Help! Sinds onze verhuizing waarbij de ADSL is meeverhuisd en we hetzelfde telefonnummer heben gehouden kan ik bijna niet meer op Bokt komen. En nu lukt het via de ADSL helemaal niet meer. Hij si megamegatraag en plaatjes die horen bij bijvoorbeeld de smilies en "plaats een nieuw bericht"werken niet. Op de index pagina kan ik al helemaal niet meer komen.
Via een ouderwetse telefoonverbinding km ik wel op Bokt maar dat is niet de bedoeling natuurlijk. OP het oude adres had ik geen probelemen met bokt.
Andere sites zoals hippics.net en nu.nl kan ik wel zonder problemen bezoeken.
Wie weet wat ik kan doen?
Alvast bedankt!
Sypheron
Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01
Geplaatst: 31-10-03 10:34
Je hebt denk ik een adsl router he? Denk dat de ingebouwde firewall daarvan iets tegenhoudt.
Ann
Berichten: 13246
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland
Geplaatst: 31-10-03 10:34
Als je de Office-stijl i.p.v. de Bokt-stijl instelt, duurt het laden al minder lang, verder is er weinig aan te doen, sommige providers kunnen niet goed overweg met de nieuwe Boktserver en daarom duurt het laden heel erg lang
Volgens mij is bartVB bezig dit op te lossen, maar voorlopig is Bokt ontzettend traag.
LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)
Geplaatst: 31-10-03 13:04
kijk even naar je proxy... Hoewel het volgens bart niet kan, kan ik sinds ik de proxy heb ingesteld weer prima bokken
Sypheron
Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01
Geplaatst: 31-10-03 14:52
De proxy instellen? Uitschakelen en dan weer bokken zou wel een mogelijk zijn... maar door hem juist in te schakelen schiet je theoretisch idd niets op
Lautjuh123
Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht
Geplaatst: 31-10-03 15:07
same here, hebben sinds kort adsl van zonnet en geen enkel smilie doet het en bokt is slooooomm vandaag wel ietsje sneller maar toch wat is een proxy? en wat zou ik er mee moeten doen?
Sypheron
Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01
Geplaatst: 31-10-03 15:28
Proxy server is een server die informatie die jij van internet haalt tijdelijk opslaat, zodat als jij de volgende keer naar de zelfde pagina wil, dat hij het van de proxy server kan halen, ipv internet. Dat gaat dus een stuk sneller. Het werkt ongeveer hetzelfde als jij tijdelijk internetbestanden. Dat ding aanzetten zou dus in fiete helemaal niets uit moeten maken voor de bereikbaarheid. En tevens houdt een proxy de zooi niet up to date, dus dat moet je alsnog zelf doen.
BartVB
Eigenaar
Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem
Geplaatst: 31-10-03 15:32
Als er iemand is met problemen die of een PC heeft die rechtstreeks aan Internet hangt (dus je krijgt een echt IP adres, geen 10.x.x.x adres) of iemand die een linux server heeft als router dan zou ik het zeeeeeeeer op prijs stellen als die persoon zich bij mij zou kunnen melden.
Ik heb zelf totaal geen problemen, heb alles al 20x nagekeken maar kan het probleem totaal niet vinden Het lijkt eigenlijk alleen mis te gaan bij een (flink) aantal users met ADSL. Of ja, voornamelijk mensen met Planet als provider Weird
Sjimmy
Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01
Geplaatst: 31-10-03 15:38
Ik heb het gehad, toen ik ADSL net had. Maar toen was heel internet bij mij traag. Wij internetten via een router. Omdat er bij de ADSL providers zo'n flinke prijzenslag gaande is geweest zijn nogal wat aanbieders bezig met de verbindingen. Onze verbinding moet ook nog geupgrade worden. Dat zou voor de slechte lijn kunnen zorgen, maar dan moet dat tijdelijk zijn. Bij ons was het BBned en idd is de lijn in het begin slecht geweest maar nu niet meer.
Vaag verhaal allemaal. Ik hoop dat iemand je kan helpen bart. Succes.
Lautjuh123
Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht
Geplaatst: 31-10-03 15:48
ik heb btw zonnet! het gaat nu iig al een stuk sneller dan een paar dagen geleden, toen duurde het echt uren. gelukkig bij mn vader geen problemen
Nintu
Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01
Geplaatst: 31-10-03 18:09
Ik heb ook ADSL, Zonnet breedband Plus, alles werkt en supersnel
Anoniem
Geplaatst: 31-10-03 19:29
Nu doet hij het opeens weer wel. Ik weet niet waarom. Ik weet wel dat er wat veranderd was met ons ip adres. Ben benieuwd of het nu blijft werken, misschien is het nu beter omdat ik de laatste keer bokt hebt bezocht via de telefoon? Ik heb trouwens ADSL via HetNet en de verhuizing daarvan was eerst fout gegaan. Pas na meer dan een week kwamen ze er bij de KPN achter wat ze fout hadden gedaan, had iets met de router te maken. Bedankt voor de tips!
Anoniem
Geplaatst: 31-10-03 19:30
Hmm, hij gaat nog wel een beetje traag en niet alle smilies komen te voorschijn maar hij doet iig iets...
Anoniem
Geplaatst: 01-11-03 01:57
Lautjuh123 schreef:
same here, hebben sinds kort adsl van zonnet en geen enkel smilie doet het en bokt is slooooomm vandaag wel ietsje sneller maar toch
Dan heb je vast Zon via Versatel, heeft mijn zusje namelijk ook en die kan ook weinig met Bokt op het moment. Ik heb ook Adsl van zonnet, maar dan via KPN en ik heb helemaal geen problemen...
leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02
Geplaatst: 01-11-03 14:01
mn vriend heeft een traceroute naar bokt gedaan, en die blijft hier hangen: ProServe.nl.lambdanet.net (217.71.99.142)
ben je daar iets mee Bart?
germie
Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens
Geplaatst: 03-11-03 19:11
Nog steeds traag, inderdaad via adsl. Andere sites gaan prima.
Sypheron
Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01
Geplaatst: 04-11-03 00:02
Leentje, ik kom wel op bokt maar bij een tracert stopt hij er na de 4e hop ook mee, en dat hier op een @home server.