grafische mousepad

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

grafische mousepad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 17:25

Gister heerlijk met zo'n ding zitten scrollen en doen en ik vind 't geweldig. Wil er nu thuis ook eentje, maar... die krengen zijn stervensduur en ondanks dat ik lichtelijk RSI heb denk ik neit dat ik ergens een geheim potje met geld vandaan kan toveren (op het werk is het wat anders en daar ga ik ook zeker werk van maken als ik hier in dienst treed, maar dat is nu nog niet zo, duurt sowieso nog 2 maanden).
Iemand enig idee wat zo'n ding zo'n beetje moet kosten? Zijn ze tweedehands te krijgen, hoe zit het met installatie en andere (kinder)ziektes? Ik vind het echt geweldig, zeker om op internet te surfen (geen scrollwieltje en niet constant op je linkermuisknop klikken).

Iemand die mij verder kan helpen, want ik weet er echt niks van, alleen dat ik dat ook wil Lachen. Ervaringen (positief of negatief) zijn ook welkom.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 17:27

Wat voor merk en hoe ziet zo'n ding eruit Verward

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 17:46

Ik heb gezocht via Google maar kan geen grafische mousepad vinden Verward

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 11:49

Zat al te twijfelen of dat zo heet... erg slim weer van mij.
Ik bedoel dus een mousepad waar je met een pen overheen muist, ipv een muis. Mousepad is dus iets van touchscreen achtigs (hoe het precies werkt weet ik niet, dat kan ik ook al niet uitstaan).
Hier heeft mijn collega er trouwens eentje van Wacom. Zit ook een muis achtig dingetje bij zodat je ook gewoon kunt muizen ipv met het pennetje.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 11:58

Heb er hier thuis ook 1 van Wacom. Erg fijne dingen, vroeger gebruikte ik hem alleen voor grafisch werk (met de pen) en een normale muis voor het standaard werk maar tegenwoordig gebruik ik alleen m'n tablet.

Ennorm duur zijn ze niet. De Wacom Graphire 3 Classic kost iets van 100 euro dacht ik.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 12:38

Ik heb ook een Wacom (Graphire 3 Classic inderdaad als ik me niet te veel vergis). Ik had hem gekocht bij de paradigit voor 69 euro (aanbieding) maar ze hadden ook een ander en goedkoper model.

Het is best fijn om mee te werken

En dan kun je ook kijken op marktplaats of ebay, misschien hebben ze daar nog iets!

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 12:52

Ik heb er 1 van Wintime (Professional PAL Model 604N). Heel fijn ding, bestaat uit zo'n muismat, 1 pen en 1 muis. De muis werkt op precies dezelfde manier als de pen, weet alleen niet meer waar ik 'm gekocht heb Scheve mond

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 14:05

Bij de Office Center kun je ze ook kopen.. Maar daar heb je een pasje voor nodig om binnen te komen...

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 14:46

OC is altijd heel erg duur. Ik denk dat ik mijn broer maar eens ga vragen of hij bij 'dat' goedkope winkeltje in Grunn zo'n ding voor wenag kan kopen, en hoeveel dat dan kost. Hij is daar toch kind aan huis, dan duurt het wel ff voor ik 'm heb, maar dan ben ik niet zo achterlijk veel geld kwijt.
Mijn collega vertelde trouwens dat het installeren nogal een probleem was ivm serieel (??) en USB (is duurder). Ben wel benieuwd wat jullie ervaringen zijn met het technische aspect. GA zo ff op internet zoeken hoe duur/goedkoop ik wsch uit ben. Denk niet dat ik voor een tweedehandsje ga, met computerdingen heb ik daar geen goede ervaringen mee.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 14:50


BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 15:31

Serieel? Da's van vroeger, die worden volgensmij niet eens meer verkocht. Die Wacoms zijn iig allemaal via USB en dat is een kwestie van CD er in, paar keer op OK klikken, USB kabel in je PC duwen en klaar.

Er zijn ook een hoop tables van andere producenten op de markt, pas daar een beetje mee op! Zit redelijk wat bras tussen helaas Scheve mond

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 15:36

het klopt wat bart zegt en idd een beetje goede table leg je al gauw wel een paar honderd euro voor neer.