben ik nu zo goedgelovig Verward


ik denk niet dat dit haalbaar is. verder vind ik het geen goed idee, ben gisteren 16 geworden maar ik heb hier op bokt van begin af aan 'normaal' getypt op een enkle uitzonderingetje na!
[/quote]
Ik bedoel ook niet dat er naar leeftijd gekeken moet worden maar dat het voor iedereen geldt.
1x een duidelijke mededeling zodra je je aanmeldt bij bokt (kan er niet gezegd worden dat je het niet wist) en daarna gewoon streng zijn. Desnoods een (of meer) extra moddies die zich daar mee bezig houden.
Nu wordt er tig keer gezegd dat MSN taal niet mag en bepaalde mensen reageren daar niet op en blijven doorgaan.
Laat ze maar een week daar over na denken
[/quote]

dat bedoel ik niet, ik bedoel een pop-up wanneer er msn taal gebruikt wordt in een topic. denk niet dat dit haalbaar is

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 22:18

Ik begrijp je wel. Het is ook heel erg irritant. Maar het lijkt mij het beste om bokt te laten voor wat het is.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 22:18

Nee alleen zodra je je registreerd bij bokt.
1 duidelijke waarschuwing en dan meteen HAK!!! Haha!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 22:19

Ik vind het niet echt een goed idee.

Dan zit ik (15) straks opgescheept met de pennymeisjes die het verschil tussen de kop en de staart van hun paard nog niet weten!

Verder: hoe willen jullie het regelen dat iedereen zich bij het juiste forum aanmeld? Ik bedoel: ik kan ook wel opgeven dat ik 18 ben en dan naar het 16+ forum gaan.

Ow wat een goed idee van mezelf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 22:19

MarijeR schreef:
1 duidelijke waarschuwing en dan meteen HAK!!! Haha!

nou wordt je gevaarlijk Haha! Tong uitsteken

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 22:20

bij het aanmelden een pop-up met een lijstje verboden, de belangrijkste:
- eerst kijken, dan nadenken, dan posten
- geen breezahtaal of MsN-TaAl
- *wat de gevolgen hiervan zijn*
en dan nog een link naar de regels...

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 22:24

maar met die popups, wie gaat er dat nog lezen? de eerste keer ja, de 2de keer misschien ook, de derde keer = klik op kruisje Haha!