Wat een gedoe met die W32.Mydoom

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Wat een gedoe met die W32.Mydoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 23:17

Mijn mail wordt vooraf gecontroleerd door planet. Ik krijg dan ook regelmatig (en wel heel erg vaak de laatste weken) het volgende bericht.

Een aan u verstuurd e-mail bericht was een virus. Het e-mail bericht is verwijderd door E-mail VirusScanner van Planet Internet.
text.zip: W32.Mydoom.A@mm
text.zip/text.scr: W32.Mydoom.A@mm

Vervelend, maar goed ... wissen, wissen, wissen.

Zojuist kreeg ik echter het volgende bericht:

Virus Waarschuwing! U heeft een bericht verzonden aan communicatie@drenthe.nl . Dit bericht was besmet met een virus WORM_MYDOOM.A. De anti-virussoftware op de GemNet mailserver heeft het besmette bestand verwijderd. Het schoongemaakte bestand is vervolgens doorgestuurd naar de geadresseerde(n). Verwijder eerst het virus van uw computer of netwerk voor u opnieuw berichten verstuurt.

Ik heb echter helemaal geen bericht verzonden naar dit adres, ik ken het niet eens. Blijkbaar wordt mijn e-mail-adres dus gebruikt voor het doorzenden van virussen zonder dat ik hier de hand in heb.
Ik heb al gecontroleerd of dit virus op mijn systeem voorkomt. Niet gevonden dus.
Wat doe ik hiermee ?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:20

Niets, je kan er niets aan doen. Je email adres is bij iemand anders uit het adressenboek gehaald en gebruikt door het virus. Waarschijnlijk zit het virus bij iemand die je kent of bij een bedrijf dat jouw email adres heeft. Zorg iig dat jouw systeem goed beveiligd blijft -> Virusscan, firewall en regelmatig windowsupdates Lachen.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:25

niets...

het kan ook zo zijn dat juist het bericht wat jou ervan beschuldigde virussen rond te sturen zelf een virus is. Is mij ook al een paar keer gebeurd

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 00:06

Inderdaad, dat was ik even vergeten, soms sturen ze je een mail, en daar zit dan een attachment (bestandje) bij, maar een attachment komt helemaal niet terug als zij alleen maar reageren op je mail, alleen als je een mail forward! En dat zou heel stom zijn Lachen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 00:19

Nav Syph's laatste reactie... Ik heb hetzelfde:

[FZ] Zinloos virusgeweld...

Ik krijg nu nog steeds vreemde mail... Zondagavond was er weer even paniek, aangezien ik een complete andere "waarschuwings"mail kreeg dan degenen die ik in het desbetreffende topic quote. Maar ook hier gaf de virusscanner 0,0 besmettingen aan...

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 00:26

Mail "forwarden" heeft al jaren mijn negatieve attentie en doe ik dus in principe nooit. Of ik moet al heel erg zeker van mijn zaak zijn voor wat betreft afzender.
Ook bijlagen van onbekenden open ik never nooit niet.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 01:06

Zojuist deze weer, via weer een ander e-mail adres dat helemaal niet zoveel gebruikt wordt.

Antigen for Exchange found document.zip->document.scr infected with VIRUS= W32/Mydoom (ED) (NAI,CA(InoculateIT),Sophos) worm.
The message is currently Purged. The message, "ERROR", was
sent from lageveld@pi.net and was discovered in SMTP Messages\Inbound And Outbound
located at LVGGD/LVGGD.NL/SRV-GGD-MAIL-01.

Maar ik begrijp dat ik me niet zoveel zorgen hoef te maken ?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 01:18

Heb je al een scan gedraaid? Zo ja: nee, don't worry...