Veel mensen lid, maar geen berichten geplaatst.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Veel mensen lid, maar geen berichten geplaatst.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 17:33

Ik keek zojuist in de gebruikerslijsten om te zien wie de meeste berichten heeft geplaatst, maar jemig! Wat zijn er veel mensen die wel lid zijn maar nooit berichten plaatsen, is dat niet een beetje zonde voor de gebruikersnamen en voor de database van bokt?
Lijk mij wel, is het niet handiger om mensen die zich net hebben aangemeld op bokt, dat ze binnen 10 dagen ergens op hebben moeten reageren om voor hunzelf een definitief abonnement zegmaar te verschaffen? En dat men elk jaar op zijn minst een stuk of 10 posts moet doen? Dan kunnen oude gebruikersnamen gewoon nog gebruikt worden.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 17:35

Daar ben ik het helemaal mee eens.
(sorry voor de oneliner!)

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 17:40

Ik ben het er ook helemaal mee eens!
Maar hier zijn al vaak discussies over geweest. En het heeft niks geholpen Scheve mond

Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 17:41

Ik dacht dat hier onlangs nog een discussie over geweest is, maar ik ben ook iemand die nogmaar een korte tijd "actief' post, terwijl ik toch al lange tijd lid ben...

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 17:42

ai, ja, nou, ik wist niet dat er hier eerder een topic van is geweest Bloos maar ik denk wel dat dit iets is dat in de algemene voorwaarden van de site kan, dan wordt niemand onaangenaam verrast en kan de database beter bijgehouden worden..

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 17:43

Ik ken wel meer mensen die zich wel aangemeld hebben, maar die niets (tot bijna niets) posten. Wel lezen ze trouw mee.

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 17:54

Ik ben lid maar plaats niet veel berichten, ik kom verder iedere dag meerdere malen op bokt...Ik ben het er dus niet mee eens dat wij geen bokker mogen zijn...
Gr. Claudia

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 17:56

Ja er zijn wel veel mensen die meelezen, maar toch is het irritant als je een naam wilt, maar dat toch bezet is door iemand die nooit wat post.

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 18:12

denk ook dat er veel mensen zijn die nooit meer op bokt komen maar wel een account hebben, denk dat je er weinig tegen kunt doen

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 18:15

denk dat daar toch wel wat aan te doen zal zijn? Ik ben een leek betreffende forumzaken hoor, maar het lijkt mij wel dat de beheerder kan zien of iemand regelmatig op bokt komt of niet. (al dan niet post)
BTW heb het net eben na gekeken, 4375 man van de 11168 gebruikerd heeft nog nooit een berichtje geplaatst en daarbij zijn er nog iets van 2000 die niet meer als 5 berichtjes geplaatst hebben.
Beetje veel niet?
Het is niet mijn bedoeling om de niet bokt-typers, mensen die geen berichtjes schrijven van bokt af te gooien hoor! maar ik denk dat het gros ook daadwerkelijk gewoon niet op bokt komt

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 18:18

alja schreef:
denk ook dat er veel mensen zijn die nooit meer op bokt komen maar wel een account hebben, denk dat je er weinig tegen kunt doen


Denk dat je gelijk hebt, maar die nulletjes die vallen denk ik wel weg te werken, en volgens mij zijn er perfecte programma's om die bokkers die niet langer meer bokken eruit te pikken. Zou zeggen, stuur ze een algemene mail met bepaalde voorwaarden ofzo zodat ze niet in 1x van bokt gekicked worden

Sadie

Berichten: 996
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: NOP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 19:07

Er zijn ook bokkers die behalve meelezen onderling PB's sturen.
Mag dat dan ook niet meer Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 19:11

Ik weet zeker dat er te zien is of je online komt of niet.
Iedereen die al X tijd niet online is geweest kun je met een gerust hart verwijderen.
maar volgens Bart staat het nu zo leuk met al die gebruikers voor reclame.
Maar als je een schaduwaccount neemt, mag dat weer niet, toch ook weer 1 reclame lid er meer bij Verward Blond Schijnheilig

Sadie

Berichten: 996
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: NOP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 19:23

Maar hoe ga je dan om met reeds geplaatste reaktie van gebruikers die verwijderd worden?

Ben het met jullie eens dat gebruikers die nooit online zijn en niet gepost hebben verwijderd kunnen worden.
Vaak betreft het ook dubbele/verkeerde aanmeldingen.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 19:23

beetje dubbel niet, en toen ik deze topic plaatste was het niet mijn bedoeling om mensen die wel gewoon op bokt zijn maan geen berichtjes plaatsen naar beneden te halen hoor! zoals meer naar boven staat zal je zien dat ik mensne bedoel die echt helemaal niet komen. Zoals ik dus vermoedde is er inderdaad een manier om te zien wie wel online komt en wie niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 19:25

4375 zonder enkel bericht, daar heb je dus al niets met berichten te maken.
Bij andere zou je automatisch onder kunnen zetten, geen aktief lid ipv de naam.
Maar dit is al veel vaker besproken, dus zl nu ook wel niks veranderen Lachen

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 19:28

Apple schreef:
Ik ken wel meer mensen die zich wel aangemeld hebben, maar die niets (tot bijna niets) posten. Wel lezen ze trouw mee.

én ze pb-en
Niet iedereen hoeft zo on-actief te zijn als ze lijken.

Bart heeft hier al vaker uitspraak over gedaan:
Accounts worden niet weg gehaald.
Maar hij heeft er wel over zitten denken om de on-actieve leden een mail te sturen met daarin de vraag of ze willen reageren of zo.

De namen die dan niet reageren worden in plaasts van: Appeltje veranderd in Appeltje001 zo dat Appeltje weer vrijkomt voor anderen.

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 19:28

Er zijn veel mensen die alleen lezen en niet antwoorden, er is hier inderdaad al eerder een topic over geweest met een reactie van BartVB erin, kan hem alleen even niet meer vinden ::?

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 19:30

Best wel een raar idee vind ik eigenlijk, dat er zoveel mensen zijn die je berichten lezen. En dan praat ik nog niet eens over alle gasten die per dag nog over Bokt zweven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 19:32

Vraag me ook af waarom die mensen lid zijn, die alleen maar lezen of pb-en.
Lezen kan ook als gast en mail is ook allang uitgevonden Haha!

maar de naam veranderen in appeltje001 vind ik wel een goed idee.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:11

Inderdaad die naam zo veranderen lijkt me wel leuk.
Je kan als gast ook geen profielen bekijken.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 21:41

clau schreef:
Ik ben lid maar plaats niet veel berichten, ik kom verder iedere dag meerdere malen op bokt...Ik ben het er dus niet mee eens dat wij geen bokker mogen zijn...
Gr. Claudia


Is het niet mogeiljk om in de voorwaarden van bokt te zetten dat je in een verzamel topic (op mesthoop of zo weet ik het) een berichtje moet plaatsen over wat voor bezoeker je bent. Of je van plan bent veel te gaan posten of je van plan bent vooral te gaan lezen.. of zo...

zo is in ieder geval duidelijk wie er echt actief zijn..

er zijn gewoon zoveel namen bezet vanwege een HELE hoop mensen die nog nooit iets gepost hebben..

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 22:05

Nou dat van binnen 10 dagen vind ik wel erg kort ik ben namelijk een hele lange tijd niet meer online geweest.
Zeg maar als je nou 3 maanden niet online bent geweest dat je het dan verwijderd.
En zijn mischien ook mensen die verhuizen en geen internet hebben en dan als ze weer online zijn moeten ze alles weer opnieuw doen.
En dat is ook nix.
Maare je hebt verder wel gelijk hoor dat het gewoon te veel zijn.

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 22:45

Citaat:
Nou dat van binnen 10 dagen vind ik wel erg kort ik ben namelijk een hele lange tijd niet meer online geweest.
Zeg maar als je nou 3 maanden niet online bent geweest dat je het dan verwijderd.
En zijn mischien ook mensen die verhuizen en geen internet hebben en dan als ze weer online zijn moeten ze alles weer opnieuw doen.


Of gewoon 3 weken met vakantie
Dan is bokt volgend jaar bouwvak gauw geslonken wat users aangaat Tong uitsteken

Iets langer mag wel en ook zie je veel mensen die ergens in 2001 aangemeld hebben en nooit een bericht hebben geplaatst.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 23:19

Apple schreef:
Ik ken wel meer mensen die zich wel aangemeld hebben, maar die niets (tot bijna niets) posten. Wel lezen ze trouw mee.


Nee Igor chat alleen Haha!