[Dienstmededeling]Vernieuwde Regels en Handleiding

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

[Dienstmededeling]Vernieuwde Regels en Handleiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 00:59

Een nieuw jaar, vele goede voornemens en weer een jaar om gezellig te bokken! Al een tijdje zijn we bezig met het herzien van de bokt regels. Bokt.nl is gegroeid en dus moest er eens kritisch naar de regels gekeken worden. Jullie input is gevraagd en waar mogelijk was ook meegenomen. Iedereen die mee gedacht heeft dan ook hartelijk bedankt! OK dan! Met de start van het nieuwe jaar gaan ook de nieuwe regels in. Neem even een kijkje in de regels http://www.bokt.nl/forums/rules.php om te zien wat er veranderd is. Ook in de handleiding zijn een aantal dingen toegevoegd http://www.bokt.nl/forums/faq.php zoals bijv de uitleg over UN, OW en ban.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 01:07

Pagina met de regels is niet te openen.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 01:15

Ziet er netjes uit zo Lachen
Voor mij helemaal duidelijk!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 01:19

Bij mij openen beide pagina's. Heb het allemaal even vluchtig doorgelezen: zag er goed uit!

Schept weer wat duidelijkheid!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 01:20

Pfff, moet dit soort dingen ook niet doen als ik te weinig geslapen heb Lachen Zou nu allemaal weer moeten werken Haha!

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 08:02

En je hebt het boven naast TeM gezet!
Ziet er goed uit.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 11:33

ik heb toch nix anders te doen, zit alweer met een ontstoken maagwand ziek thuis beetje honger te lijden, dus ga de regels(voor het eerst Bloos! )lezen!

*spelfoutje gevonden Knipoog
Keiharde regels schreef:
Afbeeldingen in onderschriften en het gebruik onbehoorlijke avatars zijn niet toegestaan.


het woordje 'van' vergeten na 'gebruik' toch?

maar smileys ed zijn dus ook niet toegestaan in je onderschrift?dan zijn er nogal wat bokkers in overtreding volgens mij

of smileys wel, maar al die kerstboompjes en sneeuwmannen etc die je nu overal tegenkomt in onderschriften?

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 14:06

ziet er goed uit. Lekker overzichtelijk

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 14:38

Cool onderschrift Bart OK dan!

Ziet er goed uit trouwens.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 16:33

Haha! Sommige dingens zijn heel erg leuk gebracht:

regels schreef:
Hints en tips

Blijf vooral rustig als je je aangevallen voelt. Via de pc komen opmerkingen vaak harder over dan ze bedoeld zijn. Lees de opmerking waar je boos om bent geworden nog eens rustig door, nu met de gedachte dat die andere persoon het beste met je voor heeft en er niet op uit is om jou onderuit te halen.
Ben je nog steeds boos? Tel tot tien, haal iets te drinken, laat de hond uit, doe in ieder geval even iets anders en bekijk het bericht dan opnieuw.
Als je nu nog steeds heel boos bent, dan is het duidelijk dat die andere persoon een gevoelige snaar heeft geraakt. Reageer in ieder geval niet op dezelfde manier en ga niet schelden. Doe je dat wel, dan bereik je hiermee alleen maar dat die andere persoon ook niet meer luistert en net zo hard tegen jou in gaat. Je kunt het beste of rustig vertellen waarom je het niet eens bent met zijn/haar mening, of het bericht negeren.

Haha! Is wel heel goed verteld! Degene die dit lezen, denken nu vast wel na, voordat ze gaan schelden enzo.

Ik denk alleen dat het zo niet echt onder de Bokkers word verspreid dat er nieuwe regels enzo zijn, misschien is een pb richting alle Bokkers, mits mogenlijk, beter op zijn plaats dan dit topic?

De regels en de handleiding is trouwens heel erg overzichtelijk en duidelijk OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 16:53

Annetje, het blijkt wel dat jij de regels en handleiding nooit eerder hebt gelezen, ze bestonden namelijk al en dat lollige zinnetje stond er ook al in Lachen. Dan heeft dit topic dus toch best wel zin.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 17:02

Heb het wel gelezen, voordat ik me aangemeld had op Bokt.
Las eerst veel, maar herkende het eigenlijk niet! Bloos!
Maar topic heeft wel zin denk ik, maar je krijgt nooit veel mensen te pakken zo, denk ik.

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 18:26

het is wel een stuk duidelijker zo, en prettig dat het naast TeM staat, dan kan je het altijd nog eens makkelijk nalezen zonder naar het forum te zoeken waar ze staan.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 21:55

Erg duidelijk!
maar die smileys in het onderschrift vanaf wanneer moeten die weg dan?
kom ze overal tegen Knipoog

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 21:56

Het is idd duidelijk en overzichtelijk Lachen
Hopelijk leest iedereen het, zodat het voor iedereen duidelijk is Knipoog

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 21:59

Ziet er goed en overzichtelijk uit

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 22:03

Ziet er goed uit, alleen bestaat regel 5 eigenlijk niet uit 2 regels?

Citaat:
Crossposten (het op meerdere fora plaatsen van hetzelfde bericht) en spammen (het continu noemen van bijvoorbeeld een website) is verboden. Verder is het niet de bedoeling dat je topics start om iemand te feliciteren met zijn/haar verjaardag, over je avatar, over je profiel of over het aantal berichten dat je al hebt geplaatst.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 22:32

Steef schreef:
Pagina met de regels is niet te openen.


Voor jou bestaan er gewoon geen regels Tong uitsteken

Ik zie trouwens niet wat er verandert is aangezien ik die regels nooit gelezen heb.... tenminste, kan het me niet herinneren.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 12:00

het ziet er idd goed en overzichtelijk uit, maar zoveel verandert tov de oude regels vind ik ze niet. jammer dat alle ambitieuze ideeen die we hadden na het afscheid van een aantal moddies niet gebruikt worden.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 12:02

ik vind onderstaande regel trouwens voor een heel brede interpretatie vatbaar;

Citaat:
Ik heb een UserNote (UN) ontvangen. Wat is dat?
Een UN wordt verstuurd om je te laten weten dat je op Bokt.nl iets hebt gedaan wat niet de bedoeling is. UN's zijn bedoeld om je attent te maken op je postgedrag en dat gedrag te veranderen. UN's worden opgeslagen en zijn op die manier door iedere beheerder of moderator te zien. Een UN krijg je via e-mail, maar is eigenlijk niets meer dan een PB die door alle moderators en beheerders te lezen is.
Naar boven

Ik heb een Officiƫle Waarschuwing (OW) ontvangen. Wat is dat?
Een OW krijg je wanneer je de regels van Bokt.nl hebt overtreden. Wanneer je voor de derde keer een OW ontvangt, krijg je een tijdelijke ban van drie maanden. Je ontvangt een OW via e-mail. Een OW vervalt na drie maanden. Het is mogelijk om bezwaar aan te tekenen tegen een OW, maar er is geen garantie dat de OW dan ook wordt ingetrokken.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 12:11

nog een typfoutje Tong uitsteken :

Citaat:
Verder is het gebruik van schaduwaccounts is niet toegestaan


een keer "is" is wel genoeg Lachen

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 15:02

Ben het geheel met SP eens. Dat missen we dus nog.

En of het ooit ervan komt blijft "the big question"

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 17:57

Waterkippie schreef:
Erg duidelijk!
maar die smileys in het onderschrift vanaf wanneer moeten die weg dan?
kom ze overal tegen Knipoog

ik ben dus bijzonder stout bezig nu of?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 19:54

Yessy schreef:
ik ben dus bijzonder stout bezig nu of?
aangezien voor elke overtreding van de regels nu een OW gestuurd wordt, worden er dan binnenkort erg veel OW verstuurd Haha!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 14:20

Zoals ik al eerder heb aangegeven bij Bart zou veel ellende voorkomen kunnen worden als nieuwe users op de hoogte zijn met deze regels.

Advies: regels geven bij aanmelden en een paar vragen laten beantwoorden om te zien of de regels niet zonder inkijken als ja aangeklikt zijn .

Zeer recent wees ik een nieuwe user op de reclame maken voor eigen product vroeg hij, wordt hier dan ge-host Verward