beeldscherminstellingen: kleuren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

beeldscherminstellingen: kleuren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 20:45

Ik ben fanatiek foto's aan het plaatsen geweest op FT en wilde die vandaag op school aan een vriendin laten zien. Daar waren de kleuren veel fletser dan bij mij thuis! De foto's die ik na het scannen heb bewerkt zien er bij mij thuis helder uit, op school flets. Op foto's van anderen zie ik vrijwel geen achtergrond (zwart), om er op school achter te komen dat er wel degelijk meer kleur in de foto zit! Scheve mond Het was me al eerder opgevallen dat foto's op mijn pc erg donker zijn! Kleuren lijken vaak onwerkelijk fel!

Welke instellingen zou ik moeten hebben voor een beter beeld? Hij stond op 'hoge kleuren' (16bits), dit heb ik inmiddels verandert naar 'ware kleuren' (32 bits), maar kan ook nog op 256 kleuren. Moet ik iets doen aan het aantal pixels?

Alvast bedankt! Lachen


Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 23:13

Ik heb aan de voorkant van mn monitor (merk ?) een grote ronde knop. Als ik daar aan draai verschijnt er een balkje in beeld met een teken dat mij een luidspreker lijkt. Ik heb er wat aan gedraait en volgens mij heeft dat weinig effect op wat dan ook!

Dus: Waar zet ik het contrast op maximaal/verander ik de brightness?

Ik kan wel bij beeldscherm (configuratiescherm) bij instellingen geavanceerd kiezen. Daar heb ik de optie kleurbeheer. Die is nu leeg, maar kan ik wel dingen aan toevoegen. Krijg verschillende opties. Ook kan ik S3 gamma-instellingen wijzigen oa kleurintensiteit rood, groen en blauw. Staan nu alledrie op 1.00 (standaard). Als ik aan het balkje schuif gaat er een leuk lijntje heen en weer in een grafiekje en verandert mn beeldscherm ook een beetje. Is dat iets nuttigs? Blond

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers