Internet explorer verwijderen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Internet explorer verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-03 22:59

Niet echt een vraagje over bokt maar misschien dat iemand wel kan helpen Lachen

Ik heb op de pc winXP Pro staan en wil van internet explorer af omdat ik liever Mozilla gebruik.
Alleen krijg ik nog steeds irritante popups in IE terwijl die niet als voorkeur staat ingesteld.
Bij configuratiescherm -> software heb ik IE al eraf gehaald maar het is niet echt verwijderd.
Ook met de cd van windows wil het niet...
Iemand nog tips? (overstappen op linux ja Knipoog )

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 23:28

Ehm je kan toch gewoon mozilla doen, dan opent hij geen IE popups meer hoor Lachen Tenzij je natuurlijk spyware op je pc hebt staan, of kazaa draait oid..

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-03 23:34

Ik dacht dat de pc aardig vrij was van spyware en kazaa heb ik er niet meer op staan.
Ben nu iig benieuwd, heb de pc net geformateerd, misschien dat het nu over is Verward

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 23:44

Volgens mij kun je ergens instellen om Mozzila als Standaart browser te gebruiken...

Ik zal het even opzoeken..

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 00:07

Mij lukt het ook al niet om Explorer er af te krijgen. Er zitten een paar fouten in bij mij, o.a. niet meer kunnen afsluiten,behalve via het taakvenster, dus ik wilde het er opnieuw opzetten. Maar dan moet ik het natuurlijk wel eerst weg zien te krijgen en dat lukt dus niet via Software in het configuratiescherm Boos! . Rotprogramma...

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 00:11

Sundancer schreef:
Volgens mij kun je ergens instellen om Mozzila als Standaart browser te gebruiken...

Ik zal het even opzoeken..

Mozilla staat al als standaard (ook op de oude pc configuratie) maar af en toe kreeg ik dus popups in IE.
Misschien dat het over is na het formateren.
(ben iig nog wel even bezig om alles er weer op te zetten...)

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 00:19

Gwen schreef:
Mij lukt het ook al niet om Explorer er af te krijgen. Er zitten een paar fouten in bij mij, o.a. niet meer kunnen afsluiten,behalve via het taakvenster, dus ik wilde het er opnieuw opzetten. Maar dan moet ik het natuurlijk wel eerst weg zien te krijgen en dat lukt dus niet via Software in het configuratiescherm Boos! . Rotprogramma...


En als je de update erover heen gooit?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 00:27

Je kunt bij mapopties en dan bestandstypisch ook het programma veranderen dat hij voor het bepaalde type bestand: zoals bijv html of htm etc pakt kiezen. Dus daar gewoon ook even mozilla instellen..

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 08:17

Sundancer"]
[quote="Gwen schreef:
Mij lukt het ook al niet om Explorer er af te krijgen. Er zitten een paar fouten in bij mij, o.a. niet meer kunnen afsluiten,behalve via het taakvenster, dus ik wilde het er opnieuw opzetten. Maar dan moet ik het natuurlijk wel eerst weg zien te krijgen en dat lukt dus niet via Software in het configuratiescherm Boos! . Rotprogramma...


En als je de update erover heen gooit?
[/quote]

Heb ik geprobeerd, maar hij update helemaal niet meer, de site blijft gewoon hangen. Ik heb één of ander servicepack of beveiligingspak of weet-ik-wat er af gegooid omdat daar misschien het probleem in zou zitten, maar nu heb ik er gewoon een probleem bij... Nou ja, ik zal mijn pc ook maar eens volledig formatteren, hij begint langzaamaan meer kuren te krijgen (ik heb XP overigens).

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 17:30

Heb je IE ook uitgevinkt uit de standaard window's programma's?

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 18:17

Sypheron"]
Je kunt bij mapopties en dan bestandstypisch ook het programma veranderen dat hij voor het bepaalde type bestand: zoals bijv html of htm etc pakt kiezen. Dus daar gewoon ook even mozilla instellen..
[/quote]
Jep, ook gedaan.

[quote="Siempie schreef:
Heb je IE ook uitgevinkt uit de standaard window's programma's?

Je bedoelt bij software -> windowsonderdelen? Dat is uit ja.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 18:24

Ja die bedoelde ik.