even een serieuze vraag

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

even een serieuze vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-03 18:53

Wij, dat zijn dus de plussies, zijn al tijden op SC neergezet om daar gezellig te leuteren over van alles en nog wat.

Dat van alles en nog wat, betekend eigenlijk in grote lijnen dat alle onderwerpen, dus ook bokt onderwerpen daar nog even in het kort behandeld worden. Zo ook vervelende ervaringen, aanvaringen, huilbuien enz.
Kortom lief en leed wordt daar gedeeld in een zeer liefdevolle sfeer, ook niet plussies, dus jonkies zijn daar welkom. Wij hebben een heel groot hart en een hekel aan ruzie en onmin

Maar, maar, maar
Wij zijn niet zo blij met onze plek op SC, want het is geen slowchat, wel een quick chat, tempo is niet bij te benen en de teller loopt op SC niet mee, wat ook niet helemaal eerlijk is voor onze gezellige boel daar.

Wij zouden het dan ook op prijs stellen een soort van jeugdhonk te krijgen maar dan voor jonge ouderen OK dan! waarin de teller dus gewoon meeloopt.

Steun dus onze actie een subforum voor de jonge ouderen

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 19:02

Dat doe ik van harte!!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 19:03

Opzich lijkt het me niet eens zo slecht idee, maar aan de andere kant:
Bokt is een paardenforum en er is al een Jeugdhonk waar volop in gepraat word. Dit forum is zelfs drukker bezocht (ook qua geposte berichten) als een aantal andere forums die bínnen het paarden gebeuren vallen.

Lijkt het dan niet beter om het Jeugdhonk dan gewoon een andere naam te geven?
En de omschrijving iets anders zo dat het niet alleen 'bedoeld' is voor jeugd, maar ook voor jonge ouderen Knipoog

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-03 19:09

hmmm, Fairie daar valt over na te denken

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 19:15

lol, datzelfde probleem was er ook met het dvt, dat is ook nooit verplaatst, moest ook op SC blijven... Ik gun het jullie best, maar op zich... Haha!

Oftewel plussies en dvt allebei naar jeugdhonk ofzo Haha! OK dan!
Laatst bijgewerkt door Jacksel op 23-11-03 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-03 19:18

Jacksel, ga ff ergens anders spelen, ik spreek je nog wel Haha!


beter is samen strijden dat DVT en Plussies elders op bokt, met teller een plekkie gaan vinden OK dan!
Laatst bijgewerkt door geral op 23-11-03 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 19:19

waarom moet het perse meetellen op je teller?
DVT hoort ook niet op SC,
maar sinds dat de teller niet meedraait, zijn alle mensen die alleen maar DVTde om hun berichten teller te verhogen, weg Knipoog

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 19:27

Ja ,lijkt me toch om de gezelligheid te gaan, en niet om het aantal posts wat je maakt?

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 19:36

Ook ik steun de aktie volledig Geral!!! OK dan!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 19:38

Aantal posts wordt zeker niet als hoofdzaak gezien, Joshua.

En (Ethelate) zeker ook niet als doel.

Maar het heeft iets oneerlijks als flutberichten op andere
forums (komt voor nietwaar*? Haha! ) meetellen (als in 'gewaardeerd
worden'), terwijl berichten met meer inhoud als 'waardeloos'
gecategoriseerd worden.
Natuurlijk wordt door plussies (evenals in elk ander topic!)
weleens onnozel gedaan, maar om daar het hele topic dan
op af te rekenen... (zoals dat met genoemde andere topics*
dus niet gebeurt), dat vind ik niet fair.
Vandaar dat ik naast alle andere argumenten, toch ook het
argument van de teller wel kan ondersteunen.

* Veelgenoemde irri reacties op EEA, ITP, de talloze verkiezingen op RP en JH, om er maar enkele te noemen.
Laatst bijgewerkt door Botervlieg op 23-11-03 20:05, in het totaal 4 keer bewerkt

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 19:42

geral schreef:


beter is samen strijden dat DVT en Plussies elders op bokt, met teller een plekkie gaan vinden OK dan!


Puik plan, geral. OK dan!

Al is het maar bij de tijdelijke forums, om te zien hoe het gaat.
[VT] houdt het daar inmiddels ook al lekker lang vol, ook al wordt
er veel minder gepost dan bij Plussies en DVT.
Maar het blijkt wèl een gewaardeerd forum!

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 19:45

Ik steun je actie volkomen, geral OK dan!
Zoveel eisen stellen we toch niet, gewoon een vaste plek waar de berichten meetellen Lachen

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 19:56

Eeeh, heb nu twee argumenten gehoord:
- Jeugd heeft het jeugdhonk
- Berichtenteller loopt niet mee op SC

Laatste vind ik eigenlijk geen argument voor een 'quick-chat'. Wat betreft het jeugdhonk; heel Bokt is bedoeld voor volwassenen, de volwassenen hebben dus al een stuk of 20 fora, de jeugd maar 1tje Knipoog

BTW ik heb een tijdje geleden al naar de oorspronkelijke user van jullie geweldige 'boogie' plaatje een PB gestuurd met de vraag of ze een ander avatar wilde nemen. Zou het op prijs stellen als jullie ook een ander plaatje zouden willen gebruiken of iig dit plaatje zouden willen verwijderen. Thanks Haha!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 20:00

Volwassenen 20 fora's en de Jeugd maar 1?
Zo zo Bart, dus de penny/jonge meisjes/jongetjes mogen alleen reageren in Jeugdhonk en nergens anders? Haha!
Strakke boel zo Knipoog

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 20:12

Ik snapte er eerst ook niks van toen de DVT was verhuist naar SC. Maar toen de DVT in het kippenhok veel 'populairder' werd kwamen ook meer mensen alleen maar reageren voor meer berichtjes erbij te krijgen. Scheve mond
Alleen de echte Die Hard DVT'ers zijn ook mee naar SC verhuisd, wat dus eigenlijk helemaal geen plek is voor de DVT en dan ook niet voor het plussie topic. Maar jammer genoeg als je het zal verhuizen naar een eigen forom ofzo dat je dan allemaal van die korte berichtjes zal krijgen van 'nieuwe' dvt'ers. Scheve mond Hoeft natuurlijk ook helemaal niet, valt natuurlijk altijd te proberen. Lachen

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-03 20:16

blijft nog steeds staan idd dat de jeugd overal reageert, wij niet en op DVT en Plussie topic er wel degelijk hele zinnige dingen aan de orde zijn.

Dus lijkt me een overweging waard Bart, vind je dat zelf ook niet Haha!

DVT en Plussies zijn goed bezochte topics, zonder problemen, ruzies en andere zaken, dus wellicht kan je er over nadenken een verzoek van deze serieuze mensen in overweging te nemen en te honoreren

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 20:21

Ben ik eigenlijk wel mee eens Geral. Wij zijn op de dvt en de plussies denk ik ook Knipoog heel lief voor elkaar. Lovers

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 20:35

En het gaat zeker niet nergens over, zoals op de rest van SC. Ik denk dat het zeker wel goede redenen zijn voor dvt en plussies om van SC af te gaan, ofwel naar JH, KH, AM of misschien een nieuw forum...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 20:39

Het lijkt mij een goed idee om dat nieuwe forum dan Midlife Bokkers te noemen.

Sinds wanneer heeft bokt trouwens een leeftijdgrens buiten JH om??

Bart, je mist kennelijk wat argumenten . Nog een keertje lezen ajb, geral noemt nog wel wat.

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-03 20:52

Lovely heeft gelijk Bart, dus lees aub nog eens goed door alle argumenten heen.

Dan, als er allerlei mensen alleen maar postings willen scoren, kan je er net als op MH en SC een voorwaarde aanhangen voordat iemand mee mag en kan doen


Dus graag een overweging of zinnige topics als DVT en Plussies elders op het forum een onderkomen kunnen vinden OK dan!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 21:12

Als jullie werkelijk zo volwassen en serieus zijn, zouden jullie dan om te beginnen dat plaatje uit jullie onderschrift willen halen? Thanks.

Ik zie zelf niet echt wat een apart forum voor het Plussies-topic en het DVT toevoegt. Dan kun je ook wel een apart forum gaan maken waar de heren hun computersores kunnen bespreken om niet overspoeld te worden door damesonderwerpen, of een apart forum voor endurance- en eventingruiters omdat het op RT altijd over dressuur en springen gaat, om maar wat parallellen te trekken. JH is destijds 'opgericht' omdat AM overspoeld werd door onderwerpen waarop 'de oudere garde' niet echt zat te wachten. Maar volwassen onderwerpen van 'ouderen' kunnen toch gewoon op AM besproken worden? Daar hoeft toch geen apart forum voor opgericht te worden?

Tenslotte blijf ik erbij dat DVT en het Plussies-topic een vorm van SC zijn, met name omdat er een beperkt aantal mensen aan meedoet en er steeds een vervolgtopic wordt gestart. En ik begrijp ook al helemaal niet wat het probleem met SC is, het is ondertussen net of het een schande is als een topic daar staat. Berichten op SC tellen idd niet mee voor het totaal, maar dat hoeft toch geen argument te zijn om bepaalde topics op fora te zetten waar de berichten wèl meetellen? Iemand die echt begaan is met een bepaald onderwerp of topic zal het echt niet kunnen schelen of zijn/haar berichten nou wel of niet meetellen, ik zie dat dus niet als een doorslaggevend argument.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 21:17

Een beperkt aantal mensen? Wat noem je dan beperkt? Noem eens een getal??

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 21:25

Moet ik nu echt serieus een getal gaan noemen? Als ik 'vijf' zeg, dan is het 'ja maar wij zijn met zijn zessen dus hoeven we niet op SC'. Ik kijk naar wat er in een topic gebeurt en hoe het zich ontwikkelt. En op grond daarvan besluit ik (of een andere mod) of een topic beter op z'n plaats is op SC dan op een ander forum. Het Plussies-topic gaat maar door en gaat maar door, net als het DVT. Voor mij voldoende reden om het op SC te houden, en het beperkte aantal gebruikers (ik ga dus geen getal noemen omdat ik nergens op vastgepind wil worden) is daarbij een belangrijk ander argument.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 21:36

Nou, wij vinden dat geen van allen een argument.

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-03 21:38

Lovely schreef:
Nou, wij vinden dat geen van allen een argument.



helemaal mee eens Afbeelding