Enquête Uitslagen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Enquête Uitslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-03 10:44

Hier dan eindelijk de uitslagen van de Grote Bokt Enquête die gehouden is in oktober 2002.

Ik denk dat de resultaten redelijk voor zich spreken. In de onderstaande 4 topics zie je de exacte enquete waarbij de vragen zijn vervangen door de antwoorden die gegeven zijn door de Bokkers. Ik zal kijken of ik later nog even een verhaaltje kan tiepen met voor mij de belangrijkste conclusies/resultaten. Ik kan al wel verklappen dat voor mij vraag 25 veruit het belangrijkste was. Het lijkt me duidelijk wat er met het belangrijkste resultaat van die vraag gaat gebeuren..

Nog even iets anders vooraf; het was er leuk de resultaten te zien 'groeien' terwijl de Bokkers de enquete invulden. Het was vooral grappig om te zien dat vooral de vragen 'leeftijd' en 'wil je betalen voor Bokt' echt enorm gingen schuiven in de loop van de enquete. In de eerste dagen is de enquête voornamelijk ingevuld door mensen die erg vaak op Bokt komen. In die dagen was de gemiddelde leeftijd ergens in de 30 en wilde iets van 60% van de mensen betalen voor Bokt. In de loop van de tijd zag je die getallen flink dalen naarmate er meer 'minder fanatieke' en vooral veel jongere mensen de enquete invulden. De resultaten van de enquete zijn dus niet zo eenduidig als ze lijken..

Overigens zijn de (paar duizend!) antwoorden door de moderators gecategoriseerd en geturft, je ziet dus alleen verzamelstaten bij die vragen waarbij regelmatig items die maar 1x voorkwamen weg zijn gelaten omwille van de overzichtelijkheid... Moderators: Enorm bedankt voor de hulp!

En voor jullie Bokkers, ook enorm bedankt voor de grote hoeveelheid ingevulde enquetes en het enthousiasme waarmee dit gebeurd is! Thanks!!

[FZ] Enquête uitslag, deel 1
[FZ] Enquête uitslag, deel 2
[FZ] Enquête uitslag, deel 3
[FZ] Enquête uitslag, deel 4
Laatst bijgewerkt door BartVB op 25-07-03 22:50, in het totaal 2 keer bewerkt

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje


BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-03 11:08

Veruit de grootste ergernis op Bokt is het gekat, het geruzie en het ongevraagd geven van (bot) commentaar. Daar gaat zeker wat aan gebeuren, dat gedrag gaan we iig een stuk harder aanpakken en input van andere bokkers (die dat gedrag signaleren) gaan we motiveren.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje


BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-03 11:18

Achter de schermen heb je al snel iets dat wat meer op een dialoog lijkt en daar is er ook veel minder druk van buiten (mensen die hun imago hoog denken te moeten houden e.d.). Daar is het ook makkelijker toe te geven dat je idd fout zat. Dus als mensen achter de schermen verder willen: by all means...

Hoe motiveren? Hmm, een slagroomtaart per 10 gereporteerde posts? Haha!
Nee, we gaan het vooral makkelijker maken posts te raporteren en ook voor ons om bij te houden over welke posts klachten zijn. Dit wordt dus vooral een technische oplossing.

Maar uiteindelijk heeft het alles te maken met de mentaliteit van Bokkend Nederland. Als iedereen het OK of zelfs erg stoer vind als iemand 'eerlijk' (en op een ontzettend botte manier) zijn/haar mening durft te geven dan zal er idd niet veel veranderen. Het komt er dus vooral op neer dat Bokkers zelf zullen moeten letten op de manier waarop ze reageren en ook anderen op hun gedrag aan zullen moeten spreken (liefst via PB voor we hier weer ruzies over krijgen in het topic Haha!). Overigens heb ik sterk het idee dat het maar een relatief klein aantal Bokkers is dat zorgt voor het grootste deel van de problemen. Als het goed is komt ook daar een oplossing voor omdat het makkelijker gaat worden voor de mods om bij te houden wie welke waarschuwingen/opmerkingen heeft gekregen. Op het moment is dat nogal moeilijk met de tig PB's die per dag verstuurd worden en een paar duizend verschillende Bokkers. Maar op die manier zal het dus eenvoudiger worden mensen die regelmatig gewaarschuwd moeten worden en zich niet aan willen passen van de site te verwijderen (als het echt niet anders op te lossen is).

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-03 11:21

Overigens ben ik vergeten dit topic op slot te doen toen ik hem maakte Haha!
Verdere opmerkingen/discussies aub in dit forum in een nieuw topic...

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers